Aa
door Aapje25 Oct 23, 2019 om 18:51
Geldzaken & recht

Storting ING

Beste lezers,

Graag wil ik jullie waarschuwen voor de slechte service van ING en graag kom ik in contact met personen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Min vriend en ik hebben biljetten gespaard van onze verjaardagen en fooitjes van werk en wilden dit graag storten, zodat wij daarmee aankopen konden doen voor onze nieuwe woning,

Op vrijdag 23 augustus 2019 deed ik de geldstorting in een automaat in het ING-kantoor Phoenixstraat te Delft.

Ik had 1490 euro aan briefgeld, maar toen de machine het geld geteld had, kreeg ik de volgende melding: uw geld is geteld. U heeft 790 euro gestort.

Er kwam een bon uit de automaat met onderaan de tekst:

Om technische redenen is uw opname of storting niet verwerkt. Ga voor meer informatie met deze bon naar een medewerker van deze vestiging.

Code 911

Let op: Het 100 euro biljet kan om veiligheidsredenen niet op je rekening bijgeschreven worden. Ga voor meer informatie met deze bon naar een medewerker van deze vestiging.

Ik ben direct naar de balie gegaan en vertelde de situatie aan de medewerkster.

Zij vertelde mij dat het biljet van €100 nep is óf een onleesbaar watermerk had waardoor alle biljetten die er na werden gestort automatisch ook worden ingenomen.

Dit kan kloppen, want na het biljet van €100 op de stapel lagen biljetten van €50.

Omdat €600 aan biljetten niet herkend is, kan het zijn 12 x €50 biljetten ingenomen is.

Ik kreeg een brief mee waarin stond dat ik binnen 10 werkdagen bericht zou krijgen en dat ik een voorlopige vergoeding zou ontvangen.

Op 31 augustus kreeg ik een brief binnen met het resultaat.

Uit onderzoek blijkt dat ik €890 in de automaat heb ingevoerd in plaats van €1490.

Dit is echter niet correct. Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker en hij vertelde mij dat er een onderzoek loopt. Dit onderzoek gaat, volgens de ontvangen brief, over de echtheid van het €100 biljet.

Ik heb een brief naar de directie gestuurd, omdat niemand mij iets kon vertellen over mijn 600 euro. Volgens de Twitter klantenservice zou het tot 6 weken kunnen duren voordat ik een reactie krijg. De 6 weken zijn verstreken en ik heb nog steeds geen reactie. Ook zijn de 30 dagen onderzoeks tijd naar de echtheid van het 100 euro biljet ook verstreken.

En tot op de dag van vandaag kan niemand mij vertellen waar mijn geld is. De klantenservice van ING kan me niet verder helpen, want zij komen niet in contact met de directie.

Gisteren zei de medewerkster op de chat dat ik vandaag gebeld zou worden. Na vandaag nog steeds niets gehoord te hebben heb ik ZELF weer contact op opgenomen en deze medewerker kon weer niets voor mij betekenen. Hij heeft mij weer beloofd dat iemand van de directie contact opneemt, maar ik geloof eerlijk gezegd niet meer in deze loze beloftes.

Samengevat: Stort dus NOOIT je geld in een automaat. Je krijgt het gewoon niet terug en ING steelt hiermee geld van hun klanten.

Ook kom ik graag in contact met lotgenoten. Je kan me bereiken via mrswesten@gmail.com

Groet,

Gabriela

11161 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 23, 2019 om 18:57
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vrees dat wij hier niets voor u kunnen doen. Ik adviseer u hoe dan ook per onmiddelijk uw e-mail adres te verwijderen. Wij zijn een forum dat vragen probeert te beantwoorden en uw vraag is kennelijk voor de redactie bestemd: kassa@bnnvara.nl. Haal per onmiddelijk uw e-mail adres weg omdat deze site over ongeveer de gehele wereld zichbaar is en u naar ik meen niet op spam zit te wachten.

Ingaande op uw opmerking: u dient zich m.i. toch te richten tot de Ing Bank en als dat niet goed loopt of u het oneens bent of blijft met de reactie van Ing dan is www.kifid.nl het aangewezen adres voor uw klacht.

U kunt uw vraag nog bewerken.

ma
door marnix1 Oct 23, 2019 om 19:00
256 Antwoorden / 22 Vragen

heremiet, Ts zoekt een weg mede-slachtoffers te vinden,
lijkt me prima via een mail-adres.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2019 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat schiet de Ts op met mede slachtoffers? Krijgt ze haar geld daarmee vlugger terug?

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 23, 2019 om 19:18
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1; daar zijn wij niet voor lijkt mij. Blijft een feit dat men zo ongeveer vanuit de gehele wereld kan spam kan zenden. Ts. schiet naar mijn mening ook weinig op met 'mede slachtoffers' en is www.kifid.nl (in eerste instantie de Ombudsman) een goed adres om melding te maken / klacht in te dienen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 23, 2019 om 19:53
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, excuses, de eerste zin was bestemd/bedoeld voor MARNIX1 omdat wij er niet zijn om 'mede slachtoffers te zoeken of te vinden.
Ik zie inmiddels dat @MARNIX1 eerst sedert vandaag actief is hoewel ik ook o.a. @Marnix 123 zie en nog een andere @Marnix.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2019 om 20:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, even Off Topic. Het lijkt of deze Marnix1 pas nu actief is, maar dat is hij niet. Net als U op Diumenge zou zoeken: hij is ook iedere dag nieuw. Met zoveel vragen en antwoorden. Is een probleem met de site.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 23, 2019 om 21:28
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, lijkt mij inderdaad een probleem. Kan ook redactioneel zijn. Als ik nu zoek bij gebruikers zie ik @DIUMENGE niet en ik weet dat die al redelijk lang actief is. Onder dezelfde naam. De gebruikersnaam @Marnix komt drie maal voor met o.a. 1 en 123 als toevoeging.
Het is mij bekend dat er soms een probleem is dat een enkeling  met verschillende namen reageert (en niet na een wijziging van naam zoals ik heb gedaan).  In het verleden is dat ook wel eens voorgekomen, vooral nadat een 'expert' werd geblokkeerd en toen met een andere namen weer actief probeerde te zijn. De on-line redactie is daar echter wel heel erg alert op.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2019 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Marmix is al veel langer actief. Gewoon een van de problemen van deze prut site.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2019 om 23:16
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Juist @tijger1, marnix1 is al langer actief. Daarom verwijzing aan @heremiet over Diumenge. Het is niet mogelijk om Diumenge niet te zien als je op zijn profiel drukt: is al weet niet hoe lang al zo. O.a. dan, is bij veel forumleden hetzelfde. Maar ja, zal er wel weer afgehaald worden: prut site.

tenormin
door tenormin Oct 23, 2019 om 23:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft. Off Topic. @Diumenge reageert op lattenbodem,. Dus druk op zijn naam en dan ziet u met eigen ogen dat hij zich vandaag zou hebben ingeschreven, als u dit niet nu ziet, morgen heeft ingeschreven. ;-((

tenormin
door tenormin Oct 24, 2019 om 09:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat schreef ik toch gisteravond? @heremietkreeft, dat Diumenge elke dag nieuw is .

Aa
door Aapje25 Oct 24, 2019 om 10:06
Antwoorden / 2 Vragen

Dit is een email adres die ik niet standaard gebruik. Ik heb hem hier geplaatst zodat ik in contact kan komen met anderen. En als ik mijn email publiek wil zetten, dan mag ik dat toch zelf weten?

Ik wil graag in contact komeb met anderen, omdat ik aangifte heb gedaan voor diefstal. Als meerdere slachtoffers dit doen wordt mijn aangifte natuurlijk pas serieus genomen.. Vandaar

Aa
door Aapje25 Oct 24, 2019 om 10:10
Antwoorden / 2 Vragen

Ook een reden waarom ik dit hier heb geplaatst: Ik ben ten einde raad en wilde dit graag aan zoveel mogelijk mensen laten weten. Ik wil mensen waarschuwen, want dit is geen leuke situatie.

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2019 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zonde. U wilt spullen kopen, maar gaat dat geld eerst storten, zodat u daarna kunt pinnen? In winkels kan men ook contant betalen.

Maar u kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie en dat zou ik maar doen, nu het na twee maanden nog niet opgelost is.

Aa
door Aapje25 Oct 24, 2019 om 10:11
Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik gezegd dat ik iets in de winkel wil kopen? Ik doe aankopen in webshops, anders zou ik mij geld niet storten..

Magnum007
door Magnum007 - Oct 23, 2019 om 19:26
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aapjes,

Dit onderwerp is al een keer geweest bij De Belbus.

Waarschijnlijk heb je de aflevering gemist.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 23, 2019 om 19:55
16830 Antwoorden / 202 Vragen

@MAGNUM007, heeft u een verwijzing naar die aflevering van 'De Belbus' opdat @AAPJES dat dan kan terugkijken?

Magnum007
door Magnum007 Oct 24, 2019 om 00:47
594 Antwoorden / 2 Vragen

Het was bij Radar.

Je kunt het vinden op de site van Radar als je intypt "storten op eigen rekening"

marita5
door marita5 Oct 24, 2019 om 09:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen
Magnum007
door Magnum007 Oct 24, 2019 om 11:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Marita,

Ik ben niet zo handig met de computer...;-)

ro
door ron503 - Oct 24, 2019 om 13:00
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Geld afstort automaten zijn en blijven ondingen. Biljetten die niet geteld kunnen worden komen in een soort van teruggavebak terecht waar de biljetten weer uitgenomen kunnen worden. Als door een technische storing de afstort automaat stopt met tellen blijven de overige biljetten in de afstortbak achter waar ze ook weer uitgehaald kunnen worden. Het deel wat wel geteld is wordt op de rekening gestort en de biljetten die niet geteld zijn kunnen weer uit de afstort automaat gehaald worden. Als u voor de eerste keer geld af gaat storten doe dat dan in een filliaal waar een medewerker aanwezig is en vraag hem/haar om e.e.a. uit te leggen en er bij te blijven als u daadwerkelijk met het afstoren gaat beginnen. Nu is de kans wel aanwezig dat iemand die na u geld ging afstorten de overige biljetten uit de afstort automaat heeft gehaald en de dag van zijn/haar leven heeft gehad.

Aa
door Aapje25 Oct 24, 2019 om 17:47
Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben direct naar de medewerker gegaan bij de balie en zij vertelde mij dat de overige biljetten zijn ingenomen. Als ik de biljetten kon terug nemen had zij dit wel aan mij verteld. Uiteraard zou ik dit ook wel gehoord hebben van de ING zelf.  Dus bedankt voor de foutieve informatie.

diumenge
door diumenge Oct 24, 2019 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo Aapje, wat een vriendelijke reactie naar iemand die probeert behulpzaam te zijn!

"Dus bedankt voor de foutieve informatie."

aurora1
door aurora1 Oct 25, 2019 om 03:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad.

ro
door ron503 Oct 25, 2019 om 10:55
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De reactie is wel te begrijpen want het gaat niet om klein geld. Maar toch als de overige biljetten wel door de automaat zijn ingenomen zou ook bekend  zijn waar die biljetten gebleven zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2019 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het komt helaas regelmatig voor dat er verschillen zijn tussen het bedrag wat men afstort in zo'n automaat en het bedrag wat dat ding uiteindelijk aangeeft. In principe moet dat bedrag "over" zijn in die machine.

Mijn dochter had dat nog begin dit jaar. Gelukkig maar een "klein" bedrag van € 45,00, terwijl 100 procent zeker was dat dat zij dat meerdere gestort had.

Maar de bank had het niet "over" en dan blijf je met lege handen staan.

Aangifte doen is zinloos. Andere gevallen verzamelen ook, want er zijn ongetwijfeld verschillende geldstort machines gebruikt.

En er komt niets in de teruggave bak terecht.
Een medewerker van de bank telt niet eerst en komt er ook niet bijstaan als je afstort. Dus je bent gewoon aan de willekeur van de bank overgeleverd.