Henk_1970B
door Henk_1970B Sep 21, 2022 om 18:25
Geldzaken & recht

Stortingskosten ING

Hallo,

best wel even geleden zijn er hier ook vragen gesteld over stortingskosten, de ING maakt het nu wel heel bont. Mijn zoon doet af en toe bij vrienden wat computerklusjes, en krijgt dan een klein bedrag in contanten. Hij heeft een jongerenrekening bij de ING.

Onlangs schrok hij zich een hoedje, wat blijkt: de ING rekent hier maar liefst 6 Euro voor, terwijl je dit gewoon bij een standaard geldautomaat kunt doen.
Het is zelfs alleen briefgeld. Er komt geen personeel aan te pas. Bij een jongerenrekening mag je dit kennelijk 2x gratis doen per kalenderjaar, daarna dus 6 euro per keer. Als hij dat geweten had, had hij het wel opgespaard, al is dat ook vreemd, want de ING stimuleert het op deze manier om je geld thuis te bewaren.

anderen ook een dergelijke ervaring? iemand nog een alternatief ? reden voor een klacht bij ING eigenlijk....

groeten
Henk

5631 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 21, 2022 om 18:33
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een andere bank vertrokken naar een bank die wel een stortfunctie heeft. Alleen daar ben ik als particulier ook stortingskosten kwijt.

Doe het zo om die € 6,00 per keer te omzeilen. Uw zoon geeft de cash aan u, u doet er boodschappen mee, dat kan (nog) gewoon met cash geld betaald worden en u stort het bedrag van de cash op de jongerenrekening. Oke, een kleine omweg, maar uw zoon heeft het op zijn rekening en u heeft er geen kosten aan. Issesimpel

pe
door pebk Sep 24, 2022 om 10:07
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is precies zoals wij het ook doen. Sterker nog, de kinderen hebben cash (van verjaardagen, klusjes, etc) in hun kleine kluisjes en wij vragen af en toe cash van hen en maken het direct over op hun rekening. Ik ben al twee jaar niet bij de pinautomaat geweest.

sw
door swat1500 - Sep 21, 2022 om 18:54
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Uw zoon kan zijn "klanten" ook de ing variant van een "tikkie" sturen.

Klacht zal weinig zin hebben want het zal gewoon in de voorwaarden staan. Niet lezen van de voorwaarden is voor eigen rekening.

Jo
door JohnnyH - Sep 21, 2022 om 19:05
15 Antwoorden / Vragen

Overstappen naar Regiobank, gewoon een fatsoenlijke bank.
AbnAmro is net zo, zelfs collectanten kunnen hun geld hier niet kwijt of ze rekenen een percentage van je eigen geld.
Algemeen bekend dat het steeds verder achteruit gaat met de service,

marita5
door marita5 - Sep 21, 2022 om 19:47
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henk-1970B ,

Als hij dat geweten had, had hij het wel opgespaard,

Staat duidelijk op de site vermeldt , klik op de rode regel .

https://www.ing.nl/particulier/betalen/contant-geld/geld-storten/index.html

Biljetten storten

Je kunt maximaal € 3.000 per rekening per dag storten. Wanneer je meer dan € 3.000 wilt storten, dan zul je dit over meerdere dagen moeten spreiden. Biljetten kun je storten via een geldautomaat van Geldmaat.

> Via locatiewijzer.geldmaat.nl kun je eenvoudig de dichtsbijzijnde geldautomaat vinden.

Voor het storten van contant geld kunnen er kosten voor de storting van toepassing zijn van € 6,00 per storting. Afhankelijk van je betaalpakket zijn de eerste X aantal stortingen met alleen biljetten per kalenderjaar gratis. Iedere extra storting met alleen biljetten in hetzelfde kalenderjaar kost € 6,00 per storting.

Contant geld storten op een Kinderrekening of een Jongerenrekening

Voor storten op een Kinderrekening of een Jongerenrekening zijn de eerste 3 (Kinderrekening) en 2 (Jongerenrekening) munten en/of biljetten stortingen per kalenderjaar gratis.

​Per 1 januari 2022 kan er op een Kinderrekening en/of Jongerenrekening van ING maximaal Eur 1.000 per rekening per dag worden gestort. Het maximale bedrag dat er per kalenderjaar op deze rekeningen gestort kan worden is in totaal € 5.000 per rekening.

Het is niet mogelijk om contant geld te storten op een Groei Groter rekening of een Kinderrekening zonder eigen betaalpas (tot 6 jaar).

Muntgeld storten

Voor het storten van muntgeld worden altijd kosten voor het storten a € 6,00 per storting in rekening gebracht.

Voor storten op een kinderrekening of een jongerenrekening zijn de eerste 3 (kinderrekening) en 2 (jongerenrekening) munten en/of biljetten stortingen per kalenderjaar gratis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2022 om 20:20
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezecd, het zijn helaas de voorwaarden van de Ing Bank. Bij andere banken zal het wel niet veel anders zijn en mijn advies is dan ook, volgend op dat hetgeen @MARITA5 al gaf, opsparen en tijdelijk in een ouderwetse spaarpot stoppen en dan eerst op de erekening plaatsen als het bedrag groter is. en niet meteen storten of zoals @SWATT1500 al aangeeft de Tikkie varant benutten.

Of de ook genoemde optie van @MAHADMA, het geld aan u geven en u houdt het totaal bij. Dat u dan het geld op de jongerenrekening stort , in kleine bedragen, zal m.i. geen verschil maken qua kosten lijkt mij.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 21, 2022 om 21:43
2053 Antwoorden / Vragen

U wist dit niet, dus dat is dan even schrikken, ter waarde van. €6, maar daarna kan uw zoon zich toch aanpassen? Ik neem toch aan dat het niet om duizenden euros gaat, dus dat risico op thuis bewaren lijkt mij wel mee te vallen, en dan spaart hij het op en stort het eens in de zoveel tijd. U kunt er ook de boodschappen mee betalen en het naar hem overmaken. Beetje creativiteit is wel handig voor een jonge ondernemer.

h-
door h-hollander@kpnmail.nl - Sep 23, 2022 om 13:01
3 Antwoorden / Vragen

alles digitaal dat is wat de overheid wil. Kleinkinderen leren sparen is al moeilijk ik heb er twee en ze krijgen elke week twee euro en deze doen ze in een spaarpot van de ing en als deze vol is dat wordt het gestort op hun jongeren spaarrekening waar  je al moet betalen .Jammer de jeugd heeft de toekomst maar soms twijfel ik daar aan . Het is jammer

rj
door rjw Sep 24, 2022 om 13:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het zijn vooral oude mensen die twijfelen aan de toekomst. De jeugd snapt het echt wel hoor. Die zijn vaak slimmer dan ouderen.

mo
door mof - Sep 23, 2022 om 13:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ING stimuleert om geld thuis te bewaren ... tja ... ING  is een bank en let op de kosten van de afhandeling van contant geld. Het zal ze een rotzorg zijn of u grotere risico's loopt door uw geld thuis te bewaren. HEt is al een tijdje zo dat je maximaal een of twee maal per jaar contant geld kostenloos mag storten bij ING (en ook bij andere banken). Het gebruik van contant geld wordt op deze manier gedemotiveerd.

john devries
door john devries - Sep 23, 2022 om 16:03
216 Antwoorden / Vragen

De Ingb verdiend zijn geld met verwerken o.a van geldstromen. Dat dit in vele gevallen automatisch gaat zonder dat er personeel aan te pas komt is geen reden  om geen kosten te rekenenen . Het onderhouden van systemen kost ook geld. Kortom vooraf de voorwaarden lezen zou handig geweest zijn.Een klacht indienen lijkt mij om die reden zinloos.

1paul
door 1paul - Sep 24, 2022 om 09:54
3143 Antwoorden / 0 Vragen

Henk, maak geld over naar de rekening van je zoon in ruil voor dit kontante geld en reken hiermee vervolgens af bij de winkels die je bezoekt en je bent klaar.

Franske1958
door Franske1958 - Sep 24, 2022 om 11:07
426 Antwoorden / 2 Vragen

"iemand nog een alternatief ? "   Gewoon dat geld contant uitgeven, dat kan nog steeds.

j.
door j.rigtering - Sep 25, 2022 om 16:51
6 Antwoorden / Vragen

Hetzelfde is mij ook overkomen, ineens €6,00 afgeschreven. Vorig jaar kon ik regelmatig gratis geld storten op mijn rekening dus dit jaar nog maar 2 X gratis , daarna betalen, Ik ben geabonneerd op de ING nieuwsbrief en heb daar nooit iets gelezen over deze verandering, Wel heel veel waarschuwingen over oplichters maar deze oplichting waren ze vergeten. Heb wel een klacht ingediend maar die wordt intern behandeld dus nooit meer iets van gehoord.