justmeagain
door justmeagain Jul 29, 2021 om 19:48
Geldzaken & recht
SVB Loonheffing voor F formulier

Beste Allemaal,
Onlangs is mijn moeder overleden en nu heb ik een F formulier van de belastingdienst gekregen.
Bij vraag 14A staat de vraag of ik de inkomsten van mijn moeder op wil geven.
Zij had een AOW en 2 pensioenen.
Op de jaaropgaves van de pensioenfondsen staat duidelijk het loon en de loonheffing vermeld.
Van de SVB staat het zoals jullie op de afbeelding kunen zien niet zo  benoemd.

Moet ik nu de € 422 als ingehouden zorgverzekeringswet invullen als loonheffing, of mag ik deze op nul laten staan.
Graag een tip.

2532 6 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Jul 29, 2021 om 19:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

svb houdt hier geen loonheffing in

Topantwoord

Ki
door Kiekeboetje - Jul 29, 2021 om 20:18
11 Antwoorden / Vragen

Op 0 laten staan. ZVW is geen loonheffing.

Nog gecondoleerd met het verlies van je moeder.

sira
door sira - Jul 29, 2021 om 22:55
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb hier geen antwoord op, maar ik wil je langs deze weg toch condoleren met het overlijden van je moeder. Sterkte.

justmeagain
door justmeagain - Jul 29, 2021 om 23:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb een duidelijk antwoord gekregen en wil ook mijn dank uitspreken voor het medeleven.

Super.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 29, 2021 om 23:49
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Gecondoleerd.

marita5
door marita5 Jul 30, 2021 om 07:04
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@justmeagain , gecondoleerd met het verles van uw moeder , sterkte .

tenormin
door tenormin Jul 30, 2021 om 12:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ook mijnerzijds gecondoleerd met het verlies van uw moeder, @justmeagain.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2021 om 08:38
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn condoleances.
Een kleine aanvullende opmerking  m.b.t. uw vraag: m.b.t. de uitkering van uw moeder was kwam het bedrag dat maandelijks werd uitgekeerd (mogelijk ook door toepaiing van de llonheffingskorting) onder het minimumbedrag was waarvoor inhouding volgens de daarvoor geldende groene belastingtabel tabel verplicht was. Er is dus geen loonheffing ingehouden zoals al door anderen gemeld.

Zie (o.a.) deze info van de svb ter info:  Op uw AOW houden wij loonheffing in. Loonheffing bestaat uit loonbelasting en premie volksverzekeringen voor de Anw (Algemene nabestaandenwet) en Wlz (Wet langdurige zorg). U hoeft niet over uw hele inkomen belasting en premies te betalen. U heeft recht op loonheffingskorting. Door de loonheffingskorting betaalt u minder belasting en premies.

Houd er wel rekening mee dat feit niet wil zeggen dat er geen aanslag IB zal worden opgezegd. Indien het verzamelinkomen dus AOW uitkering en pensioenuitkeringen boven het ‘bodem’ bedrag voor IB heffing komt zal dat wel het geval zijn. Blijft dat er onder, dan niet. Zie daarvoor dan deze informatie: De aanslaggrens voor de inkomstenbelasting bedraagt in 2021 € 48. Als het verschil tussen de verschuldigde inkomstenbelasting en het saldo van de gezamenlijke voorheffingen en de voorlopige teruggaven meer bedraagt dan € 47 volgt een aanslag. (Deze info betreft 2021)

Topantwoord

Th
door Theawaalen - Jul 30, 2021 om 19:57
113 Antwoorden / 5 Vragen

Nog gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Maar vergeet ook niet om de zorgkosten af te trekken.

justmeagain
door justmeagain Aug 1, 2021 om 22:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ze zat in een verpleeghuis, dus extra kosten hebben we niet gemaakt denk ik.