T-MOBILE
Ik ben in december 2017 verhuist netjes mijn t-mole thuis op gezecht.
Nu krijg ik 14 maanden later een sms berichtje van incasso .
Ik netjes gebeld was wel benieuwd toen kreeg ik te horen dat ik mijn modem niet heb opgestuurd alleen de tv box.
dit verhaal klopt niet netjes de dag van verhuizing verstuurd ik doos die ze leverde .
bewijsje netjes in de auto in vakje opgeborgen zo kon ik het niet kwijt raken in de drukte van de verhuising.
een jaar later auto ingeruild nieuwe auto papiertje weg gegooid na een jaar heb ik er toch niks meer aan dacht ik.
IK was het niet ens met het incasso bedrijf dus ik ging in bezwaar ze vertelde mij dat wel de tv boxen maar niet de modem was aangekomen.
En dat ik maar even bewijs moest opsturen ik vertelde dat ik dat na 15 maanden niet meer had en ook niet verwachte ooit nog eens nodig te hebben.
ik vertelde dat ik ook niks van t-moble had gehoord.
toen kreeg ik van het incasso een paar bijlages van brieven deze bleken ze naar mijn oude adres gestuurt te hebben.
Ik vertelde dat ik daar niet mee accoord ga dat t-mobile opgezegt was vanwege verhuising .
de incasso vertelde dat dat ook per mail verstuurd was, waarop ik vroeg stuur die mij maar toe als bewijs.
Toen kreeg ik weer 5 bijlage 2 brieven geadresseerd op verkeerde adres de 1 was afhandeling dat ik nog 28 euro terug kreeg en de andere was met 1 mallige kosten zonder beschrijving van 75 euro
.Verder kreeg ik 3 e mails als bewijs in eentje stond dat ik me abonnee niet betaald had de andere dat ze me maand bedrag niet hebben kunnen afschrijven en nog ééntje dat ze me hebben afgesloten aangezien ik toen al 5 maanden geen klant was lekker belangrijk en er stond onder elke brief als er betaald is kan u dit bericht direct weggooien. Deze berichten stond abonnee kosten niet betaald dus hadden niks met en modum te maken ik zelf had deze brieven nooit gelezen en kan ze ook niet in mijn mail terug vinden. Op de vraag of ze me een bewijs willen sturen van een bericht over een modem die niet geleverd is krijg ik alleen maar bericht van de brieven die ze na verkeerd adres gestuurd hadden
en op het antwoord dat ik de mails niet heb gelezen zeggen ze dat er in de algemene voorwaarde staat dat ze post per mail van hun ontvangt en dat ik dat verplicht ben te lezen als ik 5 maanden al geen klant meer ben heb ik volgens mij me niet meer aan hun algemene voorwaarde te houden.. En als ik de berichten ontvangen en gelezen had waren het nog onzin berichten over maandtermijn en me afsluiten over en modem hebben ze het niet gehad in deze berichten.
Mijnheer van het incasso vind mijn verweer niet leuk en reageerde dat hij niet meer in discusie met mij gaat en de procedure door laat lopen.
Het gaat om maar 75 euro het heeft hem met tijd al meer gekost dan die 15% die hij er op verdiend maar ik wil ook niet toegeven .
Willem.
Een lang verhaal maar mijn advies is: betalen. Hoe vervelend dat ook is. Als u niet betaalt en er wordt inderdaad een verdere procedure opgestart dan zal dat veel tijd, moeite en mogelijk ook kosten betekenen. Zelfs al zou u bij een zitting bij de Rechtbank na een formele oporoep daarvoor via een kantonrechter mogelijk gelijk krijgen maar als u niets kunt bewijzen kost het u veel en veel meer. Evt. voor nader advies https://www.juridischloket.nl/
Als deze post niet is doorgestuurd, hoeveel post bent u dan meer kwijtgeraakt? Normaal laat je de post een periode doorsturen, of spreek je iets af met de nieuwe bewoners/oude buren. T-mobile communiceert naar het adres waar u bekend was. Zij kunnen niet ruiken waar u heen verhuisd bent.
Er zit niets anders op dan te betalen. U bent in gebreke gebleven, er is post naar u verstuurd en u hebt nergens meer bewijs van. Zuur, maar wel een leerpunt voor een volgende verhuizing.
Goedenavond,
Het is een heel verhaal met een hoop gedoe. Als ik het zo lees dan zou ik gewoon betalen. Scheelt veel tijd, aandacht en energie die je beter aan andere zakenkunt besteden.
Ekiem
Hallo Thedutchy,
Dit is een moeilijke kwestie:
Vreemd is,dat je pas bericht heb gehad van T-mobile na 14 maanden.....
Ben je ook van mobiele telefoonnummer en emailadres veranderd?
Mooie antwoorden mijn e-mail adres is gewoon het zelfde gebleven.
T-mobile wou reden van opzegging weten is duidelijk doorgegeven dat het verhuising was.
post naar dat adres sturen is dus onzin en terwijl alles normaal via mail ging.
de enigste mail die ik van hun ontving en nog ontvang is spam reclame.
en in de e-mail die volgens het incasso is verstuurd staat ook niks vermeld over modem alleen dat het om een maand afschrijving gaat.
en deze zijn altijd netjes betaald.
Ik zie dit als fout en dat ik in gebreken ben gebleven ik heb nog netjes als afsluiting een mail gekregen dat ik nog 28 euro terug krijg.
als ik geen contract meer heb met een bedrijf hebben ze mijn verhuis bericht niet nodig en in de voorwaarde staat dat comunicatie verloopt via e-mail,
dus in dit geval ben ik niet in gebreken.
willem
Wel een lang verhaal. Ik zou maar betalen voordat het bedrag steeds hoger wordt.
Ik zou ook maar eens controleren of op het oude adres nog meer post aangekomen is, en ik zou ook controleren in uw afschriften of u wel aan alle betalingen van wat dan ook voldaan heeft. Dus van rekeningen die naar het oude adres gestuurd zijn. Dat u niet nog meer achterstallige rekeningen krijgt.
Ik word wel altijd wat achterdochtig al mensen een keer te vaak “netjes” dit en “netjes” dat zeggen. Meestal weten ze dan dat ze verkeerd zitten en dat ze anderen van hun gelijk willen overtuigen.
De zaak is NETJES afgehandeld.
Na een hoop strijd met heen en weer mailtjes naar incasso zijn zij tot de conclusie gekomen.
en dat alles voldaan is .
Bij deze meld ik me weer af van deze website ik verwachte hier goede informatie te krijgen.
Maar helaas zijn de het antwoorden niet veel van waarde.
zal maar gelijk betalen was het grootste gedeelte als ik dat had gedaan had ik de zaak verloren.
Ik ben iemand die de strijd aangaat als ik in mijn gelijk sta.
dan krijg je velen berichtjes die nergens op slaan over post op oude adres zal maar eens afschriften na kijken.
mensen denken dat je achterlijk bent en niet je post die belangrijk is geen verhuis bericht doorgeeft.
Mijn mail adres is het zelfde gebleven en in algemene voorwaarde van T-mobile staat er dat er communicatie via electronishe weg moet verlopen.
dus als een bedrijf dan ineens op post over gaat is dan jammer.
Maar de conclusie is als ik advies had opgevolgt was ik zeer dom geweest.
Tip voor de mensen ( met name AURORA1) die er niks van af weten en beoordelen ga ergens anders spelen hier help je mensen niet mee als ze vraag stellen.
groet Willem
U blaast wel hoog van de toren maar lees uw eigen verhaal nog maar eens.
Emails die t-mobile gestuurd heeft, het email adres is hetzelfde gebleven, nooit gelezen, wie heeft zijn zaakjes dan niet op orde?
Ook staat nergens in uw verhaal dat u t- mobile een verhuisbericht gestuurd hebt.
Misschien dacht u, geen klant meer bij t-mobile, die hebben mijn nieuwe adres niet nodig.
U vindt het belangrijk om toch uw gelijk te halen, al is het maar 75 euro.
Dat is uw goed recht maar zoals u ziet zijn er ook die het al die moeite, veel strijd zoals u zegt, niet waard vinden.
Maar mooi dat u volgehouden hebt en de zaak opgelost is, proficiat.
GENEE bedankt voor de proficiat.
De eerste e-mails heb ik wel zeker gelezen tot de zaak afgehandeld was de laaste e-mail was dat de bedragen allemaal betaald waren en dat ik nog 28 euro terug kreeg .
T-Mobile had mijn e-mail adres waar ik normaal altijd mijn berichten van kreeg dus ze hebben mij gewoon kunnen berijken dus het is overbodig een verhuisbericht door te geven . terwijl ik met opzegging heb aangegeven dat het om verhuising ging.
na dat de zaak was afgehandeld is hun berichten in ongewenst gekomen ik bleef nog steeds spam van ze krijgen met berichtjes willem we missen je,
en dat ik weer welkom was ect. na 4 maanden als iets goed is afgehandeld met be vestiggingsbrief hiervan verwacht ik geen rekeningen meer.
en de berichten die ze stuurde sloegen nergens op ééntje met dat ze maand premie niet hebben kunnen afschrijven tweede herinnering hiervan en de derde dat ze me hadden afgesloten.
Maar het is maar 75 euro????? ik kan ze wel missen maar voor een heleboel mensen is dit een hoop geld.
Leuke handel voor incasso bedrijfen trouwens stuur deze mensen allemaal een onterechte rekening van 75 euro ze vinden het te veel werk om in bezwaar te gaan dus ze betalen gewoon klink dat niet een beetje simpel???????
Goed zo! Zo hoort het
Dat het incassobureau uw zaak af afgedaan beschouwd wil niet zeggen dat ze u een onterechte rekening hebben gestuurd.
Kan ook zijn dat t-mobile/incassobureau er geen tijd meer in willen steken.
Dus u stelt hier een vraag in de namiddag van 20 maart en op 22 maart in de ochtend is het al opgelost?
Prachtig toch?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer