Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 20:30
Geldzaken & recht

Te weinig betaald

Ik heb gisteren bij mediamarkt een Xbox en headset gekocht en rekende €350 af nu krijg ik een mail dat ik €100 te weinig heb betaald het is eigenlijk €450 maar door een technische storing dat ze hadden is dit verkeerd gegaan. Sta ik in mijn recht als ik zeg sorry maar dit is een fout van jullie ?

en dit staat buiten fatsoen om, een mazzeltje buiten jou fout om is ook wel eens leuk in deze tijden

7102 30 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 10, 2021 om 20:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk dat dit een "randgeval" is. Normaal is het zo dat, als er verkeerd geprijsd is: te mooi om waar te zijn moet men dit logischerwijze bijbetalen. Wat kost de Xbox en headset elders? Heel veel duurder of is (was) de aangeboden prijs €350,00 elders ook zoveel, of weinig zo u wilt.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 20:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

De Xbox staat op de site voor €299 en de headset voor €149

tenormin
door tenormin Mar 10, 2021 om 21:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tamlv, dan was het verkeerd geprijsd. Iedereen zou wel een mazzeltje willen maar uwerzijds, tja, ik vind het redelijk asociaal. U wist dus dat het elders dezelfde (echte) prijs was als bij de Media Markt.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 22:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe is het asociaal als het op de bon als een korting is verrekend? Waardoor ik er dus inderdaad vanuit ging dat het een korting was. U gaat dus als u iets met korting krijgt terug leggen om het elders voor de volle pond te betalen ?

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2021 om 20:40
11520 Antwoorden / 51 Vragen

In mijn visie: een aanbieding van € 450 voor € 350 bij een bedrijf als de MM is een "kennelijk" en "redelijk" verkoopbedrag.
Stel dat het van € 450 voor € 199 of € 99 was is het niet fair te noemen en is er sprake van een foute prijs, wat u ook VOORAF aan de verkoper zou moeten vragen of die prijs ook ècht correct is.
Uw vraag: ik zou ze niet extra betalen en eventueel het verschil delen, ieder € 50. Maar meer ook niet.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 22:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt dat is een goede tip

justmeagain
door justmeagain - Mar 10, 2021 om 20:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik vind het asociaal. U weet dat u tekort heeft betaald.
Als ik MM was zou ik het serienummer blokken voor bij een reparatie oid. U komt uzelf dan vanzelf tegen.
U lijkt me zo'n type dat als de baas één overuur vergeet te betalen dat u direct bij h&r of p&o staat.
Fijne maatschappij leven we toch!

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 21:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

U weet wat voor type ik ben op basis van deze vraag? Ik heb nog nooit zoiets als dit meegemaakt vandaar mijn vraag! Ze zouden iemand als u met uw vooroordeel op basis van uw "serienummer" moeten blokken of een site als deze, volgens mij vroeg ik om advies en niet om kritiek.
ik was van mening dat het een korting betrof zo staat het ook op mijn bon!!

tijger1
door tijger1 Mar 10, 2021 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus de normale prijzen staan op de bon en dan nog een korting erbij?

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 22:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja je ziet dat er een verrekening op staat, echter staan de 2 producten er niet specifiek op er staan andere woorden en codes maar dat had te maken met de storing zei het meisje aan de kassa

Topantwoord

Analoog
door Analoog - Mar 10, 2021 om 20:56
136 Antwoorden / Vragen

Het had net zo goed een aanbieding kunnen zijn, want zo onlogisch is die 350 tov 450 dan ook weer niet, ging er niet zomaar mee akkoord.

sira
door sira - Mar 10, 2021 om 21:24
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Wat had u gedaan als u een mailtje had ontvangen dat ze u € 100,- te veel hadden berekend? Dan had MM een mazzeltje gehad.

€299 + €149 = € 448,-, u had het kunnen weten.
Persoonlijk zou ik de € 100,- bijbetalen, want dan kan ik de volgende keer zonder schaamte terug naar een winkel.
Als u niet bijbetaalt, is het te hopen dat er niets stuk gaat.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 21:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik had het niet kunnen weten want het is verrekend als korting op de bon !
en ik kan de MM gewoon in lopen zonder schaamte hoor, en ik ben ook niet bang dat er iets stuk gaat ????????

mi
door miennaamishaaz - Mar 10, 2021 om 21:39
725 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u gecontroleerd of de mail daadwerkelijk van de Mediamarkt afkomt. en niet van een oplichter?

Dit is namelijk een vreemd gevalletje.

Heeft u de Xbox/headset online gekocht en al opgehaald of geleverd gekregen?

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 21:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja komt wel echt van media markt, ik heb het online besteld, en 4uur later afgehaald in het filiaal

mi
door miennaamishaaz Mar 10, 2021 om 22:31
725 Antwoorden / 1 Vragen

En na die 4 uur vroegen zij per mail of u extra wilde betalen? Indien dit zo is hoeft u niet te betalen, Want U heeft inmiddels het betaald en opgehaald, als zij daarna er achter komen dat u te weinig heeft betaalt is dat hun probleem, niet het uwe.

Ta
door TamLv Mar 11, 2021 om 06:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik kreeg de volgende dag de mail van media markt

mi
door miennaamishaaz Mar 11, 2021 om 12:46
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen, Niet betalen en gewoon afwachten wat ze doen,

Mediamarkt heeft namelijk geen poot om op te staan. omdat u inmiddels al heeft betaald en het item heeft opgehaald.
Als ze een incasso-bureau op u afsturen kunt u dit zeer simpel aanvechten door alle mails, afschriften enzo door te sturen.
Het beste wat u nog kan doen is bij het Juridisch loket advies aanvragen, of u ECHT moet betalen of niet.
Neem het zekere voor het onzekere en doe dit vooraf, niet achteraf, als ze al achter u aan gaan voor die "100 euro"

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2021 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u geen weerwoord wilt horen, waarom vraagt u dan hier advies?

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 21:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kritiek of zeggen hoe asociaal ik ben is geen advies..

diumenge
door diumenge - Mar 10, 2021 om 21:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoef je niet te betalen, dan wordt het ingehouden op het salaris van de medewerk(st)er die de fout heeft gemaakt. Dus heb jij een mazzeltje in deze tijden en die medewerk(st)er gewoon dikke pech in deze tijden.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 21:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit meen je toch niet echt ? Word dat echt ingehouden op haar salaris ?

diumenge
door diumenge Mar 10, 2021 om 22:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, meen ik niet echt. Het was even om wat te relativeren.

Ik denk dat je in recht staat in deze situatie om niet bij te betalen, dus het is meer aan jezelf om te besluiten wat je wilt doen.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 22:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt!

ne
door neodutchio - Mar 10, 2021 om 22:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u gisteren in een filiaal de Xbox en de headset gekocht heeft, hoe komen ze dan aan uw mailadres? En eerst zegt u dat het een technische storing was en later zegt u dat het als korting is verrekend op de bon.
Ik neem uw topic voorlopig nog even met een korreltje zout.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 22:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er was een technische storing stond vermeld in de mail vandaar dat er een onterechte korting was berekenend, de manager heeft alle aankopen gecheckt die in die storing zijn betaald, zodat ze de juiste bonnen via de mail kon versturen. Aangezien de bon er totaal anders uit zag dan normaal. En ik heb een mediamarkt account.. daar is mijn mail aan gekoppeld ?! Ik heb het online besteld en betaald en afgehaald in het filiaal, snapt u het nu beter??

tenormin
door tenormin Mar 10, 2021 om 22:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ik ook @neodutchio. Gelukkig was hij te laat om dit in zijn originele schrijven/vraag nog te kunnen bewerken. Want dan waren we het wel met hem eens geweest.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 22:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn reactie even beter lezen, ik kan er niks aan doen dat jullie het verhaal niet snappen.. storing.. onterechte korting.. mail ontvangen.. verzoek om bijbetaling.. snappie ?!

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 07:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u online gekocht en betaald hebt, wat hebt u dan met een cassiere te maken? Verder blijft uw verhaal vaag. U weet wat u koopt, u weet wat de prijzen zijn, u krijgt uit het niets zogenaamd een extra korting, u hebt gesproken met een cassiere die er online niet is, enz. U wist dat er geen korting was en gaat er later ineens wel van uit dat het een korting betrof. Uw verhaal klopt nog steeds niet.

"Ja je ziet dat er een verrekening op staat, echter staan de 2 producten er niet specifiek op er staan andere woorden en codes maar dat had te maken met de storing zei het meisje aan de kassa"

tenormin
door tenormin - Mar 10, 2021 om 22:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tamlv, in beantwoord in reactie lees ik nu pas dat het een korting betrof. Dus uw verhaal, vraag in eerste instantie was niet juist. Daar staat n.l. nergens geschreven dat het een korting betrof. Dat heeft u er inmiddels wel van gemaakt. Ik begrijp dat de antwoorden van de met u meelevende panelleden nu een plus krijgen, maar ik geef u nog steeds een min. Heb veel plezier van uw mazzel aankoop.

Ta
door TamLv Mar 10, 2021 om 22:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het betreft dus ook geen korting achteraf!! Vanwege een storing is dit dus gebeurt, mijn vraag klopt dan nog steeds, sta ik in mijn recht als ik niet akkoord ga met de bijbetaling. Vervelend zeg!
Gelukkig zijn er nog altijd mensen zoals u die liever geen korting krijgen en de volle pond willen betalen, goed van u !

Ta
door TamLv - Mar 10, 2021 om 22:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Even ter informatie, aangezien sommige leden denken dat ik iets verzin of het eerst heb over een storing en later over een korting.. er was een storing waardoor ik dus onterecht een korting heb gekregen, dit staat op de bon die er totaal anders uitziet dan normaal. Je ziet ook niet dat het gaat om 2 producten er staan wat codes en woorden op. Maar het meisje aan de kassa zei dat dit gewoon een geldige bon was. Later krijg ik een mail ( ik heb een MM account waar je aankopen aan gekoppeld worden) waarin staat dat er dus vanwege de storing wat fout is gegaan of ik de €100 wil overmaken en ik nu een goede en duidelijk geprinte bon krijg.

mijn vraag is dus nu of ik die €100 moet betalen ook al is dit niet mijn fout?
alvast bedankt!

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 07:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, die moet u betalen. U wist immers al dat het niet juist was.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 10, 2021 om 22:55
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tamlv,

Heeft u een Mediamarkt Club card?

Zo ja, dan ben u lid van de Mediamarkt Club.

Als u een goede verstandhouding wilt met Mediamarkt, dan betaalt u netjes het verschuldigde bedrag.

Als u snel geld wilt verdienen, dan doet u dit niet.

Maar houdt er dan wel rekening mee, dat u uw lidmaatschap kwijt raakt en misschien niets meer online kunt kopen bij Mediamarkt.

Ik ben benieuwd wat de jurist op dit forum, Heremiet Kreeft, van deze kwestie vindt.....

tijger1
door tijger1 Mar 10, 2021 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hetemietkreeft is geen jurist.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 11, 2021 om 00:41
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Hoe weet u dat zo zeker?

Als ik zijn antwoorden lees, met uitleg/beargumentering, komt Heremiet Kreeft voor mij over als een jurist.

Ta
door TamLv Mar 11, 2021 om 06:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik ben lid van media markt club.. Vraag me af of dat zo is, niet meer online kunnen winkelen. Ik ga het even afwachten

gerbera
door gerbera Mar 11, 2021 om 15:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@GB,

Met copy/paste oftewel kopiëren en plakken kom je heel ver. En er is een groot verschil tussen wet en fatsoen.

Topantwoord

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2021 om 22:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, u staat in uw recht om dit te behouden, dit is geen fout die u had kunnen weten. Vanuit juridisch oogpunt kan MM u niets maken. Ik snap ook niet dat ze er nog op terug komen, niet bepaald een eenmanszaak die armlastig is, ze hebben prima geprofiteerd van de online verkopen in coronatijd. Straks komen er weer van die zogenaamde BTW dagen aan, of hoe ze tegenwoordig ook mogen heten, en dan smijten ze zogenaamd weer met honderden euro's korting. U neemt er alvast een voorproefje van.

tenormin
door tenormin Mar 11, 2021 om 01:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, onjuist @zoekster.

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 07:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

TS wist dat het een fout betrof en wist dat er een aparte bon was. Mocht het verhaal dus waar zijn (ik lees immers nog steeds vage dingen), dan wist TS dat het niet klopte.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Mar 10, 2021 om 23:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Lekker laten zo. Ten 1e omdat u juridisch gezien helemaal niet verplicht bent om die 100 euro bij te betalen en ten 2e omdat MM zo'n verliespost best wel kan hebben. Ik zou zonder slapeloze nachten het kunnen laten zoals het nu is.

Bij een eenmanszaak die met pijn en moeite aan het overleven is, zou u ook dat recht hebben, maar persoonlijk zou ik daar dan wel moeite mee hebben; daar zou ik dus wel die 100 euro betalen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 11, 2021 om 00:45
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

Dat vind ik wel typisch uw  standpunt...... : graaien......

tenormin
door tenormin Mar 11, 2021 om 01:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Laat ik het nu, voor het eerst eens zijn met @geboren amsterdammer: op @sprietjes antwoord.

Ta
door TamLv Mar 11, 2021 om 06:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin uw standpunt weten we nu wel.

ti
door tilpend - Mar 11, 2021 om 07:29
131 Antwoorden / 0 Vragen

Stel, u staat in uw recht en u bent wettelijk niet verplicht om die EUR 100 te betalen, waar komt de beslissing om eventueel wel of niet een onverschuldigde betaling aan MM te doen dan op neer?? Precies, fatsoen. En dat weet u zelf ook, daarom schrijft u al in de oorspronkelijk post dat het daar niet om gaat.

MM heeft een fout gemaakt, wijst u daar binnen paar uur op en vraagt u om het verschil over te maken. Als u door een fout te veel zou hebben betaald, had u het er dan ook bij laten zitten als MM dat extra geld had gehouden onder het mom "he, u heeft er voor betaald, pech gehad"? Natuurlijk niet, dan had u hier moord en brand lopen schreeuwen dat MM uw geld achterhoud en omgekeerd is dat (moreel gezien) niet anders.

justmeagain
door justmeagain Mar 11, 2021 om 08:05
623 Antwoorden / 8 Vragen

Juist!

rj
door rjw - Mar 11, 2021 om 08:31
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem aan dat als je zelf een keer zo'n soort fout maakt het accepteert dat de andere partij een voordeeltje heeft.

panter22
door panter22 - Mar 11, 2021 om 08:32
6599 Antwoorden / Vragen

Even  mogen winkelen en meenemen?
Je weet toch wat je gekocht hebt tegen welke prijs.
Kijk online nog even na wat alles kost. Prijzen in de winkel  en online willen nog wel eens verschillen.
Online is de microsoft x box serie s €299. De headset dan €150.
Toen je bij de kassa kwam, wist je dat je te weinig betaalde.
Er was geen enkele reden om korting te krijgen.
Duidelijk dat er iets mis is gegaan,Vreemde bon, zomaar korting,
Dus heb je te weinig betaald en ben je die €100 alsnog verschuldigd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2021 om 09:21
16774 Antwoorden / 202 Vragen

€ 100,00 verschil door een technische storing??? Ere kan inderdaad iemand wel een fout hebben begaan met de invoering van het bedrag maar dat is naar mijn mening dan echt wel een probleem van de MediaMarkt. U behoeft m.i. helemaal niet bij te betalen hoewel ik het idee dat @MAHADMA gaf goed kan volgen om alsdan mogelijk nader 'gezeur' te voorkomen. Hoe dan ook, een technische storing als foutreden noemen is een 'smoes'. Een storing verandert geen bedragen. Dat kan niet anders dan een medewerk(s)ter zijn gedaan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 11, 2021 om 11:58
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Heremietkreeft,

Kan Mediamarkt om deze reden TS/Tamlv blokkeren als klant online?

tijger1
door tijger1 Mar 11, 2021 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

En hoe kan Heremietkreeft dat bepalen?

rj
door rjw Mar 11, 2021 om 12:26
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@heremietkreeft: Dus als jij een keer zo'n foutje maakt accepteer je het gewoon en vraag je niet de andere partij om het op te lossen? Of is het dan opeens anders?

diumenge
door diumenge Mar 11, 2021 om 12:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk kan een technische storing wel de oorzaak zijn. Het zijn allemaal computergestuurde kassa's, dus door een storing kan er best een of andere op dat moment niet geldende actie geactiveerd zijn in de software.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2021 om 17:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, U vindt het dus een foutje? Ik niet en ik ben niet de enige. Hoe dan ook is dit aan de orde: https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/de-verkoper-zegt-dat-de-prijs-niet-klopt-wat-nu

en deze waar ook te lage prijs wordt genoemd: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1736107

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 20:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Heremietkreeft, uw linkjes hebben geen connectie met dit verhaal. TS heeft online gekocht, heeft online de prijs gezien, heeft de prijs van het winkelmandje gezien en heeft dus ook gezien dat er bij de betaling een ander bedrag stond. Het prijskaartje was goed, de prijs klopte en het winkelwagentje klopte. Echter de betaling niet.

panter22
door panter22 - Mar 11, 2021 om 09:56
6599 Antwoorden / Vragen

Als er problemen zijn met betalen, dan gaat er het meestal om dat het bedrag op de kassa hoger is dan het prijskaartje.
Het bedrag op het prijskaartje geldt dan, tenzij het duidelijk een vergissing betreft.
Nu is het andersom. Het bedrag op de kassa is lager dan het bedrag op het prijskaartje.
Het is duidelijk dat je een x box niet zomaar voor €100 goedkoper kan kopen. En een headset is ipv €150 geen €50.
En nu geldt ineens wel het bedrag op de kassa?

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2021 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind dat u op dezelfde manier moet handelen als wanneer MM door een fout of storing u teveel in rekening had gebracht.

Zo moeilijk is dat niet. Heeft u geen advies van een forum voor nodig.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 11, 2021 om 10:36
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn wat tegenstrijdige antwoorden gegeven maar na uw antwoorden en reacties ben ik er van overtuigd dat u de juiste beslissing gaat nemen, ikzelf sta achter beide opties.

ne
door neodutchio - Mar 11, 2021 om 12:30
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Even resumé:
U koopt online een Xbox van €299,- en een headset van €149. Op dat moment komt er niets in beeld van een kortingsaktie of iets dergelijks en in het betaalscherm staat een bedrag van €350,-. Een bon krijgt u pas achteraf en vooraf wist u al dat er geen kortingsaktie was. U blijft vervolgens hameren dat u dacht dat het een korting was omdat dat op de bon stond. Maar vreemd genoeg geeft u ook aan dat er geen korting op de bon staat maar een verrekening, en dat niet de gekochte producten met prijzen op de bon staat. U hebt dus geen aankoopbon van wat u gekocht hebt.

Als u aan een fysieke kassa staat en u koopt iets voor €448,-, het totaalbedrag op het scherm is €448,- en op uw betaalscherm komt €348,- te staan, denkt u dan echt dat u daarmee weg komt?

diumenge
door diumenge Mar 11, 2021 om 12:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik iets kocht en pas a/d kassa bleek dat er een of ander korting werd toegepast, dan hoef je er niet automatisch vanuit te gaan dat dat een fout betreft. Bij Mediamarkt krijg je gewoon je bon mee en als je denkt 448 euro te moeten afreken, maar dat in de praktijk 350 euro is en op de bon staat dat er 98 euro (22%) korting is toegepast dan zou ik daar ook niet over twijfelen, maar het als een mooi voordeel zien op dat moment. Het is immer geen extreem hoge korting, als er bijvoorbeeld 44,80 euro moest worden afgerekend dan is dat een ander verhaal. Dus a/d kassa was geen rede tot twijfelen wat mij betreft.

Nu komt MM er achter dat er een fout is gemaakt, het is dan meer een persoonlijke (morele) afweging of je wel of niet wil meewerken aan de herstellen van die fout en geen juridische.

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 17:13
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Die bon komt pas achteraf. TS ziet wat er in zijn digitale winkelwagentje zat, zag alle prijzen, zag ook de prijzen bij het akkoord geven en pas bij het afrekenen kwam er een ander bedrag in het betaalscherm terecht. En de bon die TS achteraf kreeg stonden zijn aankopen niet op en de bedragen niet.
Het gaat dus niet om een kortingsaktie of wat dan ook. Dan was er in de winkelwagen al gemeld dat er korting was, dan stond dat bij het akkoord geven, dan kwam het te betalen bedrag overeen met de 2 voorgaande bedragen en kwam er nadien een bon met de juiste artikelen en dito prijs.

diumenge
door diumenge Mar 11, 2021 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke digitale winkelwagentje? De artikelen zijn in de winkel gekocht.

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 18:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, TS heeft alles online besteld en betaald en na 4 uur afgehaald in de winkel.

diumenge
door diumenge Mar 12, 2021 om 08:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, ik zie nu hoe het bij MM werkt. Je moet het inderdaad digitaal bestellen, maar je kan wel betalen bij het ophalen. Daar TS het over een cassiere heeft, zal er dus terplekke zijn afgerekend. Als je dan verwacht 448 euro te moeten betalen en dat blijkt maar 350 euro te zijn en de cassiere geeft aan dat dat correct is, dan verwacht ik wel dat je daar mee 'wegkomt' ja.

ne
door neodutchio Mar 12, 2021 om 14:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waar er betaald is is nog steeds niet duidelijk. En dat de caissière zei dat de bon kloppend was ook niet. Wel dat het een geldige bon was om de aankoop op te halen, maar dat zegt niets over de prijzen.

latevogel
door latevogel - Mar 11, 2021 om 12:59
86 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft een XBox gekocht met een "korting" van 22%.
Ik adviseer u om niet te betalen, het verschil is dusdanig dat u niet in kon schatten dat dit een foute "korting" was.
Laat dit maar tot een rechtszaak komen als ze blijven volharden, wedden dat de kantonrechter uw zijde kiest?
Als er iets 450 euro kost en je ziet er een kaartje aanhangen van 99 euro, dan mag je ervan uit gaan dat dit een fout is, uw XBox heeft een reële prijs.

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 17:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben daar niet zo zeker van. TS wist wat beide artikelen kostte, heeft kunnen zien in de winkelwagen wat het kost, heeft akkoord gegeven voor die prijzen, ziet bij het afrekenen een andere prijs en krijgt geen normale bon. Dat daar een fout in zit is zeer duidelijk. Aan die Xbox en headset hing de juiste prijs en die prijs was zichtbaar bij het product, in het winkelmandje en bij de bevestiging. Dat er uiteindelijk minder werd afrekent duidt op een fout.

ro
door ronny530 - Mar 11, 2021 om 16:50
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Zo te lezen wist u wat de totale prijs zou zijn en bij de kassa heeft u ook nog aan het winkelmeisje gevraagd of de kassabon kloppend en geldig was, het antwoord was ja dus valt u niets te verwijten. U krijgt later een mail dat er een foutieve prijs is afgerekend met het verzoek om het restbedrag ook te voldoen maar dat hoeft u niet te doen omdat in een winkel koop ook echt koop is. U kunt er niets aan doen dat het kassasysteem een technische storing vertoonde want de Mediamarkt had het kassasysteem uit moeten schakelen en dat is niet gedaan. Van die 100 euro verlies valt de mediamarkt echt niet om en u heeft een keer mazzel.

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 17:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als de vraag gestelt is of de kassabon juist is wil dat niet zeggen dat de inhoud juist is. De kassabon zag er in opmaak anders uit dan gewend en of normaal is.
TS wist de totale prijs, heeft akkoord gegeven voor die juiste prijs, heeft minder betaald bij het afrekenen en heeft pas bij het ophalen een caissière gesproken over de echtheid van de bon. Dus niet of de online aankoop kloppend was.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2021 om 17:14
16774 Antwoorden / 202 Vragen
ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 17:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Met uw voorbeeld waren de stoelen voor een bepaalde prijs geprijsd en dat hebben de kopers ook afgerekend. TS heeft in dit geval gezien wat de prijs is van zijn aankoop, maar heeft een andere prijs aan de kassa betaald.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2021 om 21:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zou u doen als u 100 euro teveel betaald had?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 11, 2021 om 22:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mediamarkt?

Ik word hier hartstikke gek van!
Vaak worden prijzen aangepast  aan de buren indien die goedkoper verkopen en zo geen omzet te missen...

Ze hebben geen prijs kaartje  maar digitale  prijs kaarten!
Ook de Kassa  heeft  een  Computer programma,  en  U is daar als Consument niet verantwoordelijk voor.

Ik denk  Online besteld en pas bij  afhalen Betaald.
Een foute onleesbare kassa bon afgeven en  laten pinnen  vind ik dan dom...
Vraag je  toch je leidingeven
Als je leuk  voordeeltje wilde,  zal Juridisch erg duur en lastig worden  om die  €100,- binnen te halen,
ik  heb wel eens vaker een product  dat retour kwam  in open doos met korting  daar gekocht.

Dan in Winkel testen en  koop je met leuke korting met behoud van volle garantie.
Dus  ook dit  product kan ook een retour geweest zijn.
Eenmaal thuis en  reeds  gebruikt is het moeilijk bewijsbaar of het een verse of geopende verpakking was van beide  producten.

ne
door neodutchio Mar 11, 2021 om 23:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u eerst de reacties van TS zou lezen dan scheelt dat een hoop nutteloosheid in uw reacties.

diumenge
door diumenge Mar 12, 2021 om 08:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio, nou vraag je wel veel van $0MSSS.. hoor. Het enige wat hij doet is met onbegrijpelijk gebrabbel reageren op veel vragen, verwacht nou niet dat hij ook nog de reacties van TS gaat lezen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 12, 2021 om 12:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn Miele,  vandaag besteld, morgen geleverd werd ook weekje later!
Ja ook M.M. aanbieding die elders niet voor die prijs kan.

En nee, ik klaagde niet want  buurmeisje werkte daar en weet dat al..  die zegt  dat weekje vaker voor komt uit
Centrale magazijn,    zoek je suf  tussen foute dozen en zo.

Maar als ze bij de kassa een fout bedrag en  foute bon geven,  is die medewerker ook blond.
Ze had in dit soort gevallen even leidinggevende moeten vragen,  en dan was  er nog geen Pin gedaan .
Hadden wij ook rust gehad.

ne
door neodutchio Mar 12, 2021 om 14:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zuigende komkommer, het gaat om een online aankoop.

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2021 om 10:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je kunt je ook afvragen, wat zou je zelf doen als je aan het hoofd stond van een miljarden bedrijf, omzet 20,8 miljard euro, bruto winst 236 miljoen euro, en een klant zou door een fout van jouw kant (de kassa heeft een storing kan de klant ook niets aan doen), een voordeeltje krijgen wat zeker niet als een kennelijke fout kan worden gezien, maar wel als een fikse korting. Juridisch kun je de klant niets maken. Ik zou dan denken, nou ja, mijn fout, mijn pech, geld genoeg hier, laat de klant ook een keertje mazzeltje hebben.

panter22
door panter22 Mar 12, 2021 om 10:51
6599 Antwoorden / Vragen

Met de MM gaat het niet geweldig.  Maar het gaat er niet om of het de MM is of de winkelier om de hoek.
De rechten zijn hetzelfde.
De nieuwste  Xbox met een vaste landelijke verkoopprijs, €100 goedkoper verkopen. Dat is geen kennelijke fout?

zoekster
door zoekster Mar 12, 2021 om 11:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe kom je erbij dat het MM niet geweldig gaat? Kijk  naar de jaarcijfers, denk je dat ik die omzet en bruto winst uit mijn duim zuig? Ga maar even googelen. Je rechten zijn hetzelfde inderdaad als bij de winkel om de hoek, het is en blijft een kennelijke fout. Waarom? Omdat er op de bon korting staat, omdat het meisje bij de kassa bevestigd heeft dat de rekening klopt, er is dus menselijk contact geweest bij de overeenkomst. Dat zijn allemaal dingen die juridisch meespelen bij het vasstellen van een kennelijke fout. Het gaat erom had de klant redelijkerwijs kunnen weten dat hier sprake was van een vergissing. Nou nee, de klant is zelfs zo eerlijk geweest om navraag te doen toen hij betaalde. Bij de winkelier om de hoek was dit nooit gebeurd die weet wel  hoeveel zijn spullen kosten en die ziet zeker bij navraag van de klant bij de kassa meteen dat er iets niet klopt. Staat MM ook nog eens bekend om zijn gigantische kortingen (al worden daar trucjes mee uitgehaald, 2 weken voor de BTW daen gaan de prijzen omhoog en dan zogenaamd enorm stunten). Bij de rechter houdt dit geen stand, dat weet MM ook wel. Dan komt het aan op deze specifieke zaak en daar heb ik dan deze kijk op. Ik snap dat jullie het een principe kwestie vinden, maar ik sta daar wat losser in. Bij een klein zaakje om de hoek, had ik gezegd, ja is kennelijke fout, maar de kleine ondernemers moet je zoiets niet aandoen. Laat je hart spreken. Wat de vraagsteller doet met al deze adviezen moet hij/zij uiteindelijk zelf weten. Wij zijn toch maar een stelletje poppetjes achter het scherm.

zoekster
door zoekster Mar 12, 2021 om 12:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik bedoel natuurlijk geen kennelijke fout. Sorry ben er een beetje uit.

ne
door neodutchio Mar 12, 2021 om 14:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

MM doet het echt niet zo goed hoor. De grote winkelpanden zijn en worden gewisseld voor kleinere op goedkopere locaties. Menig onstagronde is er al geweest en veel van de personeelsleden die er lopen zijn mensen die door fabrikanten zijn neergezet. Internationaal is het zelfs zo dramatisch geweest dat de verwachting was dat ze het einde van 2020 niet zouden halen. Directieleden zijn ontslagen en in Rusland stonden ze ook op omvallen.
De tijd dat je met schreeuwen iets kan bereiken is voorbij. Ook de service is al behoorlijk uitgekleed om geld te besparen.

Leuke anekdote, tijdens de blackfriday was er een filiaal die groots uitgepakt had. Dranghekken neergezet en voldoende beveiliging. Uiteindelijk stonden er maar liefst 1 klanten voor de deur.

panter22
door panter22 Mar 12, 2021 om 15:15
6599 Antwoorden / Vragen

Het gaat mij helemaal niet om een princiepekwestie.
Ik verbaas mij er over dat moord en brand geschreeuwd wordt over een dropshipper die niet levert wat overeengekomen is, ook al gaat het om een paar euro.
Maar tegenover de MM  het de normaalste zaak van de wereld vindt dat je door een fout te weinig betaald hebt, en je wordt netjes gevraagd om het resterende bedrag te betalen, dat geld in eigen zak steekt.

audb
door audb - Mar 12, 2021 om 12:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het gaat hier om een "kennelijke fout" maar het is de vraag of je toch verplicht bent om de €100 als nog te moeten betalen.

Als op de bordje van de Xbox duidelijk deze prijs stond vermeld dan is het jammer voor de MM maar dan sta jij in je gelijk.

De verschil tussen wat je heb betaald en het werkelijke bedrag kon je namelijk niet weten omdat de Xbox one er uit gaat en plaats maakt voor de Series X.

Stond de prijs wel goed zelfs dan is het maar de vraag of je ook de resterende €100 bij moet betalen het is namelijk zo dat de MM onzorgvuldig heeft gehandeld door niet de juiste prijs af te rekenen en failliet gaan ze er heus niet aan.

Wat je het beste kan doen is bezwaar maken er tegen en zeggen dat je overtuigd was van de prijs omdat er door geen enkele medewerker je verteld is dat de prijs niet in orde was en dat als je de €100 toch betaald daar iets tegen over moet staan zoals een game of een extra controller.

Wees maar brutaal het is hun fout geweest en niet de jouwe.

Ls.

Stel dat jij te veel had betaald zouden ze dan ook contact met je hebben opgenomen?.

Dus nooit dat is een extratje in de kassa en jij had kunnen fluiten naar je centen omdat de bewijs dan bij jou neer wordt gelegen.
Ook gaan ze echt geen rechtzaak ar van maken en zelfs dan nog kan je zeggen dat je in goedvertrouwen hebt gehandeld.

ne
door neodutchio Mar 12, 2021 om 13:59
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat om een online aankoop waarbij de prijs zichtbaar was bij het product en in het winkelmandje. TS heeft dus meerdere keren de juiste prijs gezien, echter niet betaald. Er is nergens, dus niet bij de productinformatie als in het wagentje, gesproken over een korting. Er is ook geen korting gegeven en er staat geen korting op de bon.

lo
door lovewinnie - Mar 12, 2021 om 16:09
1204 Antwoorden / 1 Vragen

Zou aanbieden 50 euro te komen betalen en verlies te delen. Kijken wat ze zeggen .