ca
door carola311 Aug 23, 2019 om 14:47
Geldzaken & recht

Tegenpartij erkent de schade niet

Schade door een achteroprijdende auto bij het verkeerslicht waar ik stil stond erkent de schade niet. Waar zij eerst aangaf dat haar remmen het niet deden en de bijrijder aangaf dat hij de handrem moest gebruiken heeft zij later nadat zij het formulier aan het invullen was met iemand aan de telefoon haar verhaal omgezet naar "je kwam achteruit rollen" . Nu moet ik van de verzekeraar aantonen dat ik dat niet deed. Dat zij achterop gereden is. Ik heb geen getuigen. Hoe los je dit op?

3639 8 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Aug 23, 2019 om 14:48
683 Antwoorden / 5 Vragen

De achteroprijdende is altijd schuldig. En als, ik bedoel ALS iemand achteruit rolt gebruik je niet even je claxon?????

ca
door carola311 Aug 23, 2019 om 17:19
Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar niet. Maar ook dat zal ze er anders bij verzinnen. Maar dat hoefde niet zij reed nl op mijn stilstaande auto.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Aug 23, 2019 om 14:55
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Van welke verzekeraar moet u het aantonen? , van de tegenpartij?, laat dan de verzekeringen het onderling lekker uitzoeken.

ca
door carola311 Aug 23, 2019 om 17:18
Antwoorden / 1 Vragen

de verzekeraar van de tegenpartij zegt dat ik het moet aantonen

ju
door juliomariner Aug 23, 2019 om 18:02
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Laat uw verzekering dit oplossen. Niet zelf met de verzekeraar van de tegenpartij in discussie gaan

ne
door neodutchio - Aug 23, 2019 om 15:31
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Achteruit rollen geeft een heel andere schade dan achterop rijden. Een tikje geven geeft minder schade dat met een hogere snelheid achterop botsen.

ca
door carola311 Aug 23, 2019 om 17:21
Antwoorden / 1 Vragen

Het was erg druk, denk ook niet dat het met een hoge snelheid gegaan is. Maar het feit blijft dat ze willen dat ik aantoon niet achteruit te zijn gerold

ma
door malty - Aug 23, 2019 om 15:45
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Was het een vlakke weg bij dat stoplicht dan is het niet aannemelijk dat uw auto achteruit rolde.
Wanneer u een rechtsbijstandverzekering hebt, deze inschakelen.
Gelukkig dat de tegenpartij gezegd heeft dat uw auto achteruit rolde en niet reed, dus geen licht van de achteruitlamp gezien.

ca
door carola311 Aug 23, 2019 om 17:21
Antwoorden / 1 Vragen

Dat overweeg ik nog wel om die in te schakelen.

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2019 om 15:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom hebt u niet ter plekke dat schadeformulier ingevuld en laten ondertekenen?

Ook geen foto gemaakt van de plek? Men kan natuurlijk nooit aantonen dat men niet achteruit rolde. En u eist, dus u bewijst. Heeft die achteroprijder dan geen schade?

U bent blijkbaar alleen WA verzekerd, dan is altijd een verkeersrechtsbijstandsverzekering aan te raden.

ma
door malty Aug 23, 2019 om 16:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp dat het schadeformulier ter plekke ingevuld is.
Eerst, bij het eerste contact zegt ze dat haar remmen het niet deden maar bij het invullen van het schadeformulier heeft ze iemand gebeld en die heeft haar geaviseerd om dat achteruit rollen in te vullen.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2019 om 16:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan zet je je handtekening niet onder dat formulier.

ca
door carola311 Aug 23, 2019 om 17:26
Antwoorden / 1 Vragen

Zij is begonnen met het invullen van het schade formulier, echter toen mijn zijde werd ingevuld en de situatie schets moest worden ingevuld griste ze het formulier uit de handen. zonder te tekenen schreeuwde dat er niet aan haarzijde van het formulier getekend mocht worden, terwijl het gewoon lijkt me 1 situatie is. Zij veranderde in een "Tokkie" zo dat zelfs de dame van het kantoorpand naar beneden kwam om haar tot rust te manen. Weigerde het formulier in te vullen. Ik kreeg niet de kans om te tekenen en zij wilde het niet.

ca
door carola311 Aug 23, 2019 om 17:29
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben niet alleen WA verzekerd. Maar het verbaasd me gewoon dat dit kan. Waarom moet je als aangereden persoon bewijzen dat je niet achteruit rolde? Wie verzind zo iets? Sta stil voor een verkeerslicht. Moet je tegenwoordigs bij elke aanrijding de hele straat afzetten en iedereen als getuigen laten tekenen. Ik was zo geschrokken dat ik dat niet eens bedacht.

ma
door malty Aug 23, 2019 om 17:30
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien toch maar eens die dame van het kantoorpand vragen of ze iets gezien heeft van die aanrijding, al heeft ze maar het geluid van de aanrijding gehoord. Achteruitrollen tegen een andere auto zal niet zoveel geluid maken.

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2019 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het is simpel. Wie eist bewijst. En u eist, dus u moet bewijzen. Maar als u dus een rechtsbijstandsverzekering hebt, direct inschakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2019 om 18:01
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook dit door uw verzekering laten uitzoeken en uw ervaring ook heel duidelijk daar melden. U heeft neem ik aan uw deel van het formulier ingevuld en als dat lateris gewijzigd is er in beginsel ook nog sprake van valsheid in geschrifte.
De smeos van achteruit rollen komt vaker voor maar dan is de snelheid ook zo zo laag dat er feitelijk geen of zeer weinig schade zou zijn.  U heeft het kenteken van de andere autto en er kan dus ook nog worden bewezen dat de remmen het niet deden als er direct daarna een bezoek aan de garage is geweest door degene die u aanreed.

U heeft hoe dan ook het voordeel dat normaliter er vrijwel altijd sprake is van achterrop rijden. En niet van achteruit rollen. Dat nog afgezien van het feit dat ook dan een achteropkomende bstuurder afstand dient te houden en alert dient te zijn!

(Uw verzekeraar kan daar goed over oordelen)

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2019 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Schakel uw rechtsbijstandsverzekering in. Mocht u toch een deel van de schade moeten betalen dan kunt u overwegen die zelf te betalen om geen no-claim kwijt te raken.