roos01
door roos01 Feb 15, 2010 om 11:07
Geldzaken & recht

Tele 2 Creditnota

Hallo,

Ik heb vorig jaar in juli pakket aangevraagd met telefoon en internet, ook aangegeven dat deze in september aangesloten moest worden, hierbij hebben ze het verkeerd genoteerd en moest ik tot september de maandbedrag gewoon betalen deze zou ik dan ook van hun terugkrijgen. September probeerden wij het aantesluiten, het kon niet in verband met de isra kast (bedrijfsruimte) moest een kpn monteur langs komen met tele 2 gebeld hebben ze week later een monteur gestuurd, hij kon het niet oplossen en zei dat er echt een kpn monteur langs moest komen weken gewacht elke keer contact opgenomen maar nee er komt niemand langs, op een gegeven moment had ik een meneer van de tele2 aan de lijn en vroeg of er binnen 2 dagen een kpn monteur langs kon komen en anders dat ik de koopovereenkomst zal verbreken, hij vertelde mij dat het probleem ondertussen was opgelost en dat er geen monteur langs hoef te te komen en dat ik het gewoon kon aansluiten (ik wist zeker dat het niet was opgelost dus zei dat ik alsnog een kpn monteur wil die het even moet aansluiten na een lange discussie zei hij dat er een monteur langs zal komen ( kwam dezelfde monteur langs, hij zegt er moet een kpn monteur komen) hele discussies, tele 2 had het eindelijk door dat ze fout zaten en stuurden een kpn monteur langs en zei dat alle kosten voor de 3 monteurs vergoed zal worden en de maanden juli t/M november terug zou krijgen.

Eind november is het eindelijk aangesloten, midden december heb ik een aangetekende brief verstuurd met alle facturen en de monteurfacturen die ik heb betaald met de vraag wanneer ik het bedrag terug zou krijgen? geen antwoord,
11 januari heb ik zelf contact opgenomen en werd mij gezegt dat de financiele afdeling mij binnen 2 dagen zou bereiken en het bedrag overmaken, (niet gebeurd) 2 febr. weer gebeld (hetzelfde als 11 jan en nog niet gebeurd) net heb ik ze weer gebeld een achtelijke vrouw, beweerd dat ze geen brief heeft ontvangen maar de creditnota klaar staat naar aanleiding van een mail, toen ik zei dat ik helemaal geen mail had verstuurd, kon ze geen antwoord geven, nu wordt er gezegd dat ik de facturen van de twee monteuren opnieuw aangetekend moet opsturen en de bedragen worden verrekend met de nieuwe facturen (algemene voorwaarden zegt ze) wil ik helemaal niet totaal moet ik 137,29 terug krijgen en werd mij ook gezegd dat het terug geboekt zou worden en niet verrekenen, wat kan ik doen, ik wil absoluut niet dat dit bedrag wordt verrekend.

1968 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Roos,
Dien een klacht in via hun site ( ik neem aan dat dat kan)
Hopelijk heeft u verzend bewijs van aangetekende brief.
Voer nummer van verzend bewijs in en verzoek hen deze alsnog te lezen.

t.a.v. monteurskosten: Geeft aan dat u is toegezegd dat u deze niet hoeft te betalen.

U heeft conform de wet recht op restitutie van abonnementsgelden over de periode dat u er geen gebruik van kon maken.

Gezien de grootte van het bedrag zou ik eisen dat dit op uw rekening teruggestort wordt binnen uiterlijk 4 weken.

M.I. is uw zaak daar voldoende bekend om dit via een klachtenformulier op de site te kunnen regelen. Anders is nogmaals een aangetekende brief, ditmaal met ontvangstbevestiging nodig.
M.I. wordt u dan onnodig op kosten gejaagd en zou u dus ook deze vervolgkosten kunnen vorderen. :)

Dien een klacht in bij Consuwijzer over deze gang van zaken.

Ik ben zo een poos weg. Indien nodig zie ik wel of er een reactie staat. Ik zet de notificatie aan.

Succes!

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry bedrag is 187,31 i.p.v 137,29

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo weet iemand de tel.nummer van de geschillencomissie ik he van consuwijzer de volgende gekregen 0703105310, maar volgens mij werkt die niet.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 15 feb 2010, 11:40: Roos,
Dien een klacht in via hun site ( ik neem aan dat dat kan)
Hopelijk heeft u verzend bewijs van aangetekende brief.
Voer nummer van verzend bewijs in en verzoek hen deze alsnog te lezen.

t.a.v. monteurskosten: Geeft aan dat u is toegezegd dat u deze niet hoeft te betalen.

U heeft conform de wet recht op restitutie van abonnementsgelden over de periode dat u er geen gebruik van kon maken.

Gezien de grootte van het bedrag zou ik eisen dat dit op uw rekening teruggestort wordt binnen uiterlijk 4 weken.

Tele 2 weer gesproken, chaos in dat bedrijf ze kunnen niet eerdere brieven of informatie inzien..... uiteindelijk opeens wel, maar ze gaan alles verrekenen, kan je nagaan zij beslissen over mij geld!!!! echt niet,

ik betaal maar 14,95 per maand 1 jaar lang hoef ik niks meer te betalen als ik mee stem voor verrekenen, wie zegt dat ik nog een jaar blijf bij de tele2..
maar goed ze zijn zo koppig en zeggen dat ze het gewoon gaan verrekenen, heb consuwijzer gebeld zij geven me gelijk en moet ik contact opnemen met de geschillencomissie, gedaan via internet aangemeld,

wanneer ik hiervan een bevestiging krijg moet ik 50 euro betalen, wanneer de comissie mij gelijk geeft wordt die 50 euro vergoed en heeft tele 2 1 maand de tijd om het bedrag aan mij te voldoen anders maar de bezittingen,,,,, ik denk niet dat het zo ver zou komen hoor als ik maar mijn geld terug krijg.

M.I. is uw zaak daar voldoende bekend om dit via een klachtenformulier op de site te kunnen regelen. Anders is nogmaals een aangetekende brief, ditmaal met ontvangstbevestiging nodig.
M.I. wordt u dan onnodig op kosten gejaagd en zou u dus ook deze vervolgkosten kunnen vorderen. :)

Dien een klacht in bij Consuwijzer over deze gang van zaken.

Ik ben zo een poos weg. Indien nodig zie ik wel of er een reactie staat. Ik zet de notificatie aan.

Succes!

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

roos01

Probeer deze zaak eens recht te breien door kontakt op te nemen met..........................................................................................................

Stuurt u mij een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:
webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
--------------------------------------------------------------------------------------------

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de site heb je toch echt het goede nummer gekregen. Waarschijnlijk heb je zelf een verkeerd getal ingetoetst.

Alle geschillencommissies zijn te bereiken op:
Postbus 90600

2509 LP Den Haag

Tel. algemeen: 070-3105310 (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00 uur)

Fax algemeen: 070-3658814

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@roos01: Read is geen medewerker van Tele2.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Roos,
Probeer eens of je via de virtuele assistent van Tele2 met een echt persoon contact krijgt.
Klik hier

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 15 feb 2010, 15:21: @ Roos,
Probeer eens of je via de virtuele assistent van Tele2 met een echt persoon contact krijgt.
Klik hier

jah daar heb ik al naar gekeken, het is zo'n stom programmatje die je woorden herkent, en dan stuurt die mijn gegevens door met mail daarna afwachten of er iemand uberhaupt contact neemt.

Maar ik heb een dossier geopend bij de geschillencommissie,

Het is toch niet zo dat ze zomaar kunnen beslissen over "mijn" geld of wel?

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zult u toch eerst een brief moeten sturen. Pas als ze een aangetekende brief, ( liefst met ontvangstbevestiging) negeren, kunt u de Geschillencommissie inschakelen.

Zorg dat u van alles een kopie heeft wat u verzendt.

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=tel
Leest hier informatie m.b.t. geschillen indienen door.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 15 feb 2010, 16:02: Dan zult u toch eerst een brief moeten sturen. Pas als ze een aangetekende brief, ( liefst met ontvangstbevestiging) negeren, kunt u de Geschillencommissie inschakelen.

Zorg dat u van alles een kopie heeft wat u verzendt.

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=tel
Leest hier informatie m.b.t. geschillen indienen door.

ja de brief had ik op 14-12-2009 verstuurd je kan het ook track en trace ze hebben het op19-12-2009 ontvangen, ik heb net alle facturen monteurfacturen bewijs van aangetekende brief, betalingen en de brief die ik had verstuurd op de post gedaan aan de geschillencomissie, + dossier aangemaakt op de site,

wacht het af...

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 15 feb 2010, 14:28: roos01

Probeer deze zaak eens recht te breien door kontakt op te nemen met..........................................................................................................

Stuurt u mij een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:
webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
--------------------------------------------------------------------------------------------

Sukses en groeten, ReadAC.

hoi,

ik probeerde je een mail te sturen naar de mail adres die je me hebt gegeven maar dan krijg ik het volgende:

Beste Tele2 Klant,

Vanaf heden is dit email adres niet meer actief.

Voor al je vragen en opmerkingen helpt onze virtuele assistent ( http://se.tele2.nl/klantenservice/help.html ) je graag verder.

Ook kun je contact opnemen met onze telefonische Klantenservice. Deze is bereikbaar op 0900-2411602 (lokaal tarief).
virtuele assistent http://se.tele2.nl/klantenservice/help.html

stuur anders jij mij even een mail dan beantwoord ik dat met
[edit redactie]

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Roos,

In eerste plaats vervelend dat de aansluiting niet naar behoren is verlopen en dat nu de creditatie niet gaat zoals gewenst. Graag wil ik je klacht in behandeling nemen. Hiervoor heb ik een aantal gegevens van je nodig zoals je klantnummer OF postcode en huisnummer. Deze kun je mij sturen per e-mail. Mijn e-mailadres is danielle@tele2.com

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

tele2webcare schreef op dinsdag 16 feb 2010, 10:47: Beste Roos,

In eerste plaats vervelend dat de aansluiting niet naar behoren is verlopen en dat nu de creditatie niet gaat zoals gewenst. Graag wil ik je klacht in behandeling nemen. Hiervoor heb ik een aantal gegevens van je nodig zoals je klantnummer OF postcode en huisnummer. Deze kun je mij sturen per e-mail. Mijn e-mailadres is danielle@tele2.com

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

geef dan maar je naam en achternaam en wanneer je werkt bel ik jezelf via tele2,

ik heb gisteren met 3 mensen gesproken en kon niet vraag me af of jij het wel echt kan oplossen dan? het hele administratie is een rotzooi daar, dingen niet terug kunnen vinden etc.......
Ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer hoor!!! ik ben al maanden met tele 2 bezig eerst zo eigenwijs doen met die monteuren, ik had de opening van mijn winkel in november en had geen internet en telefoon, terwijl ik een webshop bij hebt moest ik een kabel van de buren halen.

klanten die vragen hebben jullie geen tel.nummer, ik schaamde de dood om te zeggen hij is nog niet aangesloten.

ik baal er echt van, thuis heb ik ook een pakket met tv, telefoon en internet nog nooit problemen gehad was zo tevreden dat ik het voor de tweede keer heb gekocht, ik denk dat ik het ook weer gaat opzeggen...

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Roos,

Graag wil ik je helpen en je klacht proberen op te lossen. Ik ben actief op het internet op fora zoals deze, en probeer vragen en klachten online op te lossen. Een bericht over deze service kan je terugvinden op de site van Tele2 http://se.tele2.nl/klantenservice/mededelingen2.html

Ik ben niet telefonisch bereikbaar maar wel per e-mail. Als je mij je gegevens stuurt (postcode en huisnummer of klantnummer) kan ik je klacht in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
danielle@tele2.com

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Roos,

Probeer het nog een keer op deze manier.
De geschillen commissie geeft een bedrijf altijd de gelegenheid om alsnog een oplossing te bieden.

Laat u hier even weten of uw probleem opgelost wordt zoals u dat graag zou willen?

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

tele2webcare schreef op dinsdag 16 feb 2010, 11:13: Beste Roos,

Graag wil ik je helpen en je klacht proberen op te lossen. Ik ben actief op het internet op fora zoals deze, en probeer vragen en klachten online op te lossen. Een bericht over deze service kan je terugvinden op de site van Tele2 http://se.tele2.nl/klantenservice/mededelingen2.html

Ik ben niet telefonisch bereikbaar maar wel per e-mail. Als je mij je gegevens stuurt (postcode en huisnummer of klantnummer) kan ik je klacht in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Ok, ik weet het niet, ik kan het niet meer vertrouwen,
dit probleem is een financiele probleem, wanneer ik tele2 aan de lijn heb verbinden ze me ook altijd door naar de financiele afdeling, als jij niet in die afdeling zit kan je mijn probleem ook niet oplossen denk ik, het is makkelijk zat ik wil mijn geld terug! ze geven toe dat ik dat bedrag terug moet krijgen maar alleen dat het wordt verrekend, ik denk niet dat iemand anders dit kan oplossen dan iemand die in die afdeling zit, en trouwens ik heb net naar je account gekeken maar je hebt je pas vandaag op deze forum aangemeld en als eerst aan mij een antwoord gegeven, als je al op allerlei forums zit om online te helpen, had je hier ook wel eerder een account aangemaakt??? toch???

ik laat mijn probleem aan de geschillencomissie over, het dossier is al geopend, ik ga geen moeite meer doen en meer geld verspillen aan de tele2

Danielle van Tele2
danielle@tele2.com

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, ik weet het niet, ik kan het niet meer vertrouwen,
dit probleem is een financiele probleem, wanneer ik tele2 aan de lijn heb verbinden ze me ook altijd door naar de financiele afdeling, als jij niet in die afdeling zit kan je mijn probleem ook niet oplossen denk ik, het is makkelijk zat ik wil mijn geld terug! ze geven toe dat ik dat bedrag terug moet krijgen maar alleen dat het wordt verrekend, ik denk niet dat iemand anders dit kan oplossen dan iemand die in die afdeling zit, en trouwens ik heb net naar je account gekeken maar je hebt je pas vandaag op deze forum aangemeld en als eerst aan mij een antwoord gegeven, als je al op allerlei forums zit om online te helpen, had je hier ook wel eerder een account aangemaakt??? toch???

ik laat mijn probleem aan de geschillencomissie over, het dossier is al geopend, ik ga geen moeite meer doen en meer geld verspillen aan de tele2

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Roos,

Het klopt dat ik vandaag de account het geheractiveerd, omdat eerst mijn collega's van webservices de online klachten in behandeling namen. Sinds kort doe ik dat (zoals op onze website te lezen is). Ook problemen met betrekking tot financiën kan ik samen met mijn collega's van Tele2 voor je in behandeling nemen. Indien je je alsnog bedenkt, of het ook via deze weg wil proberen, kun je mij een e-mail sturen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
danielle@tele2.com

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies

Jammer dat de webservice is opgeheven. Het zal wel te weinig opbrengen. Mijn dank voor de tip, dat ik duidelijke moet verwijzen, zodat de ts niet gaat denken dat ik bij het bedrijf werk.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Read,

De webservice-activiteiten van Tele2 zijn juist uitgebreid. Daarvoor ben ik aangenomen om klanten te helpen met vragen en klachten op internet. Tevens gaat de webservice niet om opbrengsten, maar is het juist een klantenservice, om onze klanten van Tele2 beter van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag daniëlle,

Sorry dat ik het woord opbrengsten gebruik heb. Maar jullie zijn een commerciëel bedrijf gericht op het genereren van winst. Ik vind het juist goed dat er via een webcare, klanten met problemen geholpen worden, want één ontevreden klant heeft in deze tijd een heel netwerk en kan dus voor minder omzet zorgen (denk maar aan de bloggers in de US en UK). Wel wil ik nog graag even weten wat nu precies het mailadres is van jullie webcare, want dat is me nu niet meer helemaal duidelijk.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2010 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

tele2webcare schreef op dinsdag 16 feb 2010, 10:47
Beste Roos,

In eerste plaats vervelend dat de aansluiting niet naar behoren is verlopen en dat nu de creditatie niet gaat zoals gewenst. Graag wil ik je klacht in behandeling nemen. Hiervoor heb ik een aantal gegevens van je nodig zoals je klantnummer OF postcode en huisnummer. Deze kun je mij sturen per e-mail. Mijn e-mailadres is danielle@tele2.com

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2