verzorgende
door verzorgende May 29, 2007 om 09:30
Geldzaken & recht

Telefonische aanbiedingen

Mijn ouders zijn in de leeftijd van 80 jaar. De moderne technieken kunnen ze niet meer volgen.

Via de telefoon krijgen ze allerlei aanbiedingen, bv. een verandering van abonnement van de KPN avond en weekend gratis bellen. Wat in mijn idee niet voordeliger is voor deze mensen omdat ze meestal op de dag bellen. naar bv. thuishulp en zorginstellingen.

Nu kan dit abonnement per direct terug gedraaid worden.

Maar wat als dit een contract is van bv. een jaar. kan ook dit ongedaan gemaakt worden. Ik weet ook niet altijd of ze wat geregeld hebben omdat ze niet alles onthouden.

393 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u binnen 7 dagen schriuftelijk annuleerd dan bent u op tijd om er van af te zijn anders zit u er aan vast met de daatoe geeigende opzegtermijn.

Valerius

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ONMIDDELIJK doen annuleren. Neemt u maar van mij aan dat het niet de KPN is geweest maar een ander, ik denk PRETIUM.

Als u dus uw ouders laat beëindigemn per direct, of dat u dat zelf doet, zorg dan dat u zeker weet wie de aanbieder is (Pretium?). Reageert u naar de verkeerde dan heeft u nog altijd een probloeem omdat uw ouders dan mogelijk "vast zitten aan het abonnement.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvullend, hierboven, iets links ziet u een zoek mogelijkheid, type daar ook eens "pretium" in en loop de dan naar voren komende vragen door.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Een tip, Meld je ouders aan bij infofilter, voorkomt hoop onnodige problemen ;

--Via deze website kan iedereen zich kosteloos laten blokkeren tegen ongewenste post, telefoontjes en onaangekondigd (telefonisch) marktonderzoek

Infofilter

Succes,

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ verzorgende,

ja, ik ken dat abonnement van de KPN, maar dat kunt u zo terugdraaien, ofwel veranderen. Als er ook nog een internetverbinding is kan het ook verandert worden op Mijn KPN. Maar daar ga ik hier niet vanuit. Kijk anders eens of dat abonnement van €10,- extra betalen per maand en dan onbeperkt naar alle vaste nummers bellen meer bij hun past? Ik heb dat zelf ook en heb er veel profijt van. Geen starttikken en lekker door heel Nederland bellen zo veel als je wilt.

Succes ermee, hartelijke groet, Elena

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag verzorgende,

Stel dat het niet KPN zelf maar wél Pretium is geweest die jouw ouders hebben gebeld (zoals collega gerrit suggereert) dan kun je dit adres gebruiken:

Adres Pretium:

Aan J.M.K. Nyks

Directeur Pretium Telecom

Postbus 6128

2001 HC Haarlem

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voot dee informatie.Want deze mensen begrijpen ook niet waar het altijd over gaat en de aanbieders zijn ook vaak rap van tong.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval is het echt de KPN want ik heb intussen de bevestiging gezien.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het adres in dit geval heb ik het niet nodig maar je weet nooit.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

als het inderdaad (toch) KPN ios dan kunt u binnen 7 werkdagen annuleren, u heeft al een bevestiging gezien? Let dan wel even op de datum!. Kijk echter dan ook even naar het verschil tussen het vorige abonnement en het huidige omdat KPN ook melding maakt van het meest voordelige op basis van het geconstateerde belgedrag. Er behoeft dus in dit geval niets mis te zijn.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Elena

Mijn ouders hebben een rekening tussen de 60 en 70 euro.

Dit is incl. 06 en 0900 nummers. Dus ik denk niet dat dit voordeliger is.

bedankt voor je reactie.

Groeten Anneke.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was ook van plan dit af te wachten want ze kregen ook een korting van 5 euro per maand tot januari 2008.

Maar zo als ik al eerder reageerde is hun rekening incl. 06 en 0900 nrs. tussen de 60 en 70 euro. zelfs wel eens minder dan 60 euro.

Deze en een andere aanbieding zijn nog terug te draaien, maar de toekomst baart zorgen.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

verzorgende@ probeer hoe dan ook uw ouders te bewegen dat zij niet (meer) ingaan op dat soort telefoontjes en ook nooit ja zeggen. Hoe lastig dat ook mogelijk zal zijn.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2007 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ze inderdaad duidelijk proberen te maken dat ze hier per definitie niet op in moeten gaan.
Nu het al gebeurd is kun je nog proberen een klacht in te dienen via www.klachtenservice.com.
Die houden het dan bij als je klacht niet of slecht afgehandeld wordt.
Dit geeft je misschien een steuntje in de rug!

ve
door verwijderd - Dec 14, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wegens misleiding ontbinden, en het voorgesprek is dan bepalend en meestal is dat niet opgenomen, en dus ONTBINDEN, niet opzeggen want dat kost een jaar, en leer hun dat ze jou moeten bellen want U regelde alles voor hun!

Vaak bellen ze niet, omdat ze weten dat ze mondige jongeren krijgen die niet zo makkelijk hun de provisie gunnen.

Mijn eigen moeder vraagt website zodat ze rustig kan nalezen en later zelf afsluiten, omdat de provisie dan weg is worden ze dan opdringerig en bellen vaak terug, en ze heeft dan haar leesbril nogniet gevonden, (varifocus... dus onzin) en weet dat het opdringerige lastige misleiders zijn.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2007 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is van 29.05.2007, dus nu nog ontbinden is onzin.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 15, 2007 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

4711@ apart van de melding van Vladje: vertel dan meer en wel dat je om te willen ontbinden wel eerst een in gebrekestelling, aansprakelijkheidsstelling moet doen en een vordering. Of wel er zijn diverse voorwaarden. Volgens mij bent u Gozik niet als al door anderen gesuggereerd?

ve
door verwijderd - Dec 15, 2007 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag gerrit,

off-topic

Je schrijft: Volgens mij bent u Gozik niet als al door anderen gesuggereerd?

Hoe moet ik deze zin nu lezen? Bedoel je NIET of WEL?

Collegiale groet, Read2

ve
door verwijderd - Dec 15, 2007 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgensmij is het wel gozik, in een van de reakties schrijft hij dat hij een goedevriend van gozik is ook verwijst hij naar de voordelen van russische gareges die goed koop en goed zijn en als internet bedrijf zelf incasso''s inde e.d., dingen die gozik regelmatig gebruikte in zijn antwoorden.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok, ik vraag e.e.a. uit te zoeken/ na te gaan.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2007 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was inderdaat een oud telefoontje,,, maar we waren buren en samen voegen van bedrijven leverde veel meer op!

2 weten meer dan 1 en inkoop is dan ook makkelijker en doorlinken naar elkaars webshops is beter, je kreeg elkaars klanten!

Verder ben ik door Gozik Linux gaan gebruiken, naast eerst de Server ook de rest.... dus we leerde van elkaar en de winstmarge van ons alletwee werd hierdoor hoger!

Helaas is Gozik door de Vara geblokkeerd en hij ziet het niet meer zitten, en ik heb als nu gepensioneerde de winkels verkocht dus kan hier rondsnuffelen!

Wel geleerd dat Rusland niet dat arme achterlijke land is wat in de propaganda van U.S.A. vaak voor kwam, vele dingen zijn  gewoon al jarenlang beter, maar helaas is het daar teveel verwesterd de laatste  tijd!

Een vriend van dus....!  (geen homo of zo..)