Fo
door Fon1955 Sep 23, 2019 om 11:57
Geldzaken & recht

Telfort steelt €450,- van klant

Ik ben onlangs overgestapt van Telfort Glasvezel naar KPN. Rond die tijd zijn Telfort en KPN ook samengevoegd, dus veel veranderde er niet. Omdat ik geen risico wilde nemen lopen met een dubbel contract heb ik Telfort Glasvezel opgezegd. Tamelijk overbodig natuurlijk, want ze hadden al aangekondigd ermee te stoppen: per 1 mei 2019 is Telfort officieel opgeheven! Ter bevestiging kreeg ik een mailtje dat zij van KPN hadden gehoord dat ik per 10 september 2019 de internet en tv-diensten gingen leveren en dat ze het meteen in orde zouden maken.Ik heb nooit een mailtje gehad dat ik zelf mijn contract heb opgezegd!! Wel stond in die  mail dat ik opzegde voor de einddatum en dat er daarom een afkoopsom in rekening gebracht zou worden. Ik ging er vanuit dat dit een standaardtekst was en dat dit dus niet van toepassing was omdat Telfort zelf het contract al eenzijdig had opgezegd omdat ze samengingen met KPN. Die aangekondigde factuur zou ik overigens de volgende dag krijgen schreven ze. Niet dus! Die kwam meer dan een maand later en die afkoopsom’ bedroeg maar liefst €449,42. Ook nu leek het me een automatisch gegenereerd bericht dat voor mij niet van toepassing was. Totdat een paar dagen later bleek dat dat absurde bedrag inderdaad was afgeschreven.

Daarom gebeld naar KPN om aan te geven dat er iets niet goed was gegaan en te vragen of ze dat bedrag zsm wilde terugstorten. KPN verwees me naar Telfort (ze zijn toch samengegaan?) Daarom naar Telfort gebeld. Ene Rolan die verder zijn achternaam niet wilde geven - dat geeft al aan dat ze wel weten dat ze heel verkeerd bezig zijn - ging vragen of dat teruggedraaid kon worden. Hoezo ‘of dat kon’? Dat is gewoon een kwestie van terugstorten, lijkt me. Na een paar minuten verplicht naar pokkenmuziek geluisterd te hebben van abominabele geluidskwaliteit - kwam Rolan terug met een ‘vervelende mededeling’ Dit kan niet teruggedraaid worden. Lees: wij verrekken het om een fout/idiotie  recht te zetten als we daar een paar honderd euro aan verdienen. Klantvriendelijk hoeven we namelijk niet te zijn, want we zijn onze klanten toch al kwijt aan KPN

Iemand ook zo'n ervaring met deze boevenclub?

2097 13 Rapporteer

ne
door neodutchio - Sep 23, 2019 om 12:04
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het heeft niets te maken met een boevenclub. Er lopen 2 zaken door elkaar bij u.

Schijnbaar had u een contract voor bepaalde tijd. Ook als valt Telfort onder KPN, het zijn aparte overeenkomsten.
Wat u gedaan hebt is zelf de overeenkomst bij Telfort opgezegd en een nieuwe overeenkomst aangegeven bij KPN. U bent voortijdig weggegaan bij Telfort en bent daarvoor, geheel volgens de voorwaarden, een afkoopsom verschuldigd. Dat Telfort en KPN dezelfde eigenaar hebben maakt niet uit, het zijn nog steeds 2 aparte namen en elk zijn eigen pakket die aangeboden wordt.

aurora1
door aurora1 - Sep 23, 2019 om 12:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou nou, u durft wat te beweren en in niet mis te verstane minder keurige woorden en beschuldigingen.
Als u klachten heeft kunt u maar beter niet bellen maar schriftelijk klagen. Hier namen van medewerkers melden is niet toegestaan, zoals u in de spelregels staat die u ongetwijfeld gelezen heeft. Net zoals u de voorwaarden van uw contract gelezen heeft.....
Vindt u niet dat u vaak problemen met providers heeft en alsmaar geen gelijk heeft?

r.kemperman
door r.kemperman - Sep 23, 2019 om 12:48
423 Antwoorden / 4 Vragen

Voor de duidelijkheid:
bij callcentra en bij diverse anderebedrijven worden tegenwoordig alleen een voornaaam gegeven omdat sommige ontevreden klanten het nodig vind om mensen op te zoeken op sociaal media en dan lastig te vallen.

Ik geef als ik als verkeersregelaar werk ook alleen mijn voornaam aan mensen die een klacht willen indienen
Mijn leidinggevende kan zo via de planning nakijken wie er stond en komt dan vanzelf bij mij uit.
Op ongevraagde berichten op FB of LinkedIn zit ik niet te wachten.

pino123
door pino123 - Sep 23, 2019 om 12:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u doet is het contract opzeggen, u zegt dan automatisch ook het contract op met KPN. Aangezien het contract hier zou doorlopen. U zegt namelijk voor de afgesproken datum op, en u laat KPN het niet regelen. Nu gaan er inderdaad twee dingen door elkaar lopen. U maakt zelf de fout.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2019 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die ervaring heb ik niet. Als ik een contract opzeg, kijk ik eerst in de voorwaarden of en wanneer dat kan.

Ook reageer ik op mailtjes die ik eventueel niet begrijp, want ik ga er niet vanuit dat dat standaard teksten zijn.

En bij facturen die aan mij gericht zijn, ga ik er ook vanuit dat ze voor mij zijn. Waarom zouden ze die anders naar mij sturen?

Ka
door Kassagebruiker - Sep 23, 2019 om 14:38
683 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen al de topic titel is al een strafbaar feit.

"Telfort steelt €450,- van klant".

ro
door ron503 - Sep 23, 2019 om 14:47
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort is niet met de diensten gestopt maar sluit geen nieuwe contracten meer af en pas het laatste contract afgelopen is worden de diensten gestopt. Dat Telfort gaat stoppen is geen reden om contractbreuk te plegen zoals u gedaan heeft. Daarbij gaat Telfort niet samen met Kpn maar wordt als merknaam van Kpn van de markt gehaald. Todat Telfort definitief stopt is het een bedrijf met eigen voorwaarden en daar heeft u éénzijdig niet aan voldaan met als gevolg een te betalen afkoopsom. U bent enigszins naief geweest door niet eerst informatie in te winnen en te denken dat het voortijdig opzeggen en in de mail aangegeven tekst ' opzegde voor de einddatum en dat er daarom een afkoopsom in rekening gebracht zou worden' consequenties had niet voor u van toepassing was. Al zou Rolan het willen terugdraaien kan dat niet meer omdat u bent overgestapt naar een andere provider terwijl Telfort de diensten kon blijven leveren.

panter22
door panter22 - Sep 23, 2019 om 15:37
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom ben je eigenlijk overgestapt naar KPN voordat je contract met Telfort afliep?
Telfort werd toch KPN. Je hoefde niets te doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 23, 2019 om 16:32
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gemeld: u heeft zelf uw overeenkomst beëindigd. Telfort 'boevenclub'noemen kan u als strafbaarfeit worden aangerekend, zie bijv. https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel262/lid1 . Zo men dat doet zult u zien kan u dat 'een beloning van maximaal twee jaren detentie opleveren of geldboete van de 4e categorie. Dit vooral aansluitend op de reactie van @KASSAGEBRUIKER.

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2019 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben onlangs overgestapt van Telfort Glasvezel naar KPN. Rond die tijd zijn Telfort en KPN ook samengevoegd, dus veel veranderde er niet. Omdat ik geen risico wilde nemen lopen met een dubbel contract heb ik Telfort Glasvezel opgezegd. >> Dat was dan niet zo handig én onnodig.
Tamelijk overbodig natuurlijk, want ze hadden al aangekondigd ermee te stoppen: per 1 mei 2019 is Telfort officieel opgeheven! >> Inderdaad overbodig, waarom het dan wel doen?
Ter bevestiging kreeg ik een mailtje dat zij van KPN hadden gehoord dat ik per 10 september 2019 de internet en tv-diensten gingen leveren en dat ze het meteen in orde zouden maken.Ik heb nooit een mailtje gehad dat ik zelf mijn contract heb opgezegd!! Wel stond in die  mail dat ik opzegde voor de einddatum en dat er daarom een afkoopsom in rekening gebracht zou worden. Ik ging er vanuit dat dit een standaardtekst was en dat dit dus niet van toepassing was omdat Telfort zelf het contract al eenzijdig had opgezegd omdat ze samengingen met KPN. >> Alweer niet handig, nooit ergens vanuit gaan bij dit soort bedrijven.
Die aangekondigde factuur zou ik overigens de volgende dag krijgen schreven ze. Niet dus! Die kwam meer dan een maand later en die afkoopsom’ bedroeg maar liefst €449,42. Ook nu leek het me een automatisch gegenereerd bericht dat voor mij niet van toepassing was. >> En wederom niet handig!
Totdat een paar dagen later bleek dat dat absurde bedrag inderdaad was afgeschreven. >> Wat vreemd zeg...

Daarom gebeld naar KPN om aan te geven dat er iets niet goed was gegaan en te vragen of ze dat bedrag zsm wilde terugstorten. KPN verwees me naar Telfort (ze zijn toch samengegaan?) Daarom naar Telfort gebeld. Ene Rolan die verder zijn achternaam niet wilde geven - dat geeft al aan dat ze wel weten dat ze heel verkeerd bezig zijn >> Wat een vreemde conclusie. - ging vragen of dat teruggedraaid kon worden.
Hoezo ‘of dat kon’? Dat is gewoon een kwestie van terugstorten, lijkt me. >> Nee, dat zie je verkeerd.
Na een paar minuten verplicht naar pokkenmuziek geluisterd te hebben van abominabele geluidskwaliteit - kwam Rolan terug met een ‘vervelende mededeling’ Dit kan niet teruggedraaid worden. Lees: wij verrekken het om een fout/idiotie  recht te zetten als we daar een paar honderd euro aan verdienen. Klantvriendelijk hoeven we namelijk niet te zijn, want we zijn onze klanten toch al kwijt aan KPN >> Ik lees meer iets als 'klant maakt er een puinhoop van en Telfort/KPN mag het oplossen'.

Iemand ook zo'n ervaring met deze boevenclub?

brainless
door brainless - Sep 23, 2019 om 23:55
324 Antwoorden / 0 Vragen

per 1 mei 2019 is Telfort officieel opgeheven!

Niet helemaal, ik heb nog steeds een mobiele abonnement van Telfort en die loopt gewoon door.
Ook die van mijn kinderen lopen nog door (heb er zelfs 1 laatst kunnen verlengen incl mobiel) en je kan de site nog steeds inloggen op "mijn Telfort'.
De Telfort app is ook nog steeds toegankelijk.

jo
door jorisw - Sep 24, 2019 om 08:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij diefstal doe je aangifte, dan ga je daar niet over klagen op een internetforum.

En verder staat je bericht vol met onnodige insinuaties. Waarom beschuldig je Rolan ergens van en publiceer je zelf niet onder je eigen naam? Als je een vent bent zet je gewoon je achternaam er bij.

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2019 om 09:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ene Rolan die verder zijn achternaam niet wilde geven - dat geeft al aan dat ze wel weten dat ze heel verkeerd bezig zijn

U trekt een conclusie die nergens opslaat omdat de persoon zijn achternaam niet geeft. Zie niet in waarom deze dat wel zou moeten uiteindelijk is deze slechts werknemer in diens van Telfort en bepaald het beleid van Telfort niet.
Telfort is altijd al een onderdeel van KPN en dat ze nu, ook administratief, KPN wordt wil niet zeggen dat u uw abonnement van Telfort vroegtijdig kan opzeggen. Als u wat meer geduld had gehad was uw abo automatisch omgezet zonder dat hier kosten aan verbonden zijn. Dus hoezo boevenbende, u bent van te voren op de hoogte gebracht maar als u daar een eigen draai aan geeft is het uw probleem. Niet Telfort maar u zelf bent dus verkeerd bezig geweest.