ma
door martine.z Aug 24, 2012 om 08:52
Geldzaken & recht

Terug kopen traplift

Anderhalf jaar geleden hebben wij een traplift gekocht omdat het door de ziekte van mijn man niet langer mogelijk was zelfstandig naar boven te gaan. Bij aankoop is ons toen toegezegd dat mochten wij de trap niet meer nodig hebben deze zou worden terug gekocht. Helaas is mijn man pas geleden overleden en heeft hij niet heel lang gebruik kunnen maken van de lift. Nu ik contact heb gezocht met de leverancier voor terugkoop geeft hij ineens niet thuis. Als ik bel is degene die er over gaat in bespreking, op mails wordt niet gereageerd en de telefooniste verteld me "doodleuk" dat de terugkoop geen verplichting maar een service is van het bedrijf. Uiteindelijk heb ik afgelopen maandag iemand gesproken. Om mij tegemoet te komen willen ze de traplift wel terug kopen voor een bedrag van 300.=. De traplift heeft ons anderhalf jaar geleden 8245.=gekost. Ik vind het pure oplichting maar er is bij aanschaf niet over een prijs gesproken zegt men nu. Zijn er mensen die in dezelfde situatie zitten? Of iemand die weet hoe ik nu verder moet? Elke dag geconfronteerd worden met de traplift vind ik vreselijk maar dat weet het bedrijf waarschijnlijk ook heel goed!!

9962 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u iets op papier staan over de terugkoopmogelijkheid?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het uitsluitend mondeling is toegezegd, heb je geen been om op te staan. Dan was het een "verkoop babbel".

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sowieso niet handig geweest om zelf dat ding aan te schaffen, dit had beter via het WMO loket van uw gemeente gedaan kunnen worden, verder is een traplift over het algemeen op maat gemaakt voor uw trap dat herplaatsen voor het betreffende bedrijf zeer moelijk is zonder aanpassingen.
En wat hier al eerder geschreven is bent u afhankelijk van de goodwill van het betreffende bedrijf, ben bang dat u uw centen kwijt bent.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw man.
Als u alleen mondelinge afspraken heeft gemaakt over het terugkopen van de traplift, heeft u geen enkel bewijs. U zou al onafhankelijke getuigen moeten hebben die bij de afspraak aanwezig waren en dan nog is er geen percentage van het totale aankoopsom genoemd. De totale som terugkrijgen lijkt me niet logisch, want dan zou het bedrijf in feite voor niets werken. U zou al meerdere klanten moeten vinden die dezelfde beloftes zijn gedaan om nog iets te bewerkstelligen, dan zou u er gezameljk een zaak van kunnen maken. Maar dan nog blijft de vraag hoeveel geld je terug mocht verwachten.

Sterkte met alles.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Google eens naar "terugkoop van traplift". Dan zie heel wat soortgelijke sores.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag martine.z,

Heb je al op de site van de verkoper gekeken of daar iets staat over terugkopen inclusief demonteren (en voor wat voor percentage van de nieuwprijs)? Als je op google intikt wat zwemmer oppert dan zie je diverse bedrijven die gebruikte trapliften inkopen met hier en daar voorwaarden zoals nog in de garantie zijn e.d. Je zou je daar eens kunnen oriënteren en zien wat ze willen betalen inclusief het demonteren. Lees ook de voorwaarden goed door. Ook zie je dan de site van Marktplaats waar trapliften worden aangeboden en dan kun je een idee krijgen van de 2e hands prijzen. Mocht je uiteindelijk via Marktplaats de traplift gaan verkopen, spreek dan alles goed af (schriftelijk) zoals bijv. zelf demonteren en contant betalen voordat er zelfs maar een schroefje losgedraaid wordt. Tenslotte zou ik als er een koper is (partticulier of van een bedrijf) en alles is schriftelijk vastgelegd ervoor zorgen dat er iemand bij is als getuige als e.e.a. gedemonteerd en meegenomen wordt.
Je zou ook nog bij thuiszorgwinkels waar hulpmiddelen verkocht worden langs kunnen gaan om te horen of zij ideeën hebben en je op weg kunnen helpen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

cywol schreef op vrijdag 24 aug 2012, 09:29: Sowieso niet handig geweest om zelf dat ding aan te schaffen, dit had beter via het WMO loket van uw gemeente gedaan kunnen worden, verder is een traplift over het algemeen op maat gemaakt voor uw trap dat herplaatsen voor het betreffende bedrijf zeer moelijk is zonder aanpassingen.
En wat hier al eerder geschreven is bent u afhankelijk van de goodwill van het betreffende bedrijf, ben bang dat u uw centen kwijt bent.

Wat is dat nou weer voor een eigenschuld, dikke bult reactie ? Daar heeft die mevrouw toch helemaal niks aan ?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heeft "mahadma" in dit geval geen gelijk.
Ook een mondelinge overeenkomst is geldig.
Echter zal er wel bewijs moeten zijn door middel van getuigen die er op dat moment er bij waren.
Mocht er ooit iemand iets willen kopen waar bij voorwaarden toegezegd worden laat deze dan meteen op papier zetten,

Bron Consuwijzer
Ik_heb_met_de_verkoper_iets_afgesproken_Moet_hij_zich_daaraan_houden?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet er ook nog een duidelijk gegeven zijn geweest voor welk bedrag, percentage enzovoort de terugkoop van toepassing is geweest. En je moet dan wel met veel "menselijke" bewijzen komen om "papieren" bewijzen te overtroeven. Wan € 300 is natuurlijk wel een "terug koop", maar is dit een realistiesch bedrag? Nee!

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een terugkoop garantie stelt natuurlijk geen fluit voor. De lift met toebehoren is niet eenvoudig bij een ander te plaatsen, dus is geen kwartje meer waard. Hulpmiddelen indien nodig moet je nooit particulier aanschaffen. De gemeente dient die te verschaffen als de noodzaak er toe is. In tijdschriften wordt er volop geadverteerd met dit soort hulpmiddelen inclusief alle beloftes maar aan het eind van de rit kom je bedrogen uit.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was executeur testamentair bij mijn oom en maakte hetzelfde mee, de leverancier van de traplift, Otis, zei dat alles op maat gemaakt was en dat hooguit de steker van het stopcontact bruikbaar was, verder kon niets opnieuw gebruikt worden. Ik ben, zoals de meesten weten, vrij technisch en verkeerde in de veronderstelling dat het net als een speelgoedtrein of meccanodoos met linker en rechter bochten zó omgebouwd kon worden in elke vorm. Ik geloofde dat dus niet en belde een dag later onder een andere naam weer op en vertelde dat ik een buitenhuis had en graag de lift in mijn oude huis door hun wilde laten ombouwen voor mijn buitenhuis omdat de AWBZ dat niet betaalde, maar helaas was de trap in mijn buitenhuis heel anders van vorm, zou dat kunnen, was mijn vraag. Nu ineens konden ze wél alles opnieuw gebruiken , elke bocht kon veranderd worden, net als een bij een "speelgoedtrein". Toen ik mijn verhaal van de vorige dag vertelde werd de verbinding verbroken. Ik heb de lift en rails gedemonteerd, het schuift inderdaad zó in en uit elkaar en na wat rondkijken en bellen het geheel aan een openbaar gebouw verkocht voor 5000 gulden, op voorwaarde dat hij ook gebruikt kon worden. De gemeente waarvoor hij bestemd was stuurde een grote auto en een paar sterke kerels om hem op te halen. Aangezien er daar geen bocht in de trap was was kon de technische dienst het ding onder mijn leiding eenvoudig zelf in elkaar zetten met weglating van de bocht en hoefde er niets bijgekocht te worden, we hadden zelfs wat "over"!
Bij latere navraag, twintig jaar geleden zocht ik ook al graag alles uit, bleek dat de leverancier geen belang bij inruil heeft want als iemand zo'n lift nodig heeft betaald AWBZ gewoon de volle prijs voor een nieuwe. Ik hoop dat Minister Schippers meeleest! Ik ben overigens al eens in het programma Kassa, bij Felix Meurders destijds, geweest over de enorme verkwisting in de gezondheidszorg.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Ron530
Hoe kom je erbij dat de lift met toebehoren elders niet te gebruiken is? Het is gewoon een rails die met keilbouten aan de muur vastgezet wordt en een wagentje dat aan de bovenkant in de rails geschoven wordt en waar vervolgens een eindstop op gezet wordt. O ja, er moest nog een aansluiting op het lichtnet komen, dat heb ik nog gedaan. In één middag hadden wij, "ondeskundigen", dat ding geplaatst! Alleen de zelfborgende moeren, 24 stuks geloof ik, hebben we uiteraard i.v.m. de veiligheid, door nieuwe vervangen

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil beginnen met te stellen dat ik géén belanghebbende ben. Wel weet ik een klein beetje af van trapliften. Een poosje terug ben ik in een Nederlandse trapliftenfabriek geweest en heb daar het productieproces van A tot Z op mijn gemak kunnen bekijken.

Een traplift bestaat in essentie uit twee delen:
- het stoeltje dat op en neer gaat
- het buiswerk (frame) waarover het stoeltje beweegt

Het blijkt dat de meeste, zoniet vrijwel alle, trapliften die hier gemaakt worden maatwerk zijn. Bij de klant thuis wordt de trap ingemeten en gefotografeerd. In de fabriek wordt deze data in de computer ingevoerd. Die berekent vervolgens van alle onderdelen van het buiswerk de maatvoering en vorm.

In de productiehal worden alle onderdelen van het buiswerk op maat gemaakt en aan elkaar gelast e.d . Hierna wordt het buiswerk schoongemaakt en afgelakt in de lakstraat.

Opvallend was dus dat vrijwel alle frames (buiswerk) anders van vorm zijn. De bochten, de hoogte en plaats van de bevestigingspootjes, et cetera.

De stoeltjes waren daarentegen allemaal vrijwel hetzelfde. Een ander type of kleur stofje, een joystick of een schakelaar voor de bediening, en daarmee had je het wel gehad.

Waarom nu deze lange introductie tot ik de vraag beantwoord? Omdat ik denk dat een op maat gemaakte stoellift vrijwel niet te plaatsen zal zijn bij iemand anders in huis.

Als de fabriek de hele stoellift terugkoopt, zullen ze eigenlijk alleen het stoeltje en de elektronica kunnen hergebruiken. Een tweedehands frame aanpassen zodat het elders past lijkt mij erg kostbaar. Eigenlijk is het dan sneller om gewoon een nieuw frame te maken.

Ook maakt de fabriek kosten bij het demonteren en afvoeren bij vraagstelster thuis. Al gauw twee man die twee uur bezig zijn.

Alles bij elkaar genomen lijkt het mij dan ook irreëel om te verwachten dat er een hele hoge terugkoopsom gegeven wordt.

Als deze afspraak dan ook nog een mondeling gemaakt is, heeft vraagstelster ' geen poot om op te staan' helaas.

Wellicht kan zij de traplift op Marktplaats aanbieden. Misschien is er iemand die voor een koopje zo'n traplift zoekt en toevallig ongeveer dezelfde trap heeft. Ook dan zal er (netjes) gedemonteerd, eventueel aangepast en weer gemonteerd moeten worden. Ook dat kost geld.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees nu nog even de reactie van Vleigenderob. Ik was niet bij Otis, Wellicht dat zij inderdaad werken met een 'meccanodoos'. Bij de fabriek waar ik was ging het allemaal om maatwerk.

Helaas heeft TS geen naam van de fabrikant genoemd.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit nog wat te bedenken:

€8245 is inclusief btw.

De fabrikant ontving bij installatie dus 6928,57 exclusief btw.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier iemand die zelf een traplift heeft.
Mij is verteld dat ze alleen het stoeltje terug "kopen" omdat ze die weer kunnen gebruiken bij iemand anders.
De buizen worden immers helemaal op maat gemaakt voor jouw trap.
Dus dan moet het al wel heel toevallig zijn als de buizen bij een ander kunnen worden gebruikt.
Dus ik begrijp die 300 euro wel...

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mijn schatting bestaat minstens zo'n 80% van de kosten uit de fabricage en assemblage van de stoel, t.w. motor, beveiliging, relais, rem, elektronica, lagers en nog veel meer. Het verschil tussen €300,00 en €8245,00 vind ik wel érg groot. Minimaal €1500 voor de stoel vind ik redelijk, een kwart van de huidige waarde incl.BTW.
Daarnaast denk ik dat, mede in verband met standaardisatie heeeeel veel trappen hetzelfde zijn. Ook lijkt het mij toch wel simpel om iets een beetje langer of korter te maken. Ook de kromming van bochten in trappen zijn door onderzoek van de ideale hoek, (haast) allemaal hetzelfde, alsmede het aantal traptreden, dus de lengte.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je vergeet 1 ding die traplift wordt voor iedereen op maat ingemeten.
Dit betekend dat alles op elkaar is afgestemd, oa gewicht wat er te dragen is, snelheid etc etc
Het is leuk zo'n ding ergens anders te plaatsen maar dan zou je een idem dito huis moeten hebben.
Tevens ook bedoeld voor een persoon van gelijk postuur.

Nu gaan we even rekenen wat het kost er zullen 2 monteurs moeten komen ivm arbo voor het gewicht.
Dat kost een xxx bedrag, afbraak zal 1 a 2 uur zijn ( is een gok qua tijd )
vervoer naar andere locatie kost ook geld
Opbouw op andere locatie incl testen etc zeg 3 uur.

Kortom zijn 2 mensen heel de dag bezig, en men moet dan ook nog garantie geven aan de nieuwe gebruiker dus kost het al met al meer geld om het zo te doen dan het compleet te vervangen voor een nieuwe.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor alle reacties tot dusver. Ik ben nog steeds van mening dat de toegezegde 300.= absoluut te laag is ten opzichte van het aankoopbedrag en heb ondertussen ook ontdekt dat ongeacht welk bedrijf ik benader ik uiteindelijk altijd bij dezelfde leverancier terechtkom. Dit bedrijf heeft op sluwe wijze een monopoly positie bemachtigd en maakt misbruik van de ellende van een ander. Voor de goede orde, op het moment dat de ziekte van je partner je vrij plotseling belet om nog samen te kunnen slapen handel je misschien niet altijd op de juiste wijze maar ik blijf van mening dat er hiet sprake is van dwaling en bedrog! Er zullen ongetwijfeld veel meer mensen de dupe zijn of worden van de handelwijze van dit bedrijf. Er is mij inderdaad verteld dat alleen de stoel en motor hergebruikt kunnen worden maar wanneer ik besluit accoord te gaan met de 300 euro is dat alleen als de gehele traplift meegenomen kan worden. Snapt iemand waarom de rest van de trap dan plotseling wel van belang is? Ik niet.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er maar 1 leverancier is hoeft dat helemaal niks met monopoly te maken te hebben.
De rest zijn gewoon dealers niks meer niks minder.

Waarom maken ze misbruik van uw ellende, u had zoals eerder gezegd ook naar de gemeente kunnen gaan, maar u maakt zelf de keus er 1 aan te schaffen.

Bedrog, waarom omdat men het niet terug wil nemen tegen een bedrag wat u graag zou willen hebben.
Ik zou me eerder zorgen maken om een aanklacht laster tegen u.

Tevens zijn er wel meerdere onafhankelijk leveranciers met eigen fabriek zoek maar op google..

Huren is bij de paar die ik bezocht heb net allemaal mogelijk voor minimaal 12 maanden dus dat u hem gekocht heeft kan u niet bij het bedrijf in de schoenen schuiven

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

martine.z schreef op zaterdag 25 aug 2012, 21:16: Snapt iemand waarom de rest van de trap dan plotseling wel van belang is? Ik niet.

Ik wél, ik refereer aan mijn tweede telefoongesprek met de leverancier van de trap van mijn overleden oom, toen ze dachten met iemand anders te spreken en er extra aan konden verdienen kon alles ineens wél hergebruikt worden.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas had ook ik een traplift nodig en wel om van de 1e etage naar de zolder te komen. Van de begane grond naar 1 hoog redde ik nog met een paar 'stops' onderweg maar nóg een trap was teveel. Een trap naar de zolder krijg je niet via de WMO omdat het niet 'nodig' is dara te zijn voor de 'kwaliteit van leven'.
Op zolder staat de wasmachine, is mijn hobbyruimte, staat de hometrainer en is daraom wel belangrijk in mijn leven.
We hebben via Markplaats voor € 100,-- een traplift gekocht die van een trap afkwam die zoveel mogelijk overeen kwam met de onze. Dankzij de verkoper die met ons foto's uitwisselde en met een duimstok voor ons aan het meten ging konden we vrij zeker zijn dat het zou lukken.
Een aanhanger gehuurd en in Friesland onze overigens loodzware vracht opgehaald.
Eenmaal thuis professorisch alles bevestigd (mijn man heeft twee 'gouden' handen) en toen de leverancier gebeld en deze is gekomen. Ze vonden het een geweldige uitdaging, namen foto's overlegden met ons, gaven adviezen hoe manlief e.e.a. moest uitvoeren en gingen weer. Controle de week er na en de afstelling van de electronica hebben zij gedaan. Alles functioneerde en de rekening was 600,-- euri.
Ik had voor een hele betaalbare prijs een traplift waar ik heel veel plezier van heb.
De verkoper had de traplift niet zelf aangeschaft maar was een nieuwe (tijdelijke) bewoner van een woning die op de nominatie stond gesloopt te worden.
Als ik een nieuw railsysteem had willen hebben had alleen dat me al rond de 4000,-- euri gekost werd me verteld door de leverancier.

Mevrouw, de aanschaf van de traplift hebt u hopelijk wel voor de belasting opgevoerd?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op zaterdag 25 aug 2012, 22:14:
martine.z schreef op zaterdag 25 aug 2012, 21:16: Snapt iemand waarom de rest van de trap dan plotseling wel van belang is? Ik niet.

Ik wél, ik refereer aan mijn tweede telefoongesprek met de leverancier van de trap van mijn overleden oom, toen ze dachten met iemand anders te spreken en er extra aan konden verdienen kon alles ineens wél hergebruikt worden.

Is dat niet gewoon bedrog? Een beetje asociaal is het wel om je voor een ander uit te geven.

De rest van die trap is van belang omdat ze dat altijd nog kunnen verkopen als oud ijzer en dan de kosten er weer uit hebben.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste "oester"
Ik heb mijn verhaal op deze site gezet omdat ik hulp zoek niet om te horen wat ik allemaal niet!!! had moeten doen.
Ik begrijp uit uw reactie dat u zich totaal niet in kunt denken in wat voor rollercoaster mijn leven zich de laatste drie jaar (en nog) heeft afgespeeld en dat is prima, ik wens het ook niemand toe maar op uw reactie zit ik niet te wachten.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 26 aug 2012, 10:48:

Is dat niet gewoon bedrog? Een beetje asociaal is het wel om je voor een ander uit te geven.
.

quote Wikipedia:
Definitie
Bij bedrog wordt iemand tot een bepaalde rechtshandeling bewogen door een opzettelijk onjuiste mededeling (het vertellen van onwaarheden/leugens), opzettelijke verzwijging (iets belangrijks niet mededelen, wat men juist verplicht was mede te delen) of een andere kunstgreep (bijvoorbeeld het opgeven van een valse naam, een vals adres, het vervalsen van stukken en zich in een valse hoedanigheid presenteren).

Als je je huiswerk even had gedaan vóór dat je weer geheel ten onrecht iemand ergens van beschuldigt had je kunnen lezen, als je het begrijpt tenminste, dat jouw commentaar weer onnodig en onjuist is en kwetsend kan zijn, al heb ik dat bij door jou gedane uitspraken nooit.
Ingevolge art 3:33 van het burgerlijk wetboek ontbreekt de rechtsgevolg gerichte wil dus is geen sprake van bedrog. Het noemen van een andere naam dan de mijne in het gewraakte telefoongesprek had immers alleen tot doel om de eerder gedane onjuiste mededelingen door iemand anders aan de kaak te stellen en dat is overduidelijk gelukt.

quote Wikipedia:
Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving. Dergelijk gedrag wordt door andere mensen vaak gezien als hinderlijk (bijvoorbeeld iemand die zijn muziek zo hard zet dat de buren er last van hebben) tot zelfs gevaarlijk (bijvoorbeeld een automobilist die geen rekening houdt met andere weggebruikers). In Nederland wordt in het dagelijkse taalgebruik iemand die asociaal gedrag vertoond vaak een "aso" of hufter genoemd
zoals je kunt lezen is asociaal gedrag iets heel anders dan dat waar jij mij van durft te beschuldigen, maar ja. . . . .

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.
Oud ijzer levert momenteel €0,20 per kilo op, dat zou dus ongeveer €7,50 zijn, welke kosten kunnen daarvan betaald worden? Het transport naar de oud ijzerhandel kost al meer!! Ook deze mededeling is dus onzin. Als je niets zinnigs te schrijven hebt , schrijf dan niets!

@Martinez
Er zit toch wel wat in hetgeen oester schrijft, hij zou het mogelijk wat genuanceerder kunnen zeggen maar echt onzin is het niet. Het is natuurlijk wél erg makkelijk voor iedereen om na het vernemen dat is misgegaan is, te zeggen hoe het zou moeten! Als jij dit van te voren wist had je het ook vast anders gedaan maar je wist het niet en wordt nu geconfronteerd met de gevolgen daarvan. Er bestaat ook,voor zover ik weet althans, geen cursus "hoe schaf ik een traplift aan en waar moet ik dan op letten".
Wanneer je in een openbare topic iets schrijft loop je het risico dat je onprettige reacties krijgt, voor jou is een reactie van iemand die je op je fouten wijst waarschijnlijk al heel onprettig omdat je dan weer met de ellende geconfronteerd wordt.
Wat wél belangrijk is en daar is dit topic heel goed voor, we kunnen er allemaal leren. In een magazine voor piloten staat dan ook: leer van de fouten van een ander want je leeft niet lang genoeg om de allemaal zelf te maken. In dat blad heeft een ieder de mogelijkheid om anoniem "bijna" ongelukken, al dan niet door eigen schuld en stommiteiten te publiceren, ergens doen we dat hier ook en dat is een goede zaak, we kunnen weer wat leren!!
Laten we het vooral gezellig houden. Als iemands antwoord je niet aanstaat, wijs hem of haar (dat weten we vaak niet) daar dan op, de kans is groot dat hij het niet zo bedoelt heeft als jij het opvat. Dit is dus algemeen bedoelt en niet alleen voor jou persoonlijk, Martine!
Ik hoop dat het bij jullie nét zulk mooi weer is als hier in het hoge Noorden, dat is gunstig voor je gemoedstoestand!!!!!! Luister eens naar Classic FM, daar wordt je ook rustig van, althans, ik wél. Over zeven minuten komt daar weer een heerlijk pianoconcert van Beethoven op. (Ik weet het, off-topic!) Is dit met één of twee f 's?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeerde alleen te melden dat het zonde is als mensen hun eigen geld in zo'n duur apparaat steken terwijl daar andere wegen en potjes voor zijn.

eukie schreef op vrijdag 24 aug 2012, 13:13:
cywol schreef op vrijdag 24 aug 2012, 09:29: Sowieso niet handig geweest om zelf dat ding aan te schaffen, dit had beter via het WMO loket van uw gemeente gedaan kunnen worden, verder is een traplift over het algemeen op maat gemaakt voor uw trap dat herplaatsen voor het betreffende bedrijf zeer moelijk is zonder aanpassingen.
En wat hier al eerder geschreven is bent u afhankelijk van de goodwill van het betreffende bedrijf, ben bang dat u uw centen kwijt bent.

Wat is dat nou weer voor een eigenschuld, dikke bult reactie ? Daar heeft die mevrouw toch helemaal niks aan ?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

cywol schreef op zondag 26 aug 2012, 15:44: Probeerde alleen te melden dat het zonde is als mensen hun eigen geld in zo'n duur apparaat steken terwijl daar andere wegen en potjes voor zijn.

Toen destijds mijn oom zo'n ding nodig had heb ik ontdekt dat er heel veel voorwaarden zijn waar je aan moet voldoen om zo'n lift vergoed te krijgen, misschien was dat bij Martine.z ook wel het geval.
Was dat soms zo, Martine?
Zelf ben ik op dit moment mantelzorger voor een minder valide man, diabetes twee. Hij heeft tien minuten nodig om zich aan te kleden, vooral zijn broek dichtmaken is heel moeilijk maar hij zet door. Door o.a. bibberen en geen kracht in zijn vingers kan hij vaak verpakkingen niet open krijgen en dus kan hij niet zelfstandig eten. Eén van de voorwaarde voor een mantelzorgcompliment, €250,00 per jaar voor de mantelzorger, is echter dat hij zichzelf niet kan aankleden. Zelf niet kunnen eten is geen voorwaarde, eten hoeft een suikerpatient dus kennelijk niet. Zien jullie hoe vreemd de voorwaarden soms kunnen zijn?

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuurt ene abarth geen mailtjes om zich te bemoeien met anderen, dan werkt hij voor de verklik politie. Zielepoot.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je moet wat als werkeloze he.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen de site beter sluiten zo XD

ve
door verwijderd - Aug 27, 2012 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk hebben wij ons best gedaan om via overheidswegen een en ander voor elkaar te krijgen maar zoals vliegende rob ook stelt zijn de eisen die gesteld worden voor compensatie of vergoeding ronduit vreemd te noemen en kunnen procedures maanden in beslag nemen en zoveel tijd hadden wij niet. Het ziekteverloop is bij elke patient weer anders. Als je dan ook nog over eigen geld beschikt wordt het nog lastiger om ergens voor in aanmerking te komen. Het belastingvoordeel hebben wij uiteraard wel gehad.
Waar het mij om gaat is de afhandeling van de terugkoop van dit bedrijf en het mooie verkooppraatje dat gebakken lucht blijkt te zijn.

Gezien de reacties is het helaas beter om deze topic af te sluiten.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2012 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Martine trek je van die onbehoorlijke reacties in ieder geval maar niets aan. Van een spuit 11 als Oester, die de niet eens de moeite neemt om de voorgaande reacties te lezen al helemaal niet.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2012 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet wel dat er in België een bedrijf is die trapliften opkopen tot 3 jaar oud...Weet niet of ze in Nl. komen natuurlijk...sterkte!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2015 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies hetzelfde hebben wij nu aan de hand. Door ons is 11 maanden geleden een traplift door TyssenKrupp Encasa geplaatst. Totaal bedrag 7500 euro. Stoel was wel een nieuwe 2e hands, is opnieuw met echt leer bekleed en er is een korting van 1000 euro gekregen. Los van enkele problemen met betrekking tot de plaatsing (de leverancier wil totaal niet antwoorden of langskomen) is deze lift nu na 11 maanden door overlijden weer overbodig.
De leverancier Tyssen Krupp wil hiervoor maximaal 250 euro geven!! Een afschrijving van ruim 6000 euro in minder dan een jaar. Reden: De buizen zijn op maat gemaakt, Er zit BTW in etc.
Onze ervaringen met dit bedrijf zijn ronduit slecht en er wordt dus over de rug van de oudere medemens grof geld verdient. Als het stoeltje voor 250 wordt terug gekocht wordt er zo weer minstens 2000 euro voor berekend. Wees dus op uw hoede met dit soort bedrijven!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2015 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eukie schreef op vrijdag 24 aug 2012, 13:13Wat is dat nou weer voor een eigenschuld, dikke bult reactie ? Daar heeft die mevrouw toch helemaal niks aan ?

In mijn tijd bij de gemeente op het moment van WVG naar WMO werd in onze gemeente trapliften in een contract geplaats met de leverancier.

Juist omdat elke lift weer anders is, verzonnen (en hebben het ook ingevoerd) dat een trapliften uit een aantal segmenten bestaan. Bij verwijdering was de leverancier verplicht het geheel terug te nemen, en overlegde de gemeente met de retourprijs. Enkele leveranciers weigerden zulke contracten, maar kwamen na een jaar melden dat ze ook zulke contracten zouden accepteren. Immers, weigeren was geen kans op levering.

Het idee van onze sectie directeur zou wat mij betreft landelijk ingevoerd moeten worden.

P.S. Deze zelfde directeur schrapte wel de verhoogte wc pot, met als argument dat die (toen) bij de Gamma voor 62,00 te koop stonden. En dat kan ook een gehandicapte betalen. Gemiddeld gaat een wc pot 50 jaar mee. :-).

ve
door verwijderd - Mar 27, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat diverse gemeentes de via WMO geleverde trapliften weghalen en registreren.

Vaak meerdere woningen van zelfde type als het een rijtjeshuis is en ook daar is redelijk gestaard ingevoerd.
Hoewel er 28 modellen woningen zijn van 1 bouwbedrijf zijn er alleen links of rechts draaiende trappen en dus 28 totaal andere woningen wat voorgevel betreft hebben dus allen dezelfde trappen!

Naast de uit 1 pijp zijn er ook delen die met standaard bochten in elkaar zijn te schroeven dus toch vaak meer delen standaard dan U denkt.

Diverse nieuwbouwwijken hebben dus standaard trappen voor meerdere woningen en de voor en achtergevel + indeling word aangepast maar de Architect gebruikte vaak standaard trappen met hoogte en draai.

Wel moet je vaak in 1 regio blijven omdat elk bouwbedrijf een bepaalde leverancier had.

Je ziet het ook bij kunststof kozijnen, bekende weten uit eerdere dat ze soms gelijk de gegevens hebben en soms alleen moeten spiegelen.
Het bouwbedrijf uit 1982 heeft dus voor mijn woning een trap geplaatst, maar die is in meerdere woningen projecten in meerdere gemeentes in mijn regio gezet.

Zelfs vele vrijstaande zijn met standaard delen gemaakt maar die hebben meer variatie en gezien de lage aantallen lastiger.
Diverse gemeentes maken nu lijsten welke woningen een bepaalde trap hebben.

In mijn straat zijn alle 159 woningen hetzelfde, alleen gespiegeld, en open of dichte trap maakt niets uit!
Alleen een brandschade woning heeft nu een andere omdat die later geleverd werd.

Voor een gemeente die WMO uitvoerde en weet wie ooit welke woning bouwde zal een traplift daarom meer waarde overhouden dan een landelijke firma die deze gegevens niet heeft!