Terugbetaling vanuit Ziggo
Geachte heer, mevrouw,
Per 11 december 2010 heb ik mijn all in 1 abonnement bij Ziggo opgezegd. Dit houdt in dat ik hier 12 november 2010 heb gebeld. Vervolgens krijg ik een brief dat ik de volledige maand moet betalen en dat ik het rest bedrag dan binnen 3 maanden op mijn rekening terug krijg. Ik heb een automatische afschrijving, deze heb ik terug gehaald want ik ga niet 3 maanden op mijn geld wachten. Daarna kreeg ik een herinnering + extra kosten. Vervolgens Ziggo gebeld en een medewerker zou regelen dat ik alleen de eindfactuur hoefde te betalen, zonder herinneringskosten. Hij gaf aan dat ik het maandbedrag gedeeld door 30 keer 12 moest overmaken en dat het dan geregeld was. Daarna vroeg hij mij of ik betalingsproblemen had...toen knapte er wat bij mij. Ik heb absoluut geen betalingsproblemen, nergens, maar waar haalt hij het lef vandaan om dat te suggereren. Vervolgens krijg ik weer een herinnering, weer gebeld. Nu kreeg ik het verhaal dat ik geen eindafrekening kon krijgen omdat er nog een factuur open stond... Ik moest dus de openstaande factuur maar betalen. De medewerker verwees naar de algemene voorwaarden. Maar Ziggo heeft helemaal geen recht op dat extra geld, misschien bestaan ze over een maand wel niet meer en kan ik fluiten naar mijn geld. Maar goed om gedoe met een deurwaarder te voorkomen heb ik gezegd dat ik het geld zou overmaken, maar dat ik het wel uiterlijk eind februari terug wilde hebben. Waarschijnlijk krijg ik mijn geld nu pas eind maart terug in verband met hun computersysteem. Dit is toch een belachelijke zaak, en nog erger is dat je praktisch machteloos moet toekijken. Wat kan je in dit soort gevallen nog doen? Kan ik bijvoorbeeld eind februari een deurwaarder naar Ziggo sturen. Hun stellen immers ook betaaltermijnen, ik heb ze gezegd dat ik het voor eind februari terug wil hebben.
Graag advies, want ik ben echt enorm boos.
Vriendelijke groet,
Nanda Braemer
Begin eerst eens met het lezen van voorwaarden voordat je een overeenkomst aangaat. Door het aangaan van die overeenkomst ben je hiermee akkoord gegaan. Dan kun je niet als je er van af wilt ineens even de spelregels aanpassen.
Als jij een deurwaarder in wilt schakelen, moet je dat vooral doen. Helpen zal het je niet.
Je hebt gewoon nog niet alle openstaande facturen betaald. Zo simpel is.
En je hebt een maand opzetermijn. Als je dus op 12 november opzegt, dan moet je nog tot 12 december betalen. Dat is ook heel logisch en heb je mee ingestemd. Dat geld terugverhaal van jou snap ik dus niet.
Maar ja, blijkbaar ben ik de enige die dat snapt en zich kwaad kan maken om mensen die geen voorwaarden lezen en kwaad worden als vervolgens iets niet gaat zoals zij willen.
Vraagsteller is nog al wat warrig denk ik, hij heeft op 12 november het contract opgezegd die liep tot 11 december. Het maandelijkse opzegtermijn is 1 kalendermaand dan ben je dus te laat 1 dag maar te laat. Er moet een eindafrekening gemaakt worden en dat kost tijd want vraagsteller is niet de enigste klant.
[quote=ron530 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 16:49]Vraagsteller is nog al wat warrig denk ik, hij heeft op 12 november het contract opgezegd die liep tot 11 december. Het maandelijkse opzegtermijn is 1 kalendermaand dan ben je dus te laat 1 dag maar te laat. Er moet een eindafrekening gemaakt worden en dat kost tijd want vraagsteller is niet de enigste klant.
Nee, ziggo doet het nog makkelijker / gebruiksvriendelijker.. je kan per kalnderdag opzeggen, met vanaf dat moment een opzegtermjin van 1 kalendermaand (dus de feitelijke opzegtermijn wisselt tussen de 28 en 31 dagen).. je zit niet aan een vaste dag vast.
Maar goed - die flexibiliteit maakt idd de administratie niet makkelijker.. dus factureren ze gewoon de normale betalingsperiode door, met na afloop een eindfactuur.. niets aan de hand.. doen in feite mobiele providers ook al jaren...
Topicstarter vergeet voor het gemak dat de telefoonkosten altijd pas een maand later gefactureerd worden. Als je t/m 11 december kan bellen, is het onmogelijk de eindfactuur op te maken op 12 december!
Maar ja, mensen maken het blijkbaar graag ingewikkelder dan het is.
@Marcel: je bent zeker niet de enige, want hier zit nr. 2.
Ja waarom je zelf de schuld geven als het af kan schuiven op een ander, algmene voorwaarden te lezen blijk dus vreselijk moeilijk te zijn. Zoals een eerder antwoord al is gegeven telefoonkosten worden dus achter af 1 x per maand in rekening gebracht. Geduld is een schone zaak. Dus gewoon even afwachten.
Voorwaarden lezen wie doet dat nog we hebben zoveel forums die als het te laat is wel uitzoeken, en raar maar waar we doen het ook nog. Ik ben een van de weinigen die nog nooit overgestapt is van kabelaar energieboer of verzekeringsmaatschappij en problemen echt niet. Ik ben zo iemand als het goed is moet je niet veranderen en mocht ik ooit gaan verhuizen dan licht ik de instanties op tijd in.
[quote=ron530 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 17:36]Voorwaarden lezen wie doet dat nog we hebben zoveel forums die als het te laat is wel uitzoeken, en raar maar waar we doen het ook nog. Ik ben een van de weinigen die nog nooit overgestapt is van kabelaar energieboer of verzekeringsmaatschappij en problemen echt niet. Ik ben zo iemand als het goed is moet je niet veranderen en mocht ik ooit gaan verhuizen dan licht ik de instanties op tijd in.
Ok - personal habbit of mine (om het even netjes uit te drukken) - maar ik ben juist vaak overgestapt.. en meestal op juist die ALVs.. - maar je hebt wel gelijk.. "men" leest niet... De EndUser (dan wel de Gemiddelde PC gebruiker (pc/smartphone/tablet/whatever, whoever that may be) heeft blijkbaar (! . . .) de gewoonte van "iets installeren / bestellen / afsluiten ?? dat betekent dus het proces initieren, en dan of 4 keer AGree clicken of 4 keer JA zeggen, dan wel ongelezen elke pagina parafreren en het contract ondertekenen...
tsja... wat kan je nog met (tegen!) zulke endusers doen?
Ja, zo ontstaan de klachten. De werkwijze van Ziggo lijkt me heel redelijk, alleen de termijn van terugbetaling van 3 maanden is erg lang, maar als dat in de voorwaarden, waar je akkoord mee bent gegaan, staat dan heb je weinig recht van spreken. Om je laatste betaling terug te halen is natuurlijk vragen om problemen, dat kan inderdaad ook de indruk wekken dat je betalingsproblemen hebt. Beter was geweest om te vragen waar die termijn van drie maanden in de voorwaarden staat en daar schriftelijk op reageren.
Zo lang op je geld wachten is niet normaal, je verschillende dingen doen zoals contact opnemen met Kassa maar het is maar de vraag of je daar zelf nog profijt van hebt.
Als ik een vraag of item heb voor 'Kassa' of de 'Belbus', waar kan ik die aan richten?
U kunt een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl
In de tussentijd trekt de provider rente van uw geld. U kunt dus kijken hoe Ziggo reageert als u rente berekent over het geld wat men van u vast houdt.
Stel het eens voor via een klacht op de site.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer