vl
door vlarrie Jan 7, 2011 om 15:52
Geldzaken & recht

Terugbetaling vanuit Ziggo

Geachte heer, mevrouw,

Per 11 december 2010 heb ik mijn all in 1 abonnement bij Ziggo opgezegd. Dit houdt in dat ik hier 12 november 2010 heb gebeld. Vervolgens krijg ik een brief dat ik de volledige maand moet betalen en dat ik het rest bedrag dan binnen 3 maanden op mijn rekening terug krijg. Ik heb een automatische afschrijving, deze heb ik terug gehaald want ik ga niet 3 maanden op mijn geld wachten. Daarna kreeg ik een herinnering + extra kosten. Vervolgens Ziggo gebeld en een medewerker zou regelen dat ik alleen de eindfactuur hoefde te betalen, zonder herinneringskosten. Hij gaf aan dat ik het maandbedrag gedeeld door 30 keer 12 moest overmaken en dat het dan geregeld was. Daarna vroeg hij mij of ik betalingsproblemen had...toen knapte er wat bij mij. Ik heb absoluut geen betalingsproblemen, nergens, maar waar haalt hij het lef vandaan om dat te suggereren. Vervolgens krijg ik weer een herinnering, weer gebeld. Nu kreeg ik het verhaal dat ik geen eindafrekening kon krijgen omdat er nog een factuur open stond... Ik moest dus de openstaande factuur maar betalen. De medewerker verwees naar de algemene voorwaarden. Maar Ziggo heeft helemaal geen recht op dat extra geld, misschien bestaan ze over een maand wel niet meer en kan ik fluiten naar mijn geld. Maar goed om gedoe met een deurwaarder te voorkomen heb ik gezegd dat ik het geld zou overmaken, maar dat ik het wel uiterlijk eind februari terug wilde hebben. Waarschijnlijk krijg ik mijn geld nu pas eind maart terug in verband met hun computersysteem. Dit is toch een belachelijke zaak, en nog erger is dat je praktisch machteloos moet toekijken. Wat kan je in dit soort gevallen nog doen? Kan ik bijvoorbeeld eind februari een deurwaarder naar Ziggo sturen. Hun stellen immers ook betaaltermijnen, ik heb ze gezegd dat ik het voor eind februari terug wil hebben.

Graag advies, want ik ben echt enorm boos.

Vriendelijke groet,
Nanda Braemer

2636 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marcel75
door marcel75 - Jan 7, 2011 om 16:31
5124 Antwoorden / 4 Vragen
0
sl
door slegtenhorst_1 - Jan 8, 2011 om 17:25
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Vlarrie,

Lees nu eerst eens de algemene voorwaarden van Ziggo. Daar staat namenlijk precies omschreven hoe het gaat met opzeggen. Het naderhand terugstorten van het teveel betaalde maandtarief staat daar gewoon letterlijk beschreven.
Verder wil ik nog zeggen dat je je beter druk kunt maken om belangrijkere dingen in het leven.

Slegtenhorst

ajmwegman
door ajmwegman - Jan 9, 2011 om 00:27
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er is bij zulke grote aministraties als bij Ziggo gewoon geen maatwerk mogelijk in hun systemen. 3 maanden vindt ik ook te lang. Helaas zou je daar alleen een klacht voor kunnen indienen. waarschijnlijk zal het ook niet om een gigantisch bedrag gaan, (deel van een maand oid) het was automatisch gegaan als je niet het bedrag had terug gestort. Boos worden op de medewerkers heeft totaal geen zin...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer