vl
door vlarrie Jan 7, 2011 om 15:52
Geldzaken & recht

Terugbetaling vanuit Ziggo

Geachte heer, mevrouw,

Per 11 december 2010 heb ik mijn all in 1 abonnement bij Ziggo opgezegd. Dit houdt in dat ik hier 12 november 2010 heb gebeld. Vervolgens krijg ik een brief dat ik de volledige maand moet betalen en dat ik het rest bedrag dan binnen 3 maanden op mijn rekening terug krijg. Ik heb een automatische afschrijving, deze heb ik terug gehaald want ik ga niet 3 maanden op mijn geld wachten. Daarna kreeg ik een herinnering + extra kosten. Vervolgens Ziggo gebeld en een medewerker zou regelen dat ik alleen de eindfactuur hoefde te betalen, zonder herinneringskosten. Hij gaf aan dat ik het maandbedrag gedeeld door 30 keer 12 moest overmaken en dat het dan geregeld was. Daarna vroeg hij mij of ik betalingsproblemen had...toen knapte er wat bij mij. Ik heb absoluut geen betalingsproblemen, nergens, maar waar haalt hij het lef vandaan om dat te suggereren. Vervolgens krijg ik weer een herinnering, weer gebeld. Nu kreeg ik het verhaal dat ik geen eindafrekening kon krijgen omdat er nog een factuur open stond... Ik moest dus de openstaande factuur maar betalen. De medewerker verwees naar de algemene voorwaarden. Maar Ziggo heeft helemaal geen recht op dat extra geld, misschien bestaan ze over een maand wel niet meer en kan ik fluiten naar mijn geld. Maar goed om gedoe met een deurwaarder te voorkomen heb ik gezegd dat ik het geld zou overmaken, maar dat ik het wel uiterlijk eind februari terug wilde hebben. Waarschijnlijk krijg ik mijn geld nu pas eind maart terug in verband met hun computersysteem. Dit is toch een belachelijke zaak, en nog erger is dat je praktisch machteloos moet toekijken. Wat kan je in dit soort gevallen nog doen? Kan ik bijvoorbeeld eind februari een deurwaarder naar Ziggo sturen. Hun stellen immers ook betaaltermijnen, ik heb ze gezegd dat ik het voor eind februari terug wil hebben.

Graag advies, want ik ben echt enorm boos.

Vriendelijke groet,
Nanda Braemer

2636 3 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jan 7, 2011 om 16:31
5124 Antwoorden / 4 Vragen
sl
door slegtenhorst_1 - Jan 8, 2011 om 17:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Vlarrie,

Lees nu eerst eens de algemene voorwaarden van Ziggo. Daar staat namenlijk precies omschreven hoe het gaat met opzeggen. Het naderhand terugstorten van het teveel betaalde maandtarief staat daar gewoon letterlijk beschreven.
Verder wil ik nog zeggen dat je je beter druk kunt maken om belangrijkere dingen in het leven.

Slegtenhorst

ajmwegman
door ajmwegman - Jan 9, 2011 om 00:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er is bij zulke grote aministraties als bij Ziggo gewoon geen maatwerk mogelijk in hun systemen. 3 maanden vindt ik ook te lang. Helaas zou je daar alleen een klacht voor kunnen indienen. waarschijnlijk zal het ook niet om een gigantisch bedrag gaan, (deel van een maand oid) het was automatisch gegaan als je niet het bedrag had terug gestort. Boos worden op de medewerkers heeft totaal geen zin...