ne
door neodutchio Nov 16, 2015 om 21:33
Geldzaken & recht

Teruggave kinderopvangtoeslag

In april van dit jaar is 2 maanden lang onze kinderopvangtoeslag, belastingteruggave en kinderbijslag stopgezet. Dit na een fout bij de belastingdienst. Na het indienen van bezwaar is alles netjes opgelost, zijn de niet betaalde gelden uitbetaald en is alles weer gestart, behalve voor de kinderopvangtoeslag. Deze hebben ze wel weer aangezet, maar de verrekening met de 2 maanden is niet gemaakt.
3 weken na mijn bezwaar heb ik een brief gekregen dat de belastingdienst meer tijd nodig heeft en uiterlijk half oktober een besluit neemt.
Het is nu al half november en nog altijd geen reaktie, danwel geld.
Diverse keren heb ik al gebeld met de belastingdienst, maar die blijven aangeven dat het druk is en dat er zsm een reaktie komt.

Wat kan ik nog meer doen om mijn teruggave van april en mei (meer dan 1000 euro) te vorderen?

1597 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 16, 2015 om 21:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Al leen maar afwachten dat is nu eenmaal noodzakelijk om het goed af te handelen, u bent niet de enige die geld van de belastingdienst heeft te ontvangen.

.

fi
door fisbel - Nov 17, 2015 om 01:01
851 Antwoorden / 3 Vragen

Er moet op uw aanvraag binnen 13 weken worden beslist.
Deze termijn kan soms met dezelfde 13 weken worden verlengd. Het lijkt erop dat de Belastingdienst maximaal 13 weken na half oktober de tijd neemt om uw aanvraag te verwerken. Met name aanvragen voor de kinderopvangtoeslag vergen veel tijd omdat er 'handmatig' gecontroleerd moet worden. Maar het kan natuurlijk te gek worden. Als u eind van het jaar nog niets heeft gehoord dan kunt u de Belastingdienst in gebreke stellen.

U kunt dit doen met dit formulier: Ingebrekestelling bij niet tijdig beslissen U dwingt de Belastingdienst zo af u binnen 2 weken een beslissing op uw aanvraag te doen toekomen. Dit verzoek heet ook wel: dwangsom bij niet tijdig beslissen. Maar in uw situatie is dat niet juist geformuleerd, omdat de dwangsom van maximaal € 1260 alleen kan worden geëist als het gaat om een definitieve beschikking toeslagen waartegen bezwaar wordt ingediend.
Lees hier en lees hier

fi
door fisbel - Nov 17, 2015 om 01:04
851 Antwoorden / 3 Vragen

De tweede link is niet goed doorgekomen:
http://download.belastingdienst.nl/toeslagen/docs/ingebrekenstelling_tg1551z5pl.pdf

marita567
door marita567 - Nov 17, 2015 om 07:29
1576 Antwoorden / 17 Vragen

De tweede link van fisbel ,

klik