Terugsturen van hardware
Iemandf heeft met een gefingeerde naam een abonnement afgesloten bij online.nl op mijn adres. Ik heb op hun verzoek een screen shot gemaild van mijn overheid.nl, als bewijs dat ik op het adres woon. Het abonnement is geanulleerd, maar inmiddels hadden ze wel al een doos met hardware verzonden die helaas door mijn buurman is aangenomen.
Nu willen ze dat ik de hardware aflever bij een post.nl punt, ik heb aangegeven dat ik slecht ter been ben en dit niet wil. Nu dreigen ze met een boete, als ik de hardware niet terug stuur.
Is er iemand die mij van advies kan voorzien.
Vriendelijke groet,
R van Dijk
Er is vast wel een vriendelijke buurman of familielid die het pakketje naar een postnl punt wil brengen toch. Kan nooit ver weg zijn.
Eigenlijk wil ik weten of ik problemen kan verwachten als ik het pakket niet terug breng, bijvoorbeeld de boete waarmee ze dreigen.
Oh gaat het daarom, waar is de vriendelijkheid van mensen gebleven om even simpel mee te werken en iets samen simpel op te lossen. Nee laten we moeilijk doen.
Volgens mij hebben jullie geen overeenkomst dus op welke basis wil men u dan faktureren. Zorg dat het pakket niet zoek raakt en zeg ik ben slecht ter been. Laat het maar ophalen.
Dat pakket is licht van gewicht en past in een boodschappentas.
Hallo RoelofVd ,
Het abonnement is geanulleerd, maar inmiddels hadden ze wel al een doos met hardware verzonden die helaas door mijn buurman is aangenomen.
De voorwaarden :
10.20 Wordt de Bruikleenovereenkomst beëindigd als gevolg van de beëindiging van het abonnement met Online.nl, dan zal de Klant op eerste verzoek van Online.nl de Producten binnen dertig dagen na kennisgeving door Online.nl aan Online.nl of een door Online.nl aangewezen derde (gedeeltelijk) retourneren, hetgeen kosteloos kan geschieden.
Bij gebreke van tijdige en volledige retourzending van de Producten in onbeschadigde staat (behoudens normale slijtage) is Online.nl gerechtigd aan de Klant een schadevergoeding in rekening te brengen terzake van Producten zoals op de Website vermeld, onverminderd haar recht op volledige schadevergoeding indien deze hoger of lager bedraagt.
Binnen 6 weken na retourontvangst van de Producten zal Online.nl de eventueel betaalde waarborgsom na aftrek van eventuele door de Klant verschuldigde kosten en/of vergoedingen terugstorten op de rekening van de Klant.
Voor verdere informatie , lees Art 10 , klik op de rode regel .
https://m7cdn.io/online/pdf/algemene_voorwaarden_online.nl_vanaf_30_juni_2019.pdf
Maar de TS is toch geen klant van online.nl, heeft geen enkele overeenkomst getekend en is dus ook niet akkoord gegaan met deze voorwaarden. Dit valt volgens mij onder het kopje 'Ongevraagde Toezendingen', bovenste vraag: 'Moet ik het product terugsturen?'
Ergo, dit lijkt me het probleem van online.nl.
https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen
Dit is toch geen ongevraagde toezending, zoals het ontvangen van een paar sokken.
Het gaat om een afgesloten abonnement op het adres van ts. Daar hoort een modem bij.
Maar de ontvanger heeft er niets voor gedaan, maar kan het wel oplossen en wordt onder druk gezet. Het is misschien niet waarvoor de wet is opgetuigd, maar valt er m.i. wel degelijk onder.
U kunt m.i veel beter aangifte doen. U heeft niets besteld, u heeft niets ontvangen en behoeft ook niets te betalen. LAAT U NIET INTIMIDEREN. Vraag evt. snel advies bij www.juridischloket.nl
Dit als uw buurman het pakket niet aan u geeft of namens u wil tergzenden.
En let dus op het gegeven dat men bij de verzender niet kan bewijzen dat u de hardware wel heeft ontvangen. Hoe de voorwaarden ook zijn, men heeft niets te willen. Nogmaals doe aangifte of in ieder geval melding bij de politie. Aangifte / melding m.b.t. de bestelling op uw naam.
Ikzie nu dat een deel dat ik aanvulde vanaf mijn telefoon niet is overgekomen. (Corr. Idd) En let dan op het gegeven dat men (de verzender) niet kan bewijzen dat u de hardware wel heeft ontvangen. Hoe de voorwaarden ook zijn, men heeft niets, maar dan ook helemaal niets te willen. Nogmaals, doe aangifte of in ieder geval melding bij de politie, vooral m.b.t. het valselijk bestellen op uw naam en adres. En herhaald: advies bij www.juridischloket.nl maar de link voor dat advies ontving u al na mijn reactie.
Er staat nergens dat de buurman het pakket niet heeft afgegeven.
@DIUMENGE idd! Dank. Zie de correctie en +
De Ts heeft toch al aangegeven dat hij het pakket heeft.
Aangifte doen, Waarvan? Er is ergens iets misgegaan. Dat kan gebeuren en moet worden hersteld. Meer niet.
@PANTHER22, deze zinsnede in mijn reactie niet gezien? 'Nogmaals, doe aangifte of in ieder geval melding bij de politie, vooral m.b.t. het valselijk bestellen op uw naam en adres'. Valselijk bestellen is niet zo maar 'iets misgaan'.
Je weet helemaal niet of er valselijk iets besteld is.
Ze kunnen PostNL vragen het pakket op te halen bij je, je hebt geen enkele overeenkomst met ze en boetes kunnen ze ook al niet opleggen.
Er is dus ergens een fout gemaakt. Alles moet worden hersteld.
Dit betekent dat Online het abonnement heeft geannuleerd en jij het modem terug moet geven.
Dat kan door deze te brengen naar een PostNL servicepunt.
Dat is alles.
Dat je dat niet wil, betekent dat je de spullen wilt houden en die zul je dan moeten betalen.
De hardware is aangenomen door uw buren, u heeft het NU in uw bezit neem ik even aan. U kunt pakketten ook af laten halen, dus ....... post.nl bellen/emailen.
2 partijen zijn slachtoffer geworden van een pestkop/fraudeur. Waarom zou enkel de andere partij daar voor moeten opdraaien? Waarom niet even dat pakje (laten) afgeven zodat alles weer bij het oude is? En ja, slecht ter been valt wat voor te zeggen, maar ik mag aannemen dat u ook wel eens een boodschap moet doen. Als u hele dagen aan huis gekluisterd zit is er vast wel iemand in de omgeving die voor u de boodschappen doet en andere zaken regelt.
Om heel eerlijk te zijn vind ik uw houding schandalig. Het idee alleen al dat u denkt er onderuit te kunnen komen als u een onterecht ontvangen product ontvangen hebt. Wat als iemand uw portomonnee uit uw tas haalt en ik vind deze. Gelukkig zit al het geld en de pasjes er nog in. U weet dat ik het gevonden heb, maar zal ik problemen krijgen als ik het niet zou terug geven? Iets verduisteren wat door een aanwijsbare fout in jouw bezit is gekomen is natuurlijk altijd vragen om problemen en zeker niet netjes.
Eigenlijk wil ik weten of ik problemen kan verwachten als ik het pakket niet terug breng, bijvoorbeeld de boete waarmee ze dreigen.
U begrijpt er helemaal niks van, ik wil niks houden of verduisteren. Wat ik wil is dat ze het pakket zelf komen halen, dat en niks meer of minder
Pestkop/fraudeur is wel erg snel geconcludeerd. Misschien heeft iemand wel een fout gemaakt in het adres (simpel voorbeeld: je bent net verhuisd en vulde per ongeluk je oude postcode in, of je vorige plaatsnaam waar toevallig dezelfde straat was). Zo'n scenario vind ik aannemelijker klinken dan dat iemand dit doet om te pesten.
@Roelofvd, u vraagt toch echt zelf of u problemen kan verwachten als u het pakket niet terug brengt.
Als 1e het advies om uw buren geen pakjes voor u aan te laten nemen. Want u ziet, behalve gemak kunt u er ook ongemak van hebben.
U bent inderdaad niet verplicht om het pakket te retourneren, maar het scheelt u echt een hoop gedoe als u dat wel even doet (of bijv. de buurman). Postnl punten zitten gelukkig nooit ver weg en u (of een mantelzorger o.i.d.) zult toch ook wel eens boodschappen doen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer