du
door duckman Dec 26, 2011 om 11:49
Geldzaken & recht

Terugvorderen rekening

onlangs moest ik voor mijn rijbewijs wegens een ziekte
die ik heb verlengen maar daarvoor moet je eerst een
medischeverklaring bij het gemeentehuis ophalen en daarna
in het ziekenhuis (via afspraak ) bij de betreffende arts
die de papieren bekijk en daarna een handtekening er
onder zet ( ben nog geen 10 min. binnen ) kosten € 150,50
incl. Btw vorig jaar nog 91 euro nu is mijn vraag kan ik
deze kosten nog ergens terug declareren heb deze vraag
ook bij mijn zorgverzekeraar gesteld en het antwoord was
nee misschien weet iemand of het ergens anders kan

9714 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 26, 2011 om 12:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, dat is niet te declareren, dat zijn gewoon de (extra) kosten die je voor je rijbewijs kwijt bent.
Waarom denk je dat die rekening ergens zou zijn terug te vorderen ?

--Tarieven rijbewijskeuring
De tarieven voor een specialistisch onderzoek verschillen. De kosten hiervan zijn - op grond van artikel 101 van het Reglement Rijbewijzen - voor uw rekening--Info

ro
door ron530 - Dec 26, 2011 om 12:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een rijbewijs vernieuwen, verlengen bestaat niet is voor eigen rekening. Heeft u een medische verklaring nodig zijn deze geheel op eigen kosten. Omdat het geen medische handeling betreft maar een bewijs van rijvaardigheid kan de zorgverzekering niets voor u betekenen.

tenormin
door tenormin - Dec 26, 2011 om 16:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hooguit bij de komende Belasting Jaaropgave de rekening(en) bijvoegen. Misschien dat dit kan worden afgetrokken vanwege de al hebbende extra kosten vanwege uw ziekte.

stacey
door stacey - Dec 26, 2011 om 16:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 dec 2011, 16:18]Hooguit bij de komende Belasting Jaaropgave de rekening(en) bijvoegen. Misschien dat dit kan worden afgetrokken vanwege de al hebbende extra kosten vanwege uw ziekte.

Blaat............

--Ook de periodieke medische keuring voor uw rijbewijs is geen aftrekpost.--Niet aftrekbare posten

tenormin
door tenormin - Dec 26, 2011 om 16:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Stacey, ik blaatte niet. Vorig jaar kon het nog wel opgevoerd worden bij de al bestaande extra medische kosten. Heb het niet over kosten eigen risico. Ik was uit het oog verloren dat dit alles per 1-1.2012 is komen te vervallen.

stacey
door stacey - Dec 26, 2011 om 17:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 dec 2011, 16:56]Stacey, ik blaatte niet. Vorig jaar kon het nog wel opgevoerd worden bij de al bestaande extra medische kosten. Heb het niet over kosten eigen risico. Ik was uit het oog verloren dat dit alles per 1-1.2012 is komen te vervallen.

Informeer je dan eerst voor je wat roept, anders help je mensen van de wal in de sloot...........

en het was overigens al eerder ( en ik verwacht al nooit ) aftrekbaar :
--Volgens Kluwer Belastinggieds blz. 304 (2007): "De kosten van een medische verklaring ten behoeve van rijbewijs/levensverzekering zijn niet aftrekbaar"
Dus je hebt gefraudeerd ;-)

ro
door ron530 - Dec 26, 2011 om 17:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

laten we eerlijk zijn het behouden van een rijvaardigheidsbewijs is voor eigen rekening en nimmer aftrekbaar bij de belasting(nooit geweest ook), of als kosten op te voeren bij de zorgverzekeraar. Als het CBR aanvullende informatie wenst zul je die op eigen kosten moeten verstrekken, de medische verklaring is er één van. Vaak wordt gedacht dat een rijbewijs in 19 Flintstone behaald een recht is maar is apert onwaar het is slechts een vergunning die op ieder moment in getrokken kan worden. Stelt het CBR aanvullende eisen voor vernieuwing zijn die geheel voor eigen rekening

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 26, 2011 om 18:46
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn artsen en organisaties die goedkoper keuren.
Naast ouderen en zieken ook voor vrachtwagen Chauffeurs en daar ook deze verschillen.

U moet voortaan een andere zoeken voor Uw keuring en ook de uitslag kan bepalen of je maar 1 jaar of langer mag rijden.

du
door duckman - Dec 27, 2011 om 17:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

U laat mij weten van neem een ander arts nu het zit zo mijn eigen neuroloog mag mij niet kuren dus moet een collega het doen die dan in de papieren van mijn neuroloog kan kijken hoe het met mij gaat en de eerste keer mag hij mij maar een rijbewijs voor een jaar geven daarna 3 jaar en daarna als alles goed gaat 5 jaar en langer kunnen ze het niet geven want dit is een richtlijn van het CBR
dus naar een andere arts of instantie volgens u daar schiet ik niets mee op
want de regels blijven het zelfde maar toch bedank voor de info

U moet voortaan een andere zoeken voor Uw keuring en ook de uitslag kan bepalen of je maar 1 jaar of langer mag rijden.

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2011 om 18:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 26 dec 2011, 17:22][quote=tenormin schreef op maandag 26 dec 2011, 16:56]Stacey, ik blaatte niet. Vorig jaar kon het nog wel opgevoerd worden bij de al bestaande extra medische kosten. Heb het niet over kosten eigen risico. Ik was uit het oog verloren dat dit alles per 1-1.2012 is komen te vervallen.

Informeer je dan eerst voor je wat roept, anders help je mensen van de wal in de sloot...........

en het was overigens al eerder ( en ik verwacht al nooit ) aftrekbaar :
--Volgens Kluwer Belastinggieds blz. 304 (2007): "De kosten van een medische verklaring ten behoeve van rijbewijs/levensverzekering zijn niet aftrekbaar"
Dus je hebt gefraudeerd ;-)

Dat heeft dan het Accountant Kantoor gedaan sinds 1984! Denk niet dat zo'n groot bedrijf gaat frauderen. En ik zal maar gelijk schrijven, voor je weer verder blaat: ja, ik weet dat je altijd zelf verantwoordelijk blijft. Alleen, wat jij dan kennelijk niet weet is dat, met speciale ziekten die niet door de Zorgverzekering worden vergoed (ook niet bij andere instanties) je deze bedragen tot een bepaald bedrag wel mag aftrekken.

stacey
door stacey - Dec 27, 2011 om 19:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 27 dec 2011, 18:49]Alleen, wat jij dan kennelijk niet weet is dat, met speciale ziekten die niet door de Zorgverzekering worden vergoed (ook niet bij andere instanties) je deze bedragen tot een bepaald bedrag wel mag aftrekken.

Oh, Ben je ook weer wakker ......

Een rijbewijs Keuring omgeacht de reden (ziekte of leeftijd) is niet aftrekbaar........
Wat dat met speciale ziektes en ander soort aftrekposten te maken heeft is mij nu weer een raadsel........

Gaat erom dat vraagsteller een, liefst Juist cq Relevant Antwoord krijgt op zijn vraag........
`kan hij de kosten ergens terughalen.....`
En dat jij hier al je belevenissen neerpent en dat jij dat vanaf 1984 wel ( naar het nu lijkt onterecht) opvoert als aftrekpost daar heeft vraagsteller dus niets aan..........
Het is, als het al ooit aftrekbaar was, Nu niet meer aftrekbaar en vraagsteller vraagt het voor Nu..........

En dat je nu weer met allerlei niet ter zake doende na- geblaat dag later dit topic weer verder komt vervuilen daar zit ook niemand op te wachten............

marjon1
door marjon1 - Dec 27, 2011 om 20:56
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 27 dec 2011, 19:12][quote=tenormin schreef op dinsdag 27 dec 2011, 18:49]Alleen, wat jij dan kennelijk niet weet is dat, met speciale ziekten die niet door de Zorgverzekering worden vergoed (ook niet bij andere instanties) je deze bedragen tot een bepaald bedrag wel mag aftrekken.

Oh, Ben je ook weer wakker ......

Een rijbewijs Keuring omgeacht de reden (ziekte of leeftijd) is niet aftrekbaar........
Wat dat met speciale ziektes en ander soort aftrekposten te maken heeft is mij nu weer een raadsel........

Gaat erom dat vraagsteller een, liefst Juist cq Relevant Antwoord krijgt op zijn vraag........
`kan hij de kosten ergens terughalen.....`
En dat jij hier al je belevenissen neerpent en dat jij dat vanaf 1984 wel ( naar het nu lijkt onterecht) opvoert als aftrekpost daar heeft vraagsteller dus niets aan..........
Het is, als het al ooit aftrekbaar was, Nu niet meer aftrekbaar en vraagsteller vraagt het voor Nu..........

En dat je nu weer met allerlei niet ter zake doende na- geblaat dag later dit topic weer verder komt vervuilen daar zit ook niemand op te wachten............

Ooh, ik lig weer in een deuk. Dergelijke reacties op tenormin worden zo vaak gegeven maar ze werken niet.
En dat te weten dat tenormin eigenlijk een bloeddrukverlagend medicijn is, en oa wordt gebruikt bij bepaalde hartritmestoornissen, volgens mij werkt het hier averechts.