Bitterbleu
door Bitterbleu Dec 9, 2019 om 19:12
Geldzaken & recht

The Body Shop stort geld niet terug.

Goedenavond,

Eind oktober heb ik online een product op de site van The Body Shop gekocht en gelijk afgerekend.
Een paar dagen later kreeg ik een mail dat ze mijn bestelling geannuleerd hadden omdat een aantal producten niet
meer op voorraad waren. (Betrof een adventkalender). Ik zou binnen 15 (!) werkdagen mijn geld terugkrijgen. 


Na 15 dagen niks ontvangen. Ik heb gebeld (ze zijn er mee bezig), gemaild (nog geen enkel antwoord gehad) en op Facebook
berichten geplaatst (Ik moest zelf maar contact opnemen met de klantenservice, zij konden de status controleren). En dat heb
ik diverse keren gedaan. Nog steeds heb ik mijn geld niet terug. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Kunt u mij adviseren?



Bedankt alvast voor de moeite.


2219 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Dec 9, 2019 om 19:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Staan meer klachten op www.klacht.nl over de adventskalender. Is ook geen reactie nog daar. Heel vervelend voor u. Heeft u via de chat contact gehad met ze (Facebook)?

Bitterbleu
door Bitterbleu Dec 10, 2019 om 10:42
55 Antwoorden / 58 Vragen

Jazeker heb ik contact gehad. Maar dan krijg ik een standaard antwoord dat ik contact op moet nemen met de klantenservice. Hopeloos

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 9, 2019 om 20:10
16843 Antwoorden / 202 Vragen
2

Kijk eens naar deze info: https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/ en ook https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/   Ik noem beide omdat ik bij het bekijken van de web site van The Body Shop On-line geen aansluiting zie bij een keurmerk.
Bij consuwijzer vond u ook een voorbeeldbrief die u kunt benutten (en aangetekend verzenden). 'Claim'daarin dan ook de porto kosten van de brief die u verzend.

Een top: als het even kan, nooit betalen voordat de artikelen zijn onvangen. ( https://www.thebodyshop.com)

marita5
door marita5 - Dec 9, 2019 om 22:45
11511 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Mansterkas , 

HOE KUNT U MET ONS CONTACT OPNEMEN

E-mail: klantenservice.nl@thebodyshop.com

Telefoonnummer: 010-7145480 (lokaal tarief, maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur).

Postadres:

The Body Shop Benelux B.V.
Antwoordnummer 1675
1300 WE ALMERE 

Probeer dit tel. nr eens  ( klik op toon telefoonnummer ) 

 https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2850527/almere/the-body-shop-benelux-b.v./ 

In de Algemene Verkoopwaarden staat weer een ander adres , 

https://www.thebodyshop.com/nl-nl/algemene-voorwaarden/algemene-verkoopvoorwaarden  

Hier een voorbeeldbrief , moet u iets aanpassen ,

 https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd

Ma
door Maya de Bij 1985 - May 10, 2020 om 22:30
1 Antwoorden / Vragen
0

Goedenavond, 

Ik koop hun producten altijd in de winkel, vanwege corona  heb ik besloten om online te bestellen. Ik heb direct betaald via iDeal maar nooit een bevestiging ontvangen. Ik ging daarna weer inloggen om mijn bestelstatus te kijken en voila mijn bestelling is geanuleerd. Ik heb via facebook , email en telefonisch (20 minuten in de wacht) contact opgenomen. 

Ze kunnen niets voor mij te betekenen behalve dat ik mijn geld moet wachten binnen 15 dagen. 

Ik heb echt nooit verwacht van dit soort service niveau voor een bedrijf als The Body Shop. 

Ik zal nooit meer bij dit bedrijf kopen! 

ne
door neodutchio May 10, 2020 om 23:17
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Wettelijk is een termijn van 14 dagen. Zo lang dat nog niet geweest is is het hooguit zuur dat uw bestelling geannuleerd is. Tja, soms is het niet anders.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 12:32
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ik zal zelf ook nooit meer online wat kopen. Ik ben daar voorgoed van genezen.

Bitterbleu
door Bitterbleu May 31, 2020 om 12:33
55 Antwoorden / 58 Vragen

Uiteindelijk heb ik mijn geld de tweede week van december gekregen. Echt belachelijk.

gerbera
door gerbera - May 10, 2020 om 22:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen
1

The BodyShop zijn franchise winkels en het enige waar ze naar kijken is naar de opbrengst van de dag. Het blijkt een sport onder die zaken te zijn wie de grootste omzet per dag heeft gehaald. En alles wat in kas is telt mee dus zijn ze niet zo vlot met terugbetalen. Ik spreek uit ervaring, mijn dochter heeft daar gewerkt dus volg het advies van @marita5.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2020 om 13:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

TS vergat te melden dat hij het geld in de tweede week van december ontvangen heeft, dus ongeveer dezelfde week als het plaatsen van de klacht hier. Dat heeft hij pas vanmiddag hier gemeld, een klein half jaar later. Het hele drama van annuleren en uitbetalen heeft dus nauwelijks een maand geduurd....

edrick3
door edrick3 - May 31, 2020 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

edrick3
door mansterkas 31 mei 2020 om 12:33
55 Antwoorden / 54 Vragen

Uiteindelijk heb ik mijn geld de tweede week van december gekregen. Echt belachelijk.

Eind goed, al goed.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer