The Body Shop stort geld niet terug.
Goedenavond,
Eind oktober heb ik online een product op de site van The Body Shop gekocht en gelijk afgerekend.
Een paar dagen later kreeg ik een mail dat ze mijn bestelling geannuleerd hadden omdat een aantal producten niet
meer op voorraad waren. (Betrof een adventkalender). Ik zou binnen 15 (!) werkdagen mijn geld terugkrijgen.
Na 15 dagen niks ontvangen. Ik heb gebeld (ze zijn er mee bezig), gemaild (nog geen enkel antwoord gehad) en op Facebook
berichten geplaatst (Ik moest zelf maar contact opnemen met de klantenservice, zij konden de status controleren). En dat heb
ik diverse keren gedaan. Nog steeds heb ik mijn geld niet terug. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Kunt u mij adviseren?
Bedankt alvast voor de moeite.
Staan meer klachten op www.klacht.nl over de adventskalender. Is ook geen reactie nog daar. Heel vervelend voor u. Heeft u via de chat contact gehad met ze (Facebook)?
Jazeker heb ik contact gehad. Maar dan krijg ik een standaard antwoord dat ik contact op moet nemen met de klantenservice. Hopeloos
Kijk eens naar deze info: https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/ en ook https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/ Ik noem beide omdat ik bij het bekijken van de web site van The Body Shop On-line geen aansluiting zie bij een keurmerk.
Bij consuwijzer vond u ook een voorbeeldbrief die u kunt benutten (en aangetekend verzenden). 'Claim'daarin dan ook de porto kosten van de brief die u verzend.
Een top: als het even kan, nooit betalen voordat de artikelen zijn onvangen. ( https://www.thebodyshop.com)
Hallo Mansterkas ,
HOE KUNT U MET ONS CONTACT OPNEMEN
E-mail: klantenservice.nl@thebodyshop.com
Telefoonnummer: 010-7145480 (lokaal tarief, maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur).
Postadres:
The Body Shop Benelux B.V.
Antwoordnummer 1675
1300 WE ALMERE
Probeer dit tel. nr eens ( klik op toon telefoonnummer )
https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2850527/almere/the-body-shop-benelux-b.v./
In de Algemene Verkoopwaarden staat weer een ander adres ,
https://www.thebodyshop.com/nl-nl/algemene-voorwaarden/algemene-verkoopvoorwaarden
Hier een voorbeeldbrief , moet u iets aanpassen ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd
Goedenavond,
Ik koop hun producten altijd in de winkel, vanwege corona heb ik besloten om online te bestellen. Ik heb direct betaald via iDeal maar nooit een bevestiging ontvangen. Ik ging daarna weer inloggen om mijn bestelstatus te kijken en voila mijn bestelling is geanuleerd. Ik heb via facebook , email en telefonisch (20 minuten in de wacht) contact opgenomen.
Ze kunnen niets voor mij te betekenen behalve dat ik mijn geld moet wachten binnen 15 dagen.
Ik heb echt nooit verwacht van dit soort service niveau voor een bedrijf als The Body Shop.
Ik zal nooit meer bij dit bedrijf kopen!
Wettelijk is een termijn van 14 dagen. Zo lang dat nog niet geweest is is het hooguit zuur dat uw bestelling geannuleerd is. Tja, soms is het niet anders.
Ik zal zelf ook nooit meer online wat kopen. Ik ben daar voorgoed van genezen.
Uiteindelijk heb ik mijn geld de tweede week van december gekregen. Echt belachelijk.
The BodyShop zijn franchise winkels en het enige waar ze naar kijken is naar de opbrengst van de dag. Het blijkt een sport onder die zaken te zijn wie de grootste omzet per dag heeft gehaald. En alles wat in kas is telt mee dus zijn ze niet zo vlot met terugbetalen. Ik spreek uit ervaring, mijn dochter heeft daar gewerkt dus volg het advies van @marita5.
TS vergat te melden dat hij het geld in de tweede week van december ontvangen heeft, dus ongeveer dezelfde week als het plaatsen van de klacht hier. Dat heeft hij pas vanmiddag hier gemeld, een klein half jaar later. Het hele drama van annuleren en uitbetalen heeft dus nauwelijks een maand geduurd....
Uiteindelijk heb ik mijn geld de tweede week van december gekregen. Echt belachelijk.
Eind goed, al goed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Energie label
Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?
Je zou to
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer