Su
door Suroa Dec 29, 2017 om 16:16
Geldzaken & recht

Thuisborg - blijft mij benaderen met aanbiedingen. wat kan ik hier tegen doen?

Thuisborg blijft mij al maanden lang lastig vallen met beleggingen in vastgoed. Ik heb duidlijk verteld dat ik niet bij hun wil beleggen maar na een paar weken bellen ze mij toch weer op met steeds een mooier aanbod.

Ik sta in het bel mij niet register maar dat helpt niet.

Wat kan ik hier tegen beginnen?

7368 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2017 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
tenormin
door tenormin Dec 29, 2017 om 16:41
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Jeempie, staat er 7 maal. Niet dat de TS er iets aan kan doen, zal wel weer aan de site liggen. ;-((

Su
door Suroa Dec 29, 2017 om 16:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ze mij niet moeten bellen en of ze mij uit hun bestand willen halen. Na een aantal weken heb ik hun weer aan de telefoon voor een andere en vaak beter aanbod. Bedankt voor uw tip over consuwijzer.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 29, 2017 om 17:08
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Een scheidsrechterfluitje schijnt te helpen.

gerbera
door gerbera Dec 29, 2017 om 22:58
7359 Antwoorden / 14 Vragen

da schijnt niet te magge van enkele forumleden, vinden ze kinderachtig;-))
Maar mijn conducteursfluitje werkt ook perfect.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 30, 2017 om 08:08
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, mij zijn twee forumleden bekend die erop tegen zijn maar knijpen bij mijn voorstel een oogje dicht. ;-))
Mooi dat een conducteursfluitje ook werkt, er kunnen geen fluitjes genoeg aangedragen worden bij dit soort activiteiten. ;-))

aurora1
door aurora1 Feb 21, 2018 om 21:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de vaste telefoon kunt u een telefoonbeanwoorder aanschaffen (weleens voor een paar euro bij kringlopers te vinden). Met de boodschap die u inspreekt alleen uw telefoonnummer melden, verder niets. en vragen of ze hun bericht na het piepje willen inspreken. Ook niet melden dat u terugbelt. Doorgaans leggen ze al op als ze horen dat het een telefoonbeantwoorder is en na een paar keer geven ze het helemaal op.
Zo'n fluitje vind ik ook niet leuk, want het zijn mensen die met dat werk brood op de plank krijgen en dat is altijd beter dan de hand ophouden. Verder kunt u bedanken, geen belangstelling, groeten en opleggen.

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2017 om 17:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blokkeer je toch hun tel nr in je mobiel of vaste telefoon.

Su
door Suroa Dec 30, 2017 om 12:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ze bellen vaak anoniem of gebruiken een ander nummer.

me
door mein33 - Dec 29, 2017 om 17:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat kan ik hier tegen beginnen?

Doe ze het voorstel voor om uw enorme schuldenlast bij hen in beheer te geven en kijk hoe ze daar op reageren.

O.T.
Ik heb dat ook gedaan en met succes, want sindsdien kan ik van de renteopbrengst van m'n schulden zeer riant leven. ;-))

costnix
door costnix - Dec 29, 2017 om 18:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon elke keer meteen de verbinding verbreken.

hutch
door hutch - Dec 29, 2017 om 19:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Af en toe heb ik het idee dat juist dit soort criminele bendes, zoals dat malafide clubje van Thuisborg, juist die nummers bellen, die in dat register vermeld staan. Zij hebben echt overal de lak aan.

Maar wat u zou kunnen doen, is juist het tegenovergestelde. Vraag heel vriendelijk naar zijn/haar volledige naam en telefoonnummer (dus niet dat zakelijke 085-nummer), als dat al niet zichtbaar is op uw telefoon, en vertel hem/haar dat u straks terugbelt. Als u even niets te doen heeft ga hem/haar bellen, tot die malafide bende helemaal genoeg heeft van uw (!) telefoontjes....... Bellen - bij opnemen dan ophangen; bellen - bij opnemen dan ophangen...... enz.

Su
door Suroa Dec 29, 2017 om 21:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ze bellen inderdaad meestal met een 085 nummer maar ook vaak anoniem. 3 verschillende 085 nummers hebben ze bij mij gebruikt. Ze zeggen dat ik in het verleden beleggingen zou hebben gehad en dat ze nu weer een mooie nieuwe aanbieding hebben.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2017 om 20:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Schaf een telefoonbeantwoorder aan en spreek zelf alleen uw telefoonnummer in en een verzoek om na de pieptoon een boodschap in te spreken.
Kennelijk geeft u ze - heel onverstandig - steeds de gelegenheid om hun riedeltje af te draaien en dan denken ze dat ze beet hebben.
Dus zodra u merkt dat het om telemarketing gaat ze danken, geen interesse, groeten en hoorn op de haak.
Mogelijk hebben ze uw telefoonnummer omdat u dat ooit ergens ingevuld heeft en dan helpt zo een register niet.

Su
door Suroa - Feb 21, 2018 om 19:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nadat ik weer ben gebeld door een verkoper van Thuisborg ben ik het gesprek eens aangegaan. Ze vragen mij om te beleggen in Nederlands vastgoed doormiddel van een obligatie met hoge vaste rendementen. Thuisborg koopt dan huizen van senioren en verhuurt deze terug en vanuit de huur zou ik dan mijn rendement krijgen. Toen ik vroeg hoeveel vastgoed er in handen van Thuisborg is kreeg ik eerst een vaag antwoord en toen zei de verkoper dat er 5 huizen waren aangekocht. Toen ik aangaf dat het toch niks voor mij was kreeg ik nog een laatste poging om door te investeren een reisje naar spanje te winnen. Ik ben daarop mijn huiswerk gaan doen en dit is wat ik teweten ben gekomen over deze partij. In het kadaster is er maar 1 woning zichtbaar van Thuisborg en deze is deels nog van de gemeente Rotterdam. Op een eerder bericht van kassa zag ik dat de eigenaar de heer [edit - redactie] is. Deze man was ook in de picture met het centurion investment verhaal. Voor mij was dit zo vreemd dat ik nu besluit mijn bevindingen te delen hier. Hoop dat ik hier iemand mee heb kunnen helpen.

tijger1
door tijger1 Feb 21, 2018 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een “obligatie met hoge vaste rente” moet u al het gesprek beeindigen. Dat zijn allemaal een soort piramidespellen. En u bent uw geld kwijt.

Su
door Suroa Feb 22, 2018 om 08:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja en dan ook nog reisjes aanbieden als ik twijfel. Klopt niks van dit soort handel.

hansje klein
door hansje klein Feb 22, 2018 om 08:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor uw recherchen met naam en toenaam ...

Prima, wanneer de redactie hiermee nog de nieuwsbrief gaat opvullen.

Su
door Suroa Feb 22, 2018 om 09:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja er is heel veel te vinden over deze partij en de eigenaar ervan. Zelfs de consumentenbond is niet over hun te spreken en noemen Thuisborg geen aanrader en vaag in hun artikel.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 22, 2018 om 00:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Geen stress, het komt VastGoed.

Topantwoord

Franske1958
door Franske1958 - Feb 22, 2018 om 08:04
422 Antwoorden / 2 Vragen

Ben ook een keer gebeld door iemand met een vraag over beleggen,  Toen vertelde ik dat ik dat al aan beleggen doe, en ik vertelde hun
toen uitgebreid welk beleg ik iedere dag op mijn brood had gedaan, nadat ik doorvertelde over diverse soorten (brood) beleg,
werd de verbinding verbroken, ze hebben nooit meer terug gebeld.

Het wil ook wel eens helpen om te vertellen dat U een NEE/NEE sticker op uw telefoon heeft zitten en dat U daarom niet gebeld
mag worden, Dan gaan ze twijfelen aan uw verstandelijke vermogens en bellen ze U ook niet meer.

Su
door Suroa Feb 22, 2018 om 08:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou toch haast die sticker gaan bestellen.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 22, 2018 om 08:59
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Of een scheidsrechterfluitje gebruiken bij deze hardnekkigheid. Effectief.

costnix
door costnix Feb 22, 2018 om 14:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon steeds roepen: “Wat zegt u, kunt u wat harder praten?” Daar worden ze zo moe van, dat ze zelf ophangen en ook niet meer bellen :-)

EH
door EHGN - Nov 7, 2018 om 14:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ook een aantal jaren geleden stond er zo'n vraag over Thuisborg bij kassa.
Zie hieronder de link naar de kassa pagina.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/thuisborg-finance-heeft-iemand-ervaring-thuisborg-finance

Ondertussen heb ik ervaring met Thuisborg want ik had bij hun geinvesteerd.
Ik heb 3 jaar geleden certificaten gekocht die kort geleden afliepen.
Thuisborg heeft het uitgeleende geld met rente weer aan mij uitbetaald.
Als investeerder is dat uiteindelijk waar het om gaat.
Aan de investering zit ook nog een "maatschappelijk tintje", maar dat moet iedereen voor zichzelf beoordelen of dat meerwaarde heeft.

De opmerkingen dat Thuisborg malafide en een piramidespel is of Centurion achtig zie ik niet.
De organisatie probeert gewoon geld binnen te halen om hun projecten voort te zetten en/of uit te breiden. Lijkt mij niets mis mee.
Maar wel goed om de vraag te stellen. Het is belangrijk na te gaan wat voor bedrijf het is alvorens te investeren.
Vandaar dat ik mijn ervaring met Thuisborg deel zodat die kant ook gelezen kan worden.

Ik ben overigens in het verleden ook gebeld door b.v. Hollandsche wind (failliet door fraude, zie link hieronder):
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/heeft-iemand-ervaring-met-hollandsche-wind

Wat ik kan zeggen is dat ik dat gevoel bij Thuisborg niet heb (anders had ik er niet in geinvesteerd).

marita5
door marita5 Nov 7, 2018 om 14:37
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@Ehgn , als ik u moet geloven investeerd u overal in . Hoe is het afgelopen met The Sandt , heeft u daar ook nog in geinvesteerd?  https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/is-thesandt-investeerder-een-ponzi?id=592304

gerbera
door gerbera Nov 7, 2018 om 14:41
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@ehgn, u haalt zeer oude koeien uit de sloot echter zonder deze te dempen. En kijk eens naar de datum de Ts is het, na bijna een jaar, allang weer vergeten.

EH
door EHGN Nov 7, 2018 om 16:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

@ Maritas,
Nee, ik investeer niet overal in maar kijk er wel naar. In thesandt heb ik niet geinvesteerd net als hollandsche wind. Dat leek mij geen goed idee.

simon55
door simon55 - Nov 7, 2018 om 14:43
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zei altijd " momentje, ik roep de persoon die erover gaat ". Geef n schreeuw in t wilde westen, leg de telefoon neer, en ga verder met waar ik mee bezig was . En na n paar minuten hangen ze op. Doe dat steeds en t gebel is over