St
door SterreX Jun 14, 2019 om 09:28
Geldzaken & recht

Tijdens tuinklus ontevreden

Ruim 3 weken geleden is de hovenier begonnen met mijn tuin. Ik heb 2/3 deel van de offerte betaald.
Het duurt veel langer dan verwacht, door fouten van zijn kant en slechte communicatie.
De schutting, poortdeur een stukje overkapping moet nog gedaan worden. (minder dan 1/3 deel van de klus)
Ik overweeg om de samenwerking met deze hovenier te stoppen en iemand anders de klus te laten afmaken.
Mag ik dit doen, ik betaal dan de rest van de offerte niet meer of kan ik hier dan gedoe mee krijgen?

2964 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2019 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja, natuurlijk krijgt u hier dan gedoe mee.

Misschien eens rond de tafel gaan zitten en de problemen bespreken? Wellicht dat dan in ieder geval de communicatie verbetert.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2019 om 09:58
16827 Antwoorden / 202 Vragen
2

Ik zou dat niet doen want u zult ongetwijfeld gedoe krijgen.
Wettelijk is het wel zo dat u een overeenkomst kunt beëindigen als de opdrachtnemer in gebreke blijft om als afgesproken uit te voeren en dan ook aansprakelijk is voor de schde die u dan leid maar heeft u al voldoende bewijs?

marita5
door marita5 - Jun 14, 2019 om 09:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1
edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2019 om 12:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

kan ik hier dan gedoe mee krijgen?
Lijkt me wel. Je hebt het weliswaar over een offerte, maar ik neem aan dat je een opdrachtbevestiging hebt getekend.
Is er geen datum van oplevering (schriftelijk!)  afgesproken?
Zo ja, dan kun je de hovenier hierop aanspreken.
Suc6

mo
door mof - Jun 14, 2019 om 14:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, natuurlijk altijd door fouten van zijn kant. Dat moet u wel kunnen aantonen.
verder heeft u 2/3 betaald en moet volgens u minder dan 1/3 nog gedaan worden. Dus bent u sowieso nog geld schuldig.
daarnaast gelden de voorwaarden die zijn afgesproken bij het contract, over duur van werkzaamheden etc.
voor de hovenier is het gunstiger om bij vaste prijs sneller dan afgesproken klaar te zijn dan langzamer, dus kan ik me niet voorstellen dat deze dit expres heeft veroorzaakt. Voor ontbinding zult u goede argumenten moeten hebben, anders mag de ingehuurde man het hele contractbedrag op u verhalen.

panter22
door panter22 - Jun 14, 2019 om 14:26
6599 Antwoorden / Vragen
0

Als de opdracht duidelijk is, hoe kunnen er dan fouten worden gemaakt. 
Ik lees niet dat je ontevreden bent over het resultaat tot nu toe, alleen dat hij langzaam is en niet kan communiceren,
Wat maakt dat nu uit als je krijgt wat afgesproken is.
Uiteraard kun je niet onder het contract uit. 
De materialen zullen besteld zijn. En denk je dat je de tuinman zonder vergoeding weg kunt sturen?
Dat is dan wel goed communiceren? Soms gaat niet alles zoals je gepland hebt en moet je even geduld hebben.

pe
door pebk - Jun 14, 2019 om 15:47
580 Antwoorden / 0 Vragen
0

Altijd eerst laten afmaken en de leverancier de kans geven zijn 'fouten' te herstellen. U heeft opdracht gegeven en bent daarmee een verplichting aangegaan. Dit geldt ook voor de hovenier. Dat de hovenier meer tijd nodig heeft is voor u vervelend maar voor de hovenier kostbaar.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 16, 2019 om 00:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Hallo deskundigen die beweren dat vraagsteller vastzit aan de tuinman.
Vraagsteller spreekt alleen maar over een offerte.
En niet over een overeenkomst.
En wanprestatie is een goede reden om een contract open te breken.

ro
door ron503 Jun 16, 2019 om 08:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als er al een deel is betaald dan is de offerte akoord bevonden en overgegaan in een overeenkomst.

panter22
door panter22 Jun 16, 2019 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

De hovenier begint niet voordat de overeenkomst is gesloten.De overeenkomst is een geheel.
De betaling is in drie delen. Een deel voor aanvang van de werkzaamheden, een deel tijdens en een deel na afloop.
Wat is die wanprestatie dan?

lo
door lovewinnie - Jun 16, 2019 om 08:42
1210 Antwoorden / 1 Vragen
1

En heb je er overgesproken met de hovenier.? U heeft overeenkomst getekend en die maakt hij af en u betaald de volle prijs. Fouten moet hij corigeren als u dat wilt maar meer ook niet. Kunt niet zomaar zeggen, 2/3 betaal ik want 2/3 is gedaan.  Dat is totaal niet logisch. Zand graven, zand strorten, tegels leggen, schutting plaatsen is veel zwaarder, intensiever en duurder dan bijv border plaatsen of overkapping. Prijs is daarnaast voor alles, meestal Inc korting vergeleken met bijv alleen een opdracht. Vervallen er opdrachten zal dat de prijs opdrijven. 
Hier toevallig februari de tuin laten doen. Zou 1,5 week duren Inc nieuwe schutting. Ivm een zieke in zijn team en problemen met plaatsen schutting en 2dag te laat leveren van de stenen duurde het uiteindelijk 3wk. Toch heeft hij zijn bEst gedaan met loop platen neerleggen zodat we geen zand mee name naar binnen etc.  Vond die extra 1,5 week zeker vervelend naar heb nooit gedacht aan ontbinden van de overeenkomst. Zag dat ze gewoon kei hard aan het werk waren. En nu alles af is ziet het er echt mooi uit en had toch echt mijn twijfels halve wegen


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer