Tnt claim
TNT heeft tijdens transport mijn pakket beschadigd, dit is zelfs in hun track and trace info terug te vinden. Vervolgens pakket opnieuw door hun ingepakt en doorgezonden. Helaas werd het pakket precies bezorgd in de 3 uur dat ik die dag niet thuis aanwezig zou zijn, buurvrouw heeft pakket aangenomen. Maar omdat ik me al zorgen maakte over de staat van het pakket, wel gevraagd aan de chauffeur om de staat van het pakket te controloren. Hierop heeft de chauffeur de kartonnen verpakking verwijderd en het pakket als in zeer goede conditie afgeleverd beoordeeld. Ook heeft deze chauffeur zelf getekend voor ontvangst met een onjuiste naam en onjuiste handtekening. Echter was direct bij thuiskomst mij al duidelijk dat het pakket zwaar (en onbruikbaar) beschadigd is. Het betrof een elektrische scooter die op een pallet, in een doos met een stalen kooiconstructie en folie verpakt was, maar de metalen kooiconstructie was compleet om het frame gebogen en doorgeknikt. Met als resultaat dat zowel het frame als de voorvork doorgebogen en ontzet zijn. Verzender zegt dat het pakket door mij in ontvangst is genomen en getekend is met de opmerking in goede conditie en wil niks betekenen in deze kwestie. Bij TNT met erg veel moeite een claimprocedure gestart, maar geen bericht van hun zijde. Na meerdere malen geprobeerd telefonisch contact op te nemen (4x verbinding plotseling verbroken na lang wachten), vernam ik dat ze de meegestuurde foto's niet konden bekijken. TNT zegt mij hierover gemaild te hebben, maar tot op heden nog nooit een mail ontvangen. Foto's opnieuw opgestuurd, maar ditmaal via mail. Wederom nooit een bevestiging van ontvangst of antwoord. Nogmaals gebeld, meerdere keren toezeggingen gedaan vanuit TNT, maar wederom geen enkel bericht. Uiteindelijk (na nog een paar keer bellen) een mail ontvangen van dame van klantenservice, waarin stond dat de afdeling claims meerdere malen hun conclusie naar mij gestuurd zouden hebben(nooit ontvangen). Resultaat van hun beoordeling betrof letterlijk twee zinnen. De claim wordt niet gehonoreerd omdat de scooter alleen in folie verpakt zou zijn en dus niet conform hun regelmenten. Dit onzinnig antwoord getuigd van de onkunde die ik continue ervaar bij TNT, vanaf verzending tot aan contact. Als het al verkeerd verpakt zou zijn, is dit gedaan in de hub waar ze het pakket hebben laten vallen(van 2 a 3 meter hoogte?), waar zelfs op hun eigen track and trace te lezen is dat hun het opnieuw verpakt hebben. Ook het fraude plegen door de chauffeur (handtekening,naam onjuist, staat van pakket onjuist) wordt compleet genegeerd en niet over gesproken. Intussen zit ik als consument met een schadepost van over de 1000,- euro en een niet bruikbaar product. Het lijkt mij zeer vreemd dat dit op deze manier kan en mag behandeld worden door TNT. Hoe nu verder?
Topantwoord
je zult toch de verzender moeten aanspreken, deze is verantwoordelijk en niet tnt, verzender moet het dan vervolgens afwikkelen met tnt en nie tjij, jij bent namelijk geen opdrachtgever maar de verzender....
dat de chaffeur getekend heeft voor geen beschadigingen doet hier niets aan af trouwens....
het is trouwens zelfs zo dat verzender verantwoordelijkheid voor het pakket draagt tot jij het pakket bij de buren hebt opgehaald, dus als jij constateerd dat produkt beschadigd is op het moment dat je het ophaald bij de buren is dit nog steeds verantwoordelijkheid verzender ondanks de handtekening die, in dit geval, de bezorger gezet heeft!!!!
Claim de schade dus bij de verzender....
https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/183412-pakket-niet-aangekomen-wie-is-aansprakelijk.html
Je moet bij de verzender zijn. Die moet de schade met PostNL afhandelen
En blijf voortaan thuis als je zo'n duur pakket bezorgd krijgt.
Het bewijs heb je dat tijdens het transport het pakket beschadigd is. De verkoper probeert zich er vanaf te maken.
Blijft de verkoper moeilijk doen, vraag advies aan het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/
Info:
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/beschadigd
en
https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk/klachten-meldingen/pakket-beschadigd
Schade door TNT melden bij Postnl.nl heeft geen zin.
Klopt, ik haalde TNT en PostNL door elkaar. Maar de procedure is hetzelfde.
Elke chauffeur tekent nu zelf omdat er niemand anders aan hun handterminal mag komen. Schijnt iets van een virusje te zijn. Verder is het niet uw pakket dat beschadigd is, maar het pakket wat u zou ontvangen. De verzender is verantwoordelijk voor de juiste aflevering, met TNT hebt u niets te maken. Dus hop, naar de verkoper en daar gaan klagen.
Topantwoord
Ook mijn reactie: u dient zich te richten tot te verzender want die is aansprakelijk. Zie ook nog deze info https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is en ook deze: https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/
Ik sluit mij bij mijn voorgangers aan met dien verstande dat we er van uit gaan dat de verzender een bedrijf was en niet een particulier die zijn oude bromfiets aan u heeft verkocht.
Ook dan is de verzender verantwoordelijk tenzij nadrukkelijk anders is afgesproken.
Het is heel goed mogelijk dat, linksom of rechtsom, de vraagsteller niet alleen de ontvanger, maar ook de verzender is. Misschien was de scooter altijd al zijn eigendom en moest deze alleen vervoerd worden van de ene locatie naar de andere. Van verkoop, door particulier of bedrijf, is dan geen sprake. En de vraagsteller kan heel goed opdrachtgever van TNT zijn geweest.
Quote uit het OP:
"Verzender zegt dat het pakket door mij in ontvangst is genomen en getekend is met de opmerking in goede conditie en wil niks betekenen in deze kwestie."
Gemist.
Het betreft een Nederlands warenhuis, via Alibaba. En het betreft een nieuw product. Retour sturen is erg lastig omdat de verpakking dermate beschadigd is dat deze onbruikbaar is. Dank u allen voor het meedenken!
Nederlandse warenhuizen bestaan vrijwel niet meer en gebruiken ook al géén "Alibaba". Dit lijkt ook weer op een dropshipper. Eigen risico helaas, u staat in uw recht maar probeer uw recht nu maar eens te halen.
dropshipper of niet dat maakt geen verschil....
maakt het zelfs makkelijker om je recht te halen als het via een persoon of bedrijf in Nederland is gegaan!!!!
Topantwoord
Het betreft een Nederlands warenhuis, via Alibaba. En het betreft een nieuw product. Retour sturen is erg lastig omdat de verpakking dermate beschadigd is dat deze onbruikbaar is. Dank u allen voor het meedenken!
@catastrophaal,
Heeft u nu wel of geen contact opgenomen met de verzender van het product/pakket ?
Zij zijn er immers aansprakelijk voor het product en de verzending ervan.
Zij dienen u het product nogmaals toe te sturen en als zij dat willen, kunnen zij het kapotte product van u terug vragen.
Jazeker, contact opgenomen met de verkoper. Die wil scooter terug, maar de verzendkosten niet vergoeden. Tevens onmogelijk voor mij om het goed te verpakken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer