ri
door riakruijt Jul 8, 2009 om 10:04
Geldzaken & recht

Tnt pakketpost

Is het normaal dat, als je niet thuis ben, je pakketpost bij de buren wordt af gegeven, het betreft hier diabetes hulpmiddelen? Bij navraag bij TNT post zegt men dat dit mag 2 deuren verder en dat datgene wat op het papier staat wat in de brievenbus is gedaan,2 maal aanbieden en dan op het postkantoor wordt achtergelaten, niet meer geld.Wij waren 2 weken weg en door een foutje was een deel wat ik had besteld op mijn huisadres aangeboden, het heeft 2 weken bij mensen een etage lager gestaan buitenlanders met kleinen kinderen die geen wordt Nederlands spreken, ze hadden het pakketje achter de voordeur op de grond staan, nogal gevaarlijk. Wij wonen in een galerij flat op de galerij gemiddeld 7 woningen.Verder vind ik dit ook vervelend omdat mijn buren in de flat, waar het verloop van mensen nogal groot is, weten wanneer wij er niet zijn.We werden nogal vervelend behandeld bij TNT post toen we belde, men vond dit alles nogal onzinnig.

1574 4 Rapporteer

matusso
door matusso - Jul 8, 2009 om 13:46
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo vragensteller,

Het klopt inderdaad dat de TNTpost standaard de postpaketten bij de buren aflevert, wanneer u niet thuis bent.
De verzender van het pakket kan ervoor kiezen om deze "service" niet toe te staan door alleen op huisadres op het pakket te schrijven.

Ik ben het met je eens dat deze standaard aflevermethode eigenlijk te gek voor woorden is. Een prachtvoorbeeld hoe men bij TNTpost kostenbesparing boven klantenservice stelt.

duif2
door duif2 - Jul 8, 2009 om 13:53
371 Antwoorden / 116 Vragen

Je kan wel alleen afleveren op huisadres op het pakket laten zetten maar mijn ervaring is dat het toch bij de buren gebracht wordt.

Ik heb meegemaakt dat een pakket voor buren enkele huizen verderop (meer dan 2) aan mij werd aangeboden.

Toen ik de postbode erop wees zei hij dat hij niet van plan was om elke keer terug te komen en dat ik een onaardige buurvrouw was om het niet aan te nemen.

Ik heb het toen voor mijn buren wel aangenomen en hen het verhaal vertelt.

Zij hebben daarop een klacht ingedient maar daar is nooit een reactie op gekomen.

Dat is dus de TNT service

ab
door abfabbussum - Aug 15, 2009 om 23:06
5 Antwoorden / 4 Vragen

De pakketpost wordt in de meeste gemeentes niet meer door personeelsleden van TNT zelf afgehandeld. Dit gebeurd d.m.v. sub-contractors, ofwel inhuurbedrijven. Zij moeten, over het algemeen, het uiterste uit hun opdracht halen, want....niet bezorgd = niet betaald. Klinkt lullig, maar de meeste bezorgers (van subcontractors) lopen de benen onder hun kont vandaan om de pakketten te slijten, 2 deuren, 4 deuren verderop, dat maakt niets uit. Als het pakketje naar het postkantoor (moet worden) gebracht, dan verdient men geen geld, en heeft men er wel veel moeite voor moeten doen (het is immers twee keer daarvoor al aangeboden op het adres), en voor hetzelfde geld (niets dus) moet de bezorger het pakketje ook nog naar het postkantoor brengen. Hij verdient er dus helemaal niets mee.

Daarom doen deze bezorgers hun uiterste best om het pakketje kwijt te raken, ook al is het een straat verderop. Natuurlijk is dit niet geheel de goede gang van zaken, dat weet ik ook wel, maar de TNT heeft zo gigantisch in de kosten gesneden dat het wel op deze manier moet.

Ik weet er zelf vanaf, ben ook bezorger geweest, eerst van TNT zelf, daarna bij een subcontractor. De TNT is momenteel bezig om zeer vergaande bezuinigingen door te voeren. Vroeger kregen wij (voorbeeld, zijn niet de exacte bedragen) 1 euro 10 cent voor elk afgeleverd pakket. Men heeft dit enige tijd geleden gewijzigd, in (voorbeeld) 95 cent per stop. Dat wil zeggen, dat men 15 cent minder krijgt, en er bijv. ook 10 pakketten tegelijk kunnen worden bezorgd, voor hetzelfde geld. Ook de subcontractors moeten hierdoor inkrimpen. Want, of men vroeger voor 10 pakketten dus (10x 1,10 kreeg), krijgt men nu nog slechts 95 cent (voor diezelfde 10 pakketten). Het maakt hierbij niet uit of het 10 envelopjes zijn of tien dozen van 25 kilo. En dat is zeker geen pretje, als je die 3 hoog moet sjouwen in een flatgebouw zonder lift, en dat voor 95 cent !!!

En met deze tijd, waarin de dieselprijzen etc. weer stijgen, moet men dus zoveel mogelijk redement zien te halen, want anders kan je je zaak wel opdoeken.

kv
door kvdwal - Mar 1, 2011 om 13:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat net dit item te lezen en wil er aan toe voegen dat het bij de buren bezorgen in de meeste gevallen zeer word gewaardeerd, er word zelfs regelmatig gevraagd of het pakje wel bij de buren kan worden bezorgd omdat het een kado oid is.
Als je dan aangeeft dat het wel kan als er niets bij staat zoals handtekening voor ontvangst (hvo) of alleen huisadres, vinden ze het vaak maar stom dat het dan niet mag. Wanneer kun je het iedereen naar de zin maken? Nooit! Wanneer kun je het de meeste mensen naar de zin maken? Met een vaste bezorger per wijk die die weet wat de mensen uit zijn wijk willen. Maar door het beleid van de TNT worden veel schauffeurs (subcontractors) uitgeknepen en na een paar fouten de laan uit gestuurd, soms terecht maar vaker onterecht.
Ik heb al eens gehad dat mensen een klacht indienen omdat het pakje niet zou zijn bezorgd....... later bleek dat de man des huizes het pakje in ontvangst had genomen en in de gang had gezet en de vrouw doormiddel van de barcode op internet zag dat haar pakje was bezorgd maar het niet kon vinden.
Direct een klacht naar de TNT gestuurd en ik kon er achteraan om het uit te leggen, pakje was terecht en klacht werd ingetrokken. Behalve bij de TNT, daar is het nog steeds een klacht!!!
En de routes worden steeds groter, nu rijden we zelf een route voor de TNT en die is van ongeveer 130 naar bijna 200 stops gegaan en dat vanuit shift 5 (uur of 10 laden) want die bestaat in Groningen. Dat is niet een lange dag meer maar een onmogelijke opgave.