ge
door geertm Mar 20, 2007 om 21:11
Geldzaken & recht

TNT postpakketten verdwijnen of worden niet bezorgd

Sinds begin dit jaar verdwijnen pakketten zonder barcode die via TNT post naar mij worden gestuurd (3 pakketten a E 250,00). Alle pakketten met barcode worden niet bezorgd (geen bezorger aan de deur, geen bericht in brievenbus) maar achtergelaten bij een servicepunt (via de klantenservice van TNT post moet ik zelf achterhalen waar pakket gebleven is). Volgens de tracking site is geprobeerd om pakketten 2x te bezorgen, op pakketten staan ook parafen van bezorger. De bezorger lijkt hier dus direct bij betrokken te zijn. Dit is inmiddels ook al bij 3 pakketten gebeurd.

In het geval van pakketten zonder barcode zegt TNT post gewoon keihard: Als u geen bacode heeft doen wij niets voor u. Bij de overige pakketten: We zullen de rayon manager hier op aanspreken/Wij zullen de bezorger en leidingevende hier op aanspreken. Helaas heeft al dit aanspreken tot geen enkel resultaat geleid.

Inmiddels durf ik niets meer via TNT post te laten thuisbezorgen. Aangezien ik gewend ben veel via internet te bestellen ben ik hierdoor vreselijk onthand. Wat kan ik nu nog doen?

Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is een pakket naar mij zelf sturen en zodra dat ook weer mis gaat als afzender een klacht indienen bij de Geschillen Commissie Post. Heeft dat zin? Of zijn er mensen met een betere oplossing?

1636 7 Rapporteer

elenay
door elenay - Mar 20, 2007 om 21:19
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Dag geertm,

ik herken je probleem. Ook bij mij zijn opgestuurde pakjes niet aangekomen, of ik kreeg een pakje van een ander. Slordig. Ook ik heb contact met TNT opgenomen en die zelfde antwoorden gekregen. Je zou ze dan aangetekend moeten laten sturen naar jezelf of dergelijke, zodat je moet tekenen voor ontvangst. Of wat je eens kunt proberen het te laten afleveren waar je werkt of een adres van iemand waar je zeker van weet dat degene thuis is. Eens kijken hoe dat gaat. Blijft al met al een vervelende kwestie. Het vertrouwen in TNT ben ik daardoor ook kwijt. Probeer het anders eens met een ander vervoerbedrijf zoals:

 http://www.sandd.nl/page.php?page=1&menu=1

Wie weet lukt dit wel. Mijn ervaring is tot nu toe goed, groetjes Elena

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 22, 2007 om 10:06
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste geertm,

heeft u hierover al een officiële klacht ingedient bij TNT Post? (Schriftelijk bedoel ik)

IJzerbroot

ge
door geertm - Mar 22, 2007 om 18:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hierover reeds 3x per e-mail bij de klantenservice een klacht ingediend. Reacties van de klantenservice: 1. Wij zullen de rayon manager inlichten 2. Als u geen barcode heeft doen wij niets voor u 3. Wij zullen de bezorger en zijn leidinggevende hier op aanspreken.

Helaas heeft al dit inlichten en aanspreken niet tot een oplossing geleid.

Geert

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 22, 2007 om 21:03
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste geertm,

In dit geval, waar de door u aangegeven klachten niet worden opgelost, kunt u nu nog een 3-tal stappen nemen. 1e: laat de afzender van de poststukken eveneens een klacht indienen. 2e leg deze klacht voor aan de Geschillencommissie Post (pb 90600, 2500 LP Den Haag 070-3105310) www.geschillencommissie.nl of 3e: leg dit geschil voor aan de burgerlijke rechter. (ik baseer me hierbij op de Algemene Voorwaarden voor opgedragen Postvervoer -2006, zoals te lezen via deze link)

U kunt zich afvragen of nu u, of de afzender deze verdere actie zou dienen te ondernemen. Lijkt me meer iets voor de afzender, die als afzender feitelijk een overeenkomst met TPG Post is aangegaan... In het geval u zou overwegen om naar de rechter te stappen is het raadzaam vooraf eens bij een jurist te rade te gaan over uw slagingskansen in deze.

Succes!

IJzerbroot

wa
door waxinelicht - Mar 22, 2007 om 21:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

niet alleen verdwijnen pakketten, na vijf dagen aan de  (dure) lijn gehouden te zijn met allerlei beloften van terugbellen ed. zag ik (op track trace) dat ik het pakket aan de deur geweigerd had. Die dag is er niemand aan de deur geweest en ik ga toch geen pakket weigeren waar ik al dagenlang achteraan bel.
Helaas volgens de telefoniste was er niets meer aan te doen want een geweigerd pakket gaat onmiddellijk terug naar de afzender.
Op mijn klachtenbrief krijg ik een antwoord dat ik niet moet zeuren en dat ze ook de gemaakte telefoonkosten niet vergoeden.
Een zeer onbetrouwbaar bedrijf dat TNT post

ab
door abfabbussum - Aug 8, 2007 om 00:25
5 Antwoorden / 4 Vragen

Uw verhaal klinkt een beetje vreemd. Want, TNT-Post bezorgd namelijk GEEN pakketten zonder barcode. Is er wel sprake van een pakket??? of....is het gewone briefpost. Dit ligt o.a. aan de afmetingen. Alle 'grotere zaken', worden aangemerkt als pakket. En elke zending heeft een barcode, beginnend met 3S......

Verder zetten bezorgers geen parafen op een pakket. Indien u bij de eerste leveringspoging niet thuis bent, dan wordt er een sticker op geplakt, en op deze sticker zet de bezorger de datum en zijn paraaf en/of naam. Indien u bij de tweede bezorgingspoging wederom niet thuis bent, dan gaat het pakket naar het postkantoor.

In het algemeen bestaan er veel misverstanden over de bezorging van pakketten. Vele mensen zeggen wel thuis te zijn geweest, terwijl de TNT zegt (d.m.v. de sticker op het pakket), dat de bezorging wel degelijk heeft plaatsgevonden. U kunt de bel niet hebben gehoord, uw bel doet het msschien helemaal niet. U heeft een hek zonder bel. Misschien was u (met het mooie weer) in de tuin aan het werk, en hebt geen bel gehoord? Of...veel voorkomend, ik heb geen kennisgeving in mijn brievenbus gekregen. Vaak raken deze kennisgevingen zoek tussen de vele stapels reclamemateriaal en andere poststukken. En men zegt dan: ik heb 't niet ontvangen.

Alle pakketten, zonder aanvullende dienst (aangetekend, rembours, verzekerd vervoer, buitenlandse pakketten) kunnen evenwel aan de buren worden geleverd. Indien u dit niet wilt, dan dient u dit op te geven bij de verzender. Er komt dan "alleen huisadres" op uw pakket te staan, en deze mogen nooit bij buren worden afgeleverd.

Oja, misschien raadt u het al: ik ben een TNT'er en werk als pakketbezorger !!!

dr
door drum - Aug 8, 2007 om 01:49
21 Antwoorden / 25 Vragen

hallo geertm  bij de post zegt de barcode niets, ze kunnen het alleen maar volgen tot het laatste postkantoor. wat er nadien mee gebeurd kunnen zij niet zien. de klachtenlijn van tnt zal zeggen dat het pakketje op een bepaald postkantoor ligt. bewoner was niets thuis etc. daarna moet je om een vermissingsformulier vragen rn na een paar maanden krijg je het bericht dat onderzoek niets heeft opgeleverd, laat of verstuur pakjes (tot ik meende 1000 euro) ALTIJD  verzekerd versturen. je hebt dan altijd een bewijs, het kost een paar euro meer maar voorkomt een hoop ellende, is ook via tracking te volgen. spreek uit ervaring. succes.