TNT postpakketten verdwijnen of worden niet bezorgd
Sinds begin dit jaar verdwijnen pakketten zonder barcode die via TNT post naar mij worden gestuurd (3 pakketten a E 250,00). Alle pakketten met barcode worden niet bezorgd (geen bezorger aan de deur, geen bericht in brievenbus) maar achtergelaten bij een servicepunt (via de klantenservice van TNT post moet ik zelf achterhalen waar pakket gebleven is). Volgens de tracking site is geprobeerd om pakketten 2x te bezorgen, op pakketten staan ook parafen van bezorger. De bezorger lijkt hier dus direct bij betrokken te zijn. Dit is inmiddels ook al bij 3 pakketten gebeurd.
In het geval van pakketten zonder barcode zegt TNT post gewoon keihard: Als u geen bacode heeft doen wij niets voor u. Bij de overige pakketten: We zullen de rayon manager hier op aanspreken/Wij zullen de bezorger en leidingevende hier op aanspreken. Helaas heeft al dit aanspreken tot geen enkel resultaat geleid.
Inmiddels durf ik niets meer via TNT post te laten thuisbezorgen. Aangezien ik gewend ben veel via internet te bestellen ben ik hierdoor vreselijk onthand. Wat kan ik nu nog doen?
Het enige dat ik zelf nog kan bedenken is een pakket naar mij zelf sturen en zodra dat ook weer mis gaat als afzender een klacht indienen bij de Geschillen Commissie Post. Heeft dat zin? Of zijn er mensen met een betere oplossing?
Dag geertm,
ik herken je probleem. Ook bij mij zijn opgestuurde pakjes niet aangekomen, of ik kreeg een pakje van een ander. Slordig. Ook ik heb contact met TNT opgenomen en die zelfde antwoorden gekregen. Je zou ze dan aangetekend moeten laten sturen naar jezelf of dergelijke, zodat je moet tekenen voor ontvangst. Of wat je eens kunt proberen het te laten afleveren waar je werkt of een adres van iemand waar je zeker van weet dat degene thuis is. Eens kijken hoe dat gaat. Blijft al met al een vervelende kwestie. Het vertrouwen in TNT ben ik daardoor ook kwijt. Probeer het anders eens met een ander vervoerbedrijf zoals:
http://www.sandd.nl/page.php?page=1&menu=1
Wie weet lukt dit wel. Mijn ervaring is tot nu toe goed, groetjes Elena
Beste geertm, heeft u hierover al een officiële klacht ingedient bij TNT Post? (Schriftelijk bedoel ik) IJzerbroot
Ik heb hierover reeds 3x per e-mail bij de klantenservice een klacht ingediend. Reacties van de klantenservice: 1. Wij zullen de rayon manager inlichten 2. Als u geen barcode heeft doen wij niets voor u 3. Wij zullen de bezorger en zijn leidinggevende hier op aanspreken.
Helaas heeft al dit inlichten en aanspreken niet tot een oplossing geleid.
Geert
Beste geertm, In dit geval, waar de door u aangegeven klachten niet worden opgelost, kunt u nu nog een 3-tal stappen nemen. 1e: laat de afzender van de poststukken eveneens een klacht indienen. 2e leg deze klacht voor aan de Geschillencommissie Post (pb 90600, 2500 LP Den Haag 070-3105310)
U kunt zich afvragen of nu u, of de afzender deze verdere actie zou dienen te ondernemen. Lijkt me meer iets voor de afzender, die als afzender feitelijk een overeenkomst met TPG Post is aangegaan... In het geval u zou overwegen om naar de rechter te stappen is het raadzaam vooraf eens bij een jurist te rade te gaan over uw slagingskansen in deze.
Succes!
IJzerbroot
niet alleen verdwijnen pakketten, na vijf dagen aan de (dure) lijn gehouden te zijn met allerlei beloften van terugbellen ed. zag ik (op track trace) dat ik het pakket aan de deur geweigerd had. Die dag is er niemand aan de deur geweest en ik ga toch geen pakket weigeren waar ik al dagenlang achteraan bel.
Helaas volgens de telefoniste was er niets meer aan te doen want een geweigerd pakket gaat onmiddellijk terug naar de afzender.
Op mijn klachtenbrief krijg ik een antwoord dat ik niet moet zeuren en dat ze ook de gemaakte telefoonkosten niet vergoeden.
Een zeer onbetrouwbaar bedrijf dat TNT post
Uw verhaal klinkt een beetje vreemd. Want, TNT-Post bezorgd namelijk GEEN pakketten zonder barcode. Is er wel sprake van een pakket??? of....is het gewone briefpost. Dit ligt o.a. aan de afmetingen. Alle 'grotere zaken', worden aangemerkt als pakket. En elke zending heeft een barcode, beginnend met 3S......
Verder zetten bezorgers geen parafen op een pakket. Indien u bij de eerste leveringspoging niet thuis bent, dan wordt er een sticker op geplakt, en op deze sticker zet de bezorger de datum en zijn paraaf en/of naam. Indien u bij de tweede bezorgingspoging wederom niet thuis bent, dan gaat het pakket naar het postkantoor.
In het algemeen bestaan er veel misverstanden over de bezorging van pakketten. Vele mensen zeggen wel thuis te zijn geweest, terwijl de TNT zegt (d.m.v. de sticker op het pakket), dat de bezorging wel degelijk heeft plaatsgevonden. U kunt de bel niet hebben gehoord, uw bel doet het msschien helemaal niet. U heeft een hek zonder bel. Misschien was u (met het mooie weer) in de tuin aan het werk, en hebt geen bel gehoord? Of...veel voorkomend, ik heb geen kennisgeving in mijn brievenbus gekregen. Vaak raken deze kennisgevingen zoek tussen de vele stapels reclamemateriaal en andere poststukken. En men zegt dan: ik heb 't niet ontvangen.
Alle pakketten, zonder aanvullende dienst (aangetekend, rembours, verzekerd vervoer, buitenlandse pakketten) kunnen evenwel aan de buren worden geleverd. Indien u dit niet wilt, dan dient u dit op te geven bij de verzender. Er komt dan "alleen huisadres" op uw pakket te staan, en deze mogen nooit bij buren worden afgeleverd.
Oja, misschien raadt u het al: ik ben een TNT'er en werk als pakketbezorger !!!
hallo geertm bij de post zegt de barcode niets, ze kunnen het alleen maar volgen tot het laatste postkantoor. wat er nadien mee gebeurd kunnen zij niet zien. de klachtenlijn van tnt zal zeggen dat het pakketje op een bepaald postkantoor ligt. bewoner was niets thuis etc. daarna moet je om een vermissingsformulier vragen rn na een paar maanden krijg je het bericht dat onderzoek niets heeft opgeleverd, laat of verstuur pakjes (tot ik meende 1000 euro) ALTIJD verzekerd versturen. je hebt dan altijd een bewijs, het kost een paar euro meer maar voorkomt een hoop ellende, is ook via tracking te volgen. spreek uit ervaring. succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Bankrekening openen voor kleine commissie met weinig omzet
Goeienavond,
Ik ben op zoek naar advies m.b.t. het openen van een bankrekening voor commissies, werkgroepen of andere kleine clubjes.
Dit mag blijkbaar niet op persoonlijke titel, maar een zakelijke rekening is nogal duur als je jaarlijks niet zoveel omzet hebt.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?
De situatie:
Ik zit in een commissie die maandelijks ee
...
Lees meer
Verplicht verhuizen na grondige renovatie
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer