Tu
door Tuesday Rebel Jun 18, 2018 om 16:21
Geldzaken & recht

Toch weer Seniorenvoordeelpas

Eind april zag mijn vrouw op internet de aanbieding van de Seniorenvoordeelpas, waar enorm veel voordeel mee te behalen zou zijn. Ik heb daarna gegoogled, en kwam hierover alarmerende berichten tegen, o.a. bij Radar en Kassa. Dus ik heb haar geadviseerd de pas te annuleren. Dat kon volgens de site van Seniorenvoordeelpas.nl pas na ontvangst van de pas. Deze arriveerde twee weken latern dus na de herroepingstermijn van twee weken. Wij hebben de oas teruggestuurd met het herroepingsformulier, maar zij zeggen nu dat wij er tot eind april 2019 aan vastzitten. Geen pas meer, dus geen voordeel, maar wél betalen. Ik vind dat geen stijl.
We krijgen nu aanmaningen van AfterPay, aan wie de betaling is uitbesteed. Ik wil er definitief vanaf. Zonder te betalen. AfterPay stopt pas met aanmaningen als ze daartoe opdracht krijgen van Seniorenvoordeelpas. Zij beweren dat wij te laat hebben geannuleerd, en wij dat de pas zodanig laat is geleverd dat wij niet meer op tijd konden annuleren. Kunnen wij de mails van AfterPay nu negeren, of zullen zij vanzelf stoppen?
Ik vnd het ronduit schandalig dat mensen er een dergelijk verdienmodel op na houden. Ouderen belazeren, gouden bergen beloven, maar als je het checkt geeft niemand korting via deze pas, of je krijgt sowieso al korting - en meer - zonder pas. Ik ben het spuugzat, ik ben razend en ik wil dat het stopt.

2860 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2018 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u bewijs, datumstempel enveloppe, wanneer u de pas ontvangen hebt? En hebt u bewijs van wanneer u de pas teruggestuurd hebt?

Of datum telefoontje dat u wilde annuleren?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2018 om 16:42
16818 Antwoorden / 202 Vragen

Een gewaarschuwd mens zou voor twee moeten tellen maar ja.
M.i. een zeer stevige brief zenden, aangetekend met ontvangstbevestiging, aan 'Seniorenvoordeelpas' met daarin nadrukkelijk de melding dat u direct na ontvangst en daarmee binnen twee weken, geheel volgens de regels, heeft geanuleerd en bovendien de pas heeft teruggezonden (U heeft daar bewijs van?) Een kopie daarvan aan After Pay zenden hoewel ik niet helemaal kan volgen wat After Pay hiermee te maken heeft. Uw vrouw deed zaken met 'Seniorenpas' en niet met After Pay.

Bent u lid van een ouderenorganisatie als ANBO of KBO/PCOB, vraag daar dan om raad en zend uw melding ook aan fraudehelpdesk.nl.
Zet dat ook in uw brief eventueel maar het wil vaak ook al helpen dat u raad heeft gevraagd aan het Kassa panel.

panter22
door panter22 Jun 18, 2018 om 19:18
6599 Antwoorden / Vragen

Een aangetekende brief kost €8,40. Het gaat maar om een bedrag van €28,95 voor een heel jaar.
After pay int de betalingen, met als Famed voor de tandarts.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 18, 2018 om 19:34
16818 Antwoorden / 202 Vragen

Panther@ ook bij betaalvragen met bijv een tandarts is de tsndarts de aan te spreken persoon.

In dat geval heeft de tandarts een verrichting verricht en dat de  notaafhandeling is uitbesteed aan Famed is zaak van de tandarts.

marita5
door marita5 - Jun 18, 2018 om 17:28
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tuesday Rebel ,

De herroepingstermijn gaat lopen v.a de dag dat u de pas heeft ontvangen , zie hier de voorwaarden .

3.2
Zodra u van ons de gepersonaliseerde fysieke voordeelpas heeft ontvangen, vangt de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen aan. Dat houdt in dat u vanaf dat moment het recht heeft om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, zoals die op onze website te vinden is, maar bent hiertoe niet verplicht.

Dien een klacht in , klik op de rode regels .

https://seniorenvoordeelpas.nl/over-ons/klachten/

Art 9.2 van de voorwaarden :

9.2
Wanneer er in onderling overleg geen oplossing wordt bereikt, kunt u voor de buitengerechtelijke bemiddeling bij een geschil gebruik maken van het ODR platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie via http://ec.europa.eu/consumers/odr

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

Lees ook hier het antwoord van seniorenvoordeelpas ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/seniorpas

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2018 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, daar is al vaker over gereageerd.
Maar lees de reactie van marita5 en laat je niet bang maken.
Klik op Zoek een vraag en typ senioren voordeelpas in.

diumenge
door diumenge - Jun 18, 2018 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is de pas binnen twee weken ná ontvangst teruggestuurd of niet? Want u schrijf wel dat de pas twee weken later arriveerde, volgens u na de herroepingstermijn maar dat is niet correct want deze termijn vangt pas aan bij ontvangst. Maar u schrijft niet wanneer de pas is teruggestuurd.

NB. Behalve dan dat het om een seniorenpas gaat, zie ik niet waarom het belazeren van ouderen specifiek genoemd moet worden. Jongeren belazaren is wel oké?

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2018 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dan wel razend zijn, maar u kunt beter uw vrouw adviseren eerst het een en ander op internet te controleren, voordat zij iets koopt.

Het internet barst van de klachten over die pas, zoals u, nadien, hebt gelezen.

panter22
door panter22 - Jun 18, 2018 om 18:44
6599 Antwoorden / Vragen

De voorwaarden staan keurig vermeld op de site. En je kunt van te voren zien waar je korting kunt krijgen. Dus ouderen belazeren?
Ouderen kunnen toch ook lezen. En je vrouw vond het een goede investering. En nu mag ze de pas van jou niet houden?
Ik begrijp niet dat je zo te keer gaat. Die pas kost €28,95 voor een heel jaar. Je koopt toch wel vaker iets waar je later spijt van krijgt.
Dit bedrag is te overzien,
Op de site kun je chatten met een medewerker. Leg je probleem even voor. Vraag ook even hoe je aanmoet met Aterpay.
En Afterpay stopt niet met incasseren. Dus voor de zekerheid zou ik die €28,95 maar betalen. Straks komt er nog €40 aan incassokosten bij.

Klantenservice Seniorenvoordeelpas
door Klantenservice Seniorenvoordeelpas - Jun 18, 2018 om 19:33
5 Antwoorden / Vragen

Beste Tuesday Rebel,

Bedankt voor uw bericht op het forum van Kassa. Zoals u hierboven hoogst waarschijnlijk al heeft gelezen kunt u de pas uiterlijk twee weken na ontvangst terug sturen naar ons, wij zullen dan bij ontvangst direct de betaling bij AfterPay stop zetten. Overigens kunt u ten allen tijden uw pas annuleren, het is hiervoor niet noodzakelijk om eerst uw pas te ontvangen.

Helaas kan ik op dit moment het probleem niet voor uw oplossen aangezien de nodige gegevens ontbreken. Wij komen daarom graag met u in contact! U kunt mailen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl t.a.v. Erik. Ik zal dan uw bericht verder oppakken. Uiteraard kunt u ook bellen tussen 17:00 en 21:00 naar 085-0700 900.

Graag horen wij van u.

Met vriendelijke groet,

Erik
Team Seniorenvoordeelpas

marita5
door marita5 Jun 18, 2018 om 19:43
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Erik ,  Overigens kunt u ten allen tijden uw pas annuleren, het is hiervoor niet noodzakelijk om eerst uw pas te ontvangen. Dan word het tijd dat jullie de voorwaarden veranderen , deze zijn tegenstrijdig .

gerbera
door gerbera Jun 18, 2018 om 21:42
7357 Antwoorden / 14 Vragen

En vergeet ook even niet dat de bedenktijd ingaat vanaf de datum van ontvangst van de pas en niet zoals u beweerd vanaf de datum aanmelding.

tenormin
door tenormin Jun 18, 2018 om 21:59
16823 Antwoorden / 108 Vragen

En ook heel lullig; een bedrijf zoals Klantenservice Senioren pas: het is te allen tijde. Een Nederlande site moet, tenminste Nederlands kunnen schrijven. Ter geruststelling: U bent niet de enige.

newmikey
door newmikey Jun 19, 2018 om 08:08
830 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin
Fijn dat het nòg iemand was opgevallen!

Klantenservice Seniorenvoordeelpas
door Klantenservice Seniorenvoordeelpas Jun 19, 2018 om 15:51
5 Antwoorden / Vragen

@Marita5

Ik hoor graag van u waar in de algemene voorwaarden wij dit tegenspreken. U kunt al direct na aanvraag herroepen door ons te mailen of bellen. De herroepingstermijn gaat echter pas lopen na het bezorgen van de pas, zo heeft u gegarandeerd 14 dagen bedenktijd. Dit sluit niet uit dat u voor of tijdens de verzending niet kunt opzeggen.

@Gerbera

Bedankt voor de verduidelijking. Het klopt dat de herroepingstermijn pas loopt vanaf het bezorgmoment, niet de aanvraag datum.

@Tenormin
Daar heeft u helemaal gelijk in! Helaas kan ik dit tikfoutje niet meer corrigeren, excuus ;)

Met vriendelijke groet,

Erik
Team Seniorenvoordeelpas

Thijs12
door Thijs12 - Jun 18, 2018 om 22:14
532 Antwoorden / Vragen

Boeven zullen er altijd blijven. En er zullen altijd weer mensen intrappen

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2018 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben benieuwd of we vandaag, dinsdag, nog wat horen van Tuesday Rebel...