martin riebeek
door martin riebeek Sep 25, 2020 om 18:03
Geldzaken & recht

Toeslagenaanvraag betalen of niet?

Mijn dochter is in juni per ongeluk via google op de website van Toeslagenaanvraag bv gekomen. Zij was in de veronderstelling dat het de belastingdienst was. Zij heeft alles ingevuld maar vertrouwde de site niet en heeft gelijk gemaild dat ze niet van hun diensten gebruik wilde maken. Ze heeft zelf de toeslag aangevraagd. Zij hebben geen dienst voor mijn dochter geleverd.
Op internet zijn genoeg klachten te vinden over dit bedrijf.

Elke 2 weken krijgt ze een mail van het bedrijf toeslagenaanvragen.nl dat zij € 39.50 moet betalen en anders gaan ze een incasso vorderen.
Vandaag ontving ze het bericht dat incassoburo Intrum wordt inschakeld.

Moet mijn dochter het bedrag € 39.50 betalen en de extra kosten, rente?
Dit willen we met tegenzin doen voor haar rust, maar daardoor houdt je dit onrecht wel in stand.

2727 13 Rapporteer

ju
door juliomariner - Sep 25, 2020 om 18:10
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Betalen. Dit onrecht wordt alleen door mensen die niet goed lezen in stand gehouden
Voor je allerlei persoonlijk informatie aan internet toevertrouwd kijk je toch eerst op welke site je beland bent?

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2020 om 18:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als u niet extra wil betalen als wat dit nu al kost heb ik één advies voor u: Betalen, direct.
Er staat duidelijk vermeld dat deze site geld kost, ergo, u moet betalen.

getty
door getty - Sep 25, 2020 om 18:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als de aanvraag daadwerkelijk niet door hun is gedaan, zou ik niet betalen.

martin riebeek
door martin riebeek Sep 25, 2020 om 20:09
Antwoorden / 1 Vragen

Zij heeft nadat ze begreep dat ze niet op een site was die ten dienst staat van de Belastingdienst zichzelf afgemeld bij toeslagenaanvraag.nl. Zij heeft zich daarna zelf aangemeld bij de Belastingdienst

panter22
door panter22 Sep 26, 2020 om 10:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je dochter heeft opdracht gegeven. Die opdracht kon ze niet meer annuleren. Dat ze de toeslag intussen zelf heeft aangevraagd, maakt niet uit.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 25, 2020 om 18:36
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad, de éénmalige kosten van deze servicedienst kunt u beter direct betalen.
https://www.toeslagenaanvraag.nl/over-ons/

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2020 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet per ongeluk en ook geen onrecht. Uw dochter is in ieder geval bijna 18, dus ik veronderstel dat zij kan lezen.

En dan, gelijk gemaild dat ze er geen gebruik van wilde maken. Is dat nog bevestigd? heeft ze daar bewijs van? Ze heeft alles wel ingestuurd.

Kan u veel meer gaan kosten.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2020 om 19:34
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@martinriebeek, zou maar zo snel mogelijk betalen; uw dochter heeft simpelweg op een aanbieder, lees op een adv. geklikt. Geheel legaal, die lui proberen gewoon ook geld te verdienen. En reken maar dat het incassobureau echt met de rekening komt. Volgende keer even beter opletten, vertel haar maar dat ze alle advertenties via Googel moet overslaan. Ze zou dan op de site van de Belastingdienst zijn gekomen waar men gratis toeslagaanvragen krijgt.

martin riebeek
door martin riebeek Sep 25, 2020 om 20:02
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw heldere uitleg.

tenormin
door tenormin Sep 25, 2020 om 21:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@martinriebeek, graag gedaan en..... uw dochter, iedereen maakt fouten. Alleen mensen die nooit iets doen, kunnen geen fouten maken. ;-)

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2020 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die uitleg staat al diverse malen op het internet. Als ik mij wel herinner is het zelfs een item geweest in een tv uitzending. Maar ja, waarom zou je daar naar kijken.

tenormin
door tenormin Sep 26, 2020 om 00:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, ik kan je verzekeren dat, als er een item is geweest over dit onderwerp: zal best waar zijn maar.... niet iedereen kijkt naar dezelfde uitzendingen. Logisch, iedereen heeft ook zijn/haar voorkeur om iets te kijken. Ik kijk zelf bijna nooit naar Kassa of Radar programma's, heb liever iets meer ontspanning: zeker sinds Maart verheug ik me op "domme" programma's zoals de Slimste Mens, Ik weet er alles van (ook weer over) of andere programma's waar ik mee kan doen. Weg van Corona nieuws... is fijn, voor mij dan. Komt nog bij dat jongeren helemaal geen TV meer kijken maar andere nieuwsbronnen hebben. Wij zijn oud en de dochter is pas 17, dus ergens logisch van de fout. Maar gewoon wel een leer momentje, simpel.

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2020 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach, geen vrienden en vriendinnen die ook zorgtoeslag aangevraagd hebben? Reclames gemist van de belastingdienst over het aanvragen? Niet eerst lezen op een site voordat je daar al je gegevens gaat vermelden?

En hoe en wanneer heeft zij zich afgemeld voor die dienst?

Topantwoord

rj
door rjw - Sep 25, 2020 om 20:16
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Betalen en als leermomentje zien.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 25, 2020 om 20:26
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Martin Riebeek ,

Als uw dochter  binnen 14 dagen gemaild heeft dat ze geen gebruik wil maken van de dienst , zou ik niet betalen , klik op de rode regels

Veelgestelde vragen ,

 Kan ik mijn aanvraag of wijziging annuleren?

U kunt uw aanvraag kosteloos binnen 14 dagen annuleren. Hiervoor kunt u het contactformulier gebruiken of u kunt ons een e-mail sturen.

http://www.toeslagenaanvraag.nl/faq/

Zie ook de algemene voorwaarden Art 11 ,
https://www.toeslagenaanvraag.nl/algemene-voorwaarden/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 25, 2020 om 20:46
2008 Antwoorden / Vragen

Goed advies maar je had er wel even bij moeten zetten dat dit geldt voor mensen die niet bang zijn voor een stevige juridische knokpartij en een kans dat gevecht ook te verliezen. Nu is het net of jij garandeert dat het goed komt als je niet betaalt.

marita5
door marita5 Sep 25, 2020 om 20:50
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom moet dit een juridische knokpartij worden , als je binnen 14 dagen kunt annuleren ? De dochter heeft meteen via e-mail laten weten dat ze geen gebruik wil maken van de dienst , ik zie het probleem niet .

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2020 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, wat is meteen? En heeft zij bewijs?

panter22
door panter22 Sep 26, 2020 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

@marita5,
Kijk ook eens in de algemene voorwaarden bij artikel 11-2
11.2. De in het vorige lid van dit artikel vermelde zichttermijn is niet van toepassing op de Overeenkomst waaraan door Gebruiker op verzoek van Opdrachtgever direct uitvoering wordt gegeven. Gebruiker zal Opdrachtgever telkens vooraf informeren over het wel of niet van toepassing zijn van de zichttermijn en het herroepingsrecht.
Voordat dochter de aanvraag opgestuurd heeft, zou in de aanvraag vermeld moeten zijn dat de zichttermijn niet van toepassing is.

1paul
door 1paul Sep 26, 2020 om 08:57
3101 Antwoorden / 0 Vragen

zie hieronder voor je verkeerd advies geeft!!!!

1paul
door 1paul Sep 27, 2020 om 08:34
3101 Antwoorden / 0 Vragen
1paul
door 1paul - Sep 26, 2020 om 08:55
3101 Antwoorden / 0 Vragen

financiele diensten heb je geen herroepingsrecht dus ja, betalen....

tijger1
door tijger1 Sep 26, 2020 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin.

1paul
door 1paul Sep 27, 2020 om 08:35
3101 Antwoorden / 0 Vragen
marita5
door marita5 - Sep 26, 2020 om 09:31
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Martin Riebeek ,

Lees deze informatie eens door , ook de reactie van Toeslagenaanvraag .

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/zijn-websites-voor-het-aanvragen-van-toeslagen-te-vertrouwen

getty
door getty - Sep 26, 2020 om 09:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2020 om 09:43
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als u op deze site even kijkt naar eerdere vragen hierover dan ziet u dat uw dochter niet de eerste en enigste is die 'hier zelf instinkt'.

Toeslagen etc. kunnen altijd direct bij de toeslag verlenende instantie kosteloos worden aanvraagd zoals bijv. via https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/inloggen_op_mijn_toeslagen

Uw dochter heeft een verzoek tot dienstverlening ingediend en dat is voor deze website aan (on)aardig verdienmodel. Er zijn evenmwel al veel waarschuwingen geweest zoals bijv. met het benutten van de eerste de beste 'aanbieding' die via 'goochelen'' (google of ande zoekmachine) bovenaan naar voren komt.

Ook mijn advies is betalen! (Zo uw dochter hard kan bewijzen dat zij meteen heeft geannuleerd zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat na een gerechtelijke procedure een rechter in haar voordeel beslist en zou op die basis het bericht genegeerd kunnen worden. Het risico is dan echt aanwezig dat er dan toch een brief met vordering van het genoemde incassobureau komt en daarna een exploit van een echte deurwaarder, dat zal ook aan kosten meer bedragen dan de genoemde € 39,50 en dus opnieuw: betalen dat bedrag ad. € 39,50)

panter22
door panter22 - Sep 26, 2020 om 09:45
6599 Antwoorden / Vragen

Tot slot geldt het herroepingsrecht niet voor overeenkomsten buiten de verkoopruimte, waarbij u een betalingsverplichting aangaat tot ten hoogste 50 euro.
http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/herroepingsrecht-voor-consumenten/

marita5
door marita5 Sep 26, 2020 om 10:45
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Er zijn ook situaties waarin u geen bedenktijd hebt en de verkoper hoeft dit niet te vertellen. U hebt bijvoorbeeld geen bedenktijd:

  • als u iets koopt onder de 50 euro via huis-aan-huisverkoop, verkoop op straat, verkoopdemonstraties of verkoopparty’s
  • als u een pakketreis boekt (een reis met meer dan alleen overnachtingen)
  • als u een woning koopt of huurt
  • als u meedoet aan een gokspel, zoals een loterij
  • als u iets koopt op een markt
  • als u iets koopt van een particulier, bijvoorbeeld via Marktplaats (als een bedrijf iets verkoopt via Marktplaats hebt u wel bedenktijd)

panter22
door panter22 Sep 27, 2020 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

Aha, nu is het duidelijk waarom  er een afstandsverklaring moest worden getelend.