kr
door krammerhb Feb 1, 2018 om 20:37
Geldzaken & recht

Tom tom beëindigt updates

Deze week kreeg ik een update dat Tom Tom voor mijn Tom Tom Classic geen kaartupdates meer levert. Ik heb bij aanschaf lifetime kaartupdates gekregen.
Als vervanging kan ik een vervanger kopen die duurder is dan het model dan ik heb gekocht.
Mijn apparaar werkt nog proma en voldoet nog velledig aan mijn wensen.
Tom Tom kan toch zomaar eenzijdig zijn toezegging voor gratis lifetime kaartupdates intrekken zonder een fatsoenlijk alternatief?

6174 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2018 om 20:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dergelijke vragen zijn hier al vaker gesteld over navigatiesystemen waaronder Tom Tom en waarop uitvoerig gereageerd is. U kunt Tom Tom in het zoekvakje intikken.
U kunt anders een gratis navigatiesysteem app op uw gsm zetten, zoals bijv. de MapFactor. En er zijn er meer. De MF is altijd up-to-date en kan via wifi handmatig ge-updated worden waarvoor ik altijd kies. Ik gebruik die al jaren en heb al evenzo vele jaren mijn Tom Tom in de kast liggen omdat ik de MF veel handiger vind en gemakkelijker met updaten.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2018 om 21:00
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als Tom Tom nu nog prima werkt en voldoet, dan blijft u dit toch gebruiken tot.... Tegen de tijd dat hij het opgeeft koopt u gewoon het nieuwste update systeem. Geen idee hoe oud uw Classic nu is, lifetime kaartupdates klinkt natuurlijk goed maar kan nooit echt 'levenslang' zijn.

AWYeah28
door AWYeah28 - Feb 1, 2018 om 21:07
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

De omschrijving "Lifetime Updates" refereert naar het leven van het toestel, niet van de gebruiker.
En het begrip "Lifetime" wordt gedefinieerd als de periode waarin TomTom het product ondersteunt.

Dit alles staat duidelijk vermeld in de voorwaarden op de website, klik hieronder op de roze regels.

Lifetime Updates

Definitie Lifetime

Dus toch maar een nieuwe navigatie aanschaffen, of blijven rijden met de oude kaart.

Succes!

tenormin
door tenormin Feb 1, 2018 om 21:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Op zo'n mooie uitspraak kom ik natuurlijk nooit, hoewel ik het wel zo bedoelde @awyeah28. Moeilijke nickname trouwens.☼

AWYeah28
door AWYeah28 Feb 2, 2018 om 09:32
355 Antwoorden / Vragen

Dank voor het compliment. Uitspraak van de nickname is "Ahh jèh", op zijn Amerikaans, en verwijst naar de initialen van mijn zoon. 28 is zijn geboortedag. Meer informatie dan dat kan ik niet prijsgeven op een openbaar forum. ;-))

ne
door neodutchio - Feb 1, 2018 om 21:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een navigatie gaat gemiddeld 5 tot 7 jaar mee. De lifetime updates geldt dus voor deze periode. En dan wel gerekend vanaf het moment dat het type op de markt komt. Dus als u een oud modelletje op de kop tikt van bv 4 jaar oud is het snel over met de updates.

En zoals u bijna dagelijks kunt lezen hier langzamerhand, ja, dit mag Tom Tom doen.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 2, 2018 om 00:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

5 tot 7 jaar vind ik rijkelijk aan de ruime kant. 3 a 5 jaar lijkt me realistisch.

ma
door manwijf Feb 3, 2018 om 18:14
574 Antwoorden / 1 Vragen

Het verbaast me dat iedereen het maar gewoon vindt. Ik geloof best, dat zo'n gps slechts een aantal jaren meegaat, maar dat wordt bij aankoop niet gecommuniceerd. Staat ook niet op de verpakking. Dit term 'lifetime' wordt natuurlijk ook niet voor niets gebezigd, maar is speciaal gekozen om ons (behalve jullie dan) op het verkeerde been te zetten. En dat zou niet zo moeten.

Gr
door Grunn1 - Feb 1, 2018 om 21:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Had vorige week maar een nieuwe gekocht tijdens de btw vrije dagen bij de mediamarkt, nu ben je duurder uit.

tenormin
door tenormin Feb 1, 2018 om 21:47
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Komt best nog wel eens een aanbieding van: weet ik veel: voorlopig werkt Tom Tom nog naar genoegen.

Gr
door Grunn1 Feb 1, 2018 om 22:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Was ook maar cynisch bedoeld.

Ma
door Matthew - Feb 2, 2018 om 13:05
2 Antwoorden / Vragen

Over "Life Time"-updates kan je discussiëren, maar TomTom maakt het nog bonter. Ik heb een betaald update abonnement. In oktober wordt aangeraden opnieuw voor een jaar te betalen, hetgeen ik doe. Begin januari bericht TomTom dat zij niet langer updaten, maar dat ik wel een nieuw apparaat-met-korting kan kopen...
Deze korting is identiek aan de korting die maanden vóór de updatebetaling werd geboden op hetzelfde (te) dure apparaat.
Telefonisch onbereikbaar (20' in de wacht, daarna "Niels" aan de telefoon en midden in zijn eerste zin verbinding verbroken...) en op e-mails (in het Engels te stellen!) wordt niet gereageerd.
Hoera voor TomTom!

jan koops
door jan koops - Feb 2, 2018 om 15:05
20 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon je TOM Tom blijven gebruiken, zoveel verandert er toch niet.

simon55
door simon55 - Feb 2, 2018 om 17:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb n Truus Truus voor u, die kakelt aan een stuk door