marieke post
door marieke post Nov 14, 2020 om 20:11
Geldzaken & recht

Turbo theorie

Mijn kleindochter is misleid door turbo theorie in groningen.

zij wilde alleen informatie aanvragen maar werd gebeld met een geplande datum.

zij heeft direct gezegd dat zij dan en niet kon en ook niet verder wilde met turbo theorie.

zij heeft dit bevestigd via watts app berichtjes. Steeds kreeg zij te horen dat ze moest komen en er werd geen genoegen genomen met haar uitleg dat ze alleen informatie wilde aanvragen en verder afzag van verdere acties van turbo theorie.

toen kreeg ze toch een rekening. We hebben turbo team toen via de mail laten weten dat zij niets meer wilde van turbo theorie en bovendien minderjarig was.

turbo theorie heeft toen een incasso bureau ingeschakeld. Ook hier hebben we verschillende mails naar gestuurd om het uit te leggen.

desalnietemin blijft zij rekeningen krijgen voor een dienst waar zij binnen veertien dagen van afzag en minderjarig was.

3700 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2020 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het verder klaar.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 14, 2020 om 20:24
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marieke,

Als ik de algemene voorwaarden lees van dit bedrijf, lees ik dat je een kopie van je identiteitsbewijs moet opsturen.

Is dit gedaan?

marita5
door marita5 Nov 14, 2020 om 22:02
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@geboren amsterdammer , Als ik de algemene voorwaarden lees van dit bedrijf, lees ik dat je een kopie van je identiteitsbewijs moet opsturen. Dit lees ik nergens in de voorwaarden .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 14, 2020 om 22:40
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Marita5,

Google op Turbo Theorie en klik op aanmelden en dan op de algemene voorwaarden.

marita5
door marita5 Nov 14, 2020 om 22:50
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Heb ik gedaan , de voorwaarden staan onder mijn antwoord :  1.8 In deze algemene voorwaarden kan het woord "schriftelijk" ook worden aangemerkt
als schriftelijk vervaardigde documenten die via elektronische wegen worden verstuurd, daar zeker onder te verstaan email communicatie en gefaxte documenten

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 14, 2020 om 22:53
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Marita5,

Dat is vreemd....

Toen ik rond 20uur googlede kreeg ik andere algemene voorwaarden...

Nu zie ik ook de pdf van jouw link.....

Zouden ze het snel hebben veranderd?.......

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 09:22
Antwoorden / 1 Vragen

Er is nergens om gevraagd er is niets overlegd alleen een datum genoemd. Verder was er nergens meer over te communiceren

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 09:28
Antwoorden / 1 Vragen

bij welk punt wordt genoemd dat er een identiteits bewijs moet worden gestuurd?
zou wel logisch zijn!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 10:31
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marieke,

Het stond bij de algemene voorwaarden maar het is weggehaald.

Welk bedrag eisen ze van uw kleindochter?

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 13:08
Antwoorden / 1 Vragen

134 euro plus incasso kosten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 19:05
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marieke,

Het gevaarlijke van deze kwestie is, dat er niets op papier staat.

Ik raad u aan om dit bedrijf aangetekend een brief te sturen en de situatie uit te leggen (dat uw kleindochter nog minderjarig is, etc.)

Vraag om een schriftelijke antwoord.

Wacht op deze brief.

Als het incassobureau eerder schriftelijk reageert, schrijf dan weer een aangetekende brief terug, waarin u de situatie uitlegt.

Ik ben van mening, dat dit bedrijf zich niet houdt aan fatsoenregels van een net bedrijf.

PS :

Hoe oud is uw kleindochter?

Waarom doen haar ouders niets?

Ik vraag u dit omdat het bedrijf kan zeggen, dat u niet bevoegd bent om op te treden voor uw kleindochter.

ne
door neodutchio Nov 15, 2020 om 19:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Over welke fatsoenregels hebt u het GA? De kleindochter meld zich aan, vult alle benodigde gegevens in, geeft akkoord voor de algemene voorwaarden en annuleert niet. Tot het moment dat de afspraak ingepland is. Het is eerder andersom, de kleindochter mist fatsoen. Als je bewust een overeekomst aan gaat, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het gevolg.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 19:43
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Neotdutchio,

Als kleindochter nog geen 18 is, zijn haar ouders financieel verantwoordelijk.

Dat er niets op papier staat, is ook dubieus.

ne
door neodutchio Nov 15, 2020 om 21:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft dat er mee te maken? Iemand van 17 kan en mag zelfstandig een overeenkomst aangaan die passend is bij de leeftijd. En hoe weet u dat er niets op papier staat?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 21:55
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Kunt u uw bewering onderbouwen?

Een telefoonabonnement kun je ook pas vanaf 18 jaar afsluiten.

Ik lees niets over een schriftelijke bevestiging voor een theorieexamen.

ne
door neodutchio - Nov 14, 2020 om 20:30
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er zit wel een verschil tussen informatie aanvragen en ergens aan vast zitten. Hoe kan het dat uw kleindochter en TT zo ver uit elkaar staan? Wat er iig niet klopt in uw verhaal, u zegt eerst dat uw kleindochter informatie heeft aangevraagd en later zegt u dat ze afgezien heeft van een dienst. Dat strookt niet met elkaar.

Als er herroepen is, is dit ook volgens de regels gegaan? En is er een bewijs gekomen van de herroeping?

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 09:18
Antwoorden / 1 Vragen

Er is maar een knop dat is aanmelden
het was haar intentie om informatie aan te vragen.
toen haar een datum is doorgegeven heeft zij direct aangegeven niet te kunnen en niet verder te willen gaan.
dit is genegeerd.
zij was er van overtuigd dat zij door aan te geven niet te kunnen en verder niets te willen zij duidelijk genoeg geweest te zijn.

ne
door neodutchio Nov 15, 2020 om 12:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus ze heeft zich aangemeld en niet via de normale procedure weer afgezegd? Tja, dat wordt dan betalen. Simpelweg aangeven dat ze niet kan en niet meer wil is natuurlijk niet herroepen of ontbinden. Dat hoort schriftelijk gedaan te worden waar uiteindelijk een bevestiging op komt.

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 15:50
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is dus per watts app gedaan dat is schriftelijk!

ne
door neodutchio Nov 15, 2020 om 16:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als er een mogelijkheid zou zijn tot herroepen, dan gebeurd dat niet via whatsapp. Daarbij gelden voor diensten andere regels en dit is een uitzondering op die regels. De normale 14 dagen herroepingstijd geldt niet voor deze situatie.

Nu heeft u het weer over whatsapp, net waren het nog telefoontjes. Als u zelf het verhaal al niet weet, wat moeten wij er dan mee?

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 14, 2020 om 20:32
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn meer klachten over Turbotheorie.
 https://www.klacht.nl/turbotheorie-nl/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 14, 2020 om 21:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Informeren mag,  maar zomaar een datum prikken nooit,   moet in overleg  met U....   vele zitten elders of  hebben  2 weken Quarantiane nu, en   je moet de studie of  huidige werk ook vrij vragen...     en zonder ingestuurde legitimatie kun je dus iedereen hier aanmelden?

Wacht rustig op een Deurwaarder en rechtszaak want ze hebben geen bewijs van onvereenkomst.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 15, 2020 om 09:30
16772 Antwoorden / 202 Vragen

In dit geval weet u het denk ik niet omdat ook m.i. deze opleider in het recht staat. Zie ook dit hetgeen @PANTHER22 al aangaf: Op basis van het Burgerlijk wetboek kan worden gesteld dat een minderjarige handelingsbekwaam is om zelf een theorie-examen te reserveren, een rijschool te machtigen om reserveringen voor praktijkexamens en toetsen te maken en een Gezondheidsverklaring (Eigen verklaring) in te dienen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 15, 2020 om 10:43
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@SOMMIGE ... : Mijn bovenstaande reactie blijkt onjuit te zijn om reden dat de opleider mogelijk toch niet in zijn/haar recht staat maar wel het bewijs ervan heel erg lastig zal zijn. Ik had u al een + gegeven.

marita5
door marita5 - Nov 14, 2020 om 22:01
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marieke Post ,

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regel .

algemene voorwaarden

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 14, 2020 om 22:57
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Marita5,

Rond 20uur stonden er andere algemene voorwaarden....

Zouden ze het snel hebben veranderd?

Ik las duidelijk, dat je een kopie van je identiteitsbewijs moest opsturen, bepaalde dingen moesten worden afgeplakt....

Dit is een vreemd bedrijf....

marita5
door marita5 Nov 14, 2020 om 23:03
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Welja , ze denken geboren amsterdammer en de limburgse controleren de site , wij veranderen de voorwaarden snel ;-))
Ts schrijft ook : Desalnietemin blijft zij rekeningen krijgen voor een dienst waar zij binnen veertien dagen van afzag en minderjarig was. maar in de voorwaarden staat niks over herroepen binnen 14 dagen . Ts schrijft ook dat kleindochter informatie wilde aanvragen , maar alle informatie staat op de site , zie ook benedenaan veelgestelde vragen . Ik vermoed dat de kleindochter het aanmeldformulier heeft ingevuld .

tenormin
door tenormin Nov 15, 2020 om 00:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @marita5, @ga is weer eens aan het dagdromen, de voorwaarden snel veranderen teriwjl ze zelf niet eens weten welke vraag hier speelt op Kassa vraag & beantwoord.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 00:37
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Graag niet zo vooringenomen zijn....

Als een forumlid een link geeft, lees ik hem grondig.

Ik stel ook niet zomaar een vraag aan de topicstarter, ik onderzoek eerst het bedrijf op Google.

Het zou niet de eerste keer zijn, dat een bedrijf snel online iets verandert als er aandacht wordt besteed op dit forum.

panter22
door panter22 - Nov 15, 2020 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft je kleindochter het contactformulier ingevuld en gevraagd om informatie en is ze later teruggebeld?
Dan moet zij tijdens dit gesprek zich hebben aangemeld. Je kleindochter zegt dus dat ze zich niet heeft aangemeld,
De aanmelding zal schriftelijk bevestigd zijn door turbotheorie, neem ik aan.
En toen, is ze zelf appjes gaan sturen?Nu is het wel belangrijk wat er in die appjes stond.
Dat ze een beroep deed op het herroepingsrecht of dat ze zich niet aangemeld had.
Pas toen de rekening op de deurmat viel, mocht oma het oplossen?
Het herroepingsrecht is niet van toepassing als de datum binnen die 14 dagen ligt en je kleindochter mag zich, ondanks dat ze nog geen 18 jaar was, aanmelden voor het examenen rijlessen.
De site van het CBR, is uit de lucht, maar daar kun je het vinden. Ouders kunnen het wel tegenhouden. Maar het is de vraag wie we waren die een mail gestuurd hebben, en wanneer, wat we er in geschreven hebben.
Google:
Op basis van het Burgerlijk wetboek kan worden gesteld dat een minderjarige handelingsbekwaam is om zelf een theorie-examen te reserveren, een rijschool te machtigen om reserveringen voor praktijkexamens en toetsen te maken en een Gezondheidsverklaring (Eigen verklaring) in te dienen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2020 om 09:29
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Jammer, ik ben evenals al anderen die in die zin reageerden van mening dat er betaalt dient te worden. Zo u toch van mening blijft dat het onjuist is is hetwel van belang dat u dan voogdij heeft over uw kleinkind omdat u niet een ouder benr die normaliter bezwaar zou kunnen maken.

QPNTHER22 gaf u deze info al: Op basis van het Burgerlijk wetboek kan worden gesteld dat een minderjarige handelingsbekwaam is om zelf een theorie-examen te reserveren, een rijschool te machtigen om reserveringen voor praktijkexamens en toetsen te maken en een Gezondheidsverklaring (Eigen verklaring) in te dienen.

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 10:24
Antwoorden / 1 Vragen

Turbo theorie is verplicht om in overleg met cliënt een datum overeen te komen.
dit is niet gebeurd!
er is niet gereageerd op haar berichtjes dat ze niet kon!
er is geen aanbetaling gedaan!
waarom zou ze dan nu moeten betalen voor een dienst die niet is afgenomen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 15, 2020 om 10:50
16772 Antwoorden / 202 Vragen

In dat geval zit er niets anders op dan een ingebreke stelling https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te doen. Nadere info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ met aantekening dat zij dat dan zelf dient te doen of haar ouders en het gevaar aanwezig is dat de genoemde  app'jes als onvoldoende of geen bewijs gelden.

In dat geval is het beter om in ieder geval het bezwaar tegen de vordering schriftelijk kenbaar te maken bij de oopleider (aangetekend verzenden en de inhoud van de voorbeeldbrief is daarvoor te benutten en dan afwachten of er sprake is van een incasso resp. echte deurwaarder. Zo er dan onverhoop een deurwaarder komt met een exploit, negeer dat dan niet en zorg dat uw kiendochter met begelieiding bij de zitting is en duideklijk het bezwaar m.b.t. het onterecht zijn aangeeft. Komt zij niet, dan zal er ongetwijfeld een bij verstek vonnis komen en dat is niet de bedoeling.

rj
door rjw - Nov 15, 2020 om 10:52
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien eerst eens goed uitzoeken wat je dochter nu precies gedaan en gezegd heeft. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen een overeenkomst aangaan en later zeggen dat ze dat niet hebben gedaan. Als ik puber was geweest had ik in de schrik misschien hetzelfde verhaal opgehangen dat ik alleen maar informatie had aangevraagd.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 15, 2020 om 10:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag of uw kleindochter hier zelf wil reageren,  dat geeft  directe  en foutloze antwoorden.

En de datum...  als zij zomaar datum prikken waarbij je gelijk geeft, die dag kan ik niet,  is er geen overeenkomst.

Ook is de vraag of ze info vroeg of volledig formulier voor aanmelden ingevuld heeft...
Maar iemand tot een datum dwingen kan nooit, dan mag je overeenkomst, zelfs  als deze getekend is  ontbinden!

App sturen hoeft niet,  Nee is Nee voor die datum en toch bevestinging sturen is hun fout.

Maar heeft ze gelijk gezegd,  die dat kan ik niet of later via App terwijl ze deze al ingevoerd hadden?
Enkele minuten later is al te laat,  alle boekingen gaan online... maar zonder gegevens of legitimatie  een klant nemen....
Hoe bewijs je dan  of je een klant hebt?

Maar een  slachtoffer hier zelf een vraag laten stellen lijkt me beter,  ze kunnen tegen Oma alles zeggen om hun fout te verdwaaien.

ne
door neodutchio Nov 15, 2020 om 12:19
5129 Antwoorden / 12 Vragen

TT prikt geen datum, je geeft bij aanmelding aan in welke periode je je examen wilt doen en het CBR geeft een datum door wanneer je aan de beurt bent. Zo werkt het altijd bij theorie en praktijk auto examens.

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 14:07
Antwoorden / 1 Vragen

Hier dus niet
wij hebben alle mails en appjes verzameld
zij heeft direct laten weten niet te kunnen die dag.
hun antwoord was: we hebben het al ingepland en je moet komen
de algemene voorwaarden zijn inmiddels veranderd door turbo.
zeer dubieus allemaal!

marita5
door marita5 Nov 15, 2020 om 14:14
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@marieke post , de algemene voorwaarden zijn van 2018 en niet veranderd , dit is een aanname van @geboren amsterdammer , dus onjuist .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 18:55
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Marita5,

Jammer,dat je het als een aanname ziet.

Ik ben serieus.

ne
door neodutchio Nov 15, 2020 om 19:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nu zijn het weer mailtjes. We gaan dus van telefoontjes via whatsapp naar mailtjes. Oma, weet u het zelf nog?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 18, 2020 om 15:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Turbo Theorie prikt  zelf een datum en dan bellen, hun fout,   normaal  kijken ze naar een open datum en bellen ze en dan reserveren....   naast examen  is vaak vooraf een spoed cursus en    je mag  die dag overslaan en  weken later doen.

ne
door neodutchio - Nov 15, 2020 om 12:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

"Na je aanmelding plannen wij je in voor de cursus en ontvang je een mail met daarin de precieze locatie, de aanvangstijd en de betaalmogelijkheden. Wij reserveren het examen en regelen het vervoer van de cursuslocatie naar het CBR."

Er is een knopje "aanmelden". Vreemd dat je daar op zou gaan klikken als je alleen maar informatie wil hebben. Bij het aanmelden moet je al meteen een locatie en richtdatum ingeven. Vreemd dat je dat zou doen als je alleen maar informatie wil hebben. Vervolgens geef je je persoonlijke gegevens in en ga je akkoord met de voorwaarden.

Op dat moment is er een overeenkomst. TT heeft een aanbieding gedaan en uw kleindochter heeft deze geaccepteerd. Vervolgens wordt ze gebeld met een exacte datum, geeft aan dat ze dan niet kan en dat ze eigenlijk ook niet verder wil. Herroepen is niet mogelijk voor een dienst waar een vaste datum voor staat. En aangezien ze die datum gekregen had staat dat dus vast.

Ik zie niet in waar hier de misleiding zit? Aanmelden is heel iets anders dan contact.

marieke post
door marieke post Nov 15, 2020 om 14:25
Antwoorden / 1 Vragen

Datum hoort in overleg gepland te worden
als een cliënt niet kan op de door hun aangegeven datum dient er overleg te zijn
dat is niet gebeurd
direct dreigen, je moet komen.

ne
door neodutchio Nov 15, 2020 om 14:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Je hebt ook geen invloed op een datum. Dat bepaald namelijk het CBR. Dat is hetzelfde als nee zeggen tegen een rechter omdat u net niet kunt komen op de datum van de rechtszaak. Op sommige zaken heeft men geen invloed.

panter22
door panter22 - Nov 15, 2020 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Dus je kleindochter heeft niet alleen inlichtingen gevraagd. Ze heeft zich ook aangemeld.
Ze was het alleen niet eens over de datum die al gepland was.
Heeft je kleindochter zich te laat afgemeld?
Uit de algemene voorwaarden:
4.2 Indien de cursist niet in staat is om op de overeengekomen datum als bepaald in artikel 4.1 deel te nemen aan de theorieopleiding dient de cursist dit aan Turbotheorie te melden, waarna Turbotheorie en de cursist een nadere datum overeenkomen waarop de cursist de theorieopleiding volgt. Indien de cursist dit 4 werkdagen tot op de cursusdag aangeeft, is dit te laat en worden de volledige kosten in rekening gebracht.

De vraag is nu wanneer zij zich heeft afgemeld.Heeft ze daar bewijs van?
Hoe kom je er bij dat er geen dienst is afgenomen en er niet betaald hoeft te worden? Die dienst is aangeboden, maar je kleindochter wilde of kon hem niet afnemen, ondanks de overeenkomst die ze gesloten heeft met Turbotheorie.