Lo
door Losbollos Oct 18, 2019 om 19:55
Geldzaken & recht

Uitbetaling loon na uit dienst treden werknemer

Goedenavond,

Ik heb de vraag of iemand mij antwoord kan geven op het onderstaande.

Mijn loon betaling is in principe elke 20e van de maand

Nu ga ik uit dienst en per 1-11-2019 . Mijn salaris is vandaag betaald maar nu vraag ik me af of ik ook geen recht heb op loon van 21-10-2019 t/m 31-10-2019 omdat ik dit niet terug zie in de betaling van loon maar alleen mijn normale loon.

André.

3432 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2019 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je dan nog werkt heb je daar uiteraard recht op, wellicht volgt er een nabetaling.

Hier "omdat ik dit niet terug zie in de betaling van loon maar alleen mijn normale loon" begrijp ik verder weinig van.

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2019 om 20:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Omdat het Zondag de 20ste is heeft u tot die dag uw normale salaris gekregen. U krijgt, als het goed is eind van deze maand  de nabetaling van 21 t/m 31 Oktober uitbetaald. U kunt uw baas daar toch gewoon op aanspreken? Uiteindelijk bent u er nu nog in dienst.

Tr
door Trostomaat Oct 18, 2019 om 20:05
239 Antwoorden / Vragen

Dat is alleen zo als het betaalde loon het loon is van de 20e van de vorige maand tot de 20e van de huidige maand. Anders geldt mijn antwoord hieronder. Dat lijkt mij logischer overigens.

getty
door getty Oct 18, 2019 om 20:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is zeer ongebruikelijk

Tr
door Trostomaat - Oct 18, 2019 om 20:03
239 Antwoorden / Vragen

Het 'normale loon' dat u rond de 20e van de maand krijgt, is het loon voor de gehele kalendermaand neem ik aan. Dat zal toch nooit het loon geweest zijn van de 20e tot de 20e? Dan heeft u uw loon van 21-10-2019 t/m 31-10-2019 toch al gehad?
Wellicht volgende maand nog een eindafrekening voor zaken die pas per einde kalendermaand kunnen worden berekend.

getty
door getty - Oct 18, 2019 om 20:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Normaal gesproken is de maandbetaling van loon, berekend over de volledige maand, dus van 1-31 oktober.
Dan is nee het antwoord dus.

Tr
door Trostomaat - Oct 18, 2019 om 20:10
239 Antwoorden / Vragen

Even opnieuw. Of u nog loon van 21-10-2019 t/m 31-10-2019 te goed heeft hang af van welk loon betaald wordt elke 20e van de maand. Dat vertelt u er niet bij.
Is het loon dat op de 20e betaald wordt het loon voor het werk tot en met de 20e van die maand, dan krijgt u volgende maand nog loon van 21-10-2019 t/m 31-10-2019.
Is het loon dat op de 20e betaald wordt, het loon voor die gehele kalendermaand, dan heeft u het loon van van 21-10-2019 t/m 31-10-2019 al gehad.

Lo
door Losbollos - Oct 18, 2019 om 20:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden . Hij zegt ook dit .

Salarissen worden altijd over de gehele maand uitbetaald. Dat wij rond de 20euitbetalen staat los van de periode waarover wij uitbetalen. In dit geval heb je dus het complete salaris ontvangen over de maand oktober.

Maar dit is toch gek dat ik niet uitbetaald krijg van 21-10-2019 t/m 31-10-2019 omdat ik dan ook nog in dienst ben.

diumenge
door diumenge Oct 18, 2019 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan krijg je dus betaald over die periode. Je hebt het salaris al gehad, maar je moet er nog voor werken. Dat is niet gek, maar normaal.

getty
door getty Oct 18, 2019 om 20:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is dus heel normaal!

u heeft GEEN recht op nog 10 dagen loon! U heeft dit dus al gehad!

tenormin
door tenormin Oct 18, 2019 om 20:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, was verkeerd.

Tr
door Trostomaat Oct 18, 2019 om 20:23
239 Antwoorden / Vragen

U wist het antwoord dus al van uw werkgever.

Lo
door Losbollos Oct 18, 2019 om 20:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ok thanks mensen dan heb ik het verkeerd begrepen mede omdat mijn loon al jaren op de 20e komt dacht ik dit loopt van 20 tot 20 is ook 1 maand.

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2019 om 20:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb het dan verkeerd begrepen en is het kennelijk wel juist dat wat u quote wat de baas als antwoord geeft. En heeft u dus een volledig salaris ontvangen, zoals altijd? Naar ik aanneem.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2019 om 20:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u dan op de 20ste uw loon krijgt, moet u toch weten over welke periode dat gaat?

De meeste werkgevers betalen het volledige maandloon een week of wat eerder dan het einde van de maand.

Maar u kunt iets anders afgesproken hebben.

U hebt ook nog recht op vakantietoeslag over de maanden sind de vorige vakantietoeslag. En wellicht hebt u ook nogrecht op uitbetaling van vrije dagen.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2019 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat dwaas. Plaats mijn reactie, er staat nog niets. En nu zijn er ineens zeven.

Fijne site.

Lo
door Losbollos Oct 18, 2019 om 20:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hahaha

gerbera
door gerbera Oct 18, 2019 om 21:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

hebben er meer last van, begint normaal te worden op deze site;-))

me
door mein33 - Oct 18, 2019 om 21:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het maandloon loopt van de eerste van de maand t/m de laatste van de maand en wordt bij u op de twintigste van de maand uitbetaald.
Er wordt dus een deel achteraf en een deel vooruit betaald.
En zodoende heeft u bij uw vertrek aan het einde van de laatste werkdag van de maand uw volle salaris over die maand al ontvangen.

Maar even tussen aanhalingstekens, hoe zit het met de verrekening van de vakantie uren die u mogelijk nog tegoed heeft over dit jaar ??

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2019 om 21:51
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als u niet betaalt krijgt tot 1 november is er iets niet ok. Maar het merkwaardige is in uw verhaal dat u zelf aangeeft dat het normale loon is betaald. Dan is dan toch ook uw loon tot en met 31 oktober 2019? Mis ik iets of mist u iets?
Het enige waar u nog recht op heeft is uw tot en met 31 oktober opgebouwde vakantietoeslag(recht) en eventueel een nog bestaand vakantie tegoed.

Dat tegoed mag bij de eerstvolgende reguliere betaling worden uitbetaald. Wat is dan uw probleem in deze?
Hasd u nog extra betaal willen hebben over de periode van 21 okt. tot einde maand?

emcede
door emcede - Oct 18, 2019 om 23:33
959 Antwoorden / 4 Vragen

Op je loonstrook staat aangegeven om welke periode het gaat. De meeste werkgevers werken met maandloon, dus van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. Wordt vaak rond de 20e betaald. Er zijn ook werkgevers die jet 4-wekenloon werken. Dan krijg je 13 keer per jaar betaald. Ik denk echter niet dat dat hier het geval is; de laatste betaling is waarschijnlijk netjes tot en met 30 oktober.

Th
door Theawaalen - Oct 19, 2019 om 11:47
113 Antwoorden / 5 Vragen

De eindafrekening krijg je de volgende maand. Dit houdt in dat je de vakantie uren die je nog tegoed hebt betaald krijgt of als je er teveel hebt opgenomen moet je deze nog betalen en je krijgt nog je vakantie geld over de maanden na de vorige vakantiegeld betaling.