dr
door drum Oct 27, 2007 om 02:06
Geldzaken & recht

Uwv/ww hypotheek

sinds januari ben ik bij uwv/ww. mijn uitkering is (iedereen mag het weten) netto 850 euro. ik heb al de tijd mn uitkering met mn spaargeld kunnen aan vullen om mn hypotheek/gas/licht/eten te kunnen betalen maar dit is nu op. zijn er subsidies om toch in je eigen te blijven wonen?? na 30 jaar werken sta ik dus letterlijk met lege handen. alleen mn hypotheek is 500 en dat is toch ook al een normale prijs voor een huurwoning. ik kan alle suggesties gebruiken want ben ten einde raad. DANK U

383 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag drum,

Voorzover ik weet heeft elke gemeente een afdeling (meestal sociale zaken genoemd) waar je terecht kunt met vragen. In jouw situatie zou ik daar eens een afspraak mee maken.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch maar proberen om werk te gaan en vanaf nu héél, héél erg hard naar een baantje zoeken.
Om je huis te moeten verkopen en op te eten omdat wij het hier zo goed hebben, ja dat is zo.

Het zal moeilijk voor je zijn maar solliciteren moet al en ik zou het voor mijzelf nog harder gaan doen, van een ander krijg je nu eenmaal niets, ook niet in dit geval.

Straks wordt je de WW uitgeschopt en wat heb je dan? Ja nog minder te besteden.
Je bent op zulke momenten in deze maatschappij nu eenmaal op jezelf aangewezen.

Sterkte,
De Surrealist

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read

 er zijn gemeenten die dan adviseren het huis te verkopen en te huren en als dan het geld op is kan hij huursubsidie aan vragen.

Helaas in mijn omgeving meegemaakt.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw werd met nog 4 collega's op 5 dec 2005 op economische gronden ontslagen, en solliciteerd 5 tot 10 maal per week maar als je 57 bent kom je echt niet meer aan deslag zelfs niet via het reintergratie traject wat zij vorig jaar op eigen verzoek kreeg .

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag hans,

Prima aanvulling! Toch moet je de situatie ook in een breder verband zien. De nieuwe situatie is ook en met name voor de topicstarter een bewustwordingsproces en dan is het een goede start om een onafhankele buitenstaander/deskundige naar de situatie te laten kijken.

Collegiale groet, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken uw (gezins)situatie niet. Maar als u met die situatie met uw uitkering onder het bijbehorende bijstandsniveau zit, kunt u het UWV vragen om een aanvulling tot dat niveau. Zij zijn verplicht omdat uit te keren, maar niet met terugwerkende kracht. Alleen vanaf de datum binnenkomst aanvraag.

Ze promoten deze uitkering niet. Als je 'm niet kent/weet maken ze je niet op attent.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een toeslag te kunnen krijgen, moet uw totale gezinsinkomen onder het sociaal minimum liggen dat in uw situatie geldt.
Dit zou rond € 42.00 per dag kunnen zijn. (Bruto)
Er wordt uitgegaan van het aantal uren dat men heeft gewerkt.

Als je daar onder komt moet dit kunnen.
Even bellen en dan weet men meer 0900 9294 (Lokaal tarief).

De Surrealist

ve
door verwijderd - Oct 27, 2007 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het sociaal minimum is afhankelijk van de (gezins)situatie en is niet vast te leggen op een bepaald bedrag. Voor een alleenstaande geldt een ander sociaal minimum dan voor een echtpaar etc.

Ook is het aantal uren dat men werkte totaal niet van belang en heeft niets met een eventuele aanvulling te maken.

Het enige wat geldt is: ligt het inkomen onder het sociaal minimum wat bij de leefsituatie (alleenstaand, echtpaar etc.) past. Uiteraard wordt hierbij ook rekening gehouden met ander "gezins"inkomen.

Vladja