rebek
door rebek Aug 24, 2019 om 21:23
Geldzaken & recht

Valse ing mail?

Verleng uw toegang tot de Mobiel Bankieren App voor uw apparaat

Geachte relatie,
.......

(Door:

ING <mijning.nl@mailsdienst.nl>

Aan:

Ik krijg dit in de spambox van mijn oude email maar heb hier geen goed gevoel over.
Iemand hier ervaring mee?

4337 13 Rapporteer

ne
door neodutchio - Aug 24, 2019 om 21:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Sinds wanneer moet u uw toegang verlengen? Bent u klant bij de ING? En is dat specifieke mailadres ook bekend bij de ING? En mocht u dan toch nog twijfelen, bel dan gewoon de bank even. Ik zou die tijd en moeite besparen, de bank stuurt nooit mailtjes om iets te verlengen of om in te loggen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 24, 2019 om 21:56
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als de ING een aan u gericht bericht stuurt zal dat met uw naam zijn en niet met geachte relatie.

Gr
door Grunn1 - Aug 24, 2019 om 21:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niks mee doen. Ing verstuurd nooit mail betreffen accounts of toegang tot iets. Als de Ing iets wil bevestigen gebeurt dat met een code via telefoon of tancodes.
Stuur eventueel de mail door naar de fraudedesk van de ing.

gerbera
door gerbera - Aug 24, 2019 om 22:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is een valse mail, alleen de adressering van de link zegt al genoeg. ING zal nooit dergelijke berichten sturen en zeker niet met een link waar u op moet klikken. Ik adviseer u deze mail naar ING te zenden.

ju
door juliomariner - Aug 24, 2019 om 22:18
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Deze mail staat op de juiste plaats namelijk in de spambox. Deze gewoon leegmaken.

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2019 om 22:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Rebek, hartstikke fake, Als ze al een bericht hebben ziet u dat on line bij "berichten" van uw bank. 1, 2 of hoeveel het er ook zijn. Daar is de spambox dus goed voor, huppakee en weg met dit bericht. Zeker als u geen ING account heeft. Kennelijk wel. Maar dan zou u, inmiddels, door berichten van ING wel moeten weten dat zij sturen. Dus maar niet op links klikken. Ik krijg altijd berichten, sinds ik Windows 10 heb, altijd een bericht: dit bericht kan spam bevatten dus staat het in de spambox. Jofele hulp. Had ik vroeger niet bij Windows 7.

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2019 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees gewoon de adviezen van de bank eens door. Dan hoeft u die vraag hier niet te stellen.

ma
door malty - Aug 24, 2019 om 23:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Geen ervaring mee, maar u had op internet kunnen lezen dat het een phishingmail is.

sw
door swat1500 - Aug 25, 2019 om 02:41
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad overduidelijk een phisingmail. Uw spambox doet het goed.

marita5
door marita5 - Aug 25, 2019 om 06:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rebek ,

Gemakzucht dient de mens , het eerste wat ik tegenkom op Google .

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/phishingmail-ing-over-verlenging-toegang-mobiel-bankieren-app/

edrick3
door edrick3 - Aug 25, 2019 om 10:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je een e-mail uit naam van ING over het verlengen van je Mobiel Bankieren App ontvangen? Wees dan alert! Je hebt een valse e-mail in je mailbox.

In het bericht staat dat de toegang tot je Mobiel Bankieren App voor een of meerdere van je apparaten vervalt. Om deze reden zou je de toegang tot de app van ING moeten verlengen. Dit kun je zogenaamd doen door op de button in het bericht te klikken.

Persoonlijke gegevens

De button verwijst naar een valse webpagina waar naar je inloggegevens bij de oranje bank gevraagd wordt. Deel deze niet! Met jouw gegevens krijgen criminelen toegang tot jouw bankrekening. Daarnaast kunnen ze je persoonlijke informatie gebruiken voor frauduleuze praktijken.

E-mailadres afzender

In de e-mail wordt gezegd dat je moet controleren of de adresregel van de website begint met www.mijn.ing.nl. Wat de zogenaamde ING achterwege laat, is dat het belangrijk is te kijken naar het e-mailadres van de afzender. Dit adres komt namelijk niet overeen met dat van de echte ING. Het is dus een valse e-mail.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 25, 2019 om 11:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Opvallend dat u dat nog niet eerder heeft gehad. Bij mij komen (helaas) ongewenst vaker dit soort berichten voorbij van verschillende banken die net echt lijken.
Dat het NEP is en dus een poging om u via phishing lichter te maken (en als herhaald ook voor gewaarschuwd in media) is meestal al meteen te zien aan de afzendadres.   Het is dan in ieder geval een zaak om dat adres te blokkeren en daarnaast ook melding te maken door het bericht door te zenden aan valse-emial@fraudehelpdesk.nl

Men zal bij Ing hoe dan ook al op de hoogte van dit fenomeen.

Bij nader inzien: het feit dat u het bericht in een spambox aantreft betekent al op zich dat het al elders als phishingmail is herkend en als ongewenst gefilterd en in een spamblok is geplaatst. (Toch wel melden

ingwebcare
door ingwebcare - Aug 27, 2019 om 09:42
73 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,

Het gaat hier om een zogeheten phishing bericht, verstuurd door fraudeurs.

Zou je een printscreen ervan willen doorsturen naar valse-email@ing.nl? Dan pakken mijn collega's het verder op.

Meer informatie over phishing lezen jullie op onze website via de volgende link:
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/herken-fraude-en-oplichterij/fraude-via-je-computer/bescherming-tegen-phishingberichten.html

Groet,
Rialda
ING Webcare