jo
door joselouwers Mar 22, 2009 om 23:57
Geldzaken & recht

Valuta datum

Ik sta nooit rood en toch moest ik debetrente betalen. Dat heb ik uitgezocht en het ligt, jawel, aan de valutering. Wat doet ABNAmRo? Boek je op 20-3 een bedrag af, dan is bij hen de valuta datum 19-3, een dag éérder dus! Krijg je een bedrag gestort op 20-3 dat is de valutadatum 21-3, een dag later! In een bericht naar de bank noemde ik dat pure diefstal. Krijg ik als antwoord dat die datering een afspraak is. Afspraak met wie? Niet met mij. Mag dat zomaar? Dat is toch valsheid in geschrifte, of niet?

551 2 Rapporteer

he
door henk1951 - Mar 23, 2009 om 00:16
256 Antwoorden / 0 Vragen

Dat de ABN valuteerd is al eens in 2007 bij kassa behandeld er waren toen nog meer banken. Als je op onderstaand genoemde site kijkt zie je dat er op 1 april een uitspraak komt.

http://www.bankrenteterug.nl/

Alle banken toen genoemd waren

ABN AMRO
DSB Bank
Fortis Bank
Friesland Bank
ING Bank
SNS Bank

gr Henk

ju
door justin31 - Mar 23, 2009 om 14:13
19 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Vrager,

Hoezo valsheid in geschrifte? Toegegeven het is een erg vreemde manier van geld verdienen maar het staat letterlijk in de bankvoorwaardes. Ook ik wist het niet, maar als je een rekening contract tekent dan teken je ervoor dat je accoord gaat met de voorwaarden.