dutch1
door dutch1 Apr 17, 2017 om 18:57
Geldzaken & recht

Verhuizen en milieu

Iets moet mij van het hart.
De laatste jaren enkele malen verhuisd zonder de druk van alles te moeten weggooien.
Deze keer is het weer zo ver.
In het nieuwe huis hebben de oude bewoners spic and span hoge kwaliteit laminaat, alle goede en dure rol vitrage, goede infracstructuur voor de telefoon en een prachtige douchecabine.
In opdracht van de woningbouwvereniging moest alles eruit omdat men dat nodig vond (ik was een dag te laat om alles te kunnen overnemen en had dan gelijk kunnen verhuizen).

In het huidige huis gaan we weg vanwege de schimmelvorming waarbij wij van alles worden beschuldigd.
Ook hier moet alles weg. Het is een flat met b.v. een zonnewering. Moet worden gesloopt.
Ook hier laminaat en een goede aanleg van stopcontacten o.a. in de badruimte.
Ook hier moet alles eruit.

Er is sprake van een enorme verspilling van geld en materiaal en dus daardoor met het aankopen een forse aanslag op het milieu.

Waarom niet de nieuwe bewoner laten beslissen of hij wel of niet iets wil.
De huidige woningbouwcorporaties die met elkaar samenwerkken in steeds meer lagen (lees managers verdienen meer geld) hebben voor zichzelf een nieuwe markt aangeboord.
Mijn vraag is dan ook wel eens of het management aandelen heeft in de bouwmarkten of anderzins mee verdient.

Mogelijk een onderwerp dat eens iets verder moet worden uitgediept mede ter bescherming van de huurder.
Of iets dit iets voor de SP , die toch zo bezig is met het milieu en de bescherming van de burger?

Kortom, een vraag hopelijk wel met gevolg een discussie.

dutch1

1298 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 17, 2017 om 19:23
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het is hier geen discussieforum. Daarnaast geeft u zelf al het antwoord op uw eigen 'vraag'. U was een dag te laat om de spullen over te nemen. Het is u dus aangeboden, maar u was zelf te laat.
En of managers aandelen hebben in bouwmarkten? Vraag het eens aan deze managers, ik kan niet voor andere spreken.

fa
door familyman - Apr 17, 2017 om 19:34
888 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het gemak de contactinfo van uw partij: klik HIER

jo
door jorisw - Apr 17, 2017 om 19:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet je zelf dan ook aandelen in bouwmarkten kopen als je denkt dat zoiets lucratief is. Als dat een beetje leuk uitpakt ben je niet meer afhankelijk van woningcorporaties en kan je doen wat je zelf wil.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2017 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schrijf de SP of Kassa. U zit nu op het forum.

ha
door halex - Apr 17, 2017 om 21:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, ik zit niet te wachten op dit soort ongein. Probeert u een ander kanaal te vinden om uw mening te uiten of een discussie aan te gaan. En zorg dat u de volgende keer op tijd bent om zaken over te kunnen nemen. De meeste verhuurders houden het nieuwe woonadres niet geheim tot de sleuteloverdracht. Dus in de regel alle tijd om zaken met de vertrekkende bewoner af te stemmen. Mits men daar natuurlijk initatief toe wil nemen en energie in wenst te steken. Waar een wil is, is een weg.

panter22
door panter22 - Apr 18, 2017 om 09:24
6599 Antwoorden / Vragen

Er zijn ook verhuurders die bij opzegging door de huidige huurder een overnameformulier mee sturen. Die kan ingeleverd ondertekend door huidige huurder en nieuwe huurder.
Heb je een douchecabine geplaatst zonder toestemming van de woningstichting, die er zonder breken niet uit kan, dan kan de volgende huurder deze meestal niet overnemen.
Wil je een discussie kijk dan eens op huurdersvereniging.nl, de woonbond.nl. Bovendien zijn bij elke woningstichting huurdersorganisaties actief. Een kwestie van even googelen.

pino123
door pino123 - Apr 18, 2017 om 09:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Niet alleen geen discussie waard, maar:

In opdracht van de woningbouwvereniging moest alles eruit omdat men dat nodig vond (ik was een dag te laat om alles te kunnen overnemen en had dan gelijk kunnen verhuizen).

U bent zelf een dag te laat om alles over te nemen. Ik denk niet dat dit een kwestie is geweest van enkele uren om te kunnen beslissen. U had de beslissing kunnen nemen, u was alleen te laat. De rest doet totaal niet ter zake.

emcede
door emcede - Apr 18, 2017 om 09:39
959 Antwoorden / 4 Vragen

In de laatste jaren enkele malen verhuisd....

Als u zo bekommerd bent om het milieu kunt u beter overwegen minder te verhuizen. Dan heeft u dit probleem ook niet.