sa
door san972 Jul 29, 2021 om 11:05
Geldzaken & recht

Verhuurder wilt huurbedrag via rentofficeinsurance.com en de transacties doen

Ik heb eindelijk een huurwoning gevonden.De woning eigenaar zit in Londen voor haar werk.En ik ben hier.
Deze eigenaar heeft over rentofficeinsurance.com systeem voor alle transacties rondom huurbedrag en borg.
Omdat er veel oplichters in omloop zijn, zoek ik betrouwbaarheid en wil  zeker van zijn dat deze systeem via rentofficeinsurance.com wel betrouwbaar en correct is voordat ik uberhaupt de woning accepteert.
wie kan me hier helpen en  mij 100 procent aan kan geven dat deze systeem wel betrouwbaar is?

7218 21 Rapporteer

Scala NL
door Scala NL - Jul 29, 2021 om 11:11
23 Antwoorden / Vragen

Goedendag, ik weet niet of u het domein hebt geprobeerd te bereiken maar dit is onmogelijk.

Het domein lijkt niet te bestaan. Dus het systeem waarover u het heeft kan op die manier niet inhoudelijk beoordeeld worden.

ju
door juliomariner - Jul 29, 2021 om 11:14
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Als je op deze sitenaam googled kun je niks vinden, als je deze site in de adresbalk intypt krijg je ook niets. Of u hebt niet de juiste site aangegeven of er klopt iets niet.
Ik zou voor het laatste gaan.
Dat de verhuurder in London zit en hier appartement verhuurd doet me iets teveel aan Nigeriaanse fraude denken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 29, 2021 om 11:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Naast de eerste 2 antwoorden,  je betaalde borg maar is het wel te huur?

Via Air BNB een  huis huren, en te huur aanbieden,  borg van 2 maanden pakken en wegwezen?

Ook weiger ik in Britse Ponden te betalen, valuta risico.

Of vraag iemand anders om ook te reageren,
als het nog beschikbaar is en niet gereserveerd.....

Vele oplichters  misbruiken populairen   via Air BNB verhuurde  woningen....

Maar ook even de gemeente vragen of dit wel  van deze  in Londen wonende eigenaar is....

Ik heb sterke twijfels over deze aanbieder in Londen...

getty
door getty - Jul 29, 2021 om 11:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

100% zekerheid zal u hier niet vinden

als het niet goed voelt, niet doen

me
door mein33 - Jul 29, 2021 om 11:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Denkelijk heeft u hier te maken met de Firma LiBo-verhuur (LiBo staat voor list en bedrog).
De genoemde site is niet te vinden en perongeluktoevallig zit de verhuurder in Londen (of waar anders dan ook ter wereld) en blijkbaar is er ook geen contactpersoon in Nederland.
Ben bang dat u geen huurhuis heeft gevonden, maar wel iemand die graag de huurpenning en borg incasseert !

Ben bang dat het nog voor niet één procent betrouwbaar is !

sa
door san972 - Jul 29, 2021 om 11:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

[Edit redactie: E-mails kunnen auteursrechtelijk beschermd werk zijn. Ze mogen niet als citaat of in zijn geheel worden gepubliceerd op de Kassa-site. Mails parafraseren, dus in eigen woorden opschrijven, mag wel. Lees hier meer over de spelregels.]

redfloor
door redfloor Jul 29, 2021 om 11:54
166 Antwoorden / 21 Vragen

Het komt op mij erg dubieus over. Ze willen wel heel graag... Trusreviwes is natuurlijk een heel rare naam (trustreviews zou logischer zijn en er zijn een heleboel wel betrouwbare sites waarvan de naam hier op lijkt). De blogspot is al 5 jaar oud en de website wordt nergens genoemd als je er op googled.

me
door mein33 Jul 29, 2021 om 11:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Veel beloven en niets (in dit geval) geven doet veel goedgelovigen even in vreugde leven" om vervolgens met een "kater" en een hoop geld armer weer op beide benen te staan. :-))

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 29, 2021 om 12:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Engels bedrijf dat nu  in € vraag stelde voor betalen?

En  ik zou  hier zeker niet intrappen....

Een foute link van  2018 en   doei...

ju
door juliomariner Jul 29, 2021 om 12:30
1310 Antwoorden / 2 Vragen

een bedrijf dat een site op blogspot heeft draaien.
dit ruikt niet een klein beetje maar stinkt een uur in de wind. Heel erg ver van wegblijven. Zeer waarschijnlijk wordt u door Nigerianen in het ootje genomen

ju
door juliomariner Jul 29, 2021 om 14:19
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Na stap 6 gaat het gegarandeerd mis en hoort u niets meer van mevrouw, dit zo genaamde bedrijf en ook uw geld is dan met de Noorderzon vertrokken.
Typisch geval van voorschotfraude welke vaak door de Nigeriaanse scammers gebruikt.
Als u erop aandringt zal ze waarschijnlijk ook nog een kopie van haar ID willen mailen. Ook deze zal vals zijn
 net zoals haar naam en het appartement dat niet bestaat. Hoe bent u trouwens in hemelsnaam aan deze verhuurder gekomen. Had u ergens een advertentie staan en reageerde ze daarop? Stel u gaat hierop in dan zal waarschijnlijk ook vlak voor haar vertrek vanuit London haar creditcard gestolen zijn en zal ze vragen of u haar ticket wilt voorschieten. Dit kunt u dan verrekenen met de huurprijs. Ze zijn zo doorzichtig die nigeriaanse scammers

mi
door miennaamishaaz - Jul 29, 2021 om 12:11
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik kijk bij whois.domaintools is dit exacte domein te koop.

het is nooit eerder gebruikt,
https://whois.domaintools.com/rentofficeinsurance.com
Hoe kwam u bij deze verhuurder?

Het komt namelijk wel vaker voor dat Oplichters claimen dat ze in he buitenland zitten, om zo betrouwbaarder over te komen.

marita5
door marita5 Jul 29, 2021 om 12:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Vekeerde site die u aangeeft , moet zijn rentoffice-insurance.com

mi
door miennaamishaaz Aug 15, 2021 om 15:42
725 Antwoorden / 1 Vragen

@marita. dan zou ik het alsnog niet aanraden:

https://whois.domaintools.com/rentoffice-insurance.com

Created on 2021-07-28

Domein is amper 1 dag oud na het maken van het Topic.

marita5
door marita5 Aug 15, 2021 om 17:10
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Dat het domein amper 1 dag oud is na het maken van het topic had ik al vermeldt in mijn reactie 29 -7- 2021

marita5
door marita5 - Jul 29, 2021 om 12:42
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo San972 ,

Bezint voordat ge begint

Ik zou me nog eens achter mijn oren krabben voordat ik met deze site in zee ging , veelste veel haken en ogen  .

De site rentoffice-insurance.com is geregistreerd op 28 - 7 - 2021 , amper 1 dag oud .
Bij Trustrevieuws kun je alleen de reactie van Ophelia aanklikken deze dateerd van 23 - 12 - 2020 !!!
Adres in Londen is een gebouw waar je kantoorruimte kunt huren , maar rentoffice-insurance.com is hier niet te vinden .
Het tel.nr op de site van rentoffice-insurance.com verwijst naar : rentdirect.com , krijg ik de melding : account is suspended/ oftewel account is geschorst . dus weg blijven

va
door vanlotjegetikt - Jul 29, 2021 om 12:50
809 Antwoorden / Vragen

Ik zou ook op het woonadres wat je op het oog hebt Googelen
Weet dat je ook op deze manier veel kan terugvinden of het hele verhaal klopt.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2021 om 13:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@san972, niet doen! Dit is gewoon misbruik maken van de schaarste van huurwoningen in het hele land, vooral in de Randstad. En die mail leest "als suiker". Ze wil je geld niet eerst hebben, maar betaalt zelf haar ticket naar Nederland? En dat gelooft U? Deze meneer is een gladakker, dus aub, trap er niet in. Het leest lekker weg, als je de fouten vergeet: maar laat hij/zij niet het laatst lachen.

rj
door rjw - Jul 29, 2021 om 15:18
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Op zich best wel typisch dat ze voor hun kantoren in Barcelona en Dublin geen huisnummer geven, alleen de straatnaam. En het adres in Londen is in een groot verzamelgebouw.

am
door amelissen - Jul 29, 2021 om 15:31
77 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad gisteren is de site aangemaakt voor een jaar.
Je hebt het appartement bezocht of is alles online gegaan?

Ik zou anders eerst eens proberen te achterhalen via Gemeente of Kadaster wie de eigenaar van het pand is.

Maar ik denk dat het toogoodtobetrue is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2021 om 16:46
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op de al gegeven reacties en ook het feit dat met een zoekmachine de melding komt dat de  rentofficeinsurance.com pagina niet bereikbaar is:

ik krijg een vervelende geur in mijn neus, dit lijkt mij te stinken. En als al gezegd, bij twijfel is het al raadzaam om het niet te doen.

Er zijn inmiddels al behhoorlijk veel signalen van z.g. verhuur. Jammer, zeker in een tijdperk dat het lastig is om een huurwoning  te vinden die ook nog betaalbaar is.

Voor alle zekerheid, omdat ik nog anderen verder in koffiedik kunnen kijken, doe navraag bij een in uw omgeving bekende betrouwbare makelaar navraag of men deze 'tussenpersoon' kent. Ik vrees dat dan ook het antwoord negatief zal zijn in de zin van 'niet doen'.

sa
door san972 - Jul 29, 2021 om 19:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil graag iedereen bedanken voor jullue massale reacties en tips!!

Blij te zien dat er nog goede mensen om me heen zijn , dus ook jullie via deze website, die me te woorden staan en adviseren.

Jullie beamen mijn gevoel en daar ben ik heel blij om en ben jullie dan ook dankbaar voor julkie ideeen en tips.

Groeten,

San

eahmk58
door eahmk58 - Jul 30, 2021 om 12:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

De link
https://trustreviwes.website
die de verhuurster stuurt is opzettelijk fout gespeld en leidt naar
https://trustreviwes.website/www.rentoffice-insurance.com/review/www.rentoffice-insurance.com1-RentOffice-Insurance.com%20Reviews%20%20Read%20Customer%20Service%20Reviews.html
.

Dit gaat er van uit dat het Engelse woord trust in de naam van de webpagina bij U de indruk wekt dat de gelinkte webpagina te vertrouwen is.
Het Engelse woord voor recensies is reviews en zeker niet reviwes.

Dit is hoogst verdacht! Ik raad U dan ook aan vooral niet te betalen!

marita5
door marita5 - Jul 30, 2021 om 13:21
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@san972 ,

ik heb nog eens gecontroleerd bij trustrevieuws , geklikt op de foto Ophelia , tot mijn stomme verbazing schrijft zij een revieuw over huurwoningen.nl .
Rentfoffice-insurance.com reageert op de revieuw van Ophelia , maar als u op de foto van Ophelia klikt , komt u uit bij huurwoningen.nl , deze reageert weer op de revieuw van Ophelia , al met al een ratje toe van een site .

klik op de foto van Ophelia ( tweede van boven ) dan zult u het zien .

https://trustreviwes.website/www.rentoffice-insurance.com/review/www.rentoffice-insurance.com1-RentOffice-Insurance.com%20Reviews%20%20Read%20Customer%20Service%20Reviews.html

panter22
door panter22 Jul 30, 2021 om 14:51
6599 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, ze woont in Bulgarije en huurt een woning in Nederland?

il
door iljaha - Jul 30, 2021 om 15:10
179 Antwoorden / 3 Vragen

De link doet het gewoon wel, maar er zit een koppelstreepje in (geen afbreekstreepje). Zie engelstalige e-mail van de verhuurder.

va
door vanlotjegetikt - Jul 30, 2021 om 15:23
809 Antwoorden / Vragen

Website is van 2021 en ik kom reacties tegen van 2017..................

1paul
door 1paul - Jul 30, 2021 om 16:18
3101 Antwoorden / 0 Vragen

laat verhuurder weten dat je de woning wilt huren maar niet op deze manier en dat je geld gewoon op de rekening wilt storten, op die manier kom je er al snel achter wat men nu prcs wil....

communicatie in nederlands of engels is ook al een aanwijzing trouwens, stel je mail in nederlands op en als men in engels antwoord weet je al genoeg lijkt me zo....

Dnenie
door Dnenie - Aug 24, 2021 om 19:49
1 Antwoorden / Vragen

We hebben dit bedrijf gebruikt en het is veilig !!