sandocan56
door sandocan56 Feb 4, 2021 om 11:31
Geldzaken & recht

Verkeerde info gekregen van KPN medewerkers.....gevolg een te hoge rekening.

Ik heb bij KPN een 2 jarig abonnement van 150 min voor €20,10 pm.

Op 18 december 2020 heb ik via de ap van KPN gemerkt dat er 5000 min is bijgeschreven bij mijn abonnement zonder dat ik daarvoor een bericht van KPN hebt ontvangen.
Ik heb toen meteen gebeld met KPN om te vragen waaraan ik die 5000 min hebt verdiend, en een KPN medewerker kon mij vertellen dat er in de maand december heel veel wordt gebeld of ge-apt en ge-smst, dus vandaar dat ik die 5000 min gratis hebt ontvangen als klant van KPN, dat doet KPN altijd in december voor haar vaste klanten.
Ik vroeg; dus ik kan die 5000 min gewoon gebruiken zonder bijkomende kosten?
De KPN medewerker zei; ja hoor, u kunt gebruik maken van die 5000 min en er komen geen kosten bij omdat u dat gratis krijgt van KPN.
Ik vroeg nog voor de zekerheid; ik kan die 5000 minuten voor alles gebruiken....bellen, sms'en en internetten??
Ik zei ook nog tegen de medewerker dat ik het zeker wilt weten omdat ik niet weer door KPN zomaar op kosten wilt worden gejaagd zoals een paar maanden geleden (daar kom ik straks nog op terug).
De KPN medewerker zei; nee hoor mevrouw, maakt u zich geen zorgen u kunt die 5000 min gewoon gebruiken.
Ik zei, dankjewel voor de info, waarop de medewerker vroeg of ik nog andere vragen had en ik zei néé, dat was mijn vraag en we hebben het gesprek afgerond.

Op 21 december merkte ik dat ik toch extra kosten had (25,09€), dus hing ik weer aan de telefoon met KPN om te vragen waar die extra kosten vandaan komen.
De KPN medewerkster zegt dat dat komt omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan. Ik zeg, dat kan wel zo zijn, maar ik heb volgens jouw collega 5000 min gratis van KPN ontvangen en die kon ik zonder extra kosten gebruiken, dus heb ik dat gedaan.
De KPN medewerkster gaat kijken wat het probleem is en even later zegt ze dat ik het aankomende factuur moet afwachten omdat zij op dat moment niet kon nagaan waarom ik extra kosten hebt......ze heeft geen woord gerept over die 5000 min trots dat ik dat ter sprake hebt gebracht. Ik zeg goed, dan wacht ik het factuur maar af.

Op 21 januari 2021 ontvangen ik het factuur van KPN en Ik kon mijn ogen niet geloven.......45,19€ in plaats van 20,10€ dat ik volgens KPN moet gaan betalen!!!
Ik meteen bellen met KPN, (ik was furieus) om weer te vragen waarom het factuur zo hoog is opgelopen?!!
De KPN medewerker zei dat ik buiten mijn bundel ben gegaan, vandaar die hoge factuur.
Ik vertelde weer het bovengenoemde verhaal en de KPN medewerker bleef zeggen.....ja mevrouw, maar u hebt buiten uw bundel gebeld en ik kan niets voor u doen.
Voor het eerst kreeg ik toen te horen dat die 5000 min die ik gratis in december hebt ontvangen waren alleen bedoeld om te internetten en niet om te bellen.....Ik was met stomheid geslagen, echt waar!
Ik zei; dit hoor ik voor het eerst van u! En ik maar uitleggen dat het dus niet mijn schuld is dat die rekening zo hoog is opgelopen, maar doordat ik valse informatie van zijn collega's hebt gekregen wordt ik nu opgescheept met een hoge rekening en dat niet ga betalen.
Ik zeg, ga eens ff mijn verbruikers gedrag na van ruim 6/8 jaar dat ik klant ben van KPN en je zult zien dat ik bijna of nooit buiten mijn bundel ben gegaan omdat ik dat altijd hebt bijgehouden zodat ik geen extra kosten krijgt.
De KPN medewerker zet mij in de wacht om te gaan overleggen met een collega en even later gaat hij mijn vertellen over de sms berichten die ik van KPN hebt ontvangen omtrent mijn eigen beltegoed die bijna opraakte.
Ik zeg, dat is allemaal mooi en waar, maar daar gaat het helemaal niet om!
Op een gegeven moment deed de KPN medewerker mij een voorstel om de helft van de extra kosten (20,10€+12,50€) te betalen. Ik zeg, daar ga ik niet mee akkoord, ik betaald wat ik hoor te betalen, niet meer en niet minder....dat is alleen mijn abonnementskosten.

Ik heb van alles geprobeerd....bellen, chatten, twitter om een adres van KPN te vinden waar ik een klacht kon indienen, maar ik kom geen steek verder.
Ik ben niet van plan die extra kosten te betalen.

PS.
Dit is de tweede keer dat KPN mijn dit flikt. De eerste keer heb ik het factuur uiteindelijk toch betaald, maar deze keer weiger ik pertinent te betalen omdat ik tig keer om de juiste informatie omtrent die 5000 min hebt gevraagd en niet gekregen en KPN weigert ook zijn verantwoordelijkheid in deze te nemen.

HELP!!!

1894 12 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2021 om 11:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

een adres van KPN te vinden waar ik een klacht kon indienen, maar ik kom geen steek verder.

is toch niet zo moeilijk klik hier of hier of hier , deze laatste gaat over mobile abonnementen.
Maar gaat het echt om belminuten en niet om Mb's. Daarbij was er op 5 dec. een aktie waarbij u die dag (dus 5 dec) gratis kon bellen waarvoor dan die extra belminuten benut konden worden. Dit heeft KPN via de nieuwsbrief en e-mail aan klanten gecommuniseerd.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2021 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dien een schriftelijke klacht in en ga daarna eventueel naar de geschillencommissie.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 4, 2021 om 11:45
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie in onderstaande link niets over minuten, zou dat het misverstand kunnen zijn?
Hier staat iets over het extraatje te lezen:
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/kadootje-van-kpn-5gb-extra-data-voor-alle-mobiele-klanten.htm

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2021 om 12:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft het verkeerd begrepen. 5000 MB zijn GEEN belminuten, maar is data dat gebruikt kan worden om te internetten. U denkt toch werkelijk niet dat een provider 5000 belminuten als kadootje gaat geven?

Aanvulling: u betaalt bij KPN overigens wel de hoofdprijs voor die 150 belminuten. Bij Simyo heeft u al onbeperkt bellen voor € 7,- per maand en voor € 5,- 200 belminuten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 4, 2021 om 12:11
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sandocan,

Kunt u een foto maken van die app van 18 december 2020 waarin KPN u 5000 extra belminuten geeft?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Je
door Jeff59761 Feb 4, 2021 om 12:17
43 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga er geen foto van maken maar er staat duidelijk in de sms dat het 5gb DATA is en dus geen minuten of sms.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 4, 2021 om 12:25
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jeff,

Dat is het bewijs.

Maak er desnoods een foto van met een andere smartphone en plak persoonlijke gegevens af.

Je
door Jeff59761 Feb 4, 2021 om 14:11
43 Antwoorden / 1 Vragen

de foto krijg ik er niet op hier maar in deze link: https://www.kpn.com/beleef/mobiel/kadootje-van-kpn-5gb-extra-data-voor-alle-mobiele-klanten.htm staat het heel duidelijk ook staat er dat eerst de 5gb extra verbruikt word daarna pas de eigen bundel.

gerbera
door gerbera Feb 4, 2021 om 15:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

A'dammer lees ff het bericht van @sjoppy, en waarvan moet de TS een foto maken ? van iets waarvan deze zelf schrijft hiervan niet in kennis gesteld is. De TS heeft MB of GB vertaald in "Meer Belminuten" of "Gratis Belminuten"en daar zal de babilonische spraakverwarring zijn ontstaan.

Je
door Jeff59761 - Feb 4, 2021 om 12:12
43 Antwoorden / 1 Vragen

U kreeg 5000mb niks anders via een sms een mail en berichten op hun site en forum heeft kpn dit heel duidelijk naar buiten gebracht dus zeer ongeloofwaardig dit verhaal.

ne
door neodutchio - Feb 4, 2021 om 12:24
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En de sms'jes die u ontving omdat u over uw limiet ging, wat hebt u daar mee gedaan?

mi
door miennaamishaaz - Feb 4, 2021 om 13:51
725 Antwoorden / 1 Vragen

Had u ook gevraagd of ze dit per mail konden bevestigen?
want een belofte aan de telefoon is niet altijd even duidelijk.

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2021 om 13:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Belminuten is toch niet hetzelfde als MB's? Althans bij KPN in ieder geval niet. Dus 5.000 minuten (wel extreem veel) ontvangen, wil niet zeggen dat je daarvoor ook kunt internetten. Maar wellicht beschrijf je e.e.a. niet goed of onvolledig?

ge
door gerardvantol - Feb 4, 2021 om 13:56
57 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom ben ik al heel lang geleden van KPN afgestapt. Kwamen nooit afspraken na, onduidelijk corrospendentie en ga zo maar even door.

ne
door neodutchio Feb 4, 2021 om 14:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Daarom zit ik jaren bij KPN, duidelijke communicatie, extra service tov andere providers en je weet waar je aan toe bent. Ieder zijn voorkeur.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 4, 2021 om 14:09
2011 Antwoorden / Vragen

U heeft 5000 Mb data gekregen en dus geen belminuten (dat zouden immer BM's zijn ipv MB's). De medewerker heeft u vraag niet goed beantwoord maar het is natuurlijk de vraag of dat aan de medewerker of aan u lag want medewerkers snappen het verschil tussen Mb's en belminuten zeker wel. Het compromisvoorstel lijkt mij dus een prima voorstel maar het staat u natuurlijk vrij het naar de geschillencommissie te brengen, er is altijd een kans dat u het vergelijk wint.
U betaalt trouwens echt de hoofdprijs voor uw belminuten.

Je
door Jeff59761 Feb 4, 2021 om 14:13
43 Antwoorden / 1 Vragen

of de medewerker ging uit van berichten en bellen via whatapp of messenger o.i.d. dan ging dat wel via de 5gb data.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2021 om 16:13
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Frappant, ik ben geconfronteerd meet een soortgelijk probleem na verlenging van abonnement met daarbij een nieuwe GSM.
De nota die te hoog was omdat ik teveel zou hebben gebeld, buiten de bundel, is inmiddels gecorrigeerd. Omdat is gebleken dat het al eerder fout ging met ook foutieve facturen is opnieuw contact gezocht met KPN op de door @GERBERA aangegeven manier. Omdat de bestelling al fout ging is de correctie mede gebaseerd op het advies van KPN zelf om de bestelling te annuleren (nieuwe GSM) en in afwachting van de oplossing van het andere probleem dat uit te stellen.

Ook frappant is dat, er is nog steeds geen definiteve reactie/oplossing ondanks een terugbel afspraak, dat ik wel enkele dagen geleden werd benaderd door ook een KPN medwerktsre die naar de reden vroeg van het annuleren van de bestelling. Ik heb dat verbaasd reagerend uitgelegd waarop zij aangaf vanuit een andere afdeling te werken maar dit wel zou doorgeven. Tot nu toe nog geen reactie maar de aanhouder wint. Een mogelijke oorzaak is dat ook de KPN medwerkers voornamelijk thuis werken en naar ik ondervind ook moeilijk vanuit het centraal gebelde nummer bereikbaar zijn. (en wordt de terugbelnotitie vastgelegd). Ik ben sedert 1985 mobiele klant bij KPN en de fouten zoals nu heb ik niet eerder meegemaakt. Ik vind het nog net te vroeg om de geschillecie te gaan benaderen of/en de ACM te informeren. Als gezegd: de nota's van dit moment zijn wel goed.