Ca
door Carina Dekker Mar 29, 2019 om 20:18
Geldzaken & recht

Verkeerde maat matrassen

Ik heb 2 verkeerde maten matrassen besteld bij lion beddenshop. De maten moesten zijn 80-200 maar ik heb 70-190 besteld. De site geeft overigens niet aan dat het een speciale maat is.
Volgens Lion mogen deze matrassen met een waarde van 498.02 euro niet retour omdat hun claimen dat het speciale maten betreffen.

Wat is mijn recht hierin?

2735 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 29, 2019 om 21:14
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het mogelijk zijn dat lion beddenshop bedoeld dat u specifiek de maten 70-190 hebt opgegeven?
U zou uw vergissing nog uit kunnen leggen via een formulier.
https://www.lionbeddenshop.nl/contact

marita5
door marita5 - Mar 29, 2019 om 21:20
11508 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2019 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat voor soort matras is dat? Bij de meeste zie ik deze maat er niet bij staan.

gerbera
door gerbera Mar 29, 2019 om 21:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ikea, Leen Bakker Jysk, Kwantum enz,enz. Het is dus een normaal gangbare maat.

tijger1
door tijger1 Mar 29, 2019 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

tja, maar daar heeft de Ts dus niets gekocht.

gerbera
door gerbera Mar 30, 2019 om 16:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nee maar ook bij Lion hebben ze die maat gewoon.

tijger1
door tijger1 Mar 30, 2019 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja maar niet van elke soort matras.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 29, 2019 om 23:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het zit zo, als de verkoper deze matrassen speciaal voor u heeft laten maken, dan heeft u geen recht op retour (dan moet dat wel bij de verkoop gecommuniceerd zijn). Als de verkoper dat soort matrassen verkoopt aan Jan en alleman, maw ze behoren tot zijn assortiment, dan heeft u wel recht op retour.

user123
door user123 - Mar 29, 2019 om 23:32
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is echt een speciale maat welke zeer ongebruikelijk is.

ik denk dat u beter kunt proberen of ze de matrassen kunnen vermaken (kern hergebruiken, aanvullen met 5 cm rondom en een nieuwe tijk)

marita5
door marita5 - Mar 30, 2019 om 00:08
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Carina Dekker ,

Is het èèn van deze matrassen , maar dan 2x ?

https://www.lionbeddenshop.nl/matrassen?f[0]=field_breedte%3A407&f[1]=field_lengte%3A429

@H
door @HENK@ - Mar 30, 2019 om 01:38
159 Antwoorden / 1 Vragen

op de site worden matrassen van 70x190 gewoon aangeboden en hebben in de bijgaande teksten geen restricties dus volgens mij geld het volgende gewoon......

Internetaankopen terugsturen

Iets via internet gekocht en spijt? De wet biedt je bedenktijd. Je mag de koop binnen 14 dagen ontbinden en terugsturen. Zonder reden. Je krijgt het geld dan binnen 14 dagen terug. Helaas overtreden webwinkels deze wet massaal.
                                   bron consumentenbond

panter22
door panter22 - Mar 30, 2019 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de matrassen uitgepakt? Een matras is een hygiëne product en kun je niet terugsturen als de verpakking verbroken is.

marita5
door marita5 - Mar 30, 2019 om 09:52
11508 Antwoorden / 15 Vragen
panter22
door panter22 Mar 30, 2019 om 10:04
6599 Antwoorden / Vragen

Lekker, een nieuwe matras kopen waar een ander 14 dagen op heeft geslapen. Dat is het nadeel van online kopen. Zonder dat je het weet kun je gebruikte spullen kopen die worden verkocht als nieuw.

panter22
door panter22 Mar 30, 2019 om 17:04
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb even verder gezocht vond de uitspraak. Ts kan hierna verwijzen om het geld van de matrassen terug te vragen.:
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2019-03/cp190042nl.pdf
Om te beginnen blijkt een dergelijke matras, ook al is die misschien gebruikt, door dit loutere feit immers niet definitief ongeschikt te zijn voor een nieuw gebruik door een derde of voor een nieuwe verkoop. In dit verband volstaat het met name eraan te herinneren dat eenzelfde matras wordt gebruikt door opeenvolgende gasten van een hotel, dat er een markt voor tweedehands matrassen bestaat en dat gebruikte matrassen grondig kunnen worden gereinigd. Verder kan een matras, wat het herroepingsrecht betreft, worden gelijkgesteld met een kledingstuk, een categorie waarvoor de richtlijn uitdrukkelijk voorziet in de mogelijkheid van terugzending na het passen ervan. Een dergelijke gelijkstelling is mogelijk, omdat zelfs bij rechtstreeks contact van die goederen met het menselijk lichaam kan worden aangenomen dat de handelaar in staat is om deze goederen, na terugzending ervan door de consument, door een behandeling zoals een reiniging of een ontsmetting geschikt te maken voor nieuw gebruik door een derde en dus voor een nieuwe verkoop, zonder dat daarbij afbreuk wordt gedaan aan de eisen van gezondheidsbescherming of hygiëne.

marita5
door marita5 Mar 30, 2019 om 17:11
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Geweldig dat u dit heeft gevonden , alleen Ts reageert niet meer.

tenormin
door tenormin Mar 30, 2019 om 17:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Tsja @marita5, antwoorden op onze vragen om wat meer te weten te komen krijgen we zelden (meer). Fijn weekend.

marita5
door marita5 Mar 30, 2019 om 17:22
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Dit stoort mij ook , Hier worden vragen gesteld en dan doe je je best om een antwoord te vinden en dan reageren ze niet meer . Of het ligt aan de site dat de mensen de reacties niet zien . Dit gebeurd bij mij ook , ik zie geen reacties bij een vraag , plaats ik een antwoord zie ik in èèn keer de reacties van andere forumleden staan .Tot op heden is het nog altijd een site met gebreken . U ook een fijn weekend .

jo
door jorisw Mar 31, 2019 om 10:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@panter22: dit heeft niet zoveel met online kopen te maken. In een stenen winkel kunnen ze retouren ook opnieuw inpakken en "als nieuw" verkopen (denk alleen maar aan de vele klachten over bijvoorbeeld MediaMarkt, bijvoorbeeld SD cards waar al foto's van anderen op staan).

En ja, in een stenen winkel geldt "koop is koop", maar vrijwel alle winkels die ik ken hebben een ruim retourbeleid. Vaak ruimer dan webwinkels.

panter22
door panter22 Mar 31, 2019 om 11:27
6599 Antwoorden / Vragen

Daar heb je gelijk in. Je moet maar hopen dat je een nieuw product krijgt.

@H
door @HENK@ Apr 2, 2019 om 18:08
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ PANTER22

al eens nagedacht over hoeveel voeten er al in de schoenen hebben gezeten die je kocht..... of hoeveel mensen die broek al gepast hebben voor jij hem kocht......

offehhhhh........ wat er allemaal gebeurt is in dat heeerlijke bed van dat luxe resort....  :-p

enz..enz..enz...  :-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2019 om 11:23
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u een antwoord op de vraag van @MARITA5? Zo neen, dan kan door ons slechts een algemeen antwoord worden gegeven. Als u de vraag benantwoord kan dat echt meer specifiek resp. zijn de antwoorden m.b.t. afwijkende maten correct m.i. als dat ook als zodanig bij de bestelling is opgegeven hetgeen wel uit uw vraag is af te leiden.

'hun claimen', u bedoelt 'zij claimen'?)

ma
door marnix1 Mar 30, 2019 om 17:24
256 Antwoorden / 22 Vragen

" Als u de vraag benantwoord "
U bedoelt "
 Als u de vraag beantwoordt"?

costnix
door costnix Mar 30, 2019 om 18:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En nu breekt er een taalstrijd uit :-(