vr
door vraagjes Feb 4, 2010 om 15:23
Geldzaken & recht

Verkeerder postcode ingevuld bij bestelling via internet

Enige tijd geleden heeft mijn man via het internet een bestelling geplaatst. Omdat wij maar steeds niks ontvingen, heb ik onlangs een mail gestuurd met de vraag waar onze bestelling bleef, compleet met onze naam en adres gegevens. Dezelfde dag kreeg ik als reactie; u heeft een andere postcode ingevuld bij uw bestelling, dus u zult moeten wachten tot de bestelling retour is gekomen bij ons. Ik heb direct de bestelling gecontroleerd en inderdaad, inplaats van 9403 staat er 9404. Alle andere gegevens (de letters van de postcode, de straatnaam etc zijn wel juist ingevuld). Wat kan ik nu het beste doen? Moet ik geduld hebben? En zo ja, hoelang is redelijk? Kan ik via de creditcardmaatschappij (wij hebben middels creditcard betaald) actie ondernemen?. Klopt het dat de leverancier verder geen actie onderneemt? Etc. Genoeg vragen dus. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

11077 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 15:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Probeert u eens na te gaan waar deze combinatie van adres en postcode is en neem contact op met de bewoners in de hoop dat zij het willen retourneren of aan u willen geven.

vr
door vraagjes - Feb 4, 2010 om 15:39
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bedankt voor de tip!
Ik heb gelijk gekeken, maar helaas....
De postcode in combinatie met het huisnummer bestaat niet.
Maar dit is wellicht wel iets om ook aan de leverancier door te geven :)
Ik ga meteen actie ondernemen

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 15:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=vraagjes schreef op donderdag 4 feb 2010, 15:39]Bedankt voor de tip!
Ik heb gelijk gekeken, maar helaas....
De postcode in combinatie met het huisnummer bestaat niet.
Maar dit is wellicht wel iets om ook aan de leverancier door te geven :)
Ik ga meteen actie ondernemen

Dat is goed nieuws. Want dan hoort het product als onbestelbaar bij de leverancier terug bezorgd te zijn!

magicscanman
door magicscanman - Feb 4, 2010 om 16:02
261 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoeveel tijd is er inmiddels verstreken!!!

Als u de naam van de vervoerder kunt achter halen ,zou ik daar eens informeren

vr
door vraagjes - Feb 4, 2010 om 16:06
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

8 Januari zou het pakketje verzonden zijn.
Er staat niet bij vermeld wie het pakketje heeft vervoerd, maar deze vraag heb ik inmiddels ook bij de leverancier neergelegd.
Ik vraag me af of het te achterhalen is.
Omdat het niet een enorm bedrag aan waarde heeft, betwijfel ik of de ontvanger er voor moet tekenen.

magicscanman
door magicscanman - Feb 4, 2010 om 16:19
261 Antwoorden / 0 Vragen
0

8 januari verzonden ,dat is bijna een maand geleden .??

Als ik u was zou ik er maar niet meer van uitgaan ,dat dit pakketje boven water komt.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 16:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=vraagjes schreef op donderdag 4 feb 2010, 16:06]8 Januari zou het pakketje verzonden zijn.
Er staat niet bij vermeld wie het pakketje heeft vervoerd, maar deze vraag heb ik inmiddels ook bij de leverancier neergelegd.
Ik vraag me af of het te achterhalen is.
Omdat het niet een enorm bedrag aan waarde heeft, betwijfel ik of de ontvanger er voor moet tekenen.

De ontvanger moet tekenen als de verzender het pakket aangetekend heeft verzonden.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 16:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

In principe is de verzender verantwoordelijk voor de aankomst van een pakket. Hier ligt de zaak iets gecompliceerder omdat een verkeerde postcode is opgegeven.
Maar dan nog had m.i. een niet te bezorgen pakket geretourneerd moeten worden naar de web winkel.

leest u de algemene voorwaarden v.d. web winkel erop na.

roos01
door roos01 - Feb 4, 2010 om 18:45
13 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=tdehond schreef op donderdag 4 feb 2010, 16:35]In principe is de verzender verantwoordelijk voor de aankomst van een pakket. Hier ligt de zaak iets gecompliceerder omdat een verkeerde postcode is opgegeven.
Maar dan nog had m.i. een niet te bezorgen pakket geretourneerd moeten worden naar de web winkel.

leest u de algemene voorwaarden v.d. web winkel erop na.

Ik vind het raar hoor,
Al die bedrijven hebben een speciaal programma van de vervoerders, ik heb bijvoorbeeld van de tnt, dan vul je daar de postcode en huisnummer in en hij vind gelijk de adresgegevens verder, bij mij is het ook een paar keer gebeurd dat de klant een verkeerd adres heeft gegeven, dan bel je gewoon de klant op en vraagje wat het juiste adres is.

Die programma's geven gewoon aan of een postcode en huisnummer bestaat of niet.

Het is de fout van de leverancier, als ze een klein beetje service hebben zouden ze het opnieuw moeten sturen.

(doe ik ook)

vr
door vraagjes - Feb 6, 2010 om 14:30
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

De leverancier heeft zich goed ingedekt:

Leveringen
We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen of zoekgeraakte pakketten als een fout of onvolledig adres is opgegeven.

Ik vrees dat we het pakketje en ons geld niet terug zullen zien.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

roos01
door roos01 - Feb 6, 2010 om 14:33
13 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=vraagjes schreef op zaterdag 6 feb 2010, 14:30]De leverancier heeft zich goed ingedekt:

Leveringen
We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen of zoekgeraakte pakketten als een fout of onvolledig adres is opgegeven.

Ik vrees dat we het pakketje en ons geld niet terug zullen zien.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
staat dit in hun algemene voorwaarden?

vr
door vraagjes - Feb 6, 2010 om 14:35
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Jep, dit staat in de algemene voorwaarden van hun website.
Maar hier staat dus ook bij dat ze deze dagelijks aan kunnen passen.
Dus wellicht dat mijn situatie verantwoordelijk is voor deze (misschien onlangs toegevoegde) voorwaarde.
Dit kan ik jammer genoeg niet meer achterhalen.

roos01
door roos01 - Feb 6, 2010 om 14:37
13 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=vraagjes schreef op zaterdag 6 feb 2010, 14:35]Jep, dit staat in de algemene voorwaarden van hun website.
Maar hier staat dus ook bij dat ze deze dagelijks aan kunnen passen.
Dus wellicht dat mijn situatie verantwoordelijk is voor deze (misschien onlangs toegevoegde) voorwaarde.
Dit kan ik jammer genoeg niet meer achterhalen.

mag ik weten welk bedrijf dit is?

vr
door vraagjes - Feb 6, 2010 om 14:38
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

DSR4.nl.
Je kunt er allerlei gamekaarten kopen

vr
door vraagjes - Feb 6, 2010 om 14:47
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja, hier staat ook de juiste straatnaam, maar wel met de verkeerde postcode.

roos01
door roos01 - Feb 6, 2010 om 14:53
13 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=vraagjes schreef op zaterdag 6 feb 2010, 14:47]Ja, hier staat ook de juiste straatnaam, maar wel met de verkeerde postcode.

Als u op de volgende link klik. en de ordernummer typt, wat gebeurt er dan?
http://www.dsr4.nl/order-lookup.php


Als het goed is moet u een ordernummer hebben ontvangen met die mail.
Als het pakket naar een verkeerd adres is toegestuurd, dan heeft de bezorger zeker wel een aantekening of dergelijke van gemaakt en doorgegeven naar het bedrijf. Dat zou dan hier aangegeven moeten zijn. zo is het wel te controleren waar het pakketje is misschien hebben ze het wel weer binnen.

En anders zou u via de credi.maatschappij aangeven en uw geld terug vragen.

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2014 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@klaas84,

Ook de datum van dit topic gecheckt? ;-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer