harrie
door harrie Sep 7, 2012 om 08:35
Geldzaken & recht

Verkiezingsverlakkerij.... deel 2

Een partijleider maakte onlangs heel veel ophef over de salarissen van de Europarlementariërs en commissarissen die resp. 7.300,- en 25.000,- p.m. (Neelie Kroes) verdienen.
Er is zelfs een website geopend om daar tegen te protesteren.
Hij sprak er in de verkiezingsstrijd meerdere malen schande van…….

Jammer dat hij de echte grootverdieners niet aan de kaak stelde.
Voorbeeld: De CEO van Royal Dutch Shell verdiende vorig jaar 8.700.000.-
Dat is per maand 725.000,- oftewel 100x zoveel als een europarlementariër en 30x zoveel als Neelie Kroes.

De eurobobo’s worden door de belastingbetaler betaald en Peter Voser door de eindverbruiker, dus de consument, oftewel Henk & Ingrid.

Duidelijk een geval van selectieve verontwaardiging en het op het verkeerde been zetten van de consument/kiezer……

Ex-Haagsche Harrie

542 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als we het dan toch over die partijleider hebben....

Maar los hiervan: een politicus heeft (gelukkig) niets te vertellen over wat bedrijven hun mensen willen betalen. Salarissen zijn iets tussen werkgevers en werknemers. Een politicus kan echter wel wat zeggen over salarissen van bewindslieden.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stem gewoon SP die pakken die grote zakkenvullers wel aan!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige wat de politiek kan doen aan grote beloningen in het bedrijfsleven is meer belasting te heffen boven een bepaald bedrag. Bijvoorbeeld alles boven de Balkenendenorm 95% belasting. Ik vrees alleen dat de bedrijven daar wel weer een creatieve oplossing voor zullen bedenken.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 14:38: Stem gewoon SP die pakken die grote zakkenvullers wel aan!

Denk echt niet dat de de SP zal lukken de salarissen van Europarlementariers aan te pakken.
Lukt ze niet eens om politici in eigen land aan te pakken die zelf wel loonsverhoging en een pensioen van 100% krijgen terwijl de rest van Nederland steeds minder ontvangt.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 14:38: Stem gewoon SP die pakken die grote zakkenvullers wel aan!

SP pakt wel de inkomens aan, maar laat dat vervolgens in hun eigen partijkas vloeien.... Dus wij hebben met z'n allen die idioot dure verkiezingscampagne van de SP betaald. Lekkere frisse jongens.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 14:38: Stem gewoon SP die pakken die grote zakkenvullers wel aan!

En jij gelooft dat? Zo'n concern heeft zoveel macht, dat welke regering ook, daar alleen op audiëntie mag komen en gewoon moet doen wat zij willen.....

Inkomstenbelasting zal genoemd persoon in NL. (vrijwel) niet betalen, dankzij allerlei via/via fiscale constructies.

Overigens jouw stemadvies hebben we niet nodig. Toch wil ik jou een ander advies geven, gezien de nek aan nek race in de peilingen.

Stem strategisch, omdat de grootste partij (meestal) de MP/ formateur levert, kies de grootste, danwel links of rechts. (Nee, we noemen geen namen ;-)

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:00: Denk echt niet dat de de SP zal lukken de salarissen van Europarlementariers aan te pakken.
Lukt ze niet eens om politici in eigen land aan te pakken die zelf wel loonsverhoging en een pensioen van 100% krijgen terwijl de rest van Nederland steeds minder ontvangt.

Nee alleen zal de SP dat niet lukken, maar de SP wil er wel iets aan doen, net als aan de hypotheekrente aftrek boven de 350.000 en de topsalarisen!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

harrie schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:31: Stem strategisch, omdat de grootste partij (meestal) de MP/ formateur levert, kies de grootste, danwel links of rechts. (Nee, we noemen geen namen ;-)

Ex-Haagsche Harrie

Dan moet je toch SP stemmen als je aan je eigen portemonnee denkt daar zijn al die grootverdieners bang voor en die stemmen dus VVD.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:37:
harrie schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:31: Stem strategisch, omdat de grootste partij (meestal) de MP/ formateur levert, kies de grootste, danwel links of rechts. (Nee, we noemen geen namen ;-)

Ex-Haagsche Harrie

Dan moet je toch SP stemmen als je aan je eigen portemonnee denkt daar zijn al die grootverdieners bang voor en die stemmen dus VVD.

Deze reactie doet mij denken aan een "uitspraak" van Ollie B. Bommel.
*Beperkt denkraam*

Overigens is deze crisis veroorzaakt juist door het uitsluitend aan eigen portemonee denken. Dit in alle geledingen van de samenleving.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemde reactie, je roept zelf op tot discussie over de grootverdieners en dan ben je het er niet mee eens dat er iets aan moet worden gedaan! ;-)

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 14:38: Stem gewoon SP die pakken die grote zakkenvullers wel aan!

Ik heb wel sympathie voor de SP hoor, heb er ook serieus over nagedacht om er op te gaan stemmen.
Maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat Roemer
onze minster president wordt dus doe ik het toch maar niet.].

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet niet kijken naar de personen, maar naar hun ideeën.
Wie wil je dan dan als president hebben, Rutten, Samson, Hearsma Buma, nou dat hoop ik juist niet ;-)

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:09: Je moet niet kijken naar de personen, maar naar hun ideeën.
Wie wil je dan dan als president hebben, Rutten, Samson, Hearsma Buma, nou dat hoop ik juist niet ;-)

Ik heb dan liever Samsom als MP.
Ik vind Roemer totaal niet geschikt en hij zal het lachertje van Europa worden, zoals Balkenende ook was.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:12: Ik heb dan liever Samsom als MP.
Ik vind Roemer totaal niet geschikt en hij zal het lachertje van Europa worden, zoals Balkenende ook was.

Ik vind Samson zo'n gladde aal die zijn kinderen gebruikt om stemmen te trekken en verder is de PVDA allang niet meer de partij voor de gewone arbeiders, maar voor de elite! En dus pakt ook de PVDA de grootverdieners niet aan!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:56: Vreemde reactie, je roept zelf op tot discussie over de grootverdieners en dan ben je het er niet mee eens dat er iets aan moet worden gedaan! ;-)

Hoe kom je daarbij? Juist wel.... Alleen kreten papagaaien van een lijsttrekker lost het probleem niet op, want dat is een utopie. Daar hebben we historisch gezien slechte ervaringen mee.
We moeten kiezen, wat willen we met onze samenleving, maar wel rekening houden met internationale commerciele machten en het moeten laveren binnen de ruimte die zij ons "toestaan"
Zouden Shell /Unilever/Akzo/Philips/DSM etc. hun zin niet krijgen, dan vertrekken ze naar?
En dan?
Ik heb geen oplossing en de SP ook niet, dus wordt het "polderen"
Waar ligt de oplossing, zodanig dat iedere inwoner hier een fatsoenlijk bestaan kan opbouwen?

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:16:
cococat schreef op vrijdag 7 sep 2012, 16:12: Ik heb dan liever Samsom als MP.
Ik vind Roemer totaal niet geschikt en hij zal het lachertje van Europa worden, zoals Balkenende ook was.

Ik vind Samson zo'n gladde aal die zijn kinderen gebruikt om stemmen te trekken en verder is de PVDA allang niet meer de partij voor de gewone arbeiders, maar voor de elite! En dus pakt ook de PVDA de grootverdieners niet aan!
U heeft een bril op maar welke kan ik hier niet uit halen. In elk geval niet van van de VVD en niet sociaal wat blijfe er dan over? Kleine partijen die alleen maar meelopers hebben. Misschien heeft u er niet over nagedacht. Mijn gedachte is geen rutte meer terug ,braniemakers hebben al genoeg in dit land. Laten we dan eerst eens wat anders beginnen welke we als leider willen hebben. Als het niet overeen komt met de wensen van de kamer zijn we weer aan nieuwe verkiezingen bezig.
En als u eens de rekenkamer programma bekijk ziet u weer hoeveel geld dat kost om de heren weer in het zadel te helpen.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freunde und Freundinnen,

Als uw voormalige bezetter heb ik de politieke ontwikkelingen in Nederland sinds augustus 1944 nauwkeurig kunnen volgen.

Enkele hoofdlijnen die mij opvallen:
1. Nederland ontzuilt: Vroeger stemde men op de partij waarop Vader en (sinds 1922) Moeder stemden en die in de lagere sociale klassen bij het grootste deel werd voorgeschreven door Dominee of Pastoor. Uitzondering daarop waren de socialisten (das Rotfront) voor zover dat het religieuze voorschrift betrof. De invloed van Vader en Moeder zijn afgenomen. Voornaamste slachtoffer daarvan zijn nu de confessionele partijen. Zij zullen worden gereduceerd tot een harde kern, zoals bijvoorbeeld de SGP nu al is.

2. De VVD (vroeger de Liberalen) is de meest succesvolle partij in de afgelopen 100 jaar. Niet per sé in het aantal zetels maar in haar effect op de vormgeving van de samenleving en de cultuur. Nederland is een van de sterkst door het vrije markt denken gedreven landen in Europa geworden. Er zijn reeds onafgebroken 35 jaar neoliberale regingen aan de macht. De financiële sector is oppermachtig en die bepaalt wat er in Nederland gebeurt zonder noemenswaardige invloed van een overheid. (Hoe denkt u dat het komt dat u zo weinig rente krijgt voor uw spaargeld, terwijl de overheden in Europa zoveel geld nodig hebben en daarvoor dikke rentes betalen? Er is kennelijk iets in de vrije markt wat niet werkt volgens de Wet van Vraag en Aanbod.)

3. De opvolger van de SDAP (das Rotfront) de PvdA heeft vanaf 1975 haar oer electoraat in de steek gelaten, door rücksichtslos aan te haken bij het vrije markt denken en aan te sluiten bij de Elite. De multiculti tsunami werd naar de volkswijken gekanaliseerd die de klap mochten opvangen (Er kwam dus geen pension voor gastarbeiders in het voormalige Hauptamt der Sicherheitspolizei Windekind aan de Nieuwe Parklaan in Den Haag, maar wel in de Van Ostadestraat). De PvdA kan daardoor worden beschouwd als de Moeder van de PVV. De voormalige Leider van de PvdA werd bovenbaas bij de ING Bank. De SP tenslotte, sprong in het gat dat de PvdA open liet vallen onder de klasse van bouwvakkers, monteurs, metaalbewerkers, chauffeurs, schoonmakers, kortom: die vroeger "de Arbeiders" werden genoemd.

In de lange uiteenzetting hierboven, die eigenlijk kort is (het gaat over 100 jaar), blijkt dat op dit moment de polen van het politieke spectrum in Nederland de VVD en de SP zijn, oftewel de principiële keuze die de kiezer kan maken. Als u goed kijkt ziet u dat de VVD en de PvdA elkaar ontzien met uitzicht op een nieuw "Paars" neoliberaal kabinet.

De verhouding is dat PvdA en VVD elkaars Tegenstander zijn en dat de PvdA en de SP elkaars Vijand zijn. De overige partijen zijn niet relevant. Het gaat niet om de "Weigerambtenaar" maar om de vraag of het neoliberalisme wel of niet een tikje moet worden geremd.

U dient zich op woensdag 12 september 2012 om 07:30 uur met de aan u gezonden stempas en uw legitimatiebewijs bij het stembureau te melden. Ik verwacht van u dat u goed nadenkt over uw stem.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker schreef op vrijdag 7 sep 2012, 22:27: Freunde und Freundinnen,

Als uw voormalige bezetter heb ik de politieke ontwikkelingen in Nederland sinds augustus 1944 nauwkeurig kunnen volgen.

Enkele hoofdlijnen die mij opvallen:
1. Nederland ontzuilt: Vroeger stemde men op de partij waarop Vader en (sinds 1922) Moeder stemden en die in de lagere sociale klassen bij het grootste deel werd voorgeschreven door Dominee of Pastoor. Uitzondering daarop waren de socialisten (das Rotfront) voor zover dat het religieuze voorschrift betrof. De invloed van Vader en Moeder zijn afgenomen. Voornaamste slachtoffer daarvan zijn nu de confessionele partijen. Zij zullen worden gereduceerd tot een harde kern, zoals bijvoorbeeld de SGP nu al is.

2. De VVD (vroeger de Liberalen) is de meest succesvolle partij in de afgelopen 100 jaar. Niet per sé in het aantal zetels maar in haar effect op de vormgeving van de samenleving en de cultuur. Nederland is een van de sterkst door het vrije markt denken gedreven landen in Europa geworden. Er zijn reeds onafgebroken 35 jaar neoliberale regingen aan de macht. De financiële sector is oppermachtig en die bepaalt wat er in Nederland gebeurt zonder noemenswaardige invloed van een overheid. (Hoe denkt u dat het komt dat u zo weinig rente krijgt voor uw spaargeld, terwijl de overheden in Europa zoveel geld nodig hebben en daarvoor dikke rentes betalen? Er is kennelijk iets in de vrije markt wat niet werkt volgens de Wet van Vraag en Aanbod.)

3. De opvolger van de SDAP (das Rotfront) de PvdA heeft vanaf 1975 haar oer electoraat in de steek gelaten, door rücksichtslos aan te haken bij het vrije markt denken en aan te sluiten bij de Elite. De multiculti tsunami werd naar de volkswijken gekanaliseerd die de klap mochten opvangen (Er kwam dus geen pension voor gastarbeiders in het voormalige Hauptamt der Sicherheitspolizei Windekind aan de Nieuwe Parklaan in Den Haag, maar wel in de Van Ostadestraat). De PvdA kan daardoor worden beschouwd als de Moeder van de PVV. De voormalige Leider van de PvdA werd bovenbaas bij de ING Bank. De SP tenslotte, sprong in het gat dat de PvdA open liet vallen onder de klasse van bouwvakkers, monteurs, metaalbewerkers, chauffeurs, schoonmakers, kortom: die vroeger "de Arbeiders" werden genoemd.

In de lange uiteenzetting hierboven, die eigenlijk kort is (het gaat over 100 jaar), blijkt dat op dit moment de polen van het politieke spectrum in Nederland de VVD en de SP zijn, oftewel de principiële keuze die de kiezer kan maken. Als u goed kijkt ziet u dat de VVD en de PvdA elkaar ontzien met uitzicht op een nieuw "Paars" neoliberaal kabinet.

De verhouding is dat PvdA en VVD elkaars Tegenstander zijn en dat de PvdA en de SP elkaars Vijand zijn. De overige partijen zijn niet relevant. Het gaat niet om de "Weigerambtenaar" maar om de vraag of het neoliberalisme wel of niet een tikje moet worden geremd.

U dient zich op woensdag 12 september 2012 om 07:30 uur met de aan u gezonden stempas en uw legitimatiebewijs bij het stembureau te melden. Ik verwacht van u dat u goed nadenkt over uw stem.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

U vertelt hier over vroeger maar dat is voorbij net zoals de man die de wereld wilde veroveren.Wij leven nu in het heden en daar past geen verhaal bij zoals u het brengt.Ik heb het liever zo dan toen ik tussen 10 en 15 jaar oud was, alles is beter dan het leven van toen.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Valerius-2,

Dank voor het volledig citaat ;-)

Vroeger zien is inderdaad de verrekijker naar het verleden richten. Om de toekomst te zien hoeft u hem slechts 180 graden te draaien. Met steeds meer verleden lukt dat steeds beter. De jongeren onder ons zouden er goed aan doen om zich in deze truc te bekwamen. Dat geeft inzicht en dat leidt wellicht tot een verstandige keuze.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker schreef op zaterdag 8 sep 2012, 00:09: Lieber Valerius-2,

Dank voor het volledig citaat ;-)

Vroeger zien is inderdaad de verrekijker naar het verleden richten. Om de toekomst te zien hoeft u hem slechts 180 graden te draaien. Met steeds meer verleden lukt dat steeds beter. De jongeren onder ons zouden er goed aan doen om zich in deze truc te bekwamen. Dat geeft inzicht en dat leidt wellicht tot een verstandige keuze.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

Het klopt dat Gesundheit geen doel is in de toekomst. Alleen zijn nu niet de Joden het doelwit maar de bejaarden die mogen creperen ( van de pijn in dit geval). Maar misschien komen de gaskamers nog.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het gek dan, dat in Nederland de benzineprijzen met de dag duurder worden Het moet tenslotte ook bij Shell, ergens vandaan komen.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het heden is voortgekomen uit het verleden. Zonder verleden geen heden. Zo simpel is het.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op vrijdag 7 sep 2012, 22:41: U vertelt hier over vroeger maar dat is voorbij net zoals de man die de wereld wilde veroveren.Wij leven nu in het heden en daar past geen verhaal bij zoals u het brengt.Ik heb het liever zo dan toen ik tussen 10 en 15 jaar oud was, alles is beter dan het leven van toen.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen ik tussen de 10 en 15 jaar was, was alles veel beter dan nu!

Toen was er nog een PVDA die opkwam voor het 'gewone' volk, nu lonkt de PVDA naar de VVD om er samen een zooitje van te maken!
Daarom is de SP nu ook veel groter dan vroeger omdat die nu voor het 'gewone' volk opkomt.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2012 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen ik tussen de 10 en 15 jaar was, was alles veel beter dan nu!
Ik ben van 1930 dus mijn jeugd was crisis tijd en hadden het veel slechter. Alleenstaande (weduwe)Moeder met 4 kinderen tussen de 3 en 12 jaar 11 gulden steun 5 gulden huur. 1gulden voor de lichtmeter en 1 gulden voor de gaspenningen. Dus reken maar uit wat mijn jeugd geweest is.
Ik ben nog steeds lid van het fnv 65 jaar. Ik heb er dus altijd voor gevochten en niets gekregen alleen wat ik zelf verdiende
In de honger winter in Den Haag doorgebracht en ben toch 82 geworden dus enorm geluk gehad. Maar de oorlogtijd daar slaat dus mijn discussie om het toen slecht was.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad was u jeugd niet in de beste tijd en zit u nu inderdaad met uw pensionering in de beste tijd.
Helaas geldt dit niet voor veel mensen, mijn jeugd jaren 70 waren nog in de goede tijd, nu worden alle voorzieningen (pensioenen, zorg) weer afgebroken en moeten we nog maar zien wat er van over is als wij straks 67 of ouder zijn.
Daarom stem ik dus niet op VVD of PVDA, die kleden je straks alleen nog maar verder uit!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op maandag 10 sep 2012, 13:24: Inderdaad was u jeugd niet in de beste tijd en zit u nu inderdaad met uw pensionering in de beste tijd.
Helaas geldt dit niet voor veel mensen, mijn jeugd jaren 70 waren nog in de goede tijd, nu worden alle voorzieningen (pensioenen, zorg) weer afgebroken en moeten we nog maar zien wat er van over is als wij straks 67 of ouder zijn.
Daarom stem ik dus niet op VVD of PVDA, die kleden je straks alleen nog maar verder uit!
U leeft in een vrij land u mag u stem uitbrengen hoe u dat wil. Maar de reden is zo als u het ziet, maar neem nu van mij aan dat er eerst weer een dal komt voor de de volgende berg begint.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad bezuinigen moeten we toch, maar het maakt nogal uit of je dat nu linksom of rechtsom doet ;-)

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op maandag 10 sep 2012, 13:24: Inderdaad was u jeugd niet in de beste tijd en zit u nu inderdaad met uw pensionering in de beste tijd.
Helaas geldt dit niet voor veel mensen, mijn jeugd jaren 70 waren nog in de goede tijd, nu worden alle voorzieningen (pensioenen, zorg) weer afgebroken en moeten we nog maar zien wat er van over is als wij straks 67 of ouder zijn.
Daarom stem ik dus niet op VVD of PVDA, die kleden je straks alleen nog maar verder uit!

Fijn dat je, je jeugd als goed ervaren hebt....
Dit was ook de tijd dat mijn kinderen opgroeiden. Helaas kunnen zij en jij zich niet voorstellen de relatieve armoede uit die tijd, in vergelijking met nu.
Wat nu als vanzelfsprekend wordt ervaren, was toen een super luxe.

Duidelijk dat wij nu slachtoffer geworden zijn van de consumptiemaatschappij.

Aangewakkerd door de giga reclame, wordt ons wijsgemaakt dat alles binnen ons bereik ligt...... De DSB bank was zo'n voorbeeld, die maakte de wensen mogelijk, zo zijn er talloze voorbeelden, maar niemand gelooft nog in .....
"De tering naar de nering zetten"
De mensen die nu in de problemen zitten zijn veelal het slachtoffer van de loze reclamekreten, danwel van het zgn. advies van mensen die $$$tekens in hun ogen hebben.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 10, 2012 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ex-Haagsche Harrie, je hebt gelijk hoor. Tegenwoordig vinden ze alles maar normaal en van sparen heeft men nog nooit gehoord, ik ben gelukkig wel zo opgevoed zodat ik geen schulden heb en pas iets koop als ik het bij elkaar heb gespaard en nodig heb ;-)

Tegenwoordig moet men een te duur huis kopen en als de kleur van de keuken en/of badkamer van nog geen 3 jaar oud niet bevalt, hup alles eruit en een nieuwe voor 25.000, daar kun je dan toch extra hypotheek op nemen ;-)
En nu allemaal piepen dat ze de hypotheek niet kunnen betalen of een flinke restschuld overhouden bij verkoop ;-)

ve
door verwijderd - Sep 11, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freunde und Freundinnen,

Ik las in het Algemeen Dagblad het interview met de heer Roemer van de SP. Ik constateer dat hij mijn analyse (hierboven) over wat nu de principiële keuze is, inmiddels onderschrijft. Een stem voor de PvdA is een stem voor voortzetting van een neoliberale Regering.

Het is van alle tijden. De niet nadenkende kiezer stemt voor de "Bandwagon". Dat blijkt ook uit de verschuivingen in de peilingen in de afgelopen weken. Veel kiezers laten zich leiden door de indruk in de aanloop naar de verkiezing. Presentatie, uitstraling en vorm voeren dan de boventoon over de inhoud. Dat is echter juist niet het moment om de beslissing te nemen op welke Partij men stemt.

Een goed nadenkende kiezer heeft zijn of haar keuze al ongeveer een half jaar voor de verkiezingsdatum al definitief bepaald. Het is namelijk zo dat (afhankelijk van de levensduur van een Regering) het verschil tussen wat een Partij heeft beloofd en wat zij doet in de periode van 2 tot een half jaar voor de Verkiezingen het grootst is. De nadenkende kiezer zoekt dus juist in die periode de Partij bij welke het verschil tussen de belofte en de daad het kleinst is in de (uiteraard) door die kiezer gewenste richting, ongeacht welke deze is.

Hoe minder kiezers er nadenken over hun keuze hoe meer de Verkiezingen tot een Loterij worden met onbekende en zeker ongewenste uitkomst.

Nächtes Mal besser?

Gesundheit!
HerrDoktorOetker