harrie
door harrie Sep 4, 2012 om 14:14
Geldzaken & recht

VERKIEZINGSVERLAKKERIJ……

Meerdere malen heeft Mark Rutte in debatten verklaard dat hij de middengroepen zou ontzien, want die werden al genoeg gepakt.
Slechts een enkele keer gaf hij een voorbeeld van die middengroep.
Die middengroepgroep is volgens hem de 2 verdieners met een gezamenlijk inkomen vanaf € 80.000,00 p.j.

Heb je dus een inkomen beneden de 80duizend euro wordt je geacht meer te kunnen betalen……krom????

Ex-Haagsche Harrie

823 19 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 4, 2012 om 14:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

ZAl achteraf wel niet goed begrepen zijn. Ze blijven draaien, als de stemmen eenmaal binnen zijn weten ze niet meer wat ze hebben beloofd.Hij ijk alleen maar in zij eigen straat verder komt zijn blik niet. Verkeerde bril op?

ti
door timfelix - Sep 4, 2012 om 16:32
270 Antwoorden / 13 Vragen

Nee, onder de 80.000 wordt niet geacht dat je meer kan betalen. Boven de 80.000 zal iets meer ontzien worden, omdat veel toeslagen en subsidies niet voor deze mensen beschikbaar zijn. De relatieve druk van lagere inkomens blijft dus gelijk en daalt iets voor de middeninkomens.

Als je het er niet mee eens bent, dan stem je toch niet op de VVD? Ik weet dat PvdA gouden bergen belooft aan mensen met lage inkomens...

toolboy
door toolboy - Sep 4, 2012 om 18:38
965 Antwoorden / 40 Vragen

Het zijn allemaal ego trippers daar in den Haag.
Omdat ze zelf een fors inkomen hebben en neven functies waar ze ook nog eens geld uit genereren kunnen zij doen en laten wat zij willen.
Immers zij hebben geen weet van lege flessen inleveren om van het statiegeld je boodschappen te moeten doen
Wen er alvast maar aan.
De armen worden straks uit dit land gejaagd .
HH gaan we naar Griekenland want daar is het leuk vertoeven

pino123
door pino123 - Sep 4, 2012 om 19:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zo lang er meerdere partijen in een kabinet zitten, zal er sprake zijn van concessies aan de ander. Hierdoor worden verkiezingsbelofte niet nagekomen. Daarnaast blijft politiek ook beïnvloed worden door de dagelijkse realiteit.
Als er binnen een paar maanden een crisis komt is het dan op dat moment mogelijk om aan je belofte te voldoen of om maatregelen te nemen?

@Toolboy,

Persoonlijk vind ik dat je wel erg snel iedereen over een kam heen scheert.

@TS,
De middengroep zal inderdaad rondom de €80.000 bruto zal, al zal dat denk ik eerder om een maximum gaan.
Waar de redenatie van onder de €80.0000 en meer betalen vandaan komt, weet ik niet.

hereistom
door hereistom - Sep 4, 2012 om 19:39
732 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou sowieso geen VVD stemmen als je onder de 80.000 verdient, want de VVD doet alleen zijn beste voor de hoogste inkomens!
De VVD wil ook de hypotheek aftrek niet beperken naar 350.000 omdat dan al die groot verdieners met hoge hypotheken worden aangepakt!
De enige partij die nog wel op komt voor de lage en midden inkomens is de SP!

valerius-2
door valerius-2 - Sep 4, 2012 om 20:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik hoorde vandaag dat de politieke figuren de pensioenen nog steeds over de hoogte van hun laatste inkomen wordt berekent, terwijl de rest van de mensheid het midde inkomen als standaard wordt gebruikt. Dus de deze mensen hebben daar in ook al weer een streepje voor.

toolboy
door toolboy - Sep 4, 2012 om 21:04
965 Antwoorden / 40 Vragen

Persoonlijk vind ik dat je wel erg snel iedereen over een kam heen scheert.

Nope Het gaat hier over de ego trippers in Den Haag.
Dus niet over iedereen.

Volgt u ook de debatten op tv.
Daar zou Andre van Duin een show van kunnen maken.

harrie
door harrie - Sep 5, 2012 om 08:02
765 Antwoorden / 36 Vragen

timfelix dinsdag 4 sep 2012, 16:32
*Boven de 80.000 zal iets meer ontzien worden, omdat veel toeslagen en subsidies niet voor deze mensen beschikbaar zijn*

Voor Jan Modaal 30 à 35.000.- zijn die toeslagen en subsidies er ook niet.....
Tevens profiteert de 80k+ groep veel meer van de HRA.

Salut, Ex-Haagsche Harrie

jobiejoba
door jobiejoba - Sep 5, 2012 om 09:12
134 Antwoorden / 1 Vragen

De journalisten doen slecht hun werk. Knevel & vd Brink bijvoorbeeld lieten Rutte wegkomen met een verhaaltje over sporters. Sporters lossen de crisis niet op en hebben die ook niet veroorzaakt. Zo weten politici steeds weg te komen met tegeltjeswijsheden en open deuren. Daarmee leiden ze de aandacht af van de mensen en instellingen die de crisis veroorzaakt hebben. Ze zeggen dat ze dingen benoemen maar ze doen het tegenovergestelde, ze leiden de aandacht af met zinnen die uit een zelfhulpboek zouden kunnen komen.

jo
door jorisw - Sep 5, 2012 om 09:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hereistom schreef op dinsdag 4 sep 2012, 19:39]
De enige partij die nog wel op komt voor de lage en midden inkomens is de SP!

Op korte termijn klopt dat maar als je iets verder kijkt dan de lengte van je neus dan rammelt dat aan alle kanten. Simpel voorbeeld: in de plannen van de SP krijgt iedereen die meer 45000 euro/jaar verdient te maken met hogere lasten (of je dat terecht vindt of niet maakt even niet uit in dit geval). De gevolgen daarvan zijn dat de SP dus geld onttrekt uit de echte economie. De gevolgen laten zich raden. Op vaste lasten en langlopende verplichtingen valt niets te besparen, dus wordt er bespaard op de dagelijkse uitgaven. De gevolgen zijn simpel: winkels en horeca draaien minder omzet met als gevolg dat juist de mensen waar de SP voor claimt op te komen er uiteindelijk de meeste last van krijgen. Het is immers geen ramp door wat minder vaak op een terras of in een restaurant te zitten, maar het is wel uitermate vervelend voor het personeel dat hun baan verliest als gevolg van minder klandizie.

En dit is maar 1 voorbeeld. Vergelijkbare dingen kan je ook vrij simpel beredeneren voor allerlei ander werk (schilders, onderhoudspersoneel, etc).

Dus als je voor meer werkeloosheid bent: stem SP.

jo
door jorisw - Sep 5, 2012 om 09:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=harrie schreef op dinsdag 4 sep 2012, 14:14]
Die middengroepgroep is volgens hem de 2 verdieners met een gezamenlijk inkomen vanaf € 80.000,00 p.j.

80.000 euro is gewoon een echtpaar die bijvoorbeeld leraar of verpleegkundige zijn. Dat zijn dus inderdaad de middengroepen.

jobiejoba
door jobiejoba - Sep 5, 2012 om 09:51
134 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas slaat U de plank mis JorisW, want de VVD heeft de BTW en het eigen risico en de eigen bijdragen in de zorg verhoogd en miljarden aan Brussel gegeven.. Hierdoor kunnen consumenten minder uitgeven en is de staatsschuld verhoogd.
Bovendien verdienen mensen in de horeca heel weinig, zowel menige kroegbaas als het personeel. Daar moeten we het niet van hebben.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 5, 2012 om 19:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Rutte belooft iedereen die werkt 1000 euro uit de staatskas.
Maar is dat niet een vorm van stemmen kopen. Want hij brengt wel naar voren maar hij vertelt er niet bij dat er waarschijnelijk geen midderheid hier voor is te vinden. Als het dan niet door gaat kan hij er weer mee af om te zegge, ik wul wel maar ik wordt tegen gehouden want de anderen werken hier niet aan mee, sorry ik wil de wel maar het lkt niet,

hereistom
door hereistom - Sep 5, 2012 om 21:32
732 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 5 sep 2012, 09:23][quote=hereistom schreef op dinsdag 4 sep 2012, 19:39]
De enige partij die nog wel op komt voor de lage en midden inkomens is de SP!

Op korte termijn klopt dat maar als je iets verder kijkt dan de lengte van je neus dan rammelt dat aan alle kanten. Simpel voorbeeld: in de plannen van de SP krijgt iedereen die meer 45000 euro/jaar verdient te maken met hogere lasten (of je dat terecht vindt of niet maakt even niet uit in dit geval). De gevolgen daarvan zijn dat de SP dus geld onttrekt uit de echte economie. De gevolgen laten zich raden. Op vaste lasten en langlopende verplichtingen valt niets te besparen, dus wordt er bespaard op de dagelijkse uitgaven. De gevolgen zijn simpel: winkels en horeca draaien minder omzet met als gevolg dat juist de mensen waar de SP voor claimt op te komen er uiteindelijk de meeste last van krijgen. Het is immers geen ramp door wat minder vaak op een terras of in een restaurant te zitten, maar het is wel uitermate vervelend voor het personeel dat hun baan verliest als gevolg van minder klandizie.

En dit is maar 1 voorbeeld. Vergelijkbare dingen kan je ook vrij simpel beredeneren voor allerlei ander werk (schilders, onderhoudspersoneel, etc).

Jij stemt zeker VVD anders kraam je niet deze onzin uit!
De hogere inkomens en vermogens hebben veel meer te besteden, maar geven minder uit omdat die graag oppotten.
Juist de lagere inkomens laten het geld rollen en steunen dus de economie, dus jou bewering gaat niet op!
De SP is nog de enige partij van belang die opkomt voor de zwakkere in de sameleving!

[quote=jorisw schreef op woensdag 5 sep 2012, 09:26]80.000 euro is gewoon een echtpaar die bijvoorbeeld leraar of verpleegkundige zijn. Dat zijn dus inderdaad de middengroepen.
En deze bewering klopt ook niet, er zijn volgens mij geen normale verpleegkundigen of leraren die 40.000 verdienen!

jo
door jorisw - Sep 6, 2012 om 08:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 4 sep 2012, 20:51]Ik hoorde vandaag dat de politieke figuren de pensioenen nog steeds over de hoogte van hun laatste inkomen wordt berekent, terwijl de rest van de mensheid het midde inkomen als standaard wordt gebruikt. Dus de deze mensen hebben daar in ook al weer een streepje voor.

Mijn pensioen wordt ook gewoon over mijn laatst verdiende inkomen berekend. Dus jouw opmerking kunnen we als ONWAAR bestempelen....

pino123
door pino123 - Sep 6, 2012 om 11:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=hereistom schreef op woensdag 5 sep 2012, 21:32][quote=jorisw schreef op woensdag 5 sep 2012, 09:23][quote=hereistom schreef op dinsdag 4 sep 2012, 19:39]
De enige partij die nog wel op komt voor de lage en midden inkomens is de SP!

Op korte termijn klopt dat maar als je iets verder kijkt dan de lengte van je neus dan rammelt dat aan alle kanten. Simpel voorbeeld: in de plannen van de SP krijgt iedereen die meer 45000 euro/jaar verdient te maken met hogere lasten (of je dat terecht vindt of niet maakt even niet uit in dit geval). De gevolgen daarvan zijn dat de SP dus geld onttrekt uit de echte economie. De gevolgen laten zich raden. Op vaste lasten en langlopende verplichtingen valt niets te besparen, dus wordt er bespaard op de dagelijkse uitgaven. De gevolgen zijn simpel: winkels en horeca draaien minder omzet met als gevolg dat juist de mensen waar de SP voor claimt op te komen er uiteindelijk de meeste last van krijgen. Het is immers geen ramp door wat minder vaak op een terras of in een restaurant te zitten, maar het is wel uitermate vervelend voor het personeel dat hun baan verliest als gevolg van minder klandizie.

En dit is maar 1 voorbeeld. Vergelijkbare dingen kan je ook vrij simpel beredeneren voor allerlei ander werk (schilders, onderhoudspersoneel, etc).

Jij stemt zeker VVD anders kraam je niet deze onzin uit!
De hogere inkomens en vermogens hebben veel meer te besteden, maar geven minder uit omdat die graag oppotten.
Juist de lagere inkomens laten het geld rollen en steunen dus de economie, dus jou bewering gaat niet op!
De SP is nog de enige partij van belang die opkomt voor de zwakkere in de sameleving!

[quote=jorisw schreef op woensdag 5 sep 2012, 09:26]80.000 euro is gewoon een echtpaar die bijvoorbeeld leraar of verpleegkundige zijn. Dat zijn dus inderdaad de middengroepen.
En deze bewering klopt ook niet, er zijn volgens mij geen normale verpleegkundigen of leraren die 40.000 verdienen!

Over verpleegkundige kan ik niet oordelen, leraren verdienen bruto ver over de €40.000,

azou
door azou - Sep 6, 2012 om 12:10
14 Antwoorden / 1 Vragen

nou, het is een kwestie van tijd dat de rijken partij de VVD, ter gronde gaat!!

ze maken heel NL arm.

hereistom
door hereistom - Sep 6, 2012 om 12:18
732 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 6 sep 2012, 11:34]Over verpleegkundige kan ik niet oordelen, leraren verdienen bruto ver over de €40.000
Dat klopt dus niet, gemiddeld salaris van een leraar en verpleegkundige ligt op de 35.000 per jaar!

valerius-2
door valerius-2 - Sep 6, 2012 om 14:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jorisw schreef op donderdag 6 sep 2012, 08:52][quote=valerius-2 schreef op dinsdag 4 sep 2012, 20:51]Ik hoorde vandaag dat de politieke figuren de pensioenen nog steeds over de hoogte van hun laatste inkomen wordt berekent, terwijl de rest van de mensheid het midde inkomen als standaard wordt gebruikt. Dus de deze mensen hebben daar in ook al weer een streepje voor.

Mijn pensioen wordt ook gewoon over mijn laatst verdiende inkomen berekend. Dus jouw opmerking kunnen we als ONWAAR bestempelen....
Die van mij ook maar het veranderd in de afgelopen tijd, degen die al pensioen hadden daar zijn ze van af gebleven. Ik weet niet hoelang u met pensioen bent, maak reeds sinds 1995