we
door wendyschavemaker Apr 14, 2019 om 09:14
Geldzaken & recht

Verlopen cadeaubon

Ik heb een diner cadeaubon gekregen. Gisteren (13-04-2019) wilde ik deze bon verzilveren, bleek de bon niet meer geldig te zijn.(tot 07-02-2019) Het betreft hier een bon van 100 euro. Nu staat er op de kaart dat deze een jaar geldig is na activeren. Nu dacht ik dat ik zelf de kaart moest activeren en dat heb ik tot gisteren niet gedaan. Het blijkt dat de activatie ingaat wanneer de bon is aangeschaft. Deze datum staat niet op de kaart. Hoe kan ik dan weten wanneer de datum is ingegaan? Kan ik hier iets mee, naar mijn idee ontbreken er dan gegevens betreft de houdbaarheid van de kaart.

7444 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2019 om 09:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat info: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/tegoedbon-of-cadeaubon
Kijk ook even bij de voorwaarden van de diner cadeaubon:
Het Tegoed en Saldo van Diner Cadeau is gegarandeerd voor een periode van 1 jaar, tenzij anders vermeld, vanaf de datum van aanschaf van Diner Cadeau en is gedurende deze termijn door Gebruiker opeisbaar overeenkomstig het bepaalde in lid 11. Na deze periode en de omstandigheid als vermeld in lid 11 vervalt iedere aanspraak van de Gebruiker op het Saldo van Diner Cadeau en vervalt het Saldo en/of het Tegoed aan PC. De Gebruiker kan dan op het Saldo en/of het Tegoed geen enkele aanspraak meer maken.

Kijk ook eens hier: https://www.diner-cadeau.nl/helpdesk

we
door wendyschavemaker Apr 14, 2019 om 09:59
Antwoorden / 1 Vragen

dat klopt, maar nergens staat de datum van aanschaf....hoe weet je dan wanneer het jaar is ingegaan....

lo
door lovewinnie Apr 14, 2019 om 10:05
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Staat wel in de voorwaarden.
Ff stukje er uit gepikt

Het Tegoed en Saldo van Diner Cadeau is gegarandeerd voor een periode van 1 jaar, tenzij anders vermeld, vanaf de datum van aanschaf van Diner Cadeau en is gedurende deze termijn door

Dus vanaf datum aanschaf 1 jaar.
Voorwaardes staan vaak niet op de kaart maar op het papieren kaartje wat daar overheen zit/ op zit. Of ze verwijzen naar de voorwaarden online

lottesanne
door lottesanne Apr 15, 2019 om 13:54
438 Antwoorden / 47 Vragen

Je had op diner-cadeau.nl het saldo en de datum kunnen checken. Dit staat duidelijk op de achterkant van de kaart vermeld. Dan had je geweten hoe lang deze kaart geldig was en tot welk bedrag.

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2019 om 10:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zal je de bon op/na 8 februari 2018 hebben ontvangen. Inderdaad weet je met die bonnen de exacte aanschafdatum niet, maar je weet in ieder geval dat deze moet liggen vóór de datum dat je de bon hebt ontvangen. Erg jammer, het zijn ook waardeloze dingen dat soort bonnen.

lottesanne
door lottesanne Apr 15, 2019 om 13:55
438 Antwoorden / 47 Vragen

Op de achterkant van de kaart staat duidelijk vermeld hoe je de datum en het saldo kunt checken.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 14, 2019 om 13:06
683 Antwoorden / 5 Vragen

De verkoper van de bon heeft nu € 100,00 netto verdiend. Ik weiger altijd alle kadobonnen, behalve die van de Nederlandsche Bank, ook wel eurobiljetten genaamd. Nooit geen problemen mee. Ik kan er echt overal en in het buitenland mee betalen. U kunt te allen tijde de geldigheidsduur op internet controleren (staat ook vermeld). Wanneer heeft u de bon gekregen en weggelegd?

costnix
door costnix Apr 14, 2019 om 13:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

.

costnix
door costnix Apr 14, 2019 om 13:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs de DNBbonnen in guldens zijn nog steeds in wisselbaar voor exemplaren in Euro’s:
https://www.dnb.nl/betalingsverkeer/guldens-oude-valuta/overzicht-om-te-wisselen-biljetten/dnb344377.jsp

jo
door jorisw Apr 14, 2019 om 15:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dus als jij voor je verjaardag een cadeaubon krijgt, zegt je dat recht in het gezicht van de gever dat je z'n cadeau niet hoeft en dat je geld wilt????

diumenge
door diumenge Apr 14, 2019 om 15:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nooit geen problemen mee... Dus altijd problemen mee?

Ka
door Kassagebruiker Apr 14, 2019 om 18:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

Mensen die mij kennen en op feestjes enz komen weten dit van mij, dus ze geven dat mij niet. Dus Joris W., ik hoef het ze niet te zeggen, ze weten het. Maar als iemand het niet weet, ja, dan zeg ik het. En Diumnge, ik heb er nooit problemen mee, ik krijg en accepteer ze niet. En het is voor de gever eenvoudiger om € (in dit geval) € 100 cash te geven als om eerst zo'n rottige kado kaart te gaan kopen.

tenormin
door tenormin Apr 15, 2019 om 00:45
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Ik hoef (ook) geen cadeaubon (nen). Vraag om een Eau de Parfum en dan 'lapt' men. Ik blij, iedereen blij. En extra bloemetje neem ik ook dankbaar in ontvangst.  Maar, uitzondering bevestigen de regel: zwager wil boekenbon voor Paagman: dat is duidelijk in de familie! En op de Fred in Den Haag: denk maar niet dat hij zijn bonnen laat verlopen. Maar dat heet, naar ik denk: communicatie.

sira
door sira Apr 15, 2019 om 21:25
2323 Antwoorden / 24 Vragen

@Diumenge
Nooit geen problemen mee... Dus altijd problemen mee?

+10

Ka
door Kassagebruiker Apr 16, 2019 om 01:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

Sira, zelf nooit een foutje gemaakt? Is dit een forum of een taalkunde site?

sira
door sira Apr 16, 2019 om 20:02
2323 Antwoorden / 24 Vragen

Kassagebruiker, ik geef geen +10 omdat jij een fout maakt, maar ik geef een +10 omdat Diumenge opmerkzaam is.

Maar dit wil niet zeggen dat ik vind dat het Nederlands van veel mensen tegenwoordig bar en boos is, zowel schrijven als spreken en dan heb ik het niet over typefouten. Bij een officiële brief of sollicitatie wordt daar echt wel naar gekeken.

Ka
door Kassagebruiker Apr 17, 2019 om 00:22
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Sira, ik solliciteer niet meer, troost je.

marita5
door marita5 - Apr 14, 2019 om 13:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WendySchavemaker ,

Hoe kan ik dan weten wanneer de datum is ingegaan?

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.diner-cadeau.nl/saldocheck

mo
door mof - Apr 15, 2019 om 13:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt er weinig mee. Degenedie de kaart heeft gekocht en aan u geschonken had u op de hoogte van de regels moeten brengen.

lottesanne
door lottesanne Apr 15, 2019 om 13:56
438 Antwoorden / 47 Vragen

Onzin, als je zo'n kaart krijgt, kun je zelf ook wel wat moeite doen om het e.e.a. te checken.

Gr
door Grunn1 Apr 15, 2019 om 23:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Staat inderdaad allemaal of op de kaart of op het doosje waar die inzit

sinypots
door sinypots - Apr 15, 2019 om 15:08
55 Antwoorden / 1 Vragen

De dinercadeaubon is de meest verschrikkelijk bon, die er is!!. Er staat inderdaad: 1 jaar na activeren, maar dat is niet juist. Ik zorg voor een stel met een beperking, hebben geen computer etc. Toen ik de bonnen voor hun wilde activeren, waren ze verlopen, dus..... weg geld. Schandalig. Zal ook nooit zo'n bon kopen en heb het links en rechts al verteld. In mijn familie en kennissenkring koopt niemand meer zo's bon. Ik vind het zelfs oplichterij.

sira
door sira Apr 15, 2019 om 21:31
2323 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas heb ik nog nooit een dinerbon van € 100,- cadeau gekregen, maar zou ik zo'n bon van iemand krijgen, laat ik hem niet maanden liggen, maar gebruik hem zo snel als mogelijk, zodat ik de gulle gever (nogmaals als bedankje) kan vertellen waar en hoe lekker ik daar heb gegeten.
Een reactie achteraf zal de gever zeker waarderen.

Gr
door Grunn1 Apr 15, 2019 om 23:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@sinypots, klopt niet wat je schrijft. Bij verkoop wordt de cadeau kaart geactiveerd en is vanaf dat moment 1 jaar geldig. Online is eenvoudig na te kijken tot wanneer de kaart geldig is.
Alle cadeau kaarten worden op het moment van verkoop geactiveerd anders zouden dezen al verlopen kunnen zijn bij aankoop als ze al een jaartje in de winkel liggen.
In de meeste winkels (vooral zaken als primera e.d.) waar je deze kaarten kan kopen hebben ze inmiddels tientallen verschillende kaarten te koop, voor alles is wel een kaart te krijgen.

koekeloer
door koekeloer - Apr 15, 2019 om 21:26
562 Antwoorden / 18 Vragen

Info over saldo en datum kan je on line bekijken

he
door hermann46 - Apr 17, 2019 om 08:07
1 Antwoorden / Vragen

Ga eens ter informatie na wissel.nl , die kopen bonnen op.
Heb ik ook gedaan ruilen voor tegoed bol.com

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 17, 2019 om 08:16
7180 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @hermann46
https://www.wissel.nl/