ev
door eveline1 Jan 23, 2007 om 11:29
Geldzaken & recht

Verpeste Bruidsreportage

Mijn zoon en schoondochter zijn vorig jaar 2006 getrouwd en hebben hun bruidsreportage laten maken door Meester Vakfotograaf [naam verwijderd - redactie] uit Hoogerheide. Na veel aandringen heeft mijn zoon zijn reportage gekregen met negatieven>de reportage is erg slecht gemaakt en afgedrukt.De Fotograaf reageert nergens meer op ik ben nu op zoek naar meer gedupeerden.Heb de reportage laten zien aan een andere fotograaf en deze beoordeelde de reportage als klungel en prutswerk een amateur zou het beter hebben gedaan.

Graag reacties als u ook enige ervaring hebt met deze Meester Fotograaf

3508 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het om meer gaat dan de ervaringen: zoals ik uw opmerking lees is de fotograaf ernstig te kort gekomen in het leveren van een prestatie en/of tekortgekomen on het (goed) naleven van een overeenkomst volgens het BW boek 6, zie bij bijgaande link:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html, daarnaast ben ik van mening dat u ook nog een beroep kunt doen op het gestelde in Boek 7 ten aanzien van een consumentenaankoop/dienstverlening en kijk dan ook eens bij

www.consuwijzer.nl en

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

de fotograaf is duidelijk nalatig en op basis van de wet ook verplicht tot schadevergoeding. Dat geldt niet alleen m.b.t. het bedrag dat u heeft betaald voor de fotoreportage maar ook voor "het verpest hebben", omdat een dergelijke repartage verwachtigne geeft en emotionele waarde heeft.

Wat u te doen staat is de fotograaf een brief zenden, aangetekend, waarin u uw klacht duidelijk maakt en onder verwijzing naar de genoemde wetsartikelen schadevergoeding vordret (aan de foto's zal helaas weinig meer te doen zijn). Ga eventueel na of de fotograaf is aangesloten bij een branchevereniging die op haar beurt weer is aangesloten bij een geschillencommissie.t

ve
door verwijderd - Jan 23, 2007 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerrit Altena,

dankje wel voor het antwoord ik heb inmiddels deze fotograaf een aangetekend schrijven gestuurd met bericht van ontvangst maar hij haalt de brieven niet op beantwoord geen telefoontjes die we achterlaten op het antwoordapparaat. We hebben het nu in handen gegeven bij de Rechtsbijstand verzekering DAS daar heeft zich ook 1 gedupeerde gemeld met de zelfde klachten, wat ik nu wil is meer mensen te benaderen met de zelfde ervaring met meer sta je sterker. Volgens zijn algemene voorwaarden is hij aangesloten bij Burafo en voor de rest niets te vinden alleen een opsomming van waar hij afgestudeerd is in Cambridge

m.vr.gr. marion

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zult het helaas met de reportage moeten doen, want hij kan moeilijk over gemaakt worden.
Ook geld terug eisen zal moeilijk gaan omdat je moeilijk kan bewijzen dat er prutswerk is geleverd als het gaat over een kunst als fotografie en het maken van reportages.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een bruidsreportage bij freddie jones gedaan inderdaad het zijn zeer slechte foto's.Maar wij hebben helaas getekent , wel onder druk van de fotograaf hij zij dat het volgens hem wel goed was en dat we blij moesten zijn dat hij geen extra kosten had berekend met veel ruzie en omdat we 600 euro hadden aanbetaalt en bang waren dat we dat geld anders kwijt zouden zijn.We hebben ook geen goede fotlolijsten en digitalen boekjes gehad, iedereen was ineens failliet die spullen aan hem leverde.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dimi.

Als je het goed vindt dan zou ik je graag willen aanmelden bij onze advokaat er is wel degelijk wat aan te doen vandaar dat ik meer gedupeerde zoek je klachten komen precies overeen met die van ons en nog een echtpaar graag zou ik telefonisch of per e-mail in kontakt met je willen komen

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zal  het geen nut hebben om dit via de advocaat te doen.

Dit hebben we zelf ook al geprobeerd.

Dit komt omdat je een contract hebt ondertekend en je dan zelf heel zwak staat

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste demi,

ben het niet helemaal met je eens zie ook het schrijven van gerrit altena.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eveline,

Ik wil jullie eventueel wel helpen als dat voor jullie nut heeft, maar dan heb ik wel een e-mail adres of telefoonnummer nodig.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Dimi,

Wat is dit nu voor een raar antwoord?
Staat er dan in zo'n contract dat men slechte foto's moet accepteren?
Dat men alles wat rond zo'n bruidsreportage behoort te zitten zoals een fotoboek en een behoorlijk formaat van de foto's niet mag verwachten?
Kortom, dat alle knuliigheid geheel ter nadele van de bruid&bruidegom zal zijn en dwingend geaccepteerd moet worden?

Welnu, elk contract/overeenkomst mag nooit die bepalingen bevatten die volgens het nederlands recht verboden is en voorzover de vraagsteller een juist beeld geeft dan valt hier wel degelijk met succes te procederen al vind ik de weg via een incassobureau zoals Nedincasso een betere weg.
Het enige dat daarvoor noodzakelijk is , is een beoordeling van de bruidsfoto's door een onafhankelijke vakfotograaf en die beoordeling op papier te hebben + alle kosten die vraagsteller heeft gemaakt en nog zal moeten maken om zijn recht te krijgen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

In mei 2006 zijn wij getrouwd en hebben onze bruidsreportage laten maken door "meester vakfotograaf' Freddy Jones. Ook wij hebben veel problemen gehad met deze beste man. Op de dag zelf is hij halverwege de dag zomaar verdwenen, dus we missen nu een deel van de dag in het album. We hadden alleen de aanbetaling gedaan en hebben na de bruiloft 1 x contact gehad met hem. We moesten eerst betalen voor we het album zouden krijgen. Dit weigerden wij, omdat we al onze twijfels begonnen te krijgen over deze man.

Via onze rechtsbijstand hebben we het een en ander uiteindelijk geregeld; o.a dat we het album toegestuurd hebben gekregen en hebben niks meer bij hoeven te betalen, we hebben nu zelfs een groot deel van ons geld teruggekregen.

Het resultaat is dermatisch slecht dat zelfs onze amateur foto's nog beter zijn geworden dan die van hem. Helaas hebben wij geen negatieven erbij gekregen, anders hadden we er misschien toch nog iets moois van kunnen maken.

Ik raad echt iedereen af om met deze man in ze te gaan,  het is echt een behoorlijke domper op je dag namelijk.

Succes

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk ook eens op onderstaande link, er zijn veel meer gedupeerden van deze fotograaf

http://www.oproep.nl/advertDetail.php?Id=6702

groetjes Mirjam

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mirjam,

als je de moeite witl nemen kun je onder Radar nog meer gedupeerde vinden, wij hebben het nu inmiddels ook bij een rechtsbijstandverz. gestuurd nl. DAS welke rechtsbijstandverz. heb jij gehad en welke tussenpersoon.Ik ben nu zover ik weet is hij niet meer te vinden in Hoogerheide heb jij soms een verblijfplaats van hem??

vr. groeten Eveline

ve
door verwijderd - May 25, 2007 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Eveline,

wij zijn geholpen door Arag rechtsbijstand, dhr de Vries, heeft ons goed geholpen.

heb ook al mijn verhaal gedaan bij radar, dus hoop een ieder er mee te kunnen helpen.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het onderstaande verhaal heb ik reeds ook op trosradar.nl geplaatst, voor de volledigheid meld ik het hier ook bij kassa:

Wij hebben niets met deze man te maken, maar toch zijn we slachtoffer van deze oplichter.

We komen er net achter dat er een verhuisservice door TPG Post in werking is gesteld waarin staat dat de heer Jones plotseling op ONS adres in Hoogerheide zou zijn gaan wonen. Niets is minder waar!!!

Het ziet er naar uit dat deze man zijn sporen probeert te wissen. Ik
ben er heen gegaan en heb even met een buurtbewoner gesproken. Deze
vermoedde aan de hand van 'de verhalen' dat ze geemigreerd zouden zijn.

Nu ik lees wat voor praktijken deze man er op na hield, zal ik het niet nalaten hiervan aangifte te doen bij de politie.

Uit veiligheidsoverwegingen wil ik hier mijn adres niet noemen, ik
heb liever geen mensen aan de deur die verhaal willen komen halen op het verkeerde adres, maar
ik kan u zeggen dat als u een ander adres vindt dan de Acacia 26 te
Hoogerheide, dat dat NIET KLOPT!

Tenslotte: als mensen hier nog aanwijzingen hebben die ik kan
gebruiken om mijn aangifte bij de politie kracht bij te zetten, dan zou
ik dit graag vernemen.

Mvg,

Patrick

ve
door verwijderd - Oct 2, 2007 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allen,

Vanavond om 21.05 op nedeland 1 zal in Tros Opgelicht de beruchte fotograaf besproken worden. Kijken dus!

Groet, Mirjam

ve
door verwijderd - Oct 2, 2007 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

mailadres verwijderd door de redactie