ot
door otis-sara 10 jan. 2019 om 19:34
Geldzaken & recht

Verplicht te betalen ondanks retour, wat te doen?

Beste forumleden,

Op 1 december 2018 heb ik een pakket retour gezonden naar Cluse (aangetekend en met verzekering). Cluse is een website voor o.a. horloges. Ongeveer op het moment dat ik het pakket retour stuurde ging het mis met Cluse. Het bedrijf is een rommeltje en is onbereikbaar (zie o.a. klachten op Trustpilot). De Duitse PostNL (Hermes) geeft aan dat mijn retour 'Deliverd' is maar Cluse weigert mijn retour te accepteren, volgens hen hebben zij mijn pakketje niet ontvangen ondanks dat de Duitse Track & Trace dit aangeeft. Dit omdat PostNL in de T&T laat zien dat het bij hen in het depot ligt. Omdat Cluse zowel telefonisch als via het klacht/klantformulier niet te bereiken is heb ik AfterPay ingeschakeld. Dit omdat ik de producten via AfterPay had besteld. AfterPay heeft met al mijn gegevens gevraagd of mijn retour nu gehonoreerd kan worden maar Cluse weigert dit en zegt dat ik verantwoordelijk ben en ik tóch moet betalen. PostNL is inmiddels een tweede onderzoek gestart ondanks dat de eerste uitkomst 'Deliverd' was.
Mijn vraag: wat moet ik nu doen? Wat zijn mijn rechten als consument?
Handig om te weten is dat ik nog geen Rechtsbijstandsverzekering heb.

2045 8 Rapporteer
Ge
door Genee - 10 jan. 2019 om 19:47
1386 Antwoorden / 1 Vragen
1

Is er niet getekend voor ontvangst?
Pakket was ook nog verzekerd, dus de verzekering maar inschakelen.

door tijger1 - 10 jan. 2019 om 19:56
37082 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik zou om te beginnen maar eens informeren bij Post.nl. Als hun T&T aangeeft dat ze het nog niet uitgeleverd hebben, hoe kan die Duitse dan anders zijn? En moest er niet getekend worden voor ontvangst?

ot
door otis-sara - 10 jan. 2019 om 21:05
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Reactie op de twee reacties:
PostNL heeft al onderzoek gedaan en zegt (en dat is ook te zien op de Duitse website van de Duitse PostNL) dat de status 'Deliverd' is. 
Cluse blijft echter volhouden dat dit niet zo is.
De verzekering is bij PostNL afgesloten.

door heremietkreeft - 10 jan. 2019 om 22:15
8609 Antwoorden / 147 Vragen
0

Dan claimen op basis van verzekering bij post.nl

ju
door juliomariner - 11 jan. 2019 om 00:12
276 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vreemd dat het in Dld door Hermes en niet door de Deutsche Post/DHL werd overgenomen. Bij mijn weten doet PostNl normaal geen zaken met Hermes

door panter22 - 11 jan. 2019 om 08:46
2140 Antwoorden / Vragen
1

Voordat het pakket overhandigd is aan een medewerker van Cluse, moet er voor getekend worden.
Heeft Postnl je een bewijs gestuurd van de handtekening.
In Nederland kun je de handtekening op T&T zien. Hoe zit dat bij Hermes? Heeft de ontvanger getekend?
Als er niet getekend is, dan kun je de verzekering inschakel. 
Is er wel getekend, Paypal.

door jokeromy 11 jan. 2019 om 13:28
29 Antwoorden / 3 Vragen

PayPal inschakelen kan alleen  als je met PayPal betaald heb

door panter22 11 jan. 2019 om 17:32
2140 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk. Het is afterpay en geen paypal.

door jhogaarts - 11 jan. 2019 om 12:24
33 Antwoorden / 1 Vragen
0

misschien hebben ze het wel zo voor de deur gezet. Is hier normaal

door jokeromy - 11 jan. 2019 om 13:32
29 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste panter PayPal  kan alleen wat voor je doen als je ook met PayPal betaald  heb

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

He
HeidiS - 14 jan. 2019 om 14:58
Garantie & verzekeringen

Uitkering verzekering

Binnen welke termijn zou een verzekeraar tot uitkering moeten overgaan? Inmiddels zit ik 3 maanden te wachten op de uitkering van een uitvaartverzekering. Lees meer

pret - 14 jan. 2019 om 22:19
Winkels & webshops
Online aankoop 2e handslaarzen

Online aankoop 2e handslaarzen

Ik heb via een online winkel 2e hands z.g.a.n. legerkistjes gekocht. Tijdens eerste wandeling liet na 10 min rechter zool los, 5 min later ook de linkerzool.
heb met leverancier contact gezocht en die bied een korting aan op volgende aankoop bij hem. Daar ben ik het niet mee eens wil graag mijn geld terug.
Nu zegt hij dat dit niet kan omdat de laarzen niet meer te verkopen zijn. Ik ben v ... Lees meer

an
annekeanneke - 17 jan. 2019 om 15:43
Auto & vervoer

E-bike gekocht! Accu stuk en geen geld terug.

Wij hebben een e-bike gekocht en 2 x kunnen fietsen, waarna de ondersteuning weigert.
2x de fiets terug gebracht om na te laten kijken en tot nu ..geen ondersteuning die het doet.
Nu kunnen we de fiets ophalen en is niet gerepareert. We hadden geen garantie omdat het een 2e handse fiets is.
Als we willen kunnen we een andere fiets nemen en dan wel met geld erbij leggen.
En geld ... Lees meer