mi
door minicucci Apr 23, 2020 om 19:55
Geldzaken & recht

Verstopte wc, geen calamiteit

Mijn broer woont in een huurhuis met 1 wc, die is nu al 4 weken verstopt. Woningbedrijf weigert langs te komen vanwege Corona, noemt dit geen calamiteit.
Mijn broer poept en plast dus al 4 weken op een emmer en dat kan dus nog wel maanden duren, dit is toch niet normaal? Hij heeft uiteraard al van alles zelf geprobeerd om het op te lossen maar dat lukt niet. Valt dus nu echt niet onder spoedreparatie?

5818 25 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 23, 2020 om 20:02
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is inderdaad geen doen en voorlopig is er geen zicht op reparatie vanwege de Coronacrisis.
Misschien biedt een campingtoilet een tijdelijke oplossing.

pe
door peentjes - Apr 23, 2020 om 20:49
421 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens deze link is de huurder verantwoordelijk voor het oplossen van de verstopping.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning

tenormin
door tenormin - Apr 23, 2020 om 20:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat woningbedrijf handelt volledig tegen de regels. Dit is een nood situatie. En er moet iemand komen die dit verhelpt. Uw broer hoeft  niet in de dichte nabijheid van de reperateur te zijn, maar dit moet wel degelijk zo snel als mogelijk worden opgelost. Wij allen hebben juist van de Woningbouw Vereniging een brief gekregen wat wel en geen noodsituaties zijn. Dit valt onder noodsituatie. Dus neem (weer) contact op, zou u zelf tegenwoordig kunnen doen zonder tussenkomst van een WBV, hier hebben wij allerlei telefoonnummers en bedrijven waarmee de WBV zaken doet. Dus vraag wie u zo spoedig mogelijk kan bellen.

panter22
door panter22 - Apr 23, 2020 om 21:15
6599 Antwoorden / Vragen

Ontstoppen van een verstopte wc is voor rekening van de huurder. Betaalt je broer niet elke maand een paar euro voor een ontstoppingsfonds? Zo niet, dan het plaatselijke ontstoppingsbedrijf maar bellen en betalen.

lo
door lovewinnie - Apr 23, 2020 om 22:14
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Maar moet de huurder dit niet zelf betalen? Oplossen?  Dacht van wel.
Dan kunt u gewoon random iemand bellen . Woningbouw gaat meen niet over deze kleine reparaties .

Iv
door Ivo W - Apr 23, 2020 om 22:31
729 Antwoorden / Vragen

Dit is een zaak voor de huurder om op te lossen. Wanneer de verhuurder niet iemand langs wil sturen staat het de huurder dus volledig vrij om zelf iemand anders te regelen. Uiteraard op kosten van de huurder zelf..

De reden dat riool ontstoppen voor rekening van de huurder is, is ook heel simpel. Veruit de meeste verstoppingen ontstaan doordat bewoners zaken doorspoelen die niet in het riool thuis horen.

tenormin
door tenormin - Apr 23, 2020 om 22:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

4 Mensen die schrijven dat dit voor kosten van de huurder is. Hier gelukkig niet. Glasbreuk, Liftstoring, Verstopping, Centrale Verwarming: een ieder kan deze bedrijven zelf bellen, op kosten van de WBV.

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2020 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan heeft u een onderhoudscontract bij de wbv.

br
door bravehenk Apr 24, 2020 om 01:32
206 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook niet. Sterker nog wij kunnen rechtstreeks een aangewezen riolerings bedrijf bellen. Deze werkt zowel voor WBV als Gemeente dus nagelang de aard en  plaats van de verstopping gaat rekening naar WBV en/of Gemeente.Ik heb geen onderhoudscontract.

panter22
door panter22 Apr 24, 2020 om 08:13
6599 Antwoorden / Vragen

@tenormin,
De kosten die je noemt zijn servicekosten. Daar betaal je elke maand voor en 1 keer per jaar krijg je een afrekening per straat, wijk of flatgebouw.
Dat gaat echt niet op kosten van de woningstichting.
@Brave Henk, betaal je niet per maand voor klein onderhoud voor deurkrukken, kranen etc?

Gr
door Grunn1 Apr 24, 2020 om 09:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ook hier betalen we een paar euro per maand aan service kosten waar dit in zit en nee er komt geen afrekening aan het einde van het jaar.

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2020 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is gewoon ern abonnementje. Maar als je dat niet hebt, of je wbv heeft dat niet, dan moet je zelf betalen of optreden.

lo
door lovewinnie Apr 24, 2020 om 14:50
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb je een service abonnement. Is niet verplicht of standaard

tenormin
door tenormin Apr 24, 2020 om 14:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nogmaals, ik heb een serviceabonnement, maar al eerder geschreven: verstoppingen en andere grote zaken is voor rekening van deze Woningbouw. Misschien voor een ieder niet te begrijpen, laat het misschien er maar af, maar het is hier nu eenmaal zo.

Thecla58
door Thecla58 Apr 24, 2020 om 15:13
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik betaal per maand 'servicekosten'. Dat bedrag is opgebouwd uit: glasfonds, elektriciteit gemeenschappelijke ruimte, ontstoppingsfonds en schoonmaal gemeenschappelijke ruimte.
Bij mijn wbv krijg je een bandje te horen dat als het om verstopping gaat je rechtstreeks naar het ontstoppingsbedrijf kunt bellen.

tijger1
door tijger1 Apr 25, 2020 om 00:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit heeft helemaal niets met servicekosten te maken. Sommige wbv's sluiten een abonnementje af voor kleine herstellingen en bijvoorbeeld een ontstoppingsfonds, maar hebben ze dat niet, of heb je dat niet afgesloten, dan is dat gewoon voor eigen rekening.

tenormin
door tenormin Apr 25, 2020 om 00:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik al honderd keer geschreven: service kosten zijn voor kleine karweitjes. Waar het nu om gaat is, bij mijn WBV voor hun kosten, niet voor de bewoners. Lees dan eens alle commentaren in het algemeen. Niet specifiek tegen jou bedoelt @tijger1, maar iedereen die met wet toestanden links komt. Ik weet toch gvd wel hoe hier hier gewoon gaat?

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2020 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat uw broer niet de eerste de beste van Google nemen.

Hij kan ook een veer kopen bij een bouwmarkt.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 23, 2020 om 23:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo MinniCucci,

Dit kan echt niet door de beugel.

Neem zo spoedig mogelijk contact op met de huurdersvereniging of met de plaatselijke afdeling van de SP.

panter22
door panter22 Apr 24, 2020 om 08:14
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een koophuis?

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2020 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt de SP de verstopping verhelpen?

Magnum007
door Magnum007 Apr 24, 2020 om 12:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Panter,

Ik heb gelukkig geen koopwoning in deze crisistijden,alhoewel ik bijna er 1 had gekocht toen vlak voor de economische crisis van 2008 veel mensen een te hoge hypotheek kregen aangesmeerd door de banken....

En Tjjger,

De SP heeft teams,dIe misstanden aanpakken bij Sociale huurwoningen.

me
door mein33 Apr 24, 2020 om 13:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Komt de SP de verstopping verhelpen?

Natuurlijk, de voormalige communisten doen toch alles voor elkander, dus ook je Plé ontstoppen.
Met een beetje mazzel komt @magnum het zelf doen namens zijn vriendenclub !

justmeagain
door justmeagain - Apr 24, 2020 om 00:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

Hij is leuk. Bel de SP voor uw verstopte wc!
Maar even serieus, de politiek is toch voor belangrijke zaken? Daar valt een verstopt toilet nu niet echt onder.

Magnum007
door Magnum007 Apr 24, 2020 om 00:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

De SP is 1 van de weinige politieke partijen ,die opkomt voor de huurders van Sociale huurwoningen.

Sommige afdelingen van de SP hebben speciale teams ,die misstanden aanpakken.

justmeagain
door justmeagain Apr 24, 2020 om 00:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum dat is mooi van de SP maar hier hebben we het toch echt niet over misstanden.

Magnum007
door Magnum007 Apr 24, 2020 om 12:24
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Een wc moet gewoon gerepareerd worden in een sociale huurwoning.

rj
door rjw Apr 24, 2020 om 15:19
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@magnum: wederom een verkeerd antwoord dat je geeft. De afvoer is niet kapot, maar verstopt. Er hoeft dus niet gerepareerd te worden. De site van de overheid is heel duidelijk op dit gebied:

Verantwoordelijkheid huurder:
Schoonhouden en ontstoppen van het binnenriool tot het aansluitpunt vanuit het woongedeelte van het gehuurde op het gemeenteriool dan wel het hoofdriool voor zover de riolering door huurder bereikbaar

Bij dit onderwerp staat geen enkele verantwoordelijkheid voor de verhuurder.

bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning

1paul
door 1paul - Apr 24, 2020 om 08:19
3144 Antwoorden / 0 Vragen

Ontstoppingen zijn in principe voor de huurder tenzij er een gebrek aan ten grondslag ligt OF er moet iets anders zijn afgesproken in het huurkontrakt....

https://www.makas.nl/upload/pdf/beheer-huurder-verhuurder.pdf

rechtinjestad
door rechtinjestad - Apr 24, 2020 om 08:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor dit is echt wel een basisbehoefte en de voorzieningen daarvoor dienen te werken, ongeacht wie de oorzaak is van het probleem . ( want daarover ontstaat soms discussie ). Uw broer dient de verhuurder in gebreke te stellen, hem nog een paar dagen te gunnen om het probleem op te lossen, waarna uw broer stelt een derde opdracht te geven zijn wc te maken , het probleem op te lossen op kosten van verhuurder indien blijkt dat het probleem is veroorzaakt door hem. Uw broer kan ook stellen dat hij deze kosten de aankomende maand verrekent met de huurpenningen.Wel aangetekend versturen ! Ik ben het niet eens met bovestaande dat huurder in dit geval het probleem dient op te lossen want het Besluit kleine herstellingen eist dat kleine gebreken door huruder zelf worden gedaan, maar het lijkt erop dat er een probleem in de standpijp. Dit kan ook komen doot gedrag van andere huurders, waarvoor verhuurder verantwoordelijk is, omdat het leidt tot een gebrek aan andere wonignen.

Gr
door Grunn1 Apr 24, 2020 om 09:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk even bij mijn reactie en dan bij punt 1, indien je hier als huurder geen bijdrage hoervoor betaald zijn de kosten volgens het burgelijk wetboek voor de huurder.

Magnum007
door Magnum007 Apr 24, 2020 om 12:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Rechtinjestad,

Kun je graag wat vaker reageren op dit forum?

rj
door rjw Apr 24, 2020 om 19:39
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@rechtinjestad: misschien beter even de site van de Rijksoverheid bekijken (link staat in een reactie van mij een paar antwoorden hierboven) voordat je onzin gaat verkondigen waarmee je mensen nog verder mee "de stront" inhelpt (no pun intended).

justmeagain
door justmeagain Apr 24, 2020 om 23:36
623 Antwoorden / 8 Vragen

En waar leest @rechtinhestad dat het om een woning met een standpijp gaat?
Het kan een normaal rijtjeshuis zijn er wordt nergens over een flat, appartement of bovenwoning gesproken en daarnaast is de link naar de site van de Rijksoverheid al gegeven en die is kraakhelder.

U zit er compleet naast met uw advies.

Gr
door Grunn1 - Apr 24, 2020 om 09:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk wat er in de huurvoorwaarden staat betreffende onderhoud.  Bij de meeste woningbouwverenigingen betaal je een paar euro per maand voor een glasverzekering en klein onderhoud en daar valt dit dan onder. Betaal je hier niks voor dan zijn de kosten voor je zelf en kan je gewoon een ontstoppingsbedrijf inschakelen.
Hieronder een kopie van een stuk hierover van de algemene voorwaarden van mijn woningbouwvereniging.

Het onderhoud en de reparaties door verhuurder en toegang tot de woning
1. Op grond van de toeslagen voor glasverzekering, voor klein onderhoud en voor ontstoppingen worden de volgende werkzaamheden, waarvan de kosten volgens de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek en de richtlijnen van het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer voor rekening van de huurder komen, door de verhuurder zonder berekening uitgevoerd:
a. herstellen van alle aan de buitenzijde van de woning gelegen glasruiten;
b. ontstoppen van rioleringen;
c. herstellen of vernieuwen van hang- en sluitwerk als deurkrukken, uitzetijzers, sloten
enz.;
d. ontstoppen van en kleine reparaties aan afvoeren van gootstenen, wastafels enz.;
e. vernieuwen van closetsokken, -zittingen, reparaties aan stortbakken, kranen,
kraanleertjes enz.;
f. vernieuwen van spiegels, schakelaars, stopcontacten enz..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2020 om 09:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als de verstopping in de afvoer van het toilet zit kan het zijn dat de kosten voor ontstopping wel degelijk voor zijn rekening zijn. Als de rioolafvoer in zijn totaliteit verstopt zit is het een andere kwestie maar dan zou ook op andere punten zoals bijv. de keukeafvoer niet functioneren.

Al met al een lastige kwestie als bijv. het gebruik can coaustic soda of ander sterk anti verstoppingmiddel geen soulaas biedt.

De stellingname van de verhuurder dat er geen sorake is van een calamiteit bestrijd ik en ik zie ook het probleem niet dat zij een loodgieter zenden die binnen de RIVM voorschriften de kwestie oplost. Uw broer behoeft er niet 'boven op te staan'.

Het lijkt mij goed dat u dit probleem kenbaar maakt bij de https://www.woonbond.nl/ hoewel men daar mogelijk uitsluitend advies kan geven als de woning geen woning in de sociale huursector is. Er kan ook advies worden gevraagd bij www.juridischloket.nl

Het meest snelle is wel een lokale loodgieter/klusjesman inschakelen en als die dan consteerd dat de verstopping niet aan uw broer te verwijten is maar wel voor rekening van de verhuurder is, daar het bedrag van de rekening claimen. Is er sprake van een wonigbouwcorporatie, dan heeft die een huurdersbelangenorganisatie waar uw broer met de klacht terecht kan.

mr
door mrmoto - Apr 24, 2020 om 09:59
167 Antwoorden / 4 Vragen

na het totale relaas gelezen te hebben hier dus mijn reactie ,als uw broer al 4 weken op een emmer poept en piest wat doet hij dan met de volle emmer ? , je kan als de woningbouwvereniging blijft weigeren om de verstopping te verhelpen aandragen : zet bij mij een DIXIE voor de deur dan poep ik wel op straat in de DIXIE (verplaatsbare nood toilet)

panter22
door panter22 Apr 24, 2020 om 10:37
6599 Antwoorden / Vragen

Die leegt hij in de tuin. Gratis mest en water. Net als vroeger.

getty
door getty Apr 24, 2020 om 11:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zelf laten repareren en indien het geen verstopping is veroorzaakt door meneer zelf, de nota opsturen naar verhuurder.

mr
door mrmoto Apr 24, 2020 om 12:38
167 Antwoorden / 4 Vragen

en alstie in mokem woont : twee hoog het raam uit ,net als vroeger !

mr
door mrmoto - Apr 24, 2020 om 10:04
167 Antwoorden / 4 Vragen

ook een optie is om een klapstoel mee te nemen naar de WBV en daar in het gebouw plaats te nemen en gebruik te maken van de toiletten van de WBV. je kan ook kontact opnemen met de plaatselijke krant en aldaar je relaas doen .Alleen hier je nood te klagen zal niet veel mensen bereiken zoek de publiciteit !

panter22
door panter22 - Apr 24, 2020 om 10:42
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe de wc verstopt geraakt. Gooit je broer er van alles in? Vet, wc doekjes, etensresten etc?
Is er een wc blokje met houder in terecht gekomen?
Tegenwoordig schijnen er mondkapjes en plastic handschoenen in gegooid te worden.

pe
door pebk Apr 24, 2020 om 13:02
581 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit relevant voor het recht dat de huurder wel of niet heeft?

panter22
door panter22 Apr 24, 2020 om 18:34
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien weet iemand wat broer nog kan proberen om de verstopping op te heffen.

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2020 om 12:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Glasbreuk, Lifstoring, Verstopping en CV vallen (hier) niet onder servicekosten. De servicekosten zijn bedoeld voor andere kleinere zaken zoals deurknoppen vastzetten, de CV komen bijvullen (kan ik niet bij) en andere kleine dingen die er kapot gaan. Daar betaal ik dus wel voor, niet voor de bovengenoemde zaken. Dat zijn kosten voor de WBV. Toen ik een verstopping in de douche had heb ik zelf het bedrijf gebeld en uiteraard van de WBV nooit een rekening ontvangen. Vind het echt van de zotte dat iemand vandaag de dag op een emmer moet poepen. Je zal maar in een flat wonen: en dan. Ik begrijp die woningbouw niet.

panter22
door panter22 Apr 24, 2020 om 18:35
6599 Antwoorden / Vragen

Hebben jullie geluk dat het gratis is,

tenormin
door tenormin Apr 24, 2020 om 18:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Of het 'gratis' is waag ik te betwijfelen, huur is navenant, wel onder de bijna lijn. Maar iedereen blijft maar zeuren dat ik het wel betaal via service abonnement: raakte daardoor geïrriteerd en de buurvrouw gevraagd of zij een service abonnement heeft. Nee hoor, als er wat is fixt mijn man dat zelf wel. Heb je dan wel eens een verstopping gehad? Ja, ruim een jaar geleden, maar dat moet je toch "dat" nummer bellen dat we allemaal hebben? Dus: ik ben klaar met dat gemekker over teksten in de wet enz. Hier gaat het gewoon zoals ik al eerder heb beschreven. Dat ik dan als achterlijke Lotje wordt weggezet; kom nou.

tijger1
door tijger1 Apr 25, 2020 om 00:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Wat u als "servicekosten" benoemd, zijn dus juist helemaal geen servicekosten. Dat is een onderhoudsabonnementje bij de wbv, zodat dat voor u gedaan wordt.

Servicekosten, volgens de wet en ook subsidiabel, zijn bijvoorbeeld het algemene stroonverbruik, de huismeester, de kosten voor de lift, het schoonmaken van de algemene ruimtes.

En daar moet iedereen voor betalen. Wat u nog daarnaast hebt, kunt u zelf voor kiezen.

tenormin
door tenormin Apr 25, 2020 om 12:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ook niet waar. Zeker niet voor stroomverbruik, huismeester ect. wat je noemt. Maar ik ga ermee kappen, dat gedrens om altijd gelijk te willen hebben; ik weet waar ik wat voor betaal. Klaar. Heb een fijn weekend.

pe
door pebk - Apr 24, 2020 om 13:06
581 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens http://www.advocaten.nl/huur-van-woonruimte-rechten-en-plichten-van-de-huurder/ vallen dit soort zaken onder de plichten van de huurder (zie kopje 'Riool').

Dit, tenzij anders overeengekomen met in de huurovereenkomst.

tenormin
door tenormin Apr 24, 2020 om 23:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik baal van al die links: spreek gewoon uit ervaring. Heb service abonnement maar daar valt zeker niet het genoemde probleem onder: is voor kosten van WBV. Helaas leest zo goed als niemand andermans ervaringen, en hoe hen WBV er mee omgaat.

tijger1
door tijger1 Apr 25, 2020 om 00:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kent dus uw contract en abonnementje niet.

ho
door honda98 - Apr 24, 2020 om 13:45
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik woon ook in een huurwoning en we mogen bij een verstopping zelf naar riool nl bellen.en word de klacht meteen verholpen.

me
door mein33 - Apr 24, 2020 om 13:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

OOR MINICUCCI 23 APR. 2020   huurhuis met 1 wc, die is nu al 4 weken verstopt. Mijn broer poept en plast dus al 4 weken op een emmer !

@minicucci,

Een Plé raakt niet zomaar verstopt, dus er moet een onderliggende reden zijn waarom/waardoor de Plé verstopt is graakt.
De huiseigenaar zou dit moeten onderzoeken en blijkt dan dat de verstopping aan de huurder is te wijten, dan wordt het dus rekening huurder.

Maar wat ik mij afvraag : is die emmer na vier weken dan nog niet vol en waar gaat uw broer zijn Plé vervanger dan wel legen ?

Thecla58
door Thecla58 - Apr 24, 2020 om 15:07
854 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft de verhuurder geen ontstoppingsfonds? Als dat zo is dan kan je broer rechtstreeks naar het bedrijf bellen waar de verhuurder een contract mee heeft.

Is het een particuliere verhuurder dan heeft hij een zorgplicht en MOET hij, volgens mij, de verstopping op lossen of op laten lossen op zijn kosten.

tijger1
door tijger1 Apr 25, 2020 om 00:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook een particuliere verhuurder hoeft dat niet op te lossen, dat moet de huurder doen.

ro
door ron503 - Apr 24, 2020 om 17:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een toiletpot raakt niet snel verstopt en als dat toch gebeurt dan is het geen simpel klusje om de verstopping te verhelpen. De toiletpot zal gedemonteerd moeten worden waarbij de schroeven door vochtinwerking kunnen breken en in veel gevallen zijn de randen van de montage zijde ook nog eens van een kitrand voorzien. Het lijkt mij een klus voor de woningbouwvereniging en niet voor de huurder en zie ik de verstopping zoals die aanwezig is zeker als een calamiteit want de ontlasting op een emmer moeten doen is zeker niet fris en niet meer van deze tijd. Kleine verstoppingen zoals van wastafels en de spoelbak in het keukenblad zijn zelf te verhelpen maar even een toiletpot demonteren en weer terug plaatsen is voor de meeste huurders niet te doen. Het is echter wel zo dat als de toilet verstopping aan de huurder te wijten is de kosten voor de huurder zijn maar dat kan pas nadat de oorzaak van verstopping is vastgesteld.

rj
door rjw Apr 24, 2020 om 22:04
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Of je leest wat er op de site van Rijksoverheid staat.... (of je leest eerder gegeven antwoorden voordat je allerlei onzin bij elkaar gaat zitten verzinnen over iets wat jou logisch lijkt, maar totaal los staat van de regelgeving).

tenormin
door tenormin Apr 25, 2020 om 00:08
16829 Antwoorden / 108 Vragen

-10

rebek
door rebek - Apr 24, 2020 om 19:31
228 Antwoorden / 97 Vragen

Of de kosten voor de verhuurder of huurder is hdngt er vanaf of je een servicecontract hebt of niet.
En Ja, dit lijkt mij wel een noodsituatie. Bel het bedrijf waar de huurder een contract mee heeft zelf eens op en leg de situatie uit. Het is tenslotte al bekend bij de verhuurder

Donuts
door Donuts - Apr 24, 2020 om 22:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

PROBLEMEN MET DE PLEE, BEL DE SP!

justmeagain
door justmeagain Apr 24, 2020 om 23:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

@graspollen , jammer maar die grap had ik al gemaakt. Ach het blijft een leuke dus no hard feelings.

tenormin
door tenormin Apr 24, 2020 om 23:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@justmeagin, je vind dat je een grap hebt gemaakt? Lig in een deuk, maar niet heus. Er is werkelijk niemand, echt niemand, die commentaren goed leest. Alleen gehakketak en ook: Tenormin zit er hartstikke naast: en: je hebt een service contract. Ja, heb ik maar niet voor de zaak waar de TS over begint: dat moet, in tegenstelling tot wat al de linken ook, de WBV betalen. Wat ze ook doen. Maar ja, nogmaals, niemand leest commentaren en gaat gelijk uit van eigen gelijk, dus, laat maar gaan. Wat een gezeik, allemaal rijk.

tijger1
door tijger1 Apr 25, 2020 om 00:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat hoeft de wbv dus juist helemaal niet te betalen. Is voor rekening van de huurder, behalve als hij deelneemt aan een eventueel bestaand ontstoppingsfonds. Tenormin, u betaalt dus servicekosten, eventueel subsidiabel, en een abonnement. Mooi, hebt u nergens last van en komen ze (bijna) alles doen.

justmeagain
door justmeagain Apr 25, 2020 om 23:58
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tenormin. Mijn grap haakte in op het advies van @magnum om de SP te informeren.
De situatie voor TS is niet grappig naar er zijn links gedeeld van de Rijksoverheid waar alle correcte informatie te vinden is.
Dus dan is gehakketak overbodig.