ca
door carla monsieurs Feb 2, 2014 om 13:43
Geldzaken & recht

Verwarring reservering bruidsjurk

Carla wagtmans monsieurs

Beste Kassa,, om een jurk te reserveren moest ik bij Koonings Bruidsmode in deurne 1000 aanbetaling doen, het betrof een bestaande jurk in de zaak, omdat de bruiloft wegens omstandigheden niet doorging heb ik de jurk tijdig afgezegd, wat ook goedgekeurd werd door koonings. Ik ben er dan vanuit gegaan dat ik die 1000 euro kwijt zou zijn, dus dat ik het bedrag niet terug zou krijgen, waar ik dan kan inkomen. wij hebben toen niks meer vernomen van koonings tot na de voorgenomen datum van het huwelijk, Nu komen ze met het argument dat het geen jurk uit de zaak was en dat de jurk besteld is op maat, ze stuurde mij dan ook de bestelorder van de jurk, dus dat ze een bestelling hadden geplaatst voor de jurk, ( Maar het zijn valse orders die ze zelf zomaar hebben gemaakt, want het betrof helemaal geen maatjurk) en omdat het maat werk was zou ik de jurk verplicht af moeten nemen, dus de resterende 2000 euro moeten betalen,. Heb hier dan ook de valse bestelorders in mijn bezit) Achteraf blijkt er totaal geen maatjurk te zijn besteld,,,maar hebben ze mij dat proberen wijs te maken om de jurk af te nemen. Ze hebben mij onder valse voorwendsels een koopcontract laten tekenen, volgens hun tekende ik om de jurk te reserveren (helaas de kleine lettertjes niet gelezen) Mijn nu de vraag, ben ik verplicht om de jurk af te nemen ? en zoja,,, kan ik dan eisen dat ik die bestelde maatjurk wil, (die ze zogenaamd hebben besteld) en niet de pasjurk uit de zaak,.

Vriendelijke groet Carla Wagtmans
Voor meer info graag contact met mij op nemen.

7659 23 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 2, 2014 om 14:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In mijn antwoord ga ik ervan uit dat de annuleringskosten voor de jurk in de winkel 1000 euro waren, anders begrijp ik het argument van op maat gemaakt en in de winkel niet.

Ja, als je de volle mep betaalt, dan heb je ook het recht de maatjurk te ontvangen, dan wordt van twee kanten de overeenkomst nageleefd.

Wat je ook kunt doen, als je toch niet gaat trouwen, is een aangetekende brief sturen waarin je je beroept op misleiding en dwaling. Dat de verkoper je onjuiste informatie heeft gegeven op het moment van de overeenkomst. Vertel je verhaal daarin duidelijk met data erbij. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv 10 dagen. Doe het tevens per mail, maar sla de brief niet over.

Over het contact met je opnemen moet je van de forumleden hier niets verwachten, dat doen wij niet. Wij zijn vrijwilligers, die helemaal los staan van Kassa of de Vara en die hier proberen goed advies te geven aan vraagstellers. Het komt misschien over alsof Kassa professionele beantwoorders heeft aangesteld, maar niet is minder waar. Zonder de vrijwilligers bestaat dit forum helemaal niet.

Voor contact met Kassa klik hier linksonderaan op de contactknop.
Je zou ook maandag contact op kunnen nemen met of langsgaan bij het juridisch loket.

klik HIER

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2014 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is een openbaar vraag en antwoord forum. Als u Kassa wilt bereiken, moet u links onderaan op contact met Kassa klikken.

ca
door carla monsieurs - Feb 2, 2014 om 14:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

Oke dank je voor jullie antwoorden, en ik stel jullie mening zeker op prijs. heb ook al een advocaat op de zaak gezet maar dat kost een bom vol met duiten. \en ja helaas de kleine lettertjes niet gelezen, het was blijkbaar geen reservering maar een koopcontract. Maar volgens hun hebben ze een op maat gemaakte jurk besteld, dus als ik aan de koop vast zit verlang ik ook die op maat gemaakte jurk en niet de pasjurk uit de winkel waar de applicaties half los van hingen en de stukken gaas waren uitgeknipt, het was geen jurk van 200 euro maar een jurk van 3000, dus als het zo ver komt, verlang ik die maatjurk.
Maar ik denk dat ze die niet kunnen leveren omdat de bestel orders die ze mij zogezegt hebben gestuurd zo fake als wat zijn, hebben ze blijkbaar zelf in elkaar geknuttseld

ca
door carla monsieurs - Feb 2, 2014 om 14:27
11 Antwoorden / 1 Vragen

En om verwarring te voorkomen, de bruidsjurk was voor mijn dochter bedoeld, dus ik ben de moeder van de bruid.. helaas wegens omstandigheden is de bruilofd niet doorgegaan.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2014 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u schrijft dat de jurk tijdig afgezegd is door u en dat dat ook is goedgekeurd door Koonings. Is dat alleen telefonisch gebeurd?

ca
door carla monsieurs - Feb 2, 2014 om 15:38
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ja de jurk is telefonisch afgezegt en is bevestigt door koonings dat het goed was., hij is afgezegt eind maart begin april, 20 september zou de trouwdatum zijn.en omdat ik al die tijd niks meer van koonings heb vernomen, niet voor te passen of ook niet waarom ik de jurk niet op kom halen ben ik er van uit gegaan dat de annulering van de jurk goed was.
De trouwdatum zou 20 sep zijn en voor die datum niks meer van koonings gehoord, pas eind okt kreeg ik een rekening dat ik de jurk moest betalen en afnemen, waardeloos vind ik dit. Maar oke nogmaals als ik dan toch verplicht ben om hem af te nemen dan wil ik wel die maatjurk die ze zogenaamt hebben besteld.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2014 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beetje rare zaak, houd uw poot stijf, heeft u al genoeg gekost.

zoekster
door zoekster - Feb 2, 2014 om 16:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wie zegt dat u dat verplicht bent? Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig en als Koonings akkoord ging met de annulering met behoud van het voorschotbedrag dan kunt u hem daaraan houden. Ook dat hij na de trouwerij met de rekening komt aanzetten, komt niet sterk over. En anders moet er maar boter bij de vis, hij moet die jurk leveren.

Nogmaals, stuur een aangetekende brief. Dan kijken wat men op schrift voor verklaring naar u terugstuurt. Niets betalen voordat dit helemaal is afgewikkeld.

ca
door carla monsieurs - Feb 2, 2014 om 16:58
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 2 feb 2014, 16:10]Wie zegt dat u dat verplicht bent? Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig en als Koonings akkoord ging met de annulering met behoud van het voorschotbedrag dan kunt u hem daaraan houden. Ook dat hij na de trouwerij met de rekening komt aanzetten, komt niet sterk over. En anders moet er maar boter bij de vis, hij moet die jurk leveren.

Nogmaals, stuur een aangetekende brief. Dan kijken wat men op schrift voor verklaring naar u terugstuurt. Niets betalen voordat dit helemaal is afgewikkeld.

Ik denk niet dat een aangetekende brief nog zin heeft ze hebben al een incasso bureau ingeschakeld. Heb mijn advocaat ook al aan het werk gezet, maar ik heb nou eenmaal getekend, al dacht ik zelf zoals ze zeiden dat het om een reservering ging,. Dus ik ga er nu voor dat ze mijn die maatjurk leveren die ze zeer zeker niet hebben, maar volgens hun komen ze er wel mee dat ze een jurk hebben besteld, de orders die ze mij hebben gestuurd van de zogenaamde bestelde jurk klopt niks van, maar ja heb wel mijn handtekening gezet om te reserveren wat achteraf een koopcontract bleek.

zoekster
door zoekster - Feb 2, 2014 om 17:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zodra je ook maar ergens je handtekening voor zet, zit je (bijna) altijd aan een koopovereenkomst vast. Laat dat een les zijn voor de toekomst (misschien gaat u ooit nog op zoek naar een keuken, of een bankstel). Ook al zegt de verkoper dat het om een reservering gaat, of een offerte, in feite zit je eraan vast met de krabbel.

Niets betalen totdat u de jurk krijgt. Overigens in de wet staat dat er maximaal 50% vooruitbetaling mag worden gevraagd vóór aflevering van een product. Dus laat u in ieder geval niet onder druk zetten om de hele som vooruit te betalen. Zelf zou ik de aangetekende brief wel sturen, al is het maar om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb. Het is wat anders om rekeningen te sturen en een incassobureau in te schakelen, dan glashard op papier te ontkennen dat je hebt ingestemd met een annulering, of dat dit niet de winkeljurk ging. Maar goed, u gaat voor de jurk. Ben benieuwd, hoop dat u laat horen hoe dit afloopt.

Wat een ballentent.

ca
door carla monsieurs - Feb 2, 2014 om 17:13
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 2 feb 2014, 17:10]Zodra je ook maar ergens je handtekening voor zet, zit je (bijna) altijd aan een koopovereenkomst vast. Laat dat een les zijn voor de toekomst (misschien gaat u ooit nog op zoek naar een keuken, of een bankstel). Ook al zegt de verkoper dat het om een reservering gaat, of een offerte, in feite zit je eraan vast met de krabbel.

Niets betalen totdat u de jurk krijgt. Overigens in de wet staat dat er maximaal 50% vooruitbetaling mag worden gevraagd vóór aflevering van een product. Dus laat u in ieder geval niet onder druk zetten om de hele som vooruit te betalen. Zelf zou ik de aangetekende brief wel sturen, al is het maar om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb. Het is wat anders om rekeningen te sturen en een incassobureau in te schakelen, dan glashard op papier te ontkennen dat je hebt ingestemd met een annulering, of dat dit niet de winkeljurk ging. Maar goed, u gaat voor de jurk. Ben benieuwd, hoop dat u laat horen hoe dit afloopt.

Wat een ballentent.

ik laat zeker weten hoe het afloopt,,,fijne avond nog.

ca
door carla monsieurs - Feb 21, 2014 om 12:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil gewoon van heel de zaak af, dus wil alles afhandelen.
Ik heb mijn advocaat gezegd dat hij maar een afspraak moet maken met bruidszaak koonings in Deurne ..dat ik de jurk op kom halen,,,uiteraard wel de op maat gemaakte jurk. (die ze bij mij weten niet hebben besteld)

Nu heeft de advocaat een brief geschreven naar koonings dat ik de jurk op wil komen halen,
nu wil koonings dat ik voor dat ik de jurk kom halen heel het bedrag naar hun overmaak.

Nu wil ik het bedrag niet van te voren overmaken, maar ter plekke in de winkel betalen, mij nu de vraag, kunnen ze mij verplichten het totale bedrag van de jurk van te voren over te laten maken ???

Ik vertrouw heel die zaak niet meer en wil ter plaatse zien dat het wel die bewuste jurk is, ze kunnen als ik vooruit betaal wel vanalles in mijn handen geven.
Dus na het zien van de jurk wil ik hem afrekenen en mee nemen, en niet heel het bedrag weken van te voren over maken naar hun, sta ik hier mee in mijn recht, of kunnen ze mij verplichten om heel het berag van te voren te laten betalen ?

zoekster
door zoekster - Feb 21, 2014 om 12:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, daar kunnen ze u niet toe verplichten. Maximaal 50 % mag voor aflevering worden gevraagd en niet meer. Dat is wettelijk zo geregeld. Dat zou uw advocaat ook moeten weten.
Ik zou ze nog wel schriftelijk laten weten dat u niet bereid bent te betalen voordat u de jurk ziet.

Ik begin deze zaak nu ook niet meer te vertrouwen. Misschien kunt u Koonings een mailtje sturen met dat u met uw verhaal op de Kassasite staat, dat wil nog wel eens helpen om de zaak een duwtje in de goede richting te sturen.

ca
door carla monsieurs - Feb 21, 2014 om 13:02
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 21 feb 2014, 12:46]Nee, daar kunnen ze u niet toe verplichten. Maximaal 50 % mag voor aflevering worden gevraagd en niet meer. Dat is wettelijk zo geregeld. Dat zou uw advocaat ook moeten weten.
Ik zou ze nog wel schriftelijk laten weten dat u niet bereid bent te betalen voordat u de jurk ziet.

Ik begin deze zaak nu ook niet meer te vertrouwen. Misschien kunt u Koonings een mailtje sturen met dat u met uw verhaal op de Kassasite staat, dat wil nog wel eens helpen om de zaak een duwtje in de goede richting te sturen.

Mijn advocaat heeft ook een brief naar koonings geschreven met de mededeling dat ik betaal bij afhalen van de jurk, wacht nu op een reactie van koonings hoe ze daar op reageren. en ben benieuwd wat ze nu gaan doen als ze de op maat gemaakte jurk niet kunnen leveren, want mijn advocaat heeft ze nu 14 dagen gegeven om die op maat gemaakte jurk te leveren.

En ik was echt niet van plan om vooraf heel het bedrag over te maken.,,,krijg ik dadelijk nog de pasjurk waar de stukken waren uit genipt in mijn handen geduwd,,,ik wil die maatjurk ter plaatse in de zaak zien voor dat ik betaal, dus ik wacht op een reactie van koonings, hou jullie op de hoogte..

ca
door carla monsieurs - Mar 7, 2014 om 12:58
11 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ik ben afgelopen zaterdag naar de bruidszaak Koonings geweest om de zaak af te handelen, dus de op maat gemaakte bruisjurk ophalen en gelijk ter plekke betalen.
De jurk werd in het magazijn gehaald, ik gevraagd of ik de jurk mocht zien, en wat bleek, het was niet de zoals beloofd, (en zwart op wit gezet) de op maat gemaakte jurk, het was de jurk die Mandy de eerste keer heeft gepast, de applicaties hingen er zowat los aan en de jurk zat ineen gedrukt in de hoes, en zo wilde ze deze pasjurk meegeven.

Ik heb geweigerd omdat ik vroeg om de beloofde op maat gemaakte jurk, en die was er niet werd er gezegd bij Koonings, ik nogmaals gezegd dat ik de nieuwe jurk op kwam halen en bereid was ter plekke te betalen,,,maar helaas geen maatjurk aanwezig. ik heb de pasjurk geweigerd om mee te nemen. Wat nu ???
Mijn advocaat gaat er nu van uit dat hun zich ook niet aan de afspraak hebben gehouden, dus Koonings heeft het contract ook niet nagekomen en daarom gaat mijn advocaat om die reden het koopcontrakt proberen te ontbinden... wat denken jullie.??

Nog even een vraag,,,toen ik als moeder van de bruid de jurk op kwam halen moesten ze eerst toestemming hebben van mijn dochter om de jurk mee te geven, is telefonisch gebeurd, want Koonings zei dat dat nodig was omdat mijn dochter Mandy hun cliënte is. deze naam van mijn dochter staat ook boven aan het koopcontract,,,maar Mandy zelf heeft dit contract niet ondertekend, dat heb ik gedaan bij konings,, ik vraag mij dan af,, Mandy is hun cliënte maar zij zelf heeft niks getekend, dat heb ik als moeder gedaan, is dit contrakt dan wel rechtsgeldig omdat er door derden is ondertekend, of kunnen zij mij daar dan verantwoordelijk voor houden..
Wie kan mij hier iets over vertellen,,, groetjes en word vervolgt

ca
door carla monsieurs - Mar 7, 2014 om 13:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

Oke mijn advocaat heeft inmiddels al een brief opgesteld en naar Koonings gestuurd, heb nog geen antwoord terug mogen ontvangen van Koonings, dus ik wacht af hoe ze hier op reageren.

Mijn advocaat had ze tot 6 maart gegeven om die op maat gemaakte jurk alsnog te leveren, deze periode van 14 dagen is voorbij en zoals gedacht kunnen ze mij de bestelde jurk niet leveren...

zoekster
door zoekster - Mar 7, 2014 om 13:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U treedt namens uw dochter op en daarmee is het contract rechtsgeldig. Dat staat buiten kijf.

Verder heeft uw advocaat gelijk, ze komen de overeenkomst niet na, ontbinden die handel. Ze hebben de kans gehad om de jurk te leveren en probeerden u een streek te leveren. Laat uw advocaat een ontbindingsbrief opstellen met daarbij wat er is gebeurd op het moment dat u de jurk wilde betalen.

ca
door carla monsieurs - Mar 17, 2014 om 13:45
11 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net bericht gehad van bruidszaak koonings dat ze toch willen dat ik die pasjurk af neem,,, als ik de applicaties er vast op wil hebben, (hangen er nu aan te slingeren en er is ook een stuk uit de kant ingeknipt) dan moet ik daar ook nog eens extra voor betalen,,vermaak kosten noemen ze dat.,,,,,,,

De op maat gemaakte jurk die volgens hun speciaal was besteld op maat voor mijn dochter die is er niet,,,degene die mij dat heeft geschreven dat er een jurk was besteld die had dat niet mogen doen werd er gezegt..., dus dat willen ze nu terug trekken terwijl ze het zwart op wit naar mij hebben geschreven,,,,,kunnen ze toch nadien weer niet op terug komen lijkt mij...

Ik wil gewoon dat mijn advocaat de koop ontbind omdat hun het contract ook niet na zijn gekomen,,,ten eerste na dat ik de jurk heb afgebeld en bevestigt werd dat dat goed was heb ik van Koonings een half jaar niks meer vernomen,,de trouwdatum was 20 september, en in april heb ik afgebeld. Koonings kwam met een brief in oktober dat ze toch wilde dat ik de jurk betaalde en kwam halen...

Ik ben er 2 weken geleden nog geweest om de bestelde jurk op te halen (omdat je bij een maatjurk altijd verplicht bent om hem af te nemen ) die was er niet, dus nu willen ze terug trekken dat er ooit een maatjurk is besteld en mij het pasmodel toch af laten nemen.

Wat nu..?
VAN MIJ NU AL EEN KOUDE DOCHE VOOR KOONINGS,,,word vervolgt.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2014 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik u was, zou ik uw advocaat maar verdere actie laten ondernemen.

Voor douches, koude of warme, moet u elders zijn.

zoekster
door zoekster - Mar 17, 2014 om 14:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als de advocaatskosten de pan uitrijzen, kunt u het ook zelf doen per aangetekende brief.

Verder is het heel gunstig dat u een schrijven heeft van iemand van de winkel dat er een jurk op maat was besteld. Dat diegene dat nu ineens niet niet meer had mogen doen, doet niet ter zake, er is namens de winkel gecommuniceerd en dat is vanuit juridisch oogpunt voldoende.
Net zoals u namens uw dochter optrad.

Als ik u was zou ik het daarmee laten, als de winkel meer wil, dan spannen ze maar een proces tegen u aan. Bij verlies zitten ze ook nog met de proceskosten.

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2014 om 14:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Ik ben er dan vanuit gegaan dat ik die 1000 euro kwijt zou zijn, dus dat ik het bedrag niet terug zou krijgen, waar ik dan kan inkomen......

Waarom zou je je aanbetaling kwijt zijn? Het gaat hier notabene om een jurk die kant en klaar in de winkel hing? Er is geen enkele aannemelijke reden om 1000,- euro te claimen voor deze annulering.

ca
door carla monsieurs - May 19, 2014 om 18:14
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg vandaag bericht van mijn advocaat, als ik koonings niet betaal dagen ze mij voor het gerecht, ik weet niet hoe sterk ik sta maar ik ga nu niet opgeven.
Dus ben niet van plan op te geven, wat een klote zaak is het daar bij Koonings, een sprookje eindigt daar in een nachtmerrie.
Wat gaat mij dit nu weer kosten,en daar denken die laffaards het mee te halen, en gaan er van uit dat je opgeeft, dat ga ik dus echt niet doen.

Ik ben mij erin gaan verdiepen en er staan hondereden klachten van koonings op internet,
KOONINGS SCHAAM JEZELF,,,,,

zoekster
door zoekster - May 19, 2014 om 18:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou ja, dan moet Koonings maar naar de rechter gaan. De kosten zijn aanvankelijk voor Koonings. Zij moeten de griffierechten en de dagvaardingskosten betalen. En dan ook nog eens zien te winnen. Eerst maar eens de dagvaarding afwachten. Vraag me nl af of het niet alleen een dreigement is om u tot betalen te bewegen.