Verwarring reservering bruidsjurk
Carla wagtmans monsieurs
Beste Kassa,, om een jurk te reserveren moest ik bij Koonings Bruidsmode in deurne 1000 aanbetaling doen, het betrof een bestaande jurk in de zaak, omdat de bruiloft wegens omstandigheden niet doorging heb ik de jurk tijdig afgezegd, wat ook goedgekeurd werd door koonings. Ik ben er dan vanuit gegaan dat ik die 1000 euro kwijt zou zijn, dus dat ik het bedrag niet terug zou krijgen, waar ik dan kan inkomen. wij hebben toen niks meer vernomen van koonings tot na de voorgenomen datum van het huwelijk, Nu komen ze met het argument dat het geen jurk uit de zaak was en dat de jurk besteld is op maat, ze stuurde mij dan ook de bestelorder van de jurk, dus dat ze een bestelling hadden geplaatst voor de jurk, ( Maar het zijn valse orders die ze zelf zomaar hebben gemaakt, want het betrof helemaal geen maatjurk) en omdat het maat werk was zou ik de jurk verplicht af moeten nemen, dus de resterende 2000 euro moeten betalen,. Heb hier dan ook de valse bestelorders in mijn bezit) Achteraf blijkt er totaal geen maatjurk te zijn besteld,,,maar hebben ze mij dat proberen wijs te maken om de jurk af te nemen. Ze hebben mij onder valse voorwendsels een koopcontract laten tekenen, volgens hun tekende ik om de jurk te reserveren (helaas de kleine lettertjes niet gelezen) Mijn nu de vraag, ben ik verplicht om de jurk af te nemen ? en zoja,,, kan ik dan eisen dat ik die bestelde maatjurk wil, (die ze zogenaamd hebben besteld) en niet de pasjurk uit de zaak,.
Vriendelijke groet Carla Wagtmans
Voor meer info graag contact met mij op nemen.
In mijn antwoord ga ik ervan uit dat de annuleringskosten voor de jurk in de winkel 1000 euro waren, anders begrijp ik het argument van op maat gemaakt en in de winkel niet.
Ja, als je de volle mep betaalt, dan heb je ook het recht de maatjurk te ontvangen, dan wordt van twee kanten de overeenkomst nageleefd.
Wat je ook kunt doen, als je toch niet gaat trouwen, is een aangetekende brief sturen waarin je je beroept op misleiding en dwaling. Dat de verkoper je onjuiste informatie heeft gegeven op het moment van de overeenkomst. Vertel je verhaal daarin duidelijk met data erbij. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv 10 dagen. Doe het tevens per mail, maar sla de brief niet over.
Over het contact met je opnemen moet je van de forumleden hier niets verwachten, dat doen wij niet. Wij zijn vrijwilligers, die helemaal los staan van Kassa of de Vara en die hier proberen goed advies te geven aan vraagstellers. Het komt misschien over alsof Kassa professionele beantwoorders heeft aangesteld, maar niet is minder waar. Zonder de vrijwilligers bestaat dit forum helemaal niet.
Voor contact met Kassa klik hier linksonderaan op de contactknop.
Je zou ook maandag contact op kunnen nemen met of langsgaan bij het juridisch loket.
klik HIER
Dit is een openbaar vraag en antwoord forum. Als u Kassa wilt bereiken, moet u links onderaan op contact met Kassa klikken.
Oke dank je voor jullie antwoorden, en ik stel jullie mening zeker op prijs. heb ook al een advocaat op de zaak gezet maar dat kost een bom vol met duiten. \en ja helaas de kleine lettertjes niet gelezen, het was blijkbaar geen reservering maar een koopcontract. Maar volgens hun hebben ze een op maat gemaakte jurk besteld, dus als ik aan de koop vast zit verlang ik ook die op maat gemaakte jurk en niet de pasjurk uit de winkel waar de applicaties half los van hingen en de stukken gaas waren uitgeknipt, het was geen jurk van 200 euro maar een jurk van 3000, dus als het zo ver komt, verlang ik die maatjurk.
Maar ik denk dat ze die niet kunnen leveren omdat de bestel orders die ze mij zogezegt hebben gestuurd zo fake als wat zijn, hebben ze blijkbaar zelf in elkaar geknuttseld
En om verwarring te voorkomen, de bruidsjurk was voor mijn dochter bedoeld, dus ik ben de moeder van de bruid.. helaas wegens omstandigheden is de bruilofd niet doorgegaan.
Maar u schrijft dat de jurk tijdig afgezegd is door u en dat dat ook is goedgekeurd door Koonings. Is dat alleen telefonisch gebeurd?
Ja de jurk is telefonisch afgezegt en is bevestigt door koonings dat het goed was., hij is afgezegt eind maart begin april, 20 september zou de trouwdatum zijn.en omdat ik al die tijd niks meer van koonings heb vernomen, niet voor te passen of ook niet waarom ik de jurk niet op kom halen ben ik er van uit gegaan dat de annulering van de jurk goed was.
De trouwdatum zou 20 sep zijn en voor die datum niks meer van koonings gehoord, pas eind okt kreeg ik een rekening dat ik de jurk moest betalen en afnemen, waardeloos vind ik dit. Maar oke nogmaals als ik dan toch verplicht ben om hem af te nemen dan wil ik wel die maatjurk die ze zogenaamt hebben besteld.
Wie zegt dat u dat verplicht bent? Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig en als Koonings akkoord ging met de annulering met behoud van het voorschotbedrag dan kunt u hem daaraan houden. Ook dat hij na de trouwerij met de rekening komt aanzetten, komt niet sterk over. En anders moet er maar boter bij de vis, hij moet die jurk leveren.
Nogmaals, stuur een aangetekende brief. Dan kijken wat men op schrift voor verklaring naar u terugstuurt. Niets betalen voordat dit helemaal is afgewikkeld.
[quote=zoekster schreef op zondag 2 feb 2014, 16:10]Wie zegt dat u dat verplicht bent? Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig en als Koonings akkoord ging met de annulering met behoud van het voorschotbedrag dan kunt u hem daaraan houden. Ook dat hij na de trouwerij met de rekening komt aanzetten, komt niet sterk over. En anders moet er maar boter bij de vis, hij moet die jurk leveren.
Nogmaals, stuur een aangetekende brief. Dan kijken wat men op schrift voor verklaring naar u terugstuurt. Niets betalen voordat dit helemaal is afgewikkeld.
Ik denk niet dat een aangetekende brief nog zin heeft ze hebben al een incasso bureau ingeschakeld. Heb mijn advocaat ook al aan het werk gezet, maar ik heb nou eenmaal getekend, al dacht ik zelf zoals ze zeiden dat het om een reservering ging,. Dus ik ga er nu voor dat ze mijn die maatjurk leveren die ze zeer zeker niet hebben, maar volgens hun komen ze er wel mee dat ze een jurk hebben besteld, de orders die ze mij hebben gestuurd van de zogenaamde bestelde jurk klopt niks van, maar ja heb wel mijn handtekening gezet om te reserveren wat achteraf een koopcontract bleek.
Zodra je ook maar ergens je handtekening voor zet, zit je (bijna) altijd aan een koopovereenkomst vast. Laat dat een les zijn voor de toekomst (misschien gaat u ooit nog op zoek naar een keuken, of een bankstel). Ook al zegt de verkoper dat het om een reservering gaat, of een offerte, in feite zit je eraan vast met de krabbel.
Niets betalen totdat u de jurk krijgt. Overigens in de wet staat dat er maximaal 50% vooruitbetaling mag worden gevraagd vóór aflevering van een product. Dus laat u in ieder geval niet onder druk zetten om de hele som vooruit te betalen. Zelf zou ik de aangetekende brief wel sturen, al is het maar om te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb. Het is wat anders om rekeningen te sturen en een incassobureau in te schakelen, dan glashard op papier te ontkennen dat je hebt ingestemd met een annulering, of dat dit niet de winkeljurk ging. Maar goed, u gaat voor de jurk. Ben benieuwd, hoop dat u laat horen hoe dit afloopt.
Wat een ballentent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer