Da
door Daphneeex3 Jun 14, 2019 om 16:42
Geldzaken & recht

Vest gestolen door bus chauffeur

Beste allemaal,

afgelopen weekend zijn wij met een bus naar een evenement geweest. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik mijn vest ben vergeten in de bus. Netjes contact opgenomen met de buschauffeur en deze gaf ook aan het gevonden te hebben. In verband met Pinksteren zou hij ons de dinsdag erop iets laten weten. Dinsdag niks gehoord dus uiteindelijk zelf gebeld en opeens was er geen vest meer gevonden. Zij zouden nog eens contact opnemen. Na een paar keer nog gebeld te hebben naar de desbetreffende chauffeur krijgen we te horen dat we hem niet meer mogen lastig vallen en het vest gewoon niet gevonden is. Nu gaat het me niet om het vestje maar het principe. Kan ik hier iets mee doen?

3155 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 14, 2019 om 16:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u, hoop ik, een opname van het eerste gesprek met de buschauffeur? Zou wel uniek zijn maar wel helpen. Nu blijft het zijn nee tegen uw ja.

ju
door juliomariner - Jun 14, 2019 om 16:51
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou de chauffeur liegen?, wat moet hij met een gedragen vest? verkopen voor een tientje?

Da
door Daphneeex3 Jun 14, 2019 om 16:52
Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou ik gaan liegen voor een vest en iemand vals beschuldigen als ik waarschijnlijk geen poot heb om op te staan hehe. Moet je aan hem vragen weet ik toch niet. En een tientje was wel meer waard ..

tenormin
door tenormin Jun 14, 2019 om 17:34
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@dapneeex3, +10.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2019 om 17:17
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Het kan zinvol zijn om alsnog dit als klacht in een brief te verwoorden en deze aan de exploitant van de bus te zenden.
Noem dan dus in ieder geval dat de betrokken chauffeur u heeft gemeld dat het vest gevonden was en het uiterst merkwaardig is dat u daarna te horen kreeg dat dat niet het geval is.  Verwoord het in ieder geval niet als diefstalbeschuldiging maar herhaald: noem het zeer merkwaardig. Verzend de brief aangetekend met bericht van ontvangstbevestiging, adresseer aan de directie.  'Wie niet waagt die niet wint en die niet vraagt die niet krijgt'

Het blijft uiteindelijk wel een feit dat u, zo er opnieuw negatief wordt geantwoord, het uw woord tegen het woord van de chauffeur resp. de woordvoerder van het busbedrijf is.

Da
door Daphneeex3 Jun 16, 2019 om 05:04
Antwoorden / 1 Vragen

Dankuwel!

jo
door jorisw - Jun 14, 2019 om 18:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je aangifte hebt gedaan? Je zult immers bewijzen hebben dat de chauffeur het heeft gestolen.

Ka
door Kassagebruiker - Jun 14, 2019 om 18:54
683 Antwoorden / 5 Vragen

En wie zegt dat de chauffeur het op een kantoor heeft afgegegen, en dat het daar een verder leven is gaan leiden? Overigens, wie eist bewijst, en dat geldt voor beide partijen.

tijger1
door tijger1 Jun 14, 2019 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De chauffeur eist niets.

gerbera
door gerbera Jun 15, 2019 om 14:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

oh nee, de chaufeur eist dat hij met rust gelaten wordt, zijn goed recht overigens.

tijger1
door tijger1 Jun 15, 2019 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe moet iemand “bewijzen” dat hij met rust gelaten wil worden?

Da
door Daphneeex3 Jun 16, 2019 om 05:03
Antwoorden / 1 Vragen

Het is heus niet zo dat hij elke dag werd gebeld. We hebben simpel gevraagd de betreffende dinsdag hoe het zat en de dag erna gebeld met de vraag hoe dit mogelijk is dat iets gevonden wordt en daarna opeens niet.

panter22
door panter22 - Jun 14, 2019 om 19:20
6599 Antwoorden / Vragen

De busschauffeur heeft eerlijk gemeld dat hij het vest gevonden heeft. Op een of andere manier is het vest daarna zoekgeraakt.
Heeft het touringcarbedrijf een regeling voor gevonden voorwerpen?

Da
door Daphneeex3 Jun 16, 2019 om 05:01
Antwoorden / 1 Vragen

Nee ze zeggen gewoon niks gevonden dus pech haha.

panter22
door panter22 Jun 18, 2019 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Het ging toch niet om dat vestje, maar om het principe. Je moet beter op je spullen passen,

gerbera
door gerbera - Jun 15, 2019 om 14:51
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vest gestolen door bus chauffeur

Beetje botte uitspraak, weet u zeker dat de chaufeur het vest heeft gestolen.
Kan het niet zo zijn dat het na de vondst is zoekgeraakt. Chaufeur heeft het gevonden, vervolgens ergens achtergelaten en het daarna, voor hem, is verdwenen. Is het een eigen rijder met slechts 1 bus of is het een bedrijf met meerdere bussen, neem dan eens kontact op met het kantoor misschien zit daar wel iemand met het vest in zijn maag.
Denk niet dat een buschaufeur zijn baan op het spel gaat zetten voor een vest.

Da
door Daphneeex3 Jun 16, 2019 om 05:01
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat de chauffeur een paar dagen later opeens niks heeft gevonden in de bus. En als mensen fatsoenlijk bellen met de vraag op de desbetreffende dinsdag wanneer de spullen opgehaald konden worden en je krijgt dan botweg gezegd er is niks gevonden we nemen nog contact met u op. Erna simpel weg niks meer gehoord. Logisch dat er dan weer gebeld wordt .. lijkt me ook niet dat iemand daarvoor zijn baan op het spel zet maar als je eerst iets vindt en erna zelfs zegt het was te donker in de bus heb niks gezien en niks gevonden wat sowieso al een raar antwoord is nouja oké.

costnix
door costnix - Jun 15, 2019 om 16:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hier is de webstek waar verloren voorwerpen kunnen worden aangemeld.
https://www.verlorenofgevonden.nl/

costnix
door costnix Jun 15, 2019 om 17:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hier zijn een groot aantal vesten te vinden.
https://ilost.co/nl/search?q=vest

tijger1
door tijger1 Jun 16, 2019 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die kunnen wel een vesten winkel beginnen. Misschien voortaan een vest chippen? Kan de rechtmatige eigenaar zo gevonden worden. :-))

costnix
door costnix Jun 16, 2019 om 09:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: u bent zeker ook gechipt? :-)

gerbera
door gerbera - Jun 16, 2019 om 11:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

En was het wel steeds dezelfde chauffeur die u aan de telefoon heeft gehad. Verder geeft u geen antwoordt op mijn vraag of er meerdere bussen rijden bij dat bedrijf. Verder vindt ik het nogal een verdachtmaking over stelen, kan natuurlijk ook dat deze door omstandigheden is zoek geraakt. Afschuiven op de chaufeur is simpel maar uiteindelijk bent u zelf diegene die het heeft veroorzaakt, u bent het die het vest is vergeten.

Magnum007
door Magnum007 - Jun 18, 2019 om 00:57
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Daphne,

Ik zou de klacht op papier zetten en het busbedrijf een aangetekende brief sturen,waarin je de situatie uitlegt.
Noem de naam van de chauffeur en de datum en plaats waar het is gebeurd.
Waarschijnlijk komt er dan een intern onderzoek.

Als het vaker gebeurt met deze chauffeur,kan dit wel eens gevolgen voor hem hebben...

Reken echter er niet op,dat je je vest terugkrijgt.

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2019 om 01:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is nogal een beschuldiging zonder enig bewijs.