ri
door richard d Mar 6, 2021 om 19:27
Geldzaken & recht

Vesting finance

Wie heeft er ook nare ervaringen met deze instantie ?
Na vier jaar berichten via email dreigen met betalingen , nooit geen berichten gehad wat er betaald is en moet worden , duistere zaakjes!
Nu maak ik er werk van , wie heeft er ervaring ermee en evt. tips ?
Thanks !

19541 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 6, 2021 om 19:47
7181 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt als u wilt gebruik maken van dit klachtenformulier.
https://www.vestingfinance.nl/nl/meld-uw-klacht/

ri
door richard d Mar 6, 2021 om 21:35
Antwoorden / 1 Vragen

Werkt u bij vesting finance ? Hoop het niet want ik zou me kapot schamen, maar anders bedankt voor het mee denken en je advies.
Mvg

Sp
door Spaantwerk - Mar 6, 2021 om 20:19
1 Antwoorden / Vragen

Een paar tips:

1. Reageer alleen per e-mail
2. Geef zo weinig mogelijk informatie!
3. Wie eist moet eerst maar de bewijzen aanleveren.
4. Als je het niet eens bent met de eis, dan hoef je niets te doen. Als ze geen bewijzen leveren kunnen ze ook geen zaak starten.
5. Laat je vooral niet intimideren!!!! Vesting Finance doet zich op hun website voor als een betrouwbare partner die ingehuurd wordt door bedrijven, maar in werkelijkheid kopen ze schulden op en proberen ze die alsnog te innen.

Vesting Finance staat niet bekend als betrouwbare partner. Alleen als een rechter jou veroordeelt voor het betalen van een claim kunnen ze die innen. Incassobureau’s zijn “a pain in the arse”, maar ze hebben geen enkele rechterlijke grondslag!
zolang punt 3 open staat (geen bewijzen) kun je ze erop wijzen en verder gewoon negeren!
Ik denk niet dat je bij dit bedrijf een klachtenformulier moet invullen, ze zijn er niet voor jou, wel tegen jou.

ri
door richard d Mar 6, 2021 om 21:33
Antwoorden / 1 Vragen

Goedenavond

Heel bruikbaar informatie , hier kan ik iets mee, heb geen rekeningen open staan , maar wat je schreef had ik al vermoeden van , klachten formulier naar hun helpt niet zeker niet.
Bedenkt nogmaals :)

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2021 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zijn er openstaande rekeningen?

ri
door richard d Mar 6, 2021 om 21:38
Antwoorden / 1 Vragen

Nee , had een rekening betaald naar een bedrijf en hun hebben het afgekocht en meer geld van gemaakt , en hadden zogenaamd een dossier waar je niet in kon en heb nooit iets van gezien en gehoord.
Nu dreigen ze met mailtjes.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2021 om 22:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat valt er te dreigen met mailtjes? En wat valt er af te kopen als een rekening volledig betaald is?

ri
door richard d Mar 6, 2021 om 22:33
Antwoorden / 1 Vragen

ja dat is de vraag, maar heb genoeg informatie zoals je al leest , ben niet de enige , corrupte zaak is het !

mi
door miennaamishaaz - Mar 6, 2021 om 22:07
725 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te zien gaat het om een bedrijf dat oude incasso bestanden opkoopt en iedereen in dat bestand mails stuurt met dreigingen om te betalen.

Voorbeeld van incasso oplichting
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/oplichters-van-roosmalen-incassobureau-sturen-dwingende-vorderingen-per-mail/

het beste wat u kan doen is contact opnemen met het Juridisch loket, zij kunnen u de beste informatie geven over wat u moet doen.
https://www.juridischloket.nl/

De reviews op google zijn ook al een goede indicatie dat dit zaakje stinkt van alle kanten

ri
door richard d Mar 6, 2021 om 22:33
Antwoorden / 1 Vragen

thanks , wordt steeds duidelijker  :)

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2021 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gaat helemaal niet over Vesting Finance.

mi
door miennaamishaaz Mar 6, 2021 om 23:44
725 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

Ja dat klopt ik noemde dat bericht van opgelicht ook als voorbeeld van hoe Incasso fraude werkt en wat het is.

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2021 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts denkt dat hem dat in het gelijk stelt. En dat is dus niet zo.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 7, 2021 om 07:22
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Als u nooit berichten heeft gekregen en ook de spambox regelmatig gecontroleerd hebt zou u toch beter eerst  Contact. kunnen zoeken via onderstaand formulier waarin u om uitleg vraagt, er werk van maken bij een onbevredigend antwoord kan daarna altijd nog.

ri
door richard d Mar 7, 2021 om 10:00
Antwoorden / 1 Vragen

heb contact opgenomen , maar geen reactie ook niet op mijn brieven naar hun, zijn oplichters, en waarom via contact formulier ? heb het toch gedaan , waarom geef je mij deze info als ik deze zelf al gedaan heb , werkt u zelf voor dat bedrijf ? Mag hopen van niet.
Berichten greeg ik met een standaard mail en bedreigingen  maar niet op mijn vraag!

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2021 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@richard

We werken hier allemaal bij VF. Lijkt me logisch op het Kassa forum.

ro
door ronny530 - Mar 7, 2021 om 10:33
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Vesting Finance heeft wel de mogelijkheid om middels een dossier nummer de vordering in te zien en als die vordering niet juist is kunt u er bezwaar tegen indienen. Het lijkt mij stug dat Vesting Finance vorderingen gaat verzinnen maar blijkbaar wel oude oninbare of verjaarde vorderingen opkoopt in de hoop die alsnog te innen. Als u er van overtuigd bent geen schulden te hebben dan zal Vesting Finance aan dienen te tonen dat dat wel het geval is maar dan hoeft u nog niet direct te betalen want als de opdrachtgever de schuld heeft ingetrokken bestaat er geen vordering meer. Voor zover ik weet gaan schulden na verjaring of afboeking over een een natuurlijke verbintenis d.w.z. uw mag de schuld betalen maar hoeft dat niet te doen.

ri
door richard d Mar 7, 2021 om 10:58
Antwoorden / 1 Vragen

super bedankt voor de informatie :)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2021 om 10:42
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies: vanaf nu helemaal niet meer reagerentenzij er eventueel toch een echte deurwaarder bij u een vordering komt betekenen.

Dan is het zaak om wel te reageren naar die echte deurwaarder of naar de 'Rechtspraak' met in feite niet (veel) meer of minder in de context van 'wie eist die bewijst' dus dat u nooit enig bewijs heeft gezien van juistheid van de vordering. Indien er dan toch sprake is van een oproep voor een zitting, ga daar dan absoluut heen om te voorkomen dat u een 'bij verstek vonnis' krijgt, uitsluiend om reden dat u niet bent verschenen. Indien er werkelijk geen enkel bewijs is zal de rechter de eiser 'met de staart tussen de benen weg zenden.

Oh, mogelijk toch iets dat uw wel kunt doen: informeer de politie.

Re: Inmiddels zie ik ook deze info van klachtenkompas van de consumentenbond en daaruit (en ook andere meldingen) blijkt dat u niet de eerste en enige bent en daarom herhaald: niet (meer) doen, in de richting van deze 'incasseerder'. https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/vesting-finance-/klachten/vesting-finance-stuurt-onterechte-claims/details?

ri
door richard d Mar 7, 2021 om 10:58
Antwoorden / 1 Vragen

Super bedankt voor de informatie :)

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 7, 2021 om 11:02
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog een aanvulling: ga na of er in uw omgeving een advocaat is gevestigd die een eerste 'intake' gratis doet en u in deze dus kort gratis advies wil geven.
(Indien diens reactie dan anders is dan de mijne verneem ik dat graag)

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 7, 2021 om 12:13
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Heb het niet goed gelezen, dacht dat u al 4 jaar  dreigberichten van Klarna kreeg en geen antwoord terug op uw gestelde e-mail vragen, vandaar het contactformulier.
Zou er nu dus maar werk van maken want u hebt lang genoeg gewacht.
Succes gewenst.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 7, 2021 om 14:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag via Mail formulier  binnen 14 dagen bewijzen waarvoor U welk bedrag moet betalen.

U eist  in 1x alle informatie en Uw dossier nr erbij.

Als ze niet aan Uw verzoek voldoen mag je gelijk dreigen met gerechtelijke stappen voor onderzoek.
Als er geen bewijsbare claim is zijn alle kosten voor hun rekening.

Ja,  ik  heb zo gedreigd met hun eigen  apen streken en enige wat ik kreeg was Excuus,  zaak gesloten!
Mensen zonder bewezen Claim  mag  je uitzoeken en die gemaakte kosten wegens onterechte Claim  bij  hun Declareren!

Mijn tijd is geld waard....    of waardeloos????

Jo
door Joljoymatty - Mar 31, 2021 om 13:47
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een sommatie exploot van hen ontvangen. Het zou gaan om een schuld bij Neckermann. Het zegt mij helemaal niets! Ook is de rente hoger dan de  hoofdsom.  Ik moest uiterlijk maandag betaald hebben..??? Ik heb gebeld, spam nummer, ander nummer gebeld en stond steeds in de wacht. Gemaild, kreeg een raar mailtje terug, toen naar klachten afdeling gemaild. Nu al 3 mails ontvangen vandaag, met dreiging dat ik tot 7 april de tijd heb om heel veel persoonlijke stukken zoals BKR registratie, adres historie, aangifte identiteit fraude enz aan te leveren, anders gaan ze verdere stappen ondernemen. Ik heb hun in totaal 3x gevraagd om bewijs. Originele factuur, bankrekening waar ik 75 euro afbetaald mee zou moeten hebben en bewijs dat ze contact met mij hebben gehad op dit adres en diverse sommaties gedaan hebben. Ik heb  nog nooit iets van hun gehoord nl. Ik heb ook gezegd niet in tree gaan op hun eisen mits ze met bewijs komen. Ik wordt er toch zenuwachtig van bah bah.

panter22
door panter22 Mar 31, 2021 om 14:28
6599 Antwoorden / Vragen

Het is de bedoeling  van zo'n incassoburo dat je zenuwachtig wordt en maar gaat betalen om er vanaf te zijn.
Lees deze info van Consuwijzer. Je kunt ze ook bellen:
https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/betaal-incasso-alleen-als-het-klopt

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2021 om 18:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb ik geen ervaring mee. Als u uw rekeningen heeft betaald én op tijd, dan hoeft u zich nmm nergens druk over te maken.
Gezien uw herhaalde vraag: alle vrijwilligers hier werken bij bedrijven waarover hier vragen gesteld worden of klachten over worden geponeerd. Dus iedereen hier is schuldig, of liever: ik ben schuldig want ik mag niet voor anderen spreken.
"Nooit geen" berichten gehad? Dus u heeft berichten ontvangen?

Remco lobato
door Remco lobato - Dec 18, 2021 om 12:47
1 Antwoorden / Vragen

Vesting Finance stuurt mensen waarvan ze het adres hebben aanmaningen. Vele mensen herkennen zich niet in de schuld die vesting finance heeft opgesteld. Ze kunnen het ook niet onderbouwen, hebben geen gegevens en specificaties maar slechts een bedrag en daarbij een renteopbouw berekend maar kunnen je verder niets over deze sculd vertellen.

Ze beweren wel eerder aanmaningen te hebben gestuurd maar uit onderzoek blijkt dat dit ook niet waar is. Dus het gaat om een leugen en dat is een kwalijke zaak. Juridisch kan dit gezien worden als een strafbare handeling.

Als je vesting finance belt om de zaak te controleren dan vragen ze je om wat voor rekeningnummer het gaat. let goed op! ze hebben dit rekeningnummer niet en willen meer informatie ontvangen en zeggen dan dat dit het rekeningnummer is waar het om gaat. Als jij als gedupeerde in hun termen "client" belt en vraagt om wat voor rekeningnummer het gaat dan kunnen ze daar geen antwoord op geven of ze geven een rekeningnummer die je totaal niet bekent voorkomt, maar ze zullen altijd jouw rekeningnummer willen horen zodat ze deze toe kunnen voegen aan hun onrechtmatige dossier.

Ze proberen dus in het telefoongesprek nog meer gegevens van jou te achterhalen zodat ze de dreiging in de volgende brief kracht bij kunnen zetten met aangevulde gegevens die jij als onwetende beller hun hebt doorgegeven om te achterhalen waar deze schuld vandaan komt.

Ook opmerkelijk is dat vesting finance de juridische procedure al heel snel staakt en opgeeft als er wat vragen komen of als je hun een brief stuurt met uitleg en speicificaties. Dan zien ze het als oninbaar en gaan ze snel door naar mensen die niet zo weerbaar zijn. Als 1 op de 10 betaald dan kan hun bedrijf al floreren en blijven bestaan op zeer dubieuze aanmaningen die vrijwel altijd betwist worden.

Het vermoeden bestaat daarom dan ook dat vesting finance strafbare feiten pleegt door de handelingswijze in stand te houden, er wordt niet gecontroleerd of de schulden wel kloppen, ze kunnen dit niet hard maken.

Mijn voorstel is daarom ook om een diepgaand onderzoek in te stellen naar dit bedrijf en juridische stappen te zetten om dit incassobureau een halt toe te roepen. Om te beginnen moeten we een collectief opstarten van mensen die hun verhaal op een platform kunnen doen en dit onderzoeken en analyseren, wanneer hier een conclusie uitkomt waarvan sprake is van onrechtmatig handelen dan kunnen we de volgende stap zetten.

panter22
door panter22 Dec 18, 2021 om 14:16
6599 Antwoorden / Vragen

Wat let je om zelf e.e.a. op te starten?

Pringlezz
door Pringlezz - Jan 10, 2022 om 23:44