kl
door klager12 28 apr. 2019 om 19:07
Geldzaken & recht

Visa card wil na 20 jaar gebruik een aan huis identificatie anders vervalt card binnen 3 wk

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Ik vertrouw het niet. Ik kan nergens vinden dat dit nu moet gebeuren vanwege wetgeving. Ik moet binnen 3 weken een afsoraak maken met AMP bureau hiervoor. Zij komen dan langs.
Ik heb ook visa card service aangeschreven. Reactie in 2 werkdagen op email ...

6378 12 Rapporteer
ne
door neodutchio - 28 apr. 2019 om 19:18
2841 Antwoorden / 11 Vragen
1

Gewoon even afwachten wat Visa gaat zeggen. Onlangs kreeg ik een telefoontje van Visa ivm mogelijke fraude. Mijn gegevens zijn in handen van criminelen gekomen. Omdat ik het niet vertrouwde gevraagd of ik later kon terug bellen. Het gekregen telefoonnummer vergeleken met het echte nummer van Visa en daar weer heen gebeld. Uiteindelijk was het echt.
Dus even 2 dagen wachten, of morgen even bellen met Visa.

pe
door peentjes - 28 apr. 2019 om 19:21
247 Antwoorden / 0 Vragen
1

Typisch spam. Gewoon verwijderen. Zeker als uw naam er niet boven staat. Ook nergens op drukken. Ik krijg ook regelmatig van dit soort dingen: Uw kaart vervalt, klik even voor wen nieuwe dienst enzovoort. Heel goed dat u het niet vertrouwt.

door tijger1 - 28 apr. 2019 om 19:36
38747 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat is een AMP bureau?

door costnix 28 apr. 2019 om 20:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze verwerkt klantengegevens van bedrijven:
https://ampgroep.nl/ en https://mijnafspraak.nl/

jo
door jorisw 28 apr. 2019 om 20:45
4124 Antwoorden / 1 Vragen

Ze bezorgen ook veel mobiele telefoons met SIMs waarbij de identiteit van de ontvanger moet worden gecontroleerd en geregistreerd. Bijvoorbeeld voor een abonnement dat via internet is afgesloten. Dus op zich, mocht de identiteit van TS inderdaad worden vastgesteld, dan is een partij als AMP wel het aangewezen bedrijf daarvoor.

door diumenge - 28 apr. 2019 om 19:40
10545 Antwoorden / 13 Vragen
1

Gewoon even bellen, meestal kan je creditcardmaatschappijen 24/7 bellen. Ook ik heb geen idee van een AMP bureau is.

door tijger1 - 28 apr. 2019 om 20:14
38747 Antwoorden / 21 Vragen
0

En dat bureau zou dan bij u thuis langskomen? Nog nooit gehoord van iemand met een credit card, dat dat zou gebeuren,

Th
door Thijs124 - 28 apr. 2019 om 22:14
186 Antwoorden / Vragen
0

De visacard zal wel niet bij een plaatselijke bank zijn aangeschaft waar je je al jaren geleden hebt moeten identificeren. Dan moet dat nu ingehaald worden.

door heremietkreeft - 29 apr. 2019 om 09:00
10033 Antwoorden / 160 Vragen
0

Helemaal niet afwachten maar direct een melding doen aan www.fraudehelpdesk.nl 

en de ICS (hun service desk telefonisch benaderen). https://www.worldcard.nl/contact/.

Ik ontvang ook af en toe 'vreemde'berichten die z.g. van Visa zouden zijn of ook andere banken die net echt lijken. Regelrechte poging tot phishing!
(Heeft u de brief aan het goede adres gericht of mogelijk aan de fraufeurs?) Geen enkele creditmaatschappij stelt zulke vragen!

P.s. zou er iemand aan huis komen, infomeer de politie en laat die persoon (personen) niet binnen.

Zie als het een e-mail was ook nog dit: https://www.ics.nl/nl/nieuws/52/valse-e-mails-vanuit-ics-in-omloop/


ne
door neodutchio 29 apr. 2019 om 11:00
2841 Antwoorden / 11 Vragen

Eerst maar even wachten wat Visa zegt he. Het hoeft echt geen fraude te zijn.

door heremietkreeft 29 apr. 2019 om 11:25
10033 Antwoorden / 160 Vragen

@NEODUTCHIO: ICS reageert niet met een e-mail op een brief en de vraag van mij is en blijft of de brief door Ts wel aan het juiste adres is gezonden.
Het kan ook gezonden zijn aan het 'AMP bureau' en dan dus ook foute boel.

M.b.t. bank/creditkaart zaken kan men niet voorzichtig genoeg zijn met nadrukkelijk: wie bewijst dat de e-mail van ICS afkomstig is? Niemand gelet opo de veelheid van phishing mails die ook zogenaamd namens ICS worden verzonden en waar, zie ook mijn verwijzing, ICS voor waarschuwt, dat zelfs ook wel per e-mail. 

Onderstaand een aardig voorbeeld van net echt lijkende e-mail maar let vooral op de afzender: Ulrich Statemeijer@t- ......

Goedemiddag,

 

De zoveelste met alweer een ander verzend(tussen en nep) adres.

 

Van: International Card Services [mailto:Ulrich.Stratemeier@t-online.de]
Verzonden: donderdag 17 mei 2018 01:13

Onderwerp: Nieuw: dubbele beveiliging

 

Afbeelding verwijderd door afzender. Bank_logo



Geachte kaarthouder,


Dubbele beveiliging

Vanaf 30 mei 2018 voeren wij de dubbele beveiliging in. Een wachtwoord alleen is niet meer veilig genoeg. Dus vragen wij voortaan om u tweemaal te identificeren als u online betaalt: met uw wachtwoord en met een code die u via uw mobiele telefoon krijgt. Een extra handeling, dat klopt, maar uiteraard in het belang van uw eigen veiligheid.

Hoe activeert u de dubbele beveiliging

U activeert de dubbele beveiliging door uw gegevens te verifiëren. Dit doet u door in te loggen op uw account. Hier moet u vervolgens een aantal stappen doorlopen.

Klik hier om de dubbele beveiliging te starten.

Vragen? ICS is 7 dagen per week, 24 uur per dag, telefonisch bereikbaar voor spoedeisende vragen.


Met vriendelijke groet,
Bart Nieuwkoop

International Card Services Fraudepreventie

Nu iets meer duidelijk?

door tijger1 29 mei 2019 om 11:23
38747 Antwoorden / 21 Vragen
door panter22 - 29 apr. 2019 om 10:36
2983 Antwoorden / Vragen
0
Ru
door Ruudvan1308 - 27 mei 2019 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen
0

Heb verleden week ook dergelijke brief ontvangen, vertrouwde het ook niet maar het blijkt allemaal te kloppen!

Vindt het heel erg apart allemaal!

Ga dit toch verder uitzoeken.

Ruudvan

door tijger1 27 mei 2019 om 11:32
38747 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar hebben ze geen identificatiebewijs van u.

door tijger1 - 29 mei 2019 om 11:23
38747 Antwoorden / 21 Vragen
0
door heremietkreeft - 29 mei 2019 om 12:30
10033 Antwoorden / 160 Vragen
0

@KLAGER12: is het u duidelijk dat er dus niemand van een buro bij u aan de deur behoeft te komen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gi
GiancarloDelft - 17 sep. 2019 om 14:30
Geldzaken & recht
Renovatie badkamer woningbouw

Renovatie badkamer woningbouw

Beste,

Afgelopen maandag 16 september is Vestia begonnen met het renoveren van onze badkamer. Een aantal wandtegels waren losgekomen en na dit aangegeven te hebben is er na controle geconstateerd dat er 3m2 tegels opnieuw  gezet moesten  worden. De planning hiervoor loopt van maandag 16 september t/m vrijdag 20 september. Tussen 8:00 en 15:00. Dit betekent dat er iemand aanwezig moet ... Lees meer

MH
MHDekker - 17 sep. 2019 om 14:16
Garantie & verzekeringen

Tele2: Nokia 7 Plus telefoon defect binnen garantie.

Mijn Nokia 7 Plus die ik bij mijn abonnement bij Tele2 kreeg, ging na 13 maanden kapot (2 jaar garantie). Ik moest 'm naar DrMobile sturen. 20-8-19 aangemeld voor reparatie. 4-9-2019 kreeg ik deze mail: "Je toestel Nokia 7 plus kan helaas niet worden gerepareerd. Dit betekent dat wij het toestel niet retour zullen versturen. De fabrikant is op zoek naar een passende oplossing voor jou. Zij zull ... Lees meer

Ka
Karel2019 - 17 sep. 2019 om 21:13
Computers & telefonie

Bel centrale contract

Ik heb per 1 Oktober een bedrijf je over genomen  ik heb hier ook een vaste lijn Bij die door geschakeld moeten worden naar mijn 06 nummer de oude eigenaar Heeft een contract bij bel centrale en betaald hier 77 euro per maand ik wilde dit op zeggen en naar goedkoopere maatschapij Wordt mij verteld contract loopt nog 1 juli  2023 uw bent verplicht dit over te nemen door bel centrale 
Nu is ... Lees meer