kl
door klager12 Apr 28, 2019 om 19:07
Geldzaken & recht

Visa card wil na 20 jaar gebruik een aan huis identificatie anders vervalt card binnen 3 wk

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Ik vertrouw het niet. Ik kan nergens vinden dat dit nu moet gebeuren vanwege wetgeving. Ik moet binnen 3 weken een afsoraak maken met AMP bureau hiervoor. Zij komen dan langs.
Ik heb ook visa card service aangeschreven. Reactie in 2 werkdagen op email ...

14456 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 28, 2019 om 19:18
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Gewoon even afwachten wat Visa gaat zeggen. Onlangs kreeg ik een telefoontje van Visa ivm mogelijke fraude. Mijn gegevens zijn in handen van criminelen gekomen. Omdat ik het niet vertrouwde gevraagd of ik later kon terug bellen. Het gekregen telefoonnummer vergeleken met het echte nummer van Visa en daar weer heen gebeld. Uiteindelijk was het echt.
Dus even 2 dagen wachten, of morgen even bellen met Visa.

pe
door peentjes - Apr 28, 2019 om 19:21
421 Antwoorden / 0 Vragen

Typisch spam. Gewoon verwijderen. Zeker als uw naam er niet boven staat. Ook nergens op drukken. Ik krijg ook regelmatig van dit soort dingen: Uw kaart vervalt, klik even voor wen nieuwe dienst enzovoort. Heel goed dat u het niet vertrouwt.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2019 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is een AMP bureau?

costnix
door costnix Apr 28, 2019 om 20:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Deze verwerkt klantengegevens van bedrijven:
https://ampgroep.nl/ en https://mijnafspraak.nl/

jo
door jorisw Apr 28, 2019 om 20:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze bezorgen ook veel mobiele telefoons met SIMs waarbij de identiteit van de ontvanger moet worden gecontroleerd en geregistreerd. Bijvoorbeeld voor een abonnement dat via internet is afgesloten. Dus op zich, mocht de identiteit van TS inderdaad worden vastgesteld, dan is een partij als AMP wel het aangewezen bedrijf daarvoor.

diumenge
door diumenge - Apr 28, 2019 om 19:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon even bellen, meestal kan je creditcardmaatschappijen 24/7 bellen. Ook ik heb geen idee van een AMP bureau is.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2019 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat bureau zou dan bij u thuis langskomen? Nog nooit gehoord van iemand met een credit card, dat dat zou gebeuren,

Th
door Thijs124 - Apr 28, 2019 om 22:14
289 Antwoorden / Vragen

De visacard zal wel niet bij een plaatselijke bank zijn aangeschaft waar je je al jaren geleden hebt moeten identificeren. Dan moet dat nu ingehaald worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2019 om 09:00
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Helemaal niet afwachten maar direct een melding doen aan www.fraudehelpdesk.nl

en de ICS (hun service desk telefonisch benaderen). https://www.worldcard.nl/contact/.

Ik ontvang ook af en toe 'vreemde'berichten die z.g. van Visa zouden zijn of ook andere banken die net echt lijken. Regelrechte poging tot phishing!
(Heeft u de brief aan het goede adres gericht of mogelijk aan de fraufeurs?) Geen enkele creditmaatschappij stelt zulke vragen!

P.s. zou er iemand aan huis komen, infomeer de politie en laat die persoon (personen) niet binnen.

Zie als het een e-mail was ook nog dit: https://www.ics.nl/nl/nieuws/52/valse-e-mails-vanuit-ics-in-omloop/

ne
door neodutchio Apr 29, 2019 om 11:00
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Eerst maar even wachten wat Visa zegt he. Het hoeft echt geen fraude te zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 29, 2019 om 11:25
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO: ICS reageert niet met een e-mail op een brief en de vraag van mij is en blijft of de brief door Ts wel aan het juiste adres is gezonden.
Het kan ook gezonden zijn aan het 'AMP bureau' en dan dus ook foute boel.

M.b.t. bank/creditkaart zaken kan men niet voorzichtig genoeg zijn met nadrukkelijk: wie bewijst dat de e-mail van ICS afkomstig is? Niemand gelet opo de veelheid van phishing mails die ook zogenaamd namens ICS worden verzonden en waar, zie ook mijn verwijzing, ICS voor waarschuwt, dat zelfs ook wel per e-mail.

Onderstaand een aardig voorbeeld van net echt lijkende e-mail maar let vooral op de afzender: Ulrich Statemeijer@t- ......

Goedemiddag,

De zoveelste met alweer een ander verzend(tussen en nep) adres.

Van: International Card Services [mailto:Ulrich.Stratemeier@t-online.de]
Verzonden: donderdag 17 mei 2018 01:13

Onderwerp: Nieuw: dubbele beveiliging

Afbeelding verwijderd door afzender. Bank_logo

Geachte kaarthouder,

Dubbele beveiliging

Vanaf 30 mei 2018 voeren wij de dubbele beveiliging in. Een wachtwoord alleen is niet meer veilig genoeg. Dus vragen wij voortaan om u tweemaal te identificeren als u online betaalt: met uw wachtwoord en met een code die u via uw mobiele telefoon krijgt. Een extra handeling, dat klopt, maar uiteraard in het belang van uw eigen veiligheid.

Hoe activeert u de dubbele beveiliging

U activeert de dubbele beveiliging door uw gegevens te verifiëren. Dit doet u door in te loggen op uw account. Hier moet u vervolgens een aantal stappen doorlopen.

Klik hier om de dubbele beveiliging te starten.

Vragen? ICS is 7 dagen per week, 24 uur per dag, telefonisch bereikbaar voor spoedeisende vragen.

Met vriendelijke groet,
Bart Nieuwkoop

International Card Services Fraudepreventie

Nu iets meer duidelijk?

tijger1
door tijger1 May 29, 2019 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
panter22
door panter22 - Apr 29, 2019 om 10:36
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je misschien te veel krediet opgenomen?
https://www.icscards.nl/ics-info/privacy-statement

Ru
door Ruudvan1308 - May 27, 2019 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen

Heb verleden week ook dergelijke brief ontvangen, vertrouwde het ook niet maar het blijkt allemaal te kloppen!

Vindt het heel erg apart allemaal!

Ga dit toch verder uitzoeken.

Ruudvan

tijger1
door tijger1 May 27, 2019 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar hebben ze geen identificatiebewijs van u.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2019 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat op hun site sinds kort.

https://www.icscards.nl/info/amp

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2019 om 12:30
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@KLAGER12: is het u duidelijk dat er dus niemand van een buro bij u aan de deur behoeft te komen?