Visacard geblokkeerd door fout Kadaster
Hallo allemaal,
Nu heb ik ook eens een vraag i.p.v. de gebruikelijke ondersteuning hier. ;-)
N.a.v. volgens hen een "gebruikelijke controle" heeft ICS eenzijdig (en zonder ons kans te geven iemand te spreken te krijgen) besloten onze creditcard te blokkeren.(Nee, we zitten niet in financiële problemen o.i.d.)
Gelukkig zijn we net een week terug van vakantie en konden we 2 weken geleden nog volop gebruik maken van de Visacard.
De "controle" bestond uit het verzoek een loonstrook opsturen en nog wat maandelijkse administratie.
Dit is netjes binnen de door hun gestelde termijn gehonoreerd. Echter; we kregen en bericht terug dat het gevraagde loonstrookje ontbrak?
Vreemd, want het gaat hier om 1 email met duidelijk leesbare bijlagen.
Maar goed, het in hun ogen ontbrekende stuk is wederom opgestuurd. Weer een aantal dagen later beweerd ISC dat we het andere stuk nog niet hebben opgestuurd. Aan de lijn krijgen we niemand. Dan maar weer opgestuurd.
Tot onze grote verbazing hebben we vandaag een papieren brief gekregen met de mededeling dat de creditcard geblokkeerd is.
Na eindelijk iemand aan de lijn gekregen te hebben hoorden we dat er een andere oorzaak was waarom de kaart geblokkeerd is....namelijk het Kadaster?!!?
Het Kadaster heeft blijkbaar gegevens van iemand anders doorgegeven aan hen en daar hun(welke dan ook) conclusies aan gehangen.
Weet iemand hoe dit nu zit en waarom ICS kadastergegevens checkt(en de waarde van de woning) zonder ons daarvan op de hoogte te stellen?
Dit was nog nooit eerder nodig en we hebben deze creditcard al 20 jaar en zijn trouwe saldo-aanvullers c.q. afbetalers.
n.b. De waarde van onze koopwoning is op 250.000 gesteld en niet 375.000 zoals ICS/Visa nu blijkbaar denkt.
Maar wat moet Ics met uw loonstrook of woninginfo als u de kaart al heeft? klopt het wel dat het bericht van hen is? Geen betalingsachterstand?
heb je mijn vraag wel goed gelezen?
Daar heb ik al gezegd dat we trouwe afbetalers zijn.
Bij navraag derden gebleken dat dit routine was.
@GETTY: er is momenteel een campagne gaande (incl. radioreclames) van ICS over hernieuwde identificatie. Eens in de zoveel tijd is een financieele instelling wettelijk verplicht dit te doen.
Zie ook:
https://www.icscards.nl/info/wwft
Heeft u soms op een link van een Mail gedrukt waarbij uw kaart zogezegdt niet veilig meer was?
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/activeer-uw-dubbele-beveiliging-bij-ics-let-op-vals-bericht/
nee gewoon officieel.
Inmiddels op papier en telefonisch contact gehad.
Niet phishing o.i.d.
DIt is geen oplichting, maar onderdeel van de identificatieplicht. Er wordt ook regelmatig over geadverteerd door ICS op de radio.
.
@rjw.
Er zijn inderdaad echte mails in de omgang, maar voor elke echte mail zijn er teminste 10 nep mails.
Gezien ik niet uit de post kon ophalen of het om "oplichting" ging vraagde ik het voor de zekerheid
Doen ze alleen als je een hoger limiet hebt en regelmatig gespreid terug betaald inplaats van het openstaande bedrag in 1 keer dit wordt dan gezien als een doorlopend krediet en opgeteld bij alle andere schulden waaronder hypotheek.
Ik heb ook een visa card al meer dan 15 jaar met een standaard limiet en gebruik deze alleen als back up card tijdens mijn reizen als de mastercard het weer eens niet doet. Wat ik er mee betaal wordt direct volledig elke maand afgelost en niet gespreid. Heb ook nog nooit bewijsstukken moeten opsturen.
UPDATE:
Inmiddels blijkt dat ICS meerdere klanten ten onrechte in het verdachtenbankje heeft gezet vanwege het niet retourneren van de juiste gegevens(terwijl dat niet zo is)
Dit alles om zogenaamd de klant te beschermen. Het medicijn is nu alleen erger dan de kwaal vrees ik en zijn er nu een hoop klanten onterecht geblokkeerd.
De afdeling die er over gaat is overbelast en daardoor slecht of niet bereikbaar.
Je kunt wel eens geregistreerd staan als wanbetaler. Zet een bedrag op de kaart als je op vakantie gaat, 20 jaar afbetalen heeft je een hoop rente gekost. En betalen moet je toch,
https://financeinnovation.nl/ics-creditcard-wanbetaler-blokkeren/
Doe ik meestal ook, even een berekening vooraf maken van de kosten die op zeker betaald moeten worden en dat alvast overmaken naar mn cc.
@Panther22 ????
Rare aanname.
Wij hebben nooit "afbetaald" in de zin dat jij hier verondersteld. Je moet alleen voor een bepaalde datum een X-bedrag aanvullen en daar is nooit een probleem geweest. De paar centen rente die ik betaal vindt ik verwaarloosbaar tegenover het gemak wat ik er van heb. Ik doe een hoop internationale zaken en in sommige gevallen zijn Creditcards de enige mogelijkheid van betaling.
Volgens mij zijn hier geautomatiseerde systemen op hol geslagen zoals dat ook bij andere instanties gebeurd en is de klant de dupe van deze mens-onvriendelijke IT.
Die indruk dat je geen saldo op de kaart hebt, kreeg ik wel.
Maar goed, waarom moest je zoveel gegevens opsturen als er nooit problemen zijn.
@panter22: Op een credit card heb je in principe nooit saldo op je kaart. Aan het einde van de maand krijg je de rekening over je uitgaven in die maand, en die betaal je dan.
Zoals ik al eerder aangaf moet je je opnieuw identificeren. Wettelijk plicht tegen onrechtmatige transacties en voor de zorgplicht die financieele instellingen hebben. Je weet ook precies hoe het gaat: nooit problemen gehad. Door omstandigheden een terugval in inkomsten, problemen met CC en ICS mag komen opdraven in Kassa en Radar en alle shit over zich heen krijgen zonder enige vorm van verdediging. Ze nemen hun zorgplicht tenminste serieus door af en toe dit soort acties te doen.
Topantwoord
Er wordt verspreid gevraagd om opnieuw de indentiteit door te geven en misschien kunt u iets meer met deze links.
Onze klanten ontvangen een uitnodiging per brief om aan het identificatietraject deel te nemen. Hierin staat wat zij moeten doen. We verwachten dat het hele proces enkele jaren in beslag zal nemen. Het kan dus nog even duren voordat al onze klanten een uitnodiging voor (hernieuwde) identificatie hebben ontvangen.
https://www.icscards.nl/news/2019/10/identificatie-van-onze-creditcardhouders
of het kadaster benaderen voor meer uitleg:
https://formulieren.kadaster.nl/contact_kadaster
Succes gewenst.
Bedankt Sjoppy voor deze nuttige info.
Mondeling heeft ICS al toegegeven dat er iets fout gegaan is dus we wachten met spanning af.
Hopelijk wordt de kaart spoedig gedeblokkeerd nu ICS de fout heeft toegegeven anders moet het nog op schrift gesteld worden.
UPDATE:
Inmiddels blijkt dat ICS meerdere klanten ten onrechte in het verdachtenbankje heeft gezet vanwege het niet retourneren van de juiste gegevens(terwijl dat niet zo is)
Dit alles om zogenaamd de klant te beschermen. Het medicijn is nu alleen erger dan de kwaal vrees ik en zijn er nu een hoop klanten onterecht geblokkeerd.
De afdeling die er over gaat is overbelast en daardoor slecht of niet bereikbaar.
Goed om te weten waar de onbereikbaarheid vandaan komt, nu is het alleen maar afwachten en ondertussen een geruststelling dat er wat aan gedaan wordt.
Heeft u al navraag gedaan bij het Kadaster hoe dit zit resp. zij kennelijk foutieve info hebben gezonden? https://www.kadaster.nl/-/hoe-kunt-u-een-klacht-indienen- of bel eerst een met 088 1832200, het contacttelefoonummer van het Kadaster.
Ik kan echter ook niet volgen waarom een Visa Card geblokkeerd wordt indien er sprake is van een andere waarde dan de juiste.
Ik neem aan dat u het goede contacttelefoonnummer van Visa heeft bent https://www.worldcard.nl/contact/ (of evt. de ANWB als het een ANWB kaart betreft.)
Wat bedoelt u met "in het verdachtenbankje gezet"?
Eens in de zoveel tijd doen banken aan identificatie, wettelijk verplicht.
Als er niets aan de hand is kan dat met Visa ook via internet. Is er dan iets aan de hand m.b.t. terugbetaling(en)?
Je bedoeld via "Mijn ICS", dat klopt deels.
Iets aan de hand?
Nee. Geenszins.
Medewerker ICS heeft inmiddels beloofd alles z.s.m. recht te zetten.
Nee, ik bedoel niet via Mijn ICS. En mijn reactie klopt niet alleen deels, maar zelfs voor 100%.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer