Sj
door Sjaar82 Mar 24, 2019 om 01:32
Geldzaken & recht

Voicelog opvragen gesprekken met politie Amsterdam

Is het mogelijk om de voicelogs op te vragen die worden opgenomen wanneer je met 0900-88xx of het cjib belt?

Ben in een situatie terecht gekomen waarbij er meerdere gesprekken geweest zijn met beide partijen, en vooral politie Amsterdam en het Depot ontkennen nu spontaan dat de eerste 6 telefoontjes nooit plaatsgevonden hebben en komen met een heel ander verhaal dan eerst... Hoop dat iemand weet of dit kan. Alvast bedankt!!

5407 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Mar 24, 2019 om 02:03
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij worden alleen 112 gesprekken opgenomen. Je behoort ook gewaarschuwd te worden als een telefoon gesprek wordt opgenomen. Het Cjib neemt geen gesprekken op.

Sj
door Sjaar82 - Mar 24, 2019 om 02:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gesprek wordt opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden betekend toch dat t opgenomen wordt? Heb zo vaak gebeld hihi ken dat bandje nu wel

jo
door jorisw Mar 24, 2019 om 08:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar die worden niet allemaal bewaard. Er worden er slechts een paar uitgehaald voor training van het personeel.

Sj
door Sjaar82 Mar 24, 2019 om 13:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm ok.. op die manier

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2019 om 02:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het eens op de site infopolitie.
Maar of die voicelogs er nog zijn of er wel ooit geweest zijn?
Opgenomen gesprekken voor kwaliteitsdoeleinden zullen wel geanonimiseerd worden en na korte tijd vernietigd worden.

Sj
door Sjaar82 Mar 24, 2019 om 03:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga daar even kijken.. zie het somber in.. Mijn woord tegen die van hun dus.. bedankt in ieder geval!

marita5
door marita5 - Mar 24, 2019 om 08:04
11510 Antwoorden / 15 Vragen
jo
door jorisw - Mar 24, 2019 om 08:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt beginnen met het laten zien van je eigen call log. Ik zie in mijn telefoon dat die op z'n minst teruggaat tot november 2018. Laat ze dan maar aantonen dat jij hebt gerommeld met die call log als ze die calls blijven ontkennen.

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2019 om 09:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze ontkennen dat de eerste 6 telefoontjes nooit plaatsgevonden hebben?

Ook al zouden die voicelogs beschikbaar zijn, dan hoeven ze ze natuurlijk nog niet beschikbaar te stellen. Maar zoals hierboven aangegeven, met behulp van je eigen telefoon kan je ook al het e.e.a. aantonen.

Sj
door Sjaar82 - Mar 24, 2019 om 10:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal.. ga inderdaad even kijken hoe het zit met mijn eigen telefoon en of ik daar iets mee kan..  denk dat ze zelf niet echt zullen meewerken inderdaad qua gegevens vrijgeven

aurora1
door aurora1 Mar 24, 2019 om 12:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt via Contacten in uw telefoon gesprekken op een rijtje zien staan, wanneer en met wie (de logbestanden). Van het overzicht/de overzichten/logbestanden kunt u schermafdrukken maken.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 24, 2019 om 13:08
423 Antwoorden / 4 Vragen

Gesprekken van 0900-8844 staan als alles goed is ook op je telefoonrekening omdat deze bijna nooit in je bundel zitten

Sj
door Sjaar82 - Mar 24, 2019 om 13:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom ik hoopte op voicelogs is omdat er dingen gezegd zijn, vervolgens ontkent worden en gedaan wordt alsof ik alles uit me duimpje zuig en dat is nu dus zo jammer.. ik kan inderdaad wel aantonen Nu dat ik meerdere keren gebeld heb maar nog steeds niets dat kan aantonen wat er daadwerkelijk besproken is. Blijkbaar had ik alle gesprekken zelf moeten opnemen :-(

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Mar 25, 2019 om 13:46
104 Antwoorden / Vragen

U maakt het wel spannend. Kunt u niet een heel klein beetje van de sluier oplichten?
U heeft contact gehad met beide partijen (welke?) en dan ook vooral de Politie Amsterdam en het Depot.
Maar wie ontkennen dan niet dat die gesprkken hebben plaats gevonden?
Betreft het een bekeuring, vermissing of een klacht?

Succes,

Cor

ne
door neodutchio - Mar 25, 2019 om 14:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het CJIB is een orgaan die bekeuringen van o.a. de politie verwerkt. Geen idee wat het probleem is, maar als men post krijgt van het CJIB staat er beschreven wat te doen als u het er niet mee eens bent. Na het volgen van die stappen komt er een reactie waarbij u zich kunt neerleggen of kunt besluiten om het voor de rechter te brengen.

Waarom u dan contact zou willen hebben met het CJIB is mij een raadsel. Ook de politie kan weinig doen.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 25, 2019 om 15:07
683 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt aan de hand vaan een telefoon nota bewijzen welk nummer wanneer en hoelang gebeld is.

In het vervolg een opname appje installeren in uw smartphone.

mslingen
door mslingen - Mar 25, 2019 om 15:34
33 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, u kunt een verzoek doen op grond van artikel 25 van de Wet politiegegevens.

Artikel 25. (recht op inzage)

  •
  • 1De betrokkene heeft het recht om op diens schriftelijke verzoek van de verwerkingsverantwoordelijke binnen zes weken uitsluitsel te verkrijgen over de verwerking van hem betreffende persoonsgegevens en, wanneer dat het geval is, om die persoonsgegevens in te zien en om informatie te verkrijgen over:

    • a.de doelen en de rechtsgrond van de verwerking;

    • b.de betrokken categorieën van politiegegevens;

    • c.de vraag of de deze persoon betreffende politiegegevens gedurende een periode van vier jaar voorafgaande aan het verzoek zijn verstrekt en over de ontvangers of categorieën van ontvangers aan wie de gegevens zijn verstrekt, met name ontvangers in derde landen of internationale organisaties;

    • d.de voorziene periode van opslag of indien dat niet mogelijk is, de criteria om die termijn te bepalen;

    • e.het recht te verzoeken om rectificatie, vernietiging of afscherming van de verwerking van hem betreffende politiegegevens;

    • f.het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit persoonsgegevens, en de contactgegevens van die autoriteit;

    • g.de herkomst, voor zover beschikbaar, van de verwerking van hem betreffende politiegegevens.

  • 2De verwerkingsverantwoordelijke kan zijn beslissing voor ten hoogste vier weken verdagen, dan wel voor ten hoogste zes weken indien blijkt dat bij verschillende regionale eenheden of bij de landelijke eenheid van de politie politiegegevens over de verzoeker worden verwerkt. Van de verdaging wordt schriftelijk mededeling gedaan.

  • Voor andere organisatie kan dit op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens.

mslingen
door mslingen - Mar 25, 2019 om 15:36
33 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, u kunt een verzoek doen op grond van artikel 25 van de Wet politiegegevens.

Artikel 25. (recht op inzage)

  •
  • 1De betrokkene heeft het recht om op diens schriftelijke verzoek van de verwerkingsverantwoordelijke binnen zes weken uitsluitsel te verkrijgen over de verwerking van hem betreffende persoonsgegevens en, wanneer dat het geval is, om die persoonsgegevens in te zien en om informatie te verkrijgen over:

    • a.de doelen en de rechtsgrond van de verwerking;

    • b.de betrokken categorieën van politiegegevens;

    • c.de vraag of de deze persoon betreffende politiegegevens gedurende een periode van vier jaar voorafgaande aan het verzoek zijn verstrekt en over de ontvangers of categorieën van ontvangers aan wie de gegevens zijn verstrekt, met name ontvangers in derde landen of internationale organisaties;

    • d.de voorziene periode van opslag of indien dat niet mogelijk is, de criteria om die termijn te bepalen;

    • e.het recht te verzoeken om rectificatie, vernietiging of afscherming van de verwerking van hem betreffende politiegegevens;

    • f.het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit persoonsgegevens, en de contactgegevens van die autoriteit;

    • g.de herkomst, voor zover beschikbaar, van de verwerking van hem betreffende politiegegevens.

  • 2De verwerkingsverantwoordelijke kan zijn beslissing voor ten hoogste vier weken verdagen, dan wel voor ten hoogste zes weken indien blijkt dat bij verschillende regionale eenheden of bij de landelijke eenheid van de politie politiegegevens over de verzoeker worden verwerkt. Van de verdaging wordt schriftelijk mededeling gedaan.

  • Voor andere organisatie kan dit op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens.

Sj
door Sjaar82 - Mar 25, 2019 om 20:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties en ik zal proberen de situatie kort uit te leggen.. vooropstellend dat ik heel goed besef de situatie door mijn eigen toedoen veroorzaakt is, maar probeer wel vanaf dag 1 het goed af te handelen wat dus helemaal verkeerd aan het aflopen is....

Door div. redenen zijn er een aantal boetes openblijven staan waardoor mijn auto uiteindelijk in beslag is genomen als dwangmiddel en 28 dagen zou blijven staan bij het opslagdepot. Na deze 28 dagen kon ik de auto weer ophalen, na het betalen van de stallingskosten en de sleepkosten.
Hierover heb ik gebeld dus wist hoeveel het zou worden en daarna gebeld met het CJIB om te zorgen een betalingsregeling gestart zou worden en hebben ze gezegd dat ik inderdaad na 28 dagen bericht zou krijgen, de auto na betaling van bovenstaande kosten mee kreeg en vervolgens de boetes waardoor de auto in beslag was genomen mee kon nemen in de lopende betalingsregeling.

Na 28 dagen geen bericht gehad en heb ik 4 / 5 dagen later dus zelf contact opgenomen met het depot om te vragen hoe of wat... Depot bleef volhouden dat CJIB opdracht tot vrijgeven moest geven anders zou hij nog 12 weken blijven staan.

CJIB zei dus van niet en sinds dien bijna dagelijks gebeld naar Depot / CJIB hoe of wat.. dan zou de auto naar Soesterberg gaan.. toen naar Bleiswijk.. maar stond nog steeds in Amsterdam....

Weer gebeld en opeens zei het depot dat de auto allang weg was en naar Soesterberg is gegaan... ik had hem immers niet na 28 dagen opgehaald dus wordt hij daar weer 12 weken opgeslagen maar kreeg wel 300 extra sleepkosten en uiteraard extra stallingskosten.

Nu hoop telefoontjes verder maar nog steeds geen antwoord wat nu met mijn auto... Depot ontkent te hebben gezegd dat ik hem niet kon ophalen en CJIB snapt er niets van en moet ik morgen opnieuw bellen want door mijn werk ben ik heel beperkt in mijn tijd overdag wat het allemaal ook niet makkelijker maakt...

hopeloos wordt ik er van :-(