violetta1971
door violetta1971 May 23, 2019 om 12:17
Geldzaken & recht

Volledige voogdij opeisen

ik heb een vraag en hoop dat iemand goed advies geeft
mijn vriend zit in een gevecht met de kinderen met zn ex , ze heeft vorig jaar december de kids de deur uitgegooid
en nu werkt ze in alles tegen gewoon puur om wraak
alles ligt al bij rv kinderbescherming veilig thuis en jeugdzorg enz
nu valt me op dat al deze instanties een beetje slappe houding hebben tegenover haar omdat ze geen dwingende factor hebben maar alles gaat moeilijk met haar
ze heeft dan wel zin om ze te zien dan weer niet, zegt afspraken af enz
nu komt er uiteindelijk een zitting met omgangsregeling enz maar ze houdt ook nog een keer toeslagen en kb tegen dus ze beduvelt de boel ook nog,
nu is mijn vriend er klaar mee en wil voor volledige voogdij, maar wij vragen ons af wat zn kansen zijn, aangezien er geen lichamelijke mishandeling aan te pas komt
we zijn al 7000 euro kwijt voor deze tijdelijke oplossing dat ze nu bij hem mogen zijn en zo tot de raad advies uitbrengt

9376 17 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 23, 2019 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 7.000 kwijt? Aan een advocaat neem ik aan? Dan is het verstandiger daar uw vragen te stellen.

violetta1971
door violetta1971 - May 23, 2019 om 12:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

ja klopt aan een advocaat maar ik zou graat meerdere adviezen krijgen?

Ka
door Kassagebruiker - May 23, 2019 om 13:19
683 Antwoorden / 5 Vragen

Er wordt eerst aan de kinderen gedacht, als de ouders niet of zeer slecht meewerken dan komen de kinderen in pleeggezinnen. Ook als de kinderen als buffer gebruikt worden. Daarnaast is één ding zeker, de instanties werken van zeer traag tot nog trager. Dit is geen vechtscheiding maar usa versus rusland denk ik.

violetta1971
door violetta1971 - May 23, 2019 om 13:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat is precies waar ik mee zit dat ze in pleeggezin komen maar mijn vriend doet echt goed zn best
hij wil ze ook niet afpakken maar is klaar met dit gezeur van haar
is ook 2e keer dat ze eruit geschopt heeft toen heeft hij halsoverkop vrij moeten nemen

tijger1
door tijger1 - May 23, 2019 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat emoties niet de overhand krijgen, probeer kalm en zakelijk te blijven. Leg een dossier aan van wat ze allemaal fout doet. Afspraken niet nakomen enzovoort.

Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar volgens mij worden ze boven de 12 jaar ook zelf gehoord door de rechter.

Zolang de kinderen op haar adres ingeschreven staan, zal de KGB en de KB eigenlijk automatisch naar haar gaan. Pas als ze officieel bij uw man wonen, kunt u daarover contact opnemen metde SVB.

Persoonlijk denk ik dat volledige voogdij er niet in zal zitten, want daarvoor moet moeder zich heel ernstig misdragen. Maar een toewijzing dat ze bij hem mogen wonen ipv bij moeder, moet niet zo’n probleem zijn, vooropgesteld dat de kinderen dat ook willen.

Een pleeggezin zie ik niet voorgesteld worden. Ten eerste zijn er veel te weinig pleeggezinnen en ze kunnen toch terecht bij hun vader?

Ik neem aan dat hij al gedeelde ouderlijke macht heeft.

violetta1971
door violetta1971 - May 23, 2019 om 14:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

ja klopt doen we ook dossier, maar ergens zint hun slappe houding mij niet
ze kunnen zeker bij ons terecht maar er is geen zekerheid daarom wil hij volledige voogdij , kijk eigenlijk hoeft ze ze niet meer ze zijn 8 en 10 jaar en ze heeft een ander kind met haar nieuwe man en hij wil kids al helemaal niet
maar ze geeft ze ook niet aan ons, want ze wil dat mijn man lijdt op een of andere manier, dat weten we bijna wel zeker
svb doet nog onderzoek duurt allemaal zo laaaaaang
pleeggezin hoop ik ook niet maar het zou kunnen
ze zegt nergens ja op maar ze ook niet voor ze zorgen moet toch mogelijk zijn dat hij volledige voogdij krijgt op deze manier????

gerbera
door gerbera - May 23, 2019 om 16:43
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als de kinderen in huis bij hun vader zijn of daar terecht kunnen zullen ze echt niet naar een pleeggezin gaan en dat hoeft u ook niet te accepteren. Ik zou de advocaat maar eens achter zijn broek zitten om een procedure op te starten het via de rechtbank te regelen. Het feit dat de moeder de kinderen buiten de deur heeft gezet en de toeslagen die bestemd zijn voor de kinderen achter houdt is al voldoende om aan te tonen dat zij niet in staat is de kinderen te onderhouden. Ik zou bij de zitting van de omgangsregeling maar haarfijn uitleggen hoe de vork in de steel zit zodat de rechter kan beoordelen of een omgangsregeling wel zinnig is. In bepaalde gevallen zou de moeder uit de ouderlijke macht ontzegd kunnen worden. Veel sterkte in de strijd en verwacht niet te veel van die zgn jeugdinstellingen en accepteer van hen ook geen, in de ogen van uw vriend, zgn voorstellen  die vaak ten nadelen van de kinderen is.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2019 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees ook eens hier.

https://www.scheidingsinformatie.nl/problemen-bij-gezamenlijk-ouderlijk-gezag/

Uw vriend hoeft helemaal niet te gaan voor volledig ouderlijk gezag, maar slechts voor definitieve plaatsing van de kinderen bij hem.

panter22
door panter22 - May 23, 2019 om 20:31
6599 Antwoorden / Vragen

Wat je vriend wil zal niet gemakkelijk zijn. Heb je een idee hoe de raad vd k er over denkt?
Info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/wanneer-eindigt-mijn-gezag-over-een-kind

Magnum007
door Magnum007 - May 23, 2019 om 21:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Violetta,

Neem eens contact op met de Kinderombudsman.

Zij kunnen je verder verwijzen/helpen/advies geven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2019 om 22:27
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Een absoluut gegeven is dat hier waarschijnlijk een rechter een uitspraakn over moet doen en dan is uw vriend hoe dan ook mede afhankelijk van een goede advocaat. U geeft aan dat er een zitting komt die dus in voorbereiding is en kunnen wij (in idere geval ik) niets doen dan, herhaald het hebben van een goede advocaat die met goede arguneten bij de rechtzitting komt. (En het niet een kwestie van de Raad van de Moederbescherming is).

tenormin
door tenormin - May 24, 2019 om 01:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als de zitting komt, moet u er als nieuwe partner, natuurlijk ook bij zijn en de rechtbank ervan kunnen overtuigen dat ook u de algehele zorg met liefde op u neemt. Zeker gezien de leeftijd van de kinderen. Het is werkelijk triest te lezen dat kinderen de dupe zijn van... waar beide ouders het beste met hun kids zouden moeten voor hebben. Maar nog belangrijker: want heb ik niet gelezen: hoe slecht de moeder is afgeschilderd: wat willen de kinderen zelf. Ook al zijn ze nog geen 12: heel misschien zien zij het niet als een probleem, wat kan, hoor. Zij zien dingen heel anders dan "wolwassenen" in dit geval tussen aanhalingstekens: want ik lees nergens volwassen commentaar in uw vraag en antwoorden, net zoals de ex: alleen verwijten wederzijds.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2019 om 01:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u niet beter, of liever uw vriend, bij de advocaat te rade gaan? Ik zou me er echter als nieuwe vriendin niet al te veel mee bemoeien. Het zijn niet uw kinderen, u heeft geen zeggenschap, en onpartijdig/neutraal kunt u niet zijn, wat de hele gang van zaken kan bemoeilijken, evenals uw mening over toeslagen e.d.
Het is een kwestie tussen de nieuwe vriend en zijn ex om er goed uit te komen.

mo
door mof - May 24, 2019 om 15:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat weet je nooit van te voren. Helaas is de rechtspraak geen exacte wetenschap. U moet aantonen dat de kinderen beter af zijn bij alleen voogdij van hun vader dan in een gedeelde voogdij constructie. Als de kinderen ooit de deur uit zijn gezet door de moeder zou ik dat zeker aanvoeren. Maar realiseert u zichwel dat ik vanuit hier niet kan beoordelen of de moeder alles slechts uit wraak doet. Dat argument wordt meestal door beide partijen gebruikt. Het gaat echt niet om de moeder of de vader . Hetgaat de rechter om het welzijn van de kinderen. Zolang de ouders elkaar met argumenten als wraak en zo betichten zijn beide ouders niet met het belang van hun kinderen bezig. Zoek goede constructieve argumenten, betere school, betere kans op veiendjes etc. Daar bereikt u meer mee.

wanneer een ouder het alleenrecht claimt op een gezamenlijk kind dan is dat vaak niet aleen op grond van het belang van het kind maar ook om eigenbelang en, het “wie heeft de meest macht” argument. Het komt bij mij over alsof beide ouders gelijk willen hebben. Stop daar om te beginnen eens mee

tijger1
door tijger1 - May 24, 2019 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is geen sprake van “voogdij” bij ouders, maar van ouderlijke gezag.

1paul
door 1paul - May 25, 2019 om 08:45
3103 Antwoorden / 0 Vragen

Bouw een dossier op, leg alles schriftelijk vast en meld dit ook aan de RV kinderbescherming...

schrijf ze in op pa zijn adres, vraag als moeder de kids willen zien om toezicht tijdens deze bezoekjes ivm geestelijke mishandeling...

koekeloer
door koekeloer - May 25, 2019 om 09:29
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom is uw vriend in gevecht met de kinderen? Het lijkt me dat hij met zijn ex in gevecht moet gaan.