Wu
door Wuba Jan 13, 2023 om 14:20
Geldzaken & recht

Voorbeeldbrief tbv terugvorderen lening

Wij hebben als particulier geld geleend aan een bedrijf en per e-mail terugbetaling gevraagd. Zonder opgave van redenen tot nu geen terugbetaling. Telefoon wordt niet opgenomen. Nu wil ik een aangetekende brief sturen.

1128 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 13, 2023 om 14:30
7179 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Jan 13, 2023 om 14:36
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Je was me net voor ;-))

Ik zag trouwens op de site van het Juridisch Loket dat zij alleen bedoeld zijn voor mensen met een laag inkomen, dus zij helpen niet iedereen.

sjjoppy
door sjjoppy Jan 13, 2023 om 15:03
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is de brief alleen al voldoende maar het recht moet zijn loop hebben en zal TS misschien het J.L een bedrag voor eventuele hulp schuldig kunnen zijn.

sira
door sira - Jan 13, 2023 om 14:34
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet niet om welk bedrag het gaat en welke afspraken er zijn gemaakt, maar misschien heeft u hier iets aan:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-onderhandse-lening-terugvorderen/

U kunt eventueel ook eerst even het Juridisch Loket  bellen, zodat u kunt uitleggen waarom deze lening heeft plaatsgevonden, om welk bedrag het gaat, etc. Tel. 0800-8020 (maandaag t/m vrijdag 09.00 - 17.00 uur.

Be
door Bewaklu - Jan 13, 2023 om 15:33
131 Antwoorden / 1 Vragen

Goed plan. Bedankt voor de mededeling.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 13, 2023 om 17:08
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al twee verwijzingen naar een voorbeeldbrief die u kunt benutten. Indien het zenden van een aangetekende brief niet tot succes leid is het zinvol om nader advies te vragen bij het jridischloket of zelf bij een advocaat. Ik hoop voor u dat degene aan wie u heeft uitgeleend geen financiële problemen heeft.

Daarboven, ga goed na wat er is afgspoken als voorwaaden in de leenovereenkomsten ik hoop ook voor u, om het eenvoudiget te maken, dat dat een notariële overeenkomst is, al is een niet notariële overeenkomst ook geldig. Herhaald, u dient wel te letten op de afgesproken voorwaarden m.b.t. terugbetaling en/of aflossing.  In het ultime geval kunt u ook een deurwaarder inschakelen indien de brief niet tot susses leidt. (Of een incassobureau waar sommige ook werken op basis van 'no cure no pay'.

getty
door getty - Jan 13, 2023 om 17:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Over hoeveel geld gaat het? Wat staat er in de overeenkomst mbt opeisbaarheid?