rs
door rs.boomkamp Dec 27, 2015 om 10:56
Geldzaken & recht

Vreemde aanbieding hypotheek verstrekker

Ik heb een soort beleggingshypotheek met een gegarandeerd bedrag die overeen komt met de waarde van mijn hypotheek.
Ik werd door mijn hypotheekverstekker Aegon benaderd of ik niet wil oversluiten omdat ik een belegginghypotheek heb en dacht rekenen maar eens uit.
Hierop kreeg ik een aanbod , waarbij ik nogal vraagtekens bij heb,
Mijn hypotheek zou worden overgezet naar een ander soort hypotheek ,met dezelfde hypotheekrente, 5,7 % en daarover krijg ik een boete van 1500 euro.
Dit terwijl de rentes veel lager zijn en aangezien mijn einddatum vd rentevast periode afloopt in 10-2018, lijkt het maar beter te wachten.
Maar hoe kan het dat Aegon rekend met de 5.7%.
Ik snap niet dat Aegon mij benaderd om te oversluiten , alles hetzelfde blijft alleen de hypotheekvorm veranderd en dan als extra een boete krijg.
Ik snap dat beleggingshypotheken in een negatief daglicht staan ,maar met een gegarandeerd bedrag kan toch niets gebeuren.
Wat is verstandig te doen

1957 8 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Dec 27, 2015 om 11:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Was het wel Aegon en niet 1 of andere intermediair? In het verleden zijn er ook mensen actief geweest die bedrijfsnamen hadden die nogal leken op producten van o.a. Aegon.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voorlopig zou ik dan maar even niets doen.

Maar een beleggingshypotheek met een gegarandeerd eindbedrag? Dat kan haast niet.

In het bedrag wat u inlegt als belegging zal ook de overlijdensrisicopremie zitten en die is vaak veel te hoog.

En wat voor hypotheekvorm bieden ze dan nu aan? Ik zou maar contact opnemen en om veel meer uitleg vragen.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, zoals Pieterwolters schrijft, er zijn figuren op pad die zogenaamd namens de tussenpersoon of de verzekeraar een "hersteladvies" komen aanbieden. Houd die op zeven streken.

rs
door rs.boomkamp - Dec 27, 2015 om 11:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

het was een tussenpersoon in opdracht van Aegon. Ik had later deze vraag ook gesteld bij Aegon over opheldering en zij hebben het dosier zelf ook.
En het gegarandeerde eindbedrag klopt wel, dit gaf de tussenpersoon ook aan en een jaar of 5 geleden is voor een verbouwing een 2de hypotheek afgesloten en deze hypotheker gaf dit ook positief aan.
Ze bieden een spaarhypotheek aan en contact heb ik gehad en antwoord was ,alles klopt (en de boete klopt ook)

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 11:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet dwaas verhaal. Als u werkelijk een gegarandeerd eindbedrag hebt in die belegging, dat kan haast niet, waarom zou u dan € 1.500 gaan betalen om dat om te zetten naar iets anders met dezelfde voorwaarden.?

En was dat uw eigen tussenpersoon die nu contact opnam? Of een ander bedrijf?

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dit topic eens door. Ik heb zo'n bang vermoeden dat een en ander ook op u van toepassing is.

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/hersteladvies-verzekeren-is-vooruitziennl

rs
door rs.boomkamp - Dec 27, 2015 om 12:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

hieronder een stukje van mijn jaaropgave
Uw beleggingsverzekering heeft een garantie. Dat betekend dat wij garanderen dat uw beleggingsverzekering .....euro waard is op de einddatum, ook als de beurs minder goed heeft gepresteerd.
En omdat ik het eens was met de 5,7% had ik de klanten service van Aegon gebeld en zij hebben alles nagekeken. De offerte moet dus wel in hun bezit zijn.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe de tussenpersoon hier tussen staat

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2015 om 11:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zegt Aegon werkelijk dat zij aan die tussenpersoon opdracht hebben gegeven om met u contact op te nemen? Zonder eerst aan u toestemming gevraagd te hebben dat een volkomen onbekende inzage heeft in uw gegevens?